Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:18

Citaat:
Ik hoop trouwens van harte, dat als je met hem meegaat, het allemaal goed afloopt, maar veel kans geef ik het niet

ik sluit me hierbij aan.....ik wil je met klem adviseren om hulp te zoeken!!!!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:22

leentje schreef:
Ik hoop trouwens van harte, dat als je met hem meegaat, het allemaal goed afloopt, maar veel kans geef ik het niet

Ik denk het ook niet en durf er niet eens over na te denken wat er allemaal kan gebeuren daar Scheve mond
Ik ken je niet, maar vind het echt allemaal doodeng en ben in staat om je op te halen en hier een poosje op te sluiten, zodat je iig niet met hem meekan.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:24

Jamy, lieve meid, denk er alsjeblieft nog een keer goed over na.
Je vader is zo te horen flink op je aan het inpraten met mooie verhaaltjes, hij wil je laten inzien dat er niks aan de hand is en dat je met een gerust hart mee kan gaan. Gezien zijn toestand zou ik er niet zeker van zijn dat hij het meent...het lijkt mij eerder een manier om jou om te praten, en dat lukt aardig.
Wat ik me af blijf vragen...WAAAAAAROM Brazilië??
Als er dan zo nodig nagedacht moet worden, dan kan hij zèlf gaan om alles op een rijtje te zetten. Met jou is niks mis!! Waarom moet jij mee?
Is het om aan de gezinssituatie te werken, waardoor je vader graag samen met jou alles op een rijtje wil zetten...WAAAAAAAAAAROM dan persé in Brazilië??
Ik weet dat opofferingen voor je familie van wie je houdt heel ver kunnen gaan, dat besef ik ook, en ook waarom je zo graag de band met je vader wilt herstellen, maar alsjeblieft, blijf praktisch en helder nadenken, want het kan nog wel eens een vervelendere situatie worden dan het nu al is...
Ik hoop voor je dat je vader inderdaad momenteel het beste met je voor heeft, maar ik ben er bang voor...
Heel veel sterkte ermee, je hoofd moet zo onderhand wel op knappen staan door iedereen die jou goed advies wil geven, maar probeer zelf helder te blijven denken, en volg je hart en intuitie, maar vooral ook je verstand, kop op meid Ach gut

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:41

Ik snap heel goed dat jullie allemaal zeggen niet doen. Maar iets in mij zegt steeds als ik denk van ik doe het niet dat mijn beslissing niet klopt... Scheve mond

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:43

Wat zou voor jou de reden zijn om wel te gaan?
Nieuwsgierigheid naar wat de bedoeling daar is? Je vader niet willen teleurstellen? Of iets anders?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:43

Dan denk ik op mijn beurt dat je vader al flink huisgehouden heeft in jouw hoofd, want als je alle zaken op een rijtje zet, dan WEET je dat er iets niet klopt.
Niet gaan Jamy. Het is echt niet verstandig.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:48

Laat ik beginnen met het nogmaals zeggen dat de regels van buiten de sekte voor hem geen waarde hebben. Je zei al dat hij van alles verteld nagelang hoe het uitkomt. Hij kan nu nog zoveel afspraken met je zeggen te maken, maar waarschijnlijk neemt hij ze niet eens serieus! Hij doet alles om op je in te werken. En zo te horen lukt 't 'm nog ook! Lips are sealed Hij wil je zwakker te maken, toegevelijker maken. En in Brazilië heeft hij daar 10 dagen de tijd voor. En idd.... Waarom per sé Brazilië from out of all places?! Kan 't niet in een hutje op de hei?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:50

ik heb net zoals andere echt het idee dat hij je wel aardig aan het beinvloeden is...
WAAROM per se Brazielie?
Dat snap ik nog steeds niet...

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:56

Als je zoekt bij google op 'sekte +brazilië' word je daar niet vrolijk van...
Er zijn enorm veel sektes in opkomst in Brazilië, ik zou niet raar opkijken als je vader door zijn situatie nu connecties heeft in dat land en om die reden voor Brazilië kiest...

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:58

Cody schreef:
Nieuwsgierigheid naar wat de bedoeling daar is? Je vader niet willen teleurstellen? Of iets anders?

Ik heb opzich best zin om ergens heen te gaan op vakantie en ben bang dat ik misschien spijt krijg als ik niet ga. En als het nu wel werkt en ik wel weer een beetje rustiger wordt en het gewoon gezellig is?
Ik weet het niet, ik weet het echt niet Scheve mond Boos!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:58

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:59

Jamy"]
Ik snap heel goed dat jullie allemaal zeggen niet doen. Maar iets in mij zegt steeds als ik denk van ik doe het niet dat mijn beslissing niet klopt... Scheve mond
[/quote]
De reden dat je dit denkt is deze:
[quote="Cody schreef:
...Ik weet dat opofferingen voor je familie van wie je houdt heel ver kunnen gaan, dat besef ik ook, en ook waarom je zo graag de band met je vader wilt herstellen..

Ik heb die site eens bekeken en ik vind het een vreselijk eng gedoe waar die lui mee bezig zijn Nagelbijten / Gniffelen !!
Ik sluit me dan ook volledig bij de anderen aan : ga alsjeblieft niet mee naar Brazilie !!!
Mocht je om een of andere reden tóch mee gaan, zorg er dan voor dat je een x-bedrag mee hebt, dat je voor absolute noodgevallen kan gebruiken, verstop je pas en ticket op de eerste dag op een veilige plek en zoek hier in Nederland uit, of er in de eerst beste grotere stad een Nederlands (Belgies/Duits/Engels or whatever) consulaat is, waar je in geval van nood naar toe kan gaan! Je kan daar vandaan iig telefoneren met familie/vrienden in Nederland!!
Vertel iig aan de mensen om je heen waar precies in Brazilie je naar toe gaat (adres/telefoon nr. van je oom) én de preciese datum van je terugkomst !!.
Nogmaals meid: ga niet !!, maar als je het toch doet, zorg er dan voor dat mensen weten wáár ze je kunnen vinden!! Sterkte Ach gut !

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:02

Jamy"]
[quote="Cody schreef:

Ik heb opzich best zin om ergens heen te gaan op vakantie en ben bang dat ik misschien spijt krijg als ik niet ga. En als het nu wel werkt en ik wel weer een beetje rustiger wordt en het gewoon gezellig is?
Ik weet het niet, ik weet het echt niet Scheve mond Boos!
[/quote]

Vakantie? Denk jij dat dit een lekkere ontspannen vakantie gaat worden? In Brazilië barst 't van de vage sektes. Rustiger worden? Gehersenspoeld bedoel je! Spijt? Je krijgt later nog genoeg kansen voor een échte vakantie. Of spijt dat je je vader verliest? Voor zover je hem nog vader kan noemen....

Ben verbaast over hoe snel mensen van mening kunnen veranderen... Eerst vraag je om hulp vervolgens wil je toch weer toegeven aan de grillen van de vader.
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 01-06-04 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:04

Cathelijne schreef:

Vakantie? Denk jij dat dit een lekkere ontspannen vakantie gaat worden?
Rustiger worden? Gehersenspoeld bedoel je! Spijt? Je krijgt later nog genoeg kansen voor een échte vakantie. Of spijt dat je je vader verliest? Voor zover je hem nog vader kan noemen....

Ben verbaast over hoe snel mensen van mening kunnen veranderen... Eerst vraag je om hulp vervolgens wil je toch weer toegeven aan de grillen van de vader.

ben bang dat je hier een heel goed punt hebt Scheve mond

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:07

Ik snap dat de stap om weg te gaan of niet mee te gaan naar Brazilië een hele grote is. Ik zelf ben ook weg gegaan bij mijn moeder en dat doe je niet even zomaar.

Maar echt, deze situatie is gevaarlijk en in mijn ogen zet je je leven op het spel... ga alsjeblieft niet mee.. je vader klinkt als iemand die al helemaal gebrainwasht is door die sekte. Die is niet meer verantwoordelijk te houden voor zijn daden, die kan niet zelf meer nadenken. Straks kom je daar midden in een sekte terecht en verzinnen ze allemaal rituelen of wat dan ook. Of je vader roept opeens "verassing we blijven hier wonen"

Ga niet mee en kies voor jezelf.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:07

Ik sluit me helemaal aan bij de vorige sprekers,

GA NIET HEEN!

Zijn jullie al eerder naar Brazilie met vakantie geweest voor maar 10 dagen??
Ik denk van niet eerlijk gezegd...

Die korte vakantie doe je niet "even" naar Brazilie

Dit zou wel eens een reis met no return kunnen worden en dat gun ik je niet.

Dus blijf in hemelsnaam hier!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:09

Sterre schreef:
Mocht je om een of andere reden tóch mee gaan, zorg er dan voor dat je een x-bedrag mee hebt, dat je voor absolute noodgevallen kan gebruiken, verstop je pas en ticket op de eerste dag op een veilige plek

Dat is niet realistisch, als hij kwaad in de zin heeft zal hij het haar afnemen (hij weet inmiddels hoe hij haar kan bespelen, zal zeggen dat ze hem moet vertrouwen, om nader tot elkaar te komen.. blabla) en dan kan ze helemaal geen kant op.

Jamy, nogmaals; GA NIET.
Het klinkt misschien nogal dramatisch, maar ik denk echt dat je de grootste fout van je leven gaat maken, als je meegaat.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:13

Bedenk wel, dat JIJ degene bent die elke keer moet toegeven.
Je vader heeft je pony verkocht, jou ontzettend onzeker gemaakt met zijn verhalen over dat je maar het huis uit moest, nu wil hij de hele boel zuiveren, en moet jij mee naar Brazilië.
Ik snap dat je het niet leuk vindt om te horen, maar je vader denkt op het moment echt alleen aan zichzelf.
Als hij werkelijk wil investeren in jullie relatie, laat hem dan ook in Nederland alvast bewijzen dat hij OOK dingen wil opofferen voor jou, voor jullie gezinsleven. Hij heeft met een stalen gezicht jouw pony verkocht, toont weinig respect voor je, en brengt je nu weer in de moeilijke positie dat JIJ voor de keus gesteld wordt of je wel of niet mee wilt gaan. Weer een dilemma voor jou. Wanneer gaat je vader iets opgeven voor jou?? Het moet wel van twee kanten komen meid, geloof mij maar, soms is het hard om afstand te nemen van je vader omdat je hoe dan ook van hem houdt, maar het is de enige manier om tot hem door te dringen dat jij niet akkoord gaat met de situatie waar jullie nu in zitten. Je zult grenzen moeten stellen, dat is de enige manier om uiteindelijk je vader weer 'terug te krijgen'. Zolang hij door kan gaan met waar hij mee bezig is, wordt hij bevestigd in zijn gevoel dat hij goed bezig is, macht heeft, pas als jij zegt dat het genoeg is geweest en dat jij er niet meer aan meewerkt, zal hij keuzes moeten gaan maken, in plaats van jij.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:21

Zoals jullie misschien weten heeft Jamy,voordat ze naar de Zonnehoeve ging ,een aantal jaren bij ons op stal gestaan.Afgelopen zaterdag kwam Lotte haar vader het zadel van Jamy ophalen omdat dat nog steeds in de kast hing.Hij gaat het zadel verkopen en het geld apart zetten voor als de tijd rijp is en er een andere pony(of paard) moet komen .Natuurlijk heb ik een praatje met hem gemaakt en kwam het geprek op de reis naar Brazilie.In Brazilie woont en werkt Lotte's oom.Hij heeft een kindertehuis waar hij kinderen opvangt die geen ouders meer hebben of afgestaan zijn.Zijn doel van de reis is,dat het gezin weer wat dichter bij elkaar gaat komen na de moeilijke periode die zij doorgemaakt hebben en natuurlijk nog steeds doormaken.Tevens wil hij aan zijn kinderen laten zien dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is hoe het bij ons allemaal gaat.Hij wil daar laten zien dat die kinderen ook gewoon heel gelukkig zijn met wat ze hebben.Hij heeft mij verzekerd dat Lotte daar NIET achtergelaten gaat worden omdat het geen land is om een meid van 16 achter te laten.Hij heeft,zoals ik hem begreep echt de intentie om er echt iets leuks van te maken,en vertelde met heel veel enthousiasme over de reis die hij 2 jaar geleden heeft gemaakt en dat hij daar met zoveel warmte ontvangen is.Natuurlijk sta ook ik niet achter zijn standpunten en heb mijn twijfels over Omnicum.Het tijdstip van de reis vind ikzelf vreemd gekozen,maar misschien kan je als compromis sluiten dat als jullie ,gaan het samen uit,samen thuis wordt.Nogmaals ik heb een vrij lang gesprek met hem gehad en had niet het idee dat hij iets kwaads in de zin had.(Vond het trouwens wel fijn dat hij nog met mij wilde praten,want toen Jamy opgehaald werd heb ik niet onder stoelen of banken gestoken hoe ik erover dacht Scheve mond )

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:28

Nou ik ben iig al opgelucht om te horen dat jij het iets rooskleuriger inziet Lachen
Wat ik dan wel meteen bedenk is, waarom nu net voor de reis dat zadel nog verkopen, heeft hij het geld ergens voor nodig? Ik ben misschien wat wantrouwend daarin, is misschien ook niet eerlijk.
Maar waarom niet eerst thuis de boel eens op een rijtje zetten, voordat ze met het gezin naar Brazilië gaan? Het klinkt mij in de oren alsof hij nog steeds alleen de 'fout' bij zijn dochter zoekt. Zij kan daar zien hoe anderen leven zonder luxe, enz.
Ik vind, als buitenstaander, dat voordat er aan een goede relatie gewerkt kan worden, beide partijen moeten laten zien dat ze er veel voor over hebben om alles te herstellen. Nu komt het op mij over alsof hij niets inlevert op dit gebied...

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:34

Mijn gevoel gaat ook 2 kanten op hoor!Maar inderdaad moet er in een relatie aan 2 kanten gewerkt worden:Ook aan de kant van Lotte.Wij zijn er op stal,ongewild ,toch een beetje bij betrokken geraakt en proberen Lotte aan alle kanten met raad en daad bij te staan.De uiteindelijke keuze zal ze zelf moeten maken.Het zadel was al meteen te koop,dus ik denk niet dat hij het gld plotseling nodig heeft en hij heeft mij,zoals ik al schreef,gezegd dat dat geld bij een eventueel nieuw paard gelegd zal worden(nu nog niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:36

FlairS, ik vind het heel goed dat je dit even naar voren brengt, het is een beetje 'de andere kant'. Zoals je al aangeeft is het tijdstip (en duur) van de reis nogal eigenaardig gekozen. Dat brengt mij weer terug naar iets wat we zolangzamerhand als feit kunnen beschouwen, namelijk de rare motieven die Lot's vader er op na houdt, hij zit middenin dat sektarische gebeuren. Daarom zou ik het belangrijk vinden dat hij eerst eens even 'terug komt op aarde' voordat hij zijn kinderen allerlei kanten op sleept. Want waarom moeten de kinderen op deze manier ervaren dat het leven ook slechter kan zijn?? Het idee is op zich nog wel nobel, maar waarom op deze manier, ik denk dat het heel makkelijk in de opvoeding mee te nemen is op een andere manier (dat is ie kennelijk vergeten?). Tenzij Lot's vader back to basics wil en zich wil aansluiten bij een leefgemeenschap a la Baghwan, waar je dus al je bezit moet inleveren enzovoort.
Ik was even hardop aan het denken eigenlijk.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:39

Om heel eerlijk te zijn denk ik persoonlijk dat het voor jou niet eens meer mogelijk is om samen te wonen met je vader... (In mijn ogen kan hij op deze manier geen goede vaderrol meer vervullen, en is hij zelfs een gevaar voor jou, je broer en zichzelf!)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:40

Ik ben het helemaal met je eens Lovely.Hij had natuurlijk 5 weken kunnen wachten met het op vakantie gaan en dan had de school er in ieder geval niet onder geleden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:49

ik begrijp je keuze jamy, opzich, al heb ik er net als de meeste een raar gevoel over, er klopt gewoon iets niet...

Mag ik je iig 1 tip geven.. zoek alsjeblieft iig uit hoe je daar in brazilië de nederlandse ambasade zou kunnen bereiken, mocht er iets gebeuren kun je iig daar naartoe en zit je niet met het taal probleem! dat zou een uitweg kunnen zijn MOCHT er iets gebeuren!