Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Susan88 schreef:Mijn favoriete boek is Lord John and the Private Matter. Heerlijk boek van Diana Gabaldon (van de Outlander serie) met humor, beetje spanning en mysterie (moordzaak oplossen) en een fijne hoofdpersoon. Er zijn meerdere Lord John boeken, maar deze is (ook) als stand alone te lezen.
Citaat:1. Favoriete drankje warm: Thee, Autumn Storm van Pickwick is favoriet![]()
2. Uit glas of mok? Mok, en het liefste zo'n grote van Blond Amsterdam!
3. Favoriete drankje koud: IJsthee
4. Favoriete zoete snack: Snoepies!
5. Favoriete zoute snack: Chippies, bolognese of de Sensations Sweet Chili
6. Welke kleuren of combinaties vind je fijn/prettig? Aardse kleuren, donkergroen, donkerblauw, bruin etc.
7. Welke kleuren of combinaties juist niet? ROZE. En Neonkleuren
8. Is je huis opgeruimd en netjes of vrolijk en (wat) rommelig? Opgeruimde chaos... Ik heb het wel netjes maar ik heb wel veel decoratie staan
9. Woonstijl (denk aan industrieel, romantisch, enz., plaatjes ter ondersteuning mag): Natuurlijk, planten, aardse kleuren. Ik wil vooral rust om me heen. Foto's kan ik zeker sturen mocht daar interesse in zijn.
10. Leukste verjaardagscadeau tot nu toe: Heb ik eigenlijk niet...
11. Favoriete huisdier(en): Mijn poezendames Sil & Loki![]()
12. Leukste paardenras(sen): FJORDEN
13. Het engste dat je ooit hebt gedaan: Alleen naar Canada vliegen
14. Het stomste cadeau dat je ooit hebt gekregen: Een 2ehands tasje in de vorm van een Nokia![]()
15. Wat zou je nooit in je leven doen? Een misdaad begaan
16. Favoriete kledingstuk: Een oversized trui/vest
17. Ben je sportief? Niet bepaald
18. Hobby naast paarden: Fotografie, lezen, gamen
19. Jouw ideale paardenverblijf: Iets wat bij het paard past. Ik heb geen eigen paard dus heb ik hier niet echt een beeld bij.
20. Wat is de top 3 van jouw bucketlist? Of zou er bovenaan staan als je er 1 zou hebben? 1. Reizen naar Alaska, 2. De Big Five van Afrika fotograferen
Daihyo schreef:Ik ben benieuwd
Vraag: wat is je favoriete boek en waarom?
.
.Citaat:1. Favoriete drankje warm: Thee, warme choco met baileys en slagroom![]()
2. Uit glas of mok? Mok! Bij uitstek
3. Favoriete drankje koud: Coca cola regular, kraanwater
4. Favoriete zoete snack: Chocola en dan het liefst after eight
5. Favoriete zoute snack: Pinda's
6. Welke kleuren of combinaties vind je fijn/prettig? Als je iets met felroze voorbij ziet komen, dan ben ik het!
7. Welke kleuren of combinaties juist niet? Geel, bruin, felle kleuren als oranje
8. Is je huis opgeruimd en netjes of vrolijk en (wat) rommelig? Ik hou van opgeruimd, maar het is rommelig. Dit jaar staat in het teken van huis opruimen, want er is veel te veel... Behalve boeken!
9. Woonstijl (denk aan industrieel, romantisch, enz., plaatjes ter ondersteuning mag): Veel wit en hout, met daarbij zwarte accessoires en hier en daar (een (halve) muur) in kleur.
10. Leukste verjaardagscadeau tot nu toe: Skydive duosprong
11. Favoriete huisdier(en): Momenteel geen huisdieren, onze poes Blacky is net voor de kerstvakantie ingeslapen
12. Leukste paardenras(sen): Heb ik niet, het gaat mij vooral om de klik met een paard/pony
13. Het engste dat je ooit hebt gedaan: Skydiven
14. Het stomste cadeau dat je ooit hebt gekregen: Een schaal die totaal niet mijn smaak was
15. Wat zou je nooit in je leven doen? Bungee jumpen
16. Favoriete kledingstuk: Mijn roze vest
17. Ben je sportief? Redelijk
18. Hobby naast paarden: Lezen, karate, borduren
19. Jouw ideale paardenverblijf: Veel buiten op een groot stuk land met bomen
20. Wat is de top 3 van jouw bucketlist? Of zou er bovenaan staan als je er 1 zou hebben? De volgende landen wil ik heel graag bezoeken: 1. Japan 2. Lapland 3. Canada en ook: Australië, Nieuw-Zeeland, Amerika (maar nu even niet)
Daihyo schreef:Susan88 schreef:Mijn favoriete boek is Lord John and the Private Matter. Heerlijk boek van Diana Gabaldon (van de Outlander serie) met humor, beetje spanning en mysterie (moordzaak oplossen) en een fijne hoofdpersoon. Er zijn meerdere Lord John boeken, maar deze is (ook) als stand alone te lezen.
Oh die klinkt interessant. Ik ga eens kijken of die er in het Nederlands is.
En verder heb ik wel favoriete schrijvers. Sarah J Maas, Jay Kristoff en V.E. Schwab bijvoorbeeld. Maar daar kan ik echt niet 1 boek van noemen dat mijn all time favorite is. Daihyo schreef:1. Favoriete drankje warm: Thee!
2. Uit glas of mok? Absoluut glas. Thee uit een mok vind ik niet lekker. Chocolademelk dan weer wel, dus beiden staan in de kast
3. Favoriete drankje koud: Ice tea green van Fuze Tea
4. Favoriete zoete snack: chocola in bepaalde periodes van de maand![]()
5. Favoriete zoute snack: Heartbraker chips
6. Welke kleuren of combinaties vind je fijn/prettig? Petrol, grijs, paars, cognac, zwart is wat hier in huis rust geeft. Qua kleding bruin, zwart, blauw, donkergroen.
7. Welke kleuren of combinaties juist niet? Pastel kleuren. Of lichtblauw na, dat vind ik wel mooi. Of fluoriserende kleuren.
8. Is je huis opgeruimd en netjes of vrolijk en (wat) rommelig? Rommelig en vrolijk. Geen zooitje ofzo. Maar gezellig rommelig.
9. Woonstijl (denk aan industrieel, romantisch, enz., plaatjes ter ondersteuning mag): industrieel. Meubels in de woonkamer zijn veel mangohout met zwart staal. Gecombineerd met grijze en petrol stof.
10. Leukste verjaardagscadeau tot nu toe: pfoe lastig. Ik ben altijd wel fan van ervaringen. Dus een goed concert, avondje uit eten of saunabezoek.
11. Favoriete huisdier(en): katten. We hebben er zelf 3 rondlopen.
12. Leukste paardenras(sen): Niet specifiek, maar koudbloed of ander stevig warmbloedras zoals de quarter/paint of fries. Ik houd van het krachtige uiterlijk en (meestal) nuchtere karakter.
13. Het engste dat je ooit hebt gedaan: Optreden als solist voor een zaal van 3000 mensen. Ik scheet zeven kleuren. Ging wel goed overigens, maar wat een stress...
14. Het stomste cadeau dat je ooit hebt gekregen: Een kerstpakket van een andere ondernemer dat ze helemaal had samengesteld met dingen die zij leuk vond. Alleen hadden we een totaal andere smaak, dus ik had er helemaal niks mee. Ik heb spulletjes cadeau gedaan aan mensen die het wel leuk vonden. Zo kwam het toch nog goed terecht.
15. Wat zou je nooit in je leven doen? Bungeejumpen.
16. Favoriete kledingstuk: Spijkerbroek
17. Ben je sportief? Nee. Ik wandel regelmatig en heb paarden in eigen beheer. Dat is sport genoeg voor mij.
18. Hobby naast paarden: muziek. Saxofoon spelen en dirigeren. Al is dat laatste meer werk geworden. En lezen natuurlijk.
19. Jouw ideale paardenverblijf: Zoals ik het nu heb. Met track, verschillende voerplaatsen, browsing mogelijkheden, weidegang, schuilstal. Alleen dan luxer dan ik het nu heb, maar wat nu niet gaat vanwege beperkingen
20. Wat is de top 3 van jouw bucketlist? Of zou er bovenaan staan als je er 1 zou hebben? Als dirigent een concert leiden met goed orkest en topartiest. Als muzikant in het Concertgebouw spelen. En als derde Noura onder het zadel en lekker samen de bossen in kunnen trekken.
Dus nee ik ben net zo blij met een simpele paperback als een hardcover!
Daihyo schreef:Okee, nog een andere vraag die voor iedereen interessant is:
Heb je bezwaar tegen nette (!) tweedehands boeken?
Paperbacks wordt gauw al iets lastiger, die probeer ik zelf ook zo mooi mogelijk te houden maar dat er toch een kreukel in de rug komt te zitten vind ik niet erg. Stiekem zelfs wel leuk te zien dat iets (meermaals) gelezen is. Maar kan mij voorstellen dat je als cadeau liever geen paperback krijgt met een kreukel, die sla ik dus zelf ook dan over om te geven. Tweedehands hardcovers zijn wat makkelijker, die blijven mooier.