Wie heeft de verwarming aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:03

Op mijn slaapkamer de kachel dicht. Op de slaapkamer van de poezels staat die wel open daar was het anders erg fris.
Ook in de douche heb ik hem open gedraait.

Op mijn slaapkamer staat sommige dagen overdag nog het raam wat open om wat te luchten, dus zonde om daar een kachel aan te doen

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:39

tyleysmiley schreef:
JudithGigi schreef:
Ik snap niet hoe jullie het doen hoor. Ik slaap onder 3 dekens waarvan 1 elektrisch en moet dan nog voor het slapen even de airco op verwarmstand hebben om te kunnen slapen :')

Ligt dat niet aan je dekbed misschien?
Ik heb geen verwarming aan op mijn slaapkamer en het raam op een kier,de kamer wordt behoorlijk fris,maar eenmaal onder mijn dekbed,heb ik het binnen een paar minuten echt warm.
Ik heb een dekbed van pure schapenwol.

Dat dacht ik ook, maar een wollen winter dekbed heeft het helaas niet opgelost. Ik krijg het 's avonds gewoon met geen mogelijkheid warm

Jessix

Re: Wie heeft de verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:28

Ik heb altijd alle tijd radiatoren aan staan, ook op de slaapkamer. Ik ben vaak ‘s avonds al daar, ruim voor ik ga slapen. ‘s Nachts gaat de verwarming op 15 graden en overdag op 18,5.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:31

Boerderijtje van 1957. Recent een nieuw dak met dakisolatie geplaatst. Er is spouwmuurisolatie en we hebben dubbel glas. De verwarming slaat aan als het kouder wordt dan 16 graden thuis, maar we hebben elke dag de houtkachel aan. Boven staan de radiatoren uit. Die 16 graden is een soort noodzaak, anders betalen we een fortuin. We betalen met deze setting €450 per maand aan energie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:38

Ik heb dus uitgerekend als ik 'gewoon' de verwarming dagelijks aan wil zetten op 19 graden voor aantal uur ik bijna 900 euro meer kwijt ben. := En dan zou ik nog laag zitten qua verbruik vergeleken met wat gemiddeld is voor mijn type woning. Maandbedrag dus eigenlijk zowat verdubbelen en dat terwijl dit al lastig is elke maand en ik ook niet echt weinig betaal...

Oh en dit is met een nieuwe ketel zelfs. Anders zou het nog meer zijn.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:42

MwM, wat betaal jij dan per kuub gas vraag ik me af?
En hoeveel kuub gas per dag zou jij dan per dag verbruiken in dat geval?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:49

Wij hebben de CV gisteren op 21 gezet, de wind stond verkeerd op het huis waardoor het onaangenaam koud werd. Als een extra trui niet helpt ga ik echt niet zitten blauw bekken en gaat hij gewoon een graadje hoger.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:52

Hier is de verwarming weer gemaakt *\o/*
Nu kan ik hem in de nachten ook weer uitzetten, omdat het nu als het goed is wel snel opwarmt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:04

1,35...... Helaas was het toen het advies om het vast te zetten, omdat het in de winter weer duurder zou worden. Niet dus, het is nu alsnog bij een hoop zo'n 15 cent goedkoper. Maar had met de crisis al een variabel contract en dat was echt niet tof. En vaker tarieven veranderen als van te voren gemeld en echt wel flink moeten betalen telkens (plus de daling was erg langzaam). Heb er nu spijt van. Aan de andere kant zou die +/-15 cent ook weer niet zoveel schelen dat het ineens wel te betalen was hoor. Dat scheelt niet eens 200 euro per jaar als ik reken met wat ik met huidige tarieven gebruikt heb.

Gisteren heb ik even de verwarming aan gehad s ochtends kort op 17 en s avonds ook kort op 19 en dat was 12m3. 3 keer zoveel als zaterdag waar ik hem gewoon op 15 had staan en hij wrl vaker aansloeg.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:36

MyWishMax schreef:
1,35...... Helaas was het toen het advies om het vast te zetten, omdat het in de winter weer duurder zou worden. Niet dus, het is nu alsnog bij een hoop zo'n 15 cent goedkoper. Maar had met de crisis al een variabel contract en dat was echt niet tof. En vaker tarieven veranderen als van te voren gemeld en echt wel flink moeten betalen telkens (plus de daling was erg langzaam). Heb er nu spijt van. Aan de andere kant zou die +/-15 cent ook weer niet zoveel schelen dat het ineens wel te betalen was hoor. Dat scheelt niet eens 200 euro per jaar als ik reken met wat ik met huidige tarieven gebruikt heb.

Gisteren heb ik even de verwarming aan gehad s ochtends kort op 17 en s avonds ook kort op 19 en dat was 12m3. 3 keer zoveel als zaterdag waar ik hem gewoon op 15 had staan en hij wrl vaker aansloeg.

Dat lijkt me best veel, voor de korte tijd dat je hem echt op verwarmen had.
Vermoedelijk gaat er bij jou door slechte isolatie en ramen/deuren veel warmte verloren, zonde!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:37

MyWishMax schreef:

Is er niet ook wat mis met de CV? Dat er op de retour aangesloten is of zo? Dat kan heel veel geld kosten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:41

MyWishMax schreef:
Ik heb dus uitgerekend als ik 'gewoon' de verwarming dagelijks aan wil zetten op 19 graden voor aantal uur ik bijna 900 euro meer kwijt ben. := En dan zou ik nog laag zitten qua verbruik vergeleken met wat gemiddeld is voor mijn type woning. Maandbedrag dus eigenlijk zowat verdubbelen en dat terwijl dit al lastig is elke maand en ik ook niet echt weinig betaal...

Oh en dit is met een nieuwe ketel zelfs. Anders zou het nog meer zijn.

De vorige bewoner van ons huis betaalde 2500 per maand :')
Na onze investering in nog meer isolatie en zonnepanelen is het nog maar 260 per maand... nogal een verschil :+

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:42

Wat er bij ons bijv. voor zorgde dat de vorige cv ketel een enorm verbruik had, was de "inwendige boiler" die ervoor zorgde dat er continue 60 liter water verwarmd werd.
De huidige cv ketel heeft dat niet meer (en is goed afgesteld), zodat we nu alleen al daardoor een stuk minder gasverbruik hebben, ja je wacht wat langer in de keuken tot het water uit de kraan warm is, maar dat vind ik nu niet werkelijk storend.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:51

Helaas is alles nagekeken met aansluiten en is alles kloppend. Het is echt de slechte isolatie met enkel glas en de daadwerkelijke isolatie die gebrekkig is waardoor het zo veel kost om het warm te krijgen. En dan heb ik al folie, gordijnen dicht en extra gordijnen voor deuren, tussendeuren dicht enzovoorts.

Dit is al stuk beter want nu krijgt die het tenminste sneller op 19 graden met oude ketel duurde dat aantal uur. Achteraf was daar wel wat mis met aansluiting... Alleen koelt het ook heel snel weer af en is zelfs op diezelfde temperatuur houden niet zuiniger.
Vorige week nog 1 keer op 19 gehad met die vorst en verkeerde wind. Uitgezet toen ik wegging en toen ik 2 of 2,5 uur later thuis kwam was het weer 15 met vlammetje dus alweer aangeslagen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:08

Enkel glas is ook echt verschrikkelijk.

Kun je niet in aanmerking komen om te verhuizen?
Is huur toch?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:12

Wat een hoog gebruik Mwm, ik heb net naar de mijne gekeken en dat is grofweg de helft. Zijn er ook geen plannen voor een renovatie of in ieder geval verbeteringen aan het huis vanuit de verhuurder?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:27

Kun je dan niet beter 1 ruimte in je huis verwarmen en de rest niet? Dan heb je in ieder geval een plek waar je een beetje warm kunt zitten. Ik hoor wel van meer mensen dat ze bv alleen de slaapkamer verwarmen en daar zoveel mogelijk vertoeven. Hier staat de cv de hele dag aan en wij verwarmen het hele huis, nu is dat niet zo groot en goed geïsoleerd, maar bij betalen wij lange na niet de bedragen die jij opnoemt. Wij wonen dan ook nog helemaal vrijstaand midden in de bush. Misschien moet je eens iemand van de woningbouw laten komen om te kijken of er iets aan de hand is waarom je zoveel kwijt bent?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14 min geleden

MwM, als ik jou was zou ik waarschijnlijk ook kijken of ik niet uiteindelijk zou kunnen verhuizen, naar een woning met een beter energielabel.
Huur, dus je kan en mag er niks zelf aan doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 1 min geleden

Ik verwarm alleen de woonkamer :') boven doe ik maar heel af en toe tegen het vocht enzovoorts. Badkamer heeft geen verwarming. Enige andere kamer is de hal en die staat ook heel laag. De thermostaat zit in de woonkamer dus hij slaat al uit als het daar warm genoeg is. Enige wat ik kan proberen is een gordijn tussen woonkamer en eetkamer/keuken hangen want dat is 1 grote ruimte. Alleen dan moet het paar meter overbruggen.

Andere woningen zijn of veel duurder qua huur(en alsnog geen heel goed energielabel), of ik kom er niet voor in aanmerking want alleen of niet geschikt voor mijn lijf. En helaas zit er best wat geld in dit huis qua dingen die ik toch zelf verbeterd heb. Plus door strengere regels is er geen enkel ander huis waar een bad in zit en ik kan niet douchen. Zelfs douchestoel zorgt voor meer klachten.

Ze zijn in alle andere dorpen wel aan het verduurzamen, hier in het dorp zijn er ook al woningen/straten gedaan die veel nieuwer zijn(en dat is al aantal jaar geleden) Maar wij staan nog niet gepland, sowieso niks in dit dorp verder.

Maar goed, ik heb nog wat opties om te onderzoeken en heb ook nog elektrische kachel. Die was in de crisis veel goedkoper want maakt het veel sneller warm, dus die kan ik nog aanslingeren op een kamer die het nodig heeft. Maar voor die andere opties moet ik even op wat zaken wachten.