Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tyleysmiley schreef:JudithGigi schreef:Ik snap niet hoe jullie het doen hoor. Ik slaap onder 3 dekens waarvan 1 elektrisch en moet dan nog voor het slapen even de airco op verwarmstand hebben om te kunnen slapen
Ligt dat niet aan je dekbed misschien?
Ik heb geen verwarming aan op mijn slaapkamer en het raam op een kier,de kamer wordt behoorlijk fris,maar eenmaal onder mijn dekbed,heb ik het binnen een paar minuten echt warm.
Ik heb een dekbed van pure schapenwol.
En dan zou ik nog laag zitten qua verbruik vergeleken met wat gemiddeld is voor mijn type woning. Maandbedrag dus eigenlijk zowat verdubbelen en dat terwijl dit al lastig is elke maand en ik ook niet echt weinig betaal...
MyWishMax schreef:1,35...... Helaas was het toen het advies om het vast te zetten, omdat het in de winter weer duurder zou worden. Niet dus, het is nu alsnog bij een hoop zo'n 15 cent goedkoper. Maar had met de crisis al een variabel contract en dat was echt niet tof. En vaker tarieven veranderen als van te voren gemeld en echt wel flink moeten betalen telkens (plus de daling was erg langzaam). Heb er nu spijt van. Aan de andere kant zou die +/-15 cent ook weer niet zoveel schelen dat het ineens wel te betalen was hoor. Dat scheelt niet eens 200 euro per jaar als ik reken met wat ik met huidige tarieven gebruikt heb.
Gisteren heb ik even de verwarming aan gehad s ochtends kort op 17 en s avonds ook kort op 19 en dat was 12m3. 3 keer zoveel als zaterdag waar ik hem gewoon op 15 had staan en hij wrl vaker aansloeg.
MyWishMax schreef:1,35...... Helaas was het toen het advies om het vast te zetten, omdat het in de winter weer duurder zou worden. Niet dus, het is nu alsnog bij een hoop zo'n 15 cent goedkoper. Maar had met de crisis al een variabel contract en dat was echt niet tof. En vaker tarieven veranderen als van te voren gemeld en echt wel flink moeten betalen telkens (plus de daling was erg langzaam). Heb er nu spijt van. Aan de andere kant zou die +/-15 cent ook weer niet zoveel schelen dat het ineens wel te betalen was hoor. Dat scheelt niet eens 200 euro per jaar als ik reken met wat ik met huidige tarieven gebruikt heb.
Gisteren heb ik even de verwarming aan gehad s ochtends kort op 17 en s avonds ook kort op 19 en dat was 12m3. 3 keer zoveel als zaterdag waar ik hem gewoon op 15 had staan en hij wrl vaker aansloeg.
MyWishMax schreef:Ik heb dus uitgerekend als ik 'gewoon' de verwarming dagelijks aan wil zetten op 19 graden voor aantal uur ik bijna 900 euro meer kwijt ben.En dan zou ik nog laag zitten qua verbruik vergeleken met wat gemiddeld is voor mijn type woning. Maandbedrag dus eigenlijk zowat verdubbelen en dat terwijl dit al lastig is elke maand en ik ook niet echt weinig betaal...
Oh en dit is met een nieuwe ketel zelfs. Anders zou het nog meer zijn.

boven doe ik maar heel af en toe tegen het vocht enzovoorts. Badkamer heeft geen verwarming. Enige andere kamer is de hal en die staat ook heel laag. De thermostaat zit in de woonkamer dus hij slaat al uit als het daar warm genoeg is. Enige wat ik kan proberen is een gordijn tussen woonkamer en eetkamer/keuken hangen want dat is 1 grote ruimte. Alleen dan moet het paar meter overbruggen.