Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sasja0705

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:48

Heb de laatste pagina's even niet gelezen, dus sorry als het al benoemd is:

Ik zou in iedergeval de camerabeelden willen bekijken - als cassiere het geld gewoon aangenomen heeft zonder te tellen en vooral zonder te controleren op echtheid - dan is het toch echt de verantwoording van de winkel, dat de kas niet klopt.

Ik wil niemand beschuldigen, maar wie zegt, dat cassière of een ander medewerker niet het geld achterover gedrukt heeft ?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Exitium schreef:
pinkie87 schreef:
Maar rechtsbijstand inschakelen is verder weinig werk..
Maar vind wel bizar dat je je vals laat beschuldigen en dan nog 100euro eigelijk weg geeft.

Fijn dat je zo ruim zit en blijkbaar daar niet zo veel waarde aan hecht.
Ik denk alleen maar dat is mijn boodschappen geld voor een week, waar ik het mee moet doen

Ze geeft helemaal niets weg, de winkel geeft die € 100 weg...

Ow echt heb ik zo fout gelezen? Dacht toch echt dat het of 50% was of nog die 100 euro betalen

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

shilady schreef:
Thanks Marlinde en Blue eyes

@Marlinde 100% zeker weet ik het nu niet meer hun blijven er in elk geval heel stellig bij en daarom wil ik ook zeker ff camera beelden zien waarop het bewijs is te zien . Maar vind het gewoon apart dat zowel ik als de kassa dame het dan beide over het hoofd hebben gezien zij moet tenslotte ook even tellen voor ze het in de kassa stopt lijkt mij.
Ik heb inmiddels de spullen al ergens anders gekocht dus deze "bestelling gaat hoe dan ook retour en krijg ik geld terug dus nee ik ga niet profiteren v goedkope spulletjes.

Door deze regel denk ik dat ts wel degelijk weet dat ze niet correct betaald heeft.
Je gooit toch niet zo een stapel geld op de balie?
Zeker als je geen idee hebt hoeveel geld je in je portemonee hebt zitten dan tel je toch wat je eruit haalt en aan de kassa medewerkster geeft?

Ik zou het verhaal geloofwaardiger vinden als ts zeker wist hoeveel geld ze in haar portemonnee had zitten en dat je dan weet dat je maar 200€ erin hebt zitten en dit ongeteld neer zou leggen.
Maar ook dan zou ik het natellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:08

Als ik iets contant betaal ben ik ook instaat om in mijn portomonaie te tellen en het als geheel aan de kassiere te geven. In de veronderstelling dat deze nog een keer telt en controleert.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:10

karuna schreef:
Als ik iets contant betaal ben ik ook instaat om in mijn portomonaie te tellen en het als geheel aan de kassiere te geven. In de veronderstelling dat deze nog een keer telt en controleert.

Dat doe ik ook , ik geef bijna nooit briefje voor briefje aan de kassiere.

Meestal probeer ik de briefjes uit elkaar te duwen in een waaier vorm met mijn vingers, maar dat zal zeker niet altijd zijn.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:48

Het probleem met rechtsbijstand inschakelen, is dat als TS wel te weinig heeft betaald, zij verder ook niks kunnen doen.
Rechtsbijstand zou ik persoonlijk dan bewaren voor belangrijkere zaken waar het gaat om grotere bedragen of als je weet dat je 100% in je recht staat.
Aangezien er ook een limiet zit aan hoeveel je in mag dienen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

Ook al zou regel 2 voor mij in het voordeel zijn, ik zou me niet valselijk laten beschuldigen en de beelden willen zien.

Ik heb echt een gruwelijk schijthekel aan aan mensen valselijk beschuldigen voor wat ze niet hebben gedaan.
Dat geldt voor een zadelmaker, een stalhouder een tandarts, noem maar op, maar uiteraard ook voor mij zelf.
Daar bijt ik mij in vast en maak ik ook graag tijd voor vrij.

En zou dan uit die beelden echt heel duidelijk naar voren komen dat ik zelf de fout gemaakt zou hebben zou ik die 100 gewoon betalen. Want dat was het bedrag waarvoor ik ook het geld had om aan te kopen en de producten ook graag wilde.
Maar zou dat niet duidelijk zijn zou ik ze ook zeker zeggen waar ze helemaal mee bezig zijn om een klant zo te behandelen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:03

Bij grotere bedragen zoals dit, tel ik het voor en leg de briefjes naast elkaar op de toonbank. Maar meestal pin ik gewoon, met contant geld slepen vind ik een risico.

Alhoewel dat ook wel eens fout ging, bij de garage moest ik 361 euro afrekenen met de pin. Maar we stonden zo te kletsen en te wauwelen dat de garagehouder per ongeluk 36.100 invoerde. Gelukkig had ik dat niet op de rekening staan en kon de transactie niet door gaan.

Ik zou wel de beelden willen zien. Ik vind het een opmerkelijke gang van zaken van de Expert. Maar zou het voor mijzelf ook niet okay vinden om te weinig te betalen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:10

Ik zou het ook willen zien. Eerlijkheid staat bij mij voorop en als iemand me ergens van beschuldigd dan wil ik het bewijs ook zien. En als de beelden duidelijk zijn en ik zelf overtuigt ben dan zou ik die 100 euro ook gewoon betalen. Want daar heeft het bedrijf recht op.

Vervolgens zou ik er alleen niks meer kopen omdat de manager me 3 dagen heeft gebeld en stress heeft bezorgd en omdat de caissière ter plekke niet goed heeft geteld. Het zou anders geweest zijn als het bewijs al klaar stond en ze daarna 1x hadden gebeld om me uit te nodigen voor het kijken van beelden. Ik vind dat deze zaak het erg onhandig heeft aangepakt. Dat mailtje en de oplossingen zijn ook apart.

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Wat een aannames worden er hier gedaan op bokt! Vreselijk die ramptoeristen en het maken van problemen die er niet zijn.

@ts ik snap heel goed dat je er helemaal klaar mee bent. Toch is het juridisch gezien belangrijk dat je NIET akkoord gaat met hun voorstel. Daarmee geef je namelijk toe dat je te weinig hebt betaald. Wie zegt dat je dan niet alsnog beschuldigd wordt van diefstal?

Ik zou vandaag die beelden gaan kijken en gaan filmen, desnoods stiekem. Aangeven dat je de koop wilt ontbinden. Je bon is tevens je betaalbewijs dus dat moeten ze gewoon doen.

Daarnaast zou ik overwegen aangifte te doen van smaad/ laster. Wat een bedrijf zeg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Zelfs als TS het dus niet meer zeker weet, zou ik de beelden inderdaad willen zien en nooit nu al beslissen akkoord te gaan puur omdat je er 'klaar mee bent'. Want het is uiteindelijk gewoon echt de eindverantwoording van de winkel zelf. Caissières moeten hun geld controleren en tellen en gebeurd dat niet en is er dan kas verschil ga je daar verhaal halen en dan moet je het als winkel opvangen. Dat is zo ongeveer de belangrijkste taak van je functie, dat geld aannemen en tellen, dus ik vind dit echt heel bijzonder. Echt van de zotte dat een winkel iemand zo gaat opzoeken en opbellen wat dat betreft; vind ik echt niet kunnen. Heb het in mijn hele leven ook nog nooit gezien of gehoord dat dit zo gedaan werd (en heb ook 12 jaar in de winkels gestaan). Je zou er eerder aangifte van doen ipv dat je ook nog akkoord gaat met hun voorstel - ook al zou je misschien wel echt 100e te weinig hebben gegeven.

Tuurlijk kun je als duidelijk is dat dit echt zo is en aan te tonen is, alsnog betalen, maar bij zelfs de geringste twijfel (waar hier zeker sprake van is) zou ik zoiets hebben; doei. Had de caissière maar goed moeten tellen En geld moeten controleren ook nog op echtheid. Als bedrijf zijnde zou ik daar zwaarder aan tillen richting mijn eigen werknemer toe. Ik vraag me ook oprecht af hoe goed je op camera beeld kunt zien of er 2 of 4 briefjes gegeven zijn als ze bv in 1x gegeven zijn. Zo fantastisch is die kwaliteit niet van de gemiddelde camera in een winkel. Vind het best bizar, die wending zo naar 'ik ben er klaar mee en ga maar akkoord'. Hopelijk ben je straks wat informatie rijker (en staat je vriend ook goed 'naast' je om te helpen) en maak je voor jezelf een goede beslissing in dit hele verhaal :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

Ts als je alle bonnetjes hebt, kan je dan niet de producten afnemen en het bij een ander filiaal terugbrengen?
Snap heel goed dst je geen zin hebt in een rechtzaak. Het is te bizar voor woorden waar deze lui mee bezig zijn maar uiteindelijk kost het jou maanden van je leven. Loslaten en door en nooit meer van je leven heen. En een slechte review achterlaten als alles achter de rug is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

SolarHertog schreef:
Daarnaast zou ik overwegen aangifte te doen van smaad/ laster. Wat een bedrijf zeg.

Dit is totaal geen smaad of laster wat het bedrijf doet… hoe kom je daar nou bij.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:47

Ik vind het feit dat het bedrijf haar zo opzoekt en opbelt ook alles behalve normaal, maar goed.
Ze hebben natuurlijk niks open en bloot gegooid op social media, maar de gang van zaken is alles behalve oke te noemen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:48

Dit topic is wel weer Bokt ten top hoor.... bergen uiteraard hele negatieve aannames, slecht lezen en allerlei hoogdravende 'oplossingen'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

SolarHertog schreef:
Wat een aannames worden er hier gedaan op bokt! Vreselijk die ramptoeristen en het maken van problemen die er niet zijn.

@ts ik snap heel goed dat je er helemaal klaar mee bent. Toch is het juridisch gezien belangrijk dat je NIET akkoord gaat met hun voorstel. Daarmee geef je namelijk toe dat je te weinig hebt betaald. Wie zegt dat je dan niet alsnog beschuldigd wordt van diefstal?

Ik zou vandaag die beelden gaan kijken en gaan filmen, desnoods stiekem. Aangeven dat je de koop wilt ontbinden. Je bon is tevens je betaalbewijs dus dat moeten ze gewoon doen.

Volgens mij mag je niet zonder toestemming filmen.
Maar aan de andere kant. Je weet toch zelf wel hoeveel je in een winkel betaald hebt?
Als ik ergens een grote aankoop doe dan weet ik echt nog wel hoeveel ik daar betaald heb.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:27

Ik niet als ik veel op een dag moet doen. Te beroerd geheugen. En 200 euro is nu ook geen enorm afwijkend hoog bedrag. Daar zit je zo aan als je klusspullen koopt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

Ik 'ken' TS nog van haar oude topics op Bokt en ook van een tvprogramma waar ze aan meedeed. Het verbaasd mij niets hoe het verloop van dit topic gaat. Laat ik het proberen vriendelijk te verwoorden, al gaat dat lastig worden: ik vind TS behoorlijk naief en chaotisch. Daar kan ze niets aan doen maar om dan met een berg geld op zak te gaan lopen is in mijn ogen vragen om problemen.

Zolang TS de camerabeelden niet heeft gezien, of niet in de winkel is geweest en met de manager heeft gesproken, kan zij nooit zeker zijn dat het daadwerkelijk de winkel is die haar gebeld en gemaild heeft. Het kan nog steeds een scam of hoe heet zoiets zijn. Mijn ouders hebben dat ook gehad. Werden gebeld en gemaild waarbij ze echt dachten dat het de winkel was. Toen ik het nummer terugbelde kreeg ik ook echt de winkel aan de telefoon. Maar zij zeiden ook dat ze korte tijd geleden gehackt waren en er meer mensen waren die op een negatieve manier gebeld en gemaild waren en dat dit allemaal niet echt van de winkel kwam, maar van een criminele organisatie die op geld uit was. Inmiddels heeft de winkel een ander telnummer en mailadres, maar dat was toen nog niet veranderd.

Ik snap ook best dat TS het er bij laat zitten, er gaat nogal wat energie inzitten, maar nu ben je dus je geld kwijt. Voor mij is dit een groot bedrag, voor haar blijkbaar niet.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:16

Maar ze is haar geld niet kwijt, want ze houdt het product.
Ze heeft of het volle bedrag betaald, of 50% korting.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:24

Ik ben een paar maanden geleden ook gebeld door.mijn opticien. Het bedrag voor mijn lenzen zou niet afgeschreven zijn, na het pinnen.
Ik ben gelijk langs gegaan en ik kon in mijn bankapp laten zien, dat het bij mij gewoon afgeschreven was.
Er was een storing in hun betalingssysteem.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:39

SolarHertog schreef:

Van aannames gesproken! :')

Je geeft helemaal niets toe juridisch gezien door een voorstel te aanvaarden en wat een aanzet tot ramptoerisme om iemand aan te moedigen tot aangifte doen van iets wat al helemaal geen stand houdt op juridisch vlak zeg

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:39

Ik zou net als TS ook kiezen de spullen te houden als het alternatief het annuleren tegen de helft van het geld dat ze betaald heeft is.
Zo blijft het risico van een mogelijk daadwerkelijk bestaand kastekort (door een fout van de kassier die aan de kassa akkoord ging met de betaling), voor het bedrijf. Zoals het hoort.
Los van of het nu 2 of 4 briefjes van €50 waren die TS had gegeven.
En dat ze het dan zo heel steek onder water achtig een korting noemen voelt wellicht vervelend, maar zegt denk ik meer over de vreemde manier van doen van de franchise ondernemer dan over TS zelf.
Dat hun het zo dan in de kasboeken kunnen verwerken, prima, hun zaak maar hoeven ze de klant toch niet mee lastig te vallen?

Misschien goed om het ook te melden bij Kassa (als dat nog bestaat, ik kijk al een aantal jaar geen tv meer). Maar misschien zijn er wel meer mensen die contant betaalden waarbij dit gebeurde en is het een maniertje van een medewerker daar, om twijfel te zaaien tbv diens eigen broekzak zegmaar..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:41

cursebreaker schreef:
Ik vind het feit dat het bedrijf haar zo opzoekt en opbelt ook alles behalve normaal, maar goed.
Ze hebben natuurlijk niks open en bloot gegooid op social media, maar de gang van zaken is alles behalve oke te noemen.

Dat maakt het nog steeds geen smaad en laster. Hooguit intimidatie.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Of gewoon pushend en irritant :D, laten we het niet groter maken dan het is.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

Het wordt hier steeds gekker...

En dan denk ik toch dat een verhaal twee kanten heeft als ik het hier zo allemaal lees..