Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Olikea schreef:Wij hebben er 2, een jongen en een meid, en dat is prima zo.
De oudste is bijna 13, en de jongste bijna 4. Ik heb hierdoor altijd het gevoel dat ik 2x een enigs kind heb. Ik heb alle tijd in hun kleine jaren, en dat vind ik wel zo fijn.
Ik zou er verder geen meer willen, heb mijn handen vol aan deze 2
...Dan toch maar een knoop laten leggen..2 tegelijk is meer dan handen vol als ze klein zijn...

Kabayo schreef:Ik vraag mij wel af hoeveel bewust kinderlozen geen partner hebben
Want zonder partner denk je misschien veel minder snel aan kinderen
Wbt teveel mensen op de wereld kan ik in komen, maar het is wel een feit dat het veel vergrijzing is. Die ‘teveel’ mensen zijn merendeels oud.
of was er een kinderwens bij de man
. En dan werd er ook nog verwacht dat ik dan wel zou inleveren qua paard, huis en carrière/inkomen
. CobCowgirl schreef:Denk dat mensen gemiddeld over het niet nemen van kinderen veeeel beter hebben nagedacht dan over het wel nemen van kinderen. Als je een paard hebt en weet hoeveel tijd/geld/energie/zorgen dat kost, neem ik aan dat je heel goed nadenkt over de combi met een kind.

Cioccolato schreef:Ja zeker waar. Moet mn post ook met iets sarcastische toon lezen denk ik. Maar dacht er opeens aan toen je het zo typte.
Vaak is het in het leven goed dat er 2 kampen (of meer) zijn met bepaalde opvattingen/keuzes. Kinderen maar ook banen. Ik zou niet als politie op straat willen lopen.... maar blij dat er mensen zijn die t wel willen. Om maar eens een voorbeeld te noemen
Cioccolato schreef:He feitelijk gezien zeg je wel wat leuks. Kinderen van nu gaan straks belasting afdragen die de zorg gaat betalen voor iedere kinderloze hier.
Maar dat is in nederland zo. Ken regels in andere landen niet precies zo.
Dus hun ons dankbaar en wij hun voor hun mindere milieu belasting etc wat ze als reden noemen.
Dan is het weer een win win!

En kan daarna ook nog een groot deel na laten aan mijn neefjes en nichtjes die erfgenaam zullen zijn.
Zonnetje81 schreef:Vroeger kon het ook met 15 miljoen mensen of minder. Het is iets kunstmatig denk ik. En met minder mensen worden de dingen minder duur.