Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
= netatief, sarcastisch bedoelde glimlach als iemand een sneer wil geven maar wil kunnen doen alsof het vriendelijk bedoeld was als ze erop aangesproken worden.
= oprecht bedoeld als triest, spijtig, jammer, niet leuk,
= negatief bedoeld als betweterig, de ander laten overkomen als idioot of als dom en jezelf als slimmer of betweter
= oprecht bedoeld als leuk, grappig, briljant
= knipoog kan oprecht bedoeld zijn of negatief beladen zijn, hangt af van de context én de user
= negatief, sarcastisch, kleinerend
= meestal zelfde lading als de clown
= deze interpreteer ik als duivelsoortjes, deugnieterij, speels etc
= ook positief, gewoon aangeven dat iets lekker is
= negatieve, sarcastische knuffel om iemand op slinkse wijze zielig te noemen, iets in de trand van ach gossie jij sukkeltje toch
= positieve, welgemeende, lieve knuffel uit medeleven of uit oprecht naar vinden voor iets of iemand
= positief bedoeld omdat iets lief is, iets lief over komt, je iets waardeert of graag ziet of graag hebt
= oprecht bedoeld als poedersuiker, rot, spijtig, jammer, niet leuk etc
= positief bedoeld omdat je blij bent, happy, excited enz...
= positief bedoeld als "amen to that" of briljant of "verdere woorden overbodig, jij zei exact wat ik bedoelde" etc
= positief bedoeld, iets als "omg" of "neeeee joh dat meen je niet" ofzo...
= positief bedoeld als yeah!!! of Inderdaad! Of klopt volledig of I second that!
= positief bedoeld als bummer, teleurstelling, afknapper, balen etc
= eerder negatief geladen als in "huh?" of "You gotta be kidding me right?"
= oprecht bedoeld als frustratie maar niet persoonlijk op die persoon zelf dus niet negatief geladen
= de negatief geladen versie van hierboven
= niet perse negatief bedoeld maar eerder als "kooooekoooooeeek"
= niet negatief bedoeld maar wel om aan te geven dat iets niet kan, iets not done is, iets niet goed is.
= positieve doei doei
= negatieve, kleinerende, vernederende doei
= positief bedoeld als gniffelen, deugnieterij, spannend gegiechel
= deze gebruik ik eerder voor mezelf om aan te geven dat ik een blond momentje heb
= positief bedoeld als in oprechte verbazing, oprechte wow gevoel
= kan positief of negatief bedoeld zijn als "what the f*ck", hangt van de context af
= heeft niet direct een persoonlijke belading, is gewoon "bah" of "om te kotsen"
= positief bedoeld als iets hilaaaaarisch is, geweldig, briljant grappig etc
deze gebruik ik als ik iets stoms heb gezegd of gedaan. Een soort van schaam smiley.Saga schreef:Na die lijst van Little_Gift snap ik inderdaad wel dat sommige berichten héél anders worden opgevat dan ze zijn bedoeld!
Zeker deen de
.
Saga schreef:Na die lijst van Little_Gift snap ik inderdaad wel dat sommige berichten héél anders worden opgevat dan ze zijn bedoeld!
Zeker deen de
.
maar die was al vaak besproken. 
= aardig
= passief agressief. Little_Gift schreef:Bellatrix schreef:deze gebruik ik als ik iets stoms heb gezegd of gedaan. Een soort van schaam smiley.
Dus ik gebruik hem heel anders dan LG ook.
Ow nee, de lijst die ik opgesteld heb, is hoe ik ze vaak interpreteer. Niet zozeer hoe ik ze zelf gebruik dus...
Saga schreef:Als ik voor mezelf spreek; de mensen die bepaalde in essentie positief bedoelde smileys negatief gebruiken, maken het duidelijk genoeg dat ze niet aardig bedoeld zijn.
Saga schreef:Als ik voor mezelf spreek; de mensen die bepaalde in essentie positief bedoelde smileys negatief gebruiken, maken het duidelijk genoeg dat ze niet aardig bedoeld zijn.
Saga schreef:Denk je echt dat er mensen zijn die iemand puur op smiley-gebruik be/veroordelen?
Ik zie dat zelf in ieder geval op Bokt niet gebeuren.
Little_Gift schreef:Dit inderdaad.
Sterker nog: ik denk dat er heel wat mensen zijn die zelf niet door hebben dat hun context niet strookt met hun smiley gebruik OF gewoon niet durven oprecht toegeven dat ze iets helemaal niet lief of aardig of behulpzaam bedoelen MAAR er een "lieve/positieve" emoji op plakken om niet "gestraft" te kunnen worden en het altijd als "positief bedoeld" te kunnen weerleggen.
DuoPenotti schreef:En ik denk dus dat dit jou invulling is.
En niet zo'n hele mooie...Little_Gift schreef:Dit inderdaad.
Sterker nog: ik denk dat er heel wat mensen zijn die zelf niet door hebben dat hun context niet strookt met hun smiley gebruik OF gewoon niet durven oprecht toegeven dat ze iets helemaal niet lief of aardig of behulpzaam bedoelen MAAR er een "lieve/positieve" emoji op plakken om niet "gestraft" te kunnen worden en het altijd als "positief bedoeld" te kunnen weerleggen.