Vraag omtrent ziekmelding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 15:01

Heb niet heel het topic doorgelezen maar wel alle berichten van ts. Het lijkt tussen de regels door alsof je zelf veel te hard door wilt gaan en dus bang bent voor de ziekmelding. Zoals je het omschrijft ga je richting een burnout/overspannenheid (al dan niet veroorzaakt door je fysieke probleem) maar wil je dit oplossen met het opnemen van veel vakantie en doorwerken. Klinkt alsof je werkgever je echt probeert te helpen door je ziek te melden, ook al voelt dat voor jou misschien niet zo.

Als jij niet naar kantoor kan terwijl dat wel de bedoeling is ben je gewoon ziek. Voor een week of 2 maakt dat meestal niet uit en maken bedrijven een uitzondering. Maar als het al maanden duurt is dat wel echt een goede reden om ziek te melden. Dat je je hier zo druk om maakt en wakker van ligt zegt ook iets over je mentale toestand.

Ga het gesprek aan met je werkgever als je daar energie voor hebt. Verlof opnemen omdat je niet in staat bent te werken is niet de oplossing. Zij zijn er om je te helpen, en wat je werkgever gedaan heeft is ook zo bedoeld denk ik.

jojopaardje

Re: Vraag omtrent ziekmelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 15:15

Precies. Ik bedoelde dan ook dat de werkgever het advies van de bedrijfsarts moet opvolgen. Als dit thuiswerken is, moet de werkgever dat accepteren, zeker als ze dan gewoon volledig werkzaam is. Als de bedrijfsarts zegt dat ze naar de locatie moet dan moet de werknemer daarin schikken. Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijfsarts hier geen advies in heeft gegeven aangezien dit het grootse bezwaar is van de werkgever. Maar goed, we weten het hele verhaal niet en TS reageert niet

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 16:51

volgens mij zijn we het bijna allemaal eens, behalve de TS.

Wat TS heeft gedaan: thuiswerken en zo haar bijdrage doorzetten is super. en een super goeie oplossing.
en dat de werkgever hier tijdelijk een uitzondering op maakt is ook goed. op deze manier loopt het werk niet achter.

TS heeft toch heel veel pijn en daardoor minder slaap en minder weerstand. dit wil ze oplossen door even verlof te nemen. wederom benoemenswaardig, maar is overduidelijk dat ts te veel hooi op de vork neemt. volledig ziekmelden gaat wel wat ver, maar ik denk dat het wel heel verstandig is om aan jezelf te denken en even rustig aan te doen. halve dagen werken of 3-4 dagen werken.

hoe dan ook, daar kan de bedrijfsarts ts in helpen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:46

Joltsje schreef:
volgens mij zijn we het bijna allemaal eens, behalve de TS.

Wat TS heeft gedaan: thuiswerken en zo haar bijdrage doorzetten is super. en een super goeie oplossing.
en dat de werkgever hier tijdelijk een uitzondering op maakt is ook goed. op deze manier loopt het werk niet achter.

TS heeft toch heel veel pijn en daardoor minder slaap en minder weerstand. dit wil ze oplossen door even verlof te nemen. wederom benoemenswaardig, maar is overduidelijk dat ts te veel hooi op de vork neemt. volledig ziekmelden gaat wel wat ver, maar ik denk dat het wel heel verstandig is om aan jezelf te denken en even rustig aan te doen. halve dagen werken of 3-4 dagen werken.

hoe dan ook, daar kan de bedrijfsarts ts in helpen.

Bedankt voor je begripvolle reactie.
Ik heb besloten de boel voor nu te laten rusten iav de BA.
Zou hier graag een slotje zien zodat er geen verdere discussie ontstaat en ik het kan laten rusten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

Kan je het nu wel loslaten dan?
Toen wij dat adviseerden lukte je dat niet.

Anyway, fijn dat je contact gehad hebt. Succes!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:34

Redelijk,hoewel ik het er nog steeds niet mee eens ben.ik wacht wel af hoe het bij de BA gaat.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Zou je het ook om kunnen draaien?

Soms is iemand ziek en word bij wijze van weer gedwongen om volledig aan het werk te gaan terwijl dat dus niet kan of gaat.

Bij jou heb je 3 maanden gekregen om uiteindelijk weer 1 dag naar kantoor te komen, dit lukt niet dus word je gedeeltelijk ziek gemeld.

Eigenlijk had je leidinggevende dit meteen al kunnen doen maar heeft je dus 3 maanden gegeven door je niet ziek te melden.

En dan kun je er tegen aan blijven schoppen dat je het er niet mee eens bent en dat is je goed recht maar het kost je energie die je blijkbaar niet hebt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 8 min geleden

Ts heeft nu 2x gevraagd om een slotje. Alles is ook wel zo'n beetje gezegd en ik kan me voorstellen dat het bijhouden van dit topic ts veel energie kost op dit moment (en kijk dan niet is makkelijker gezegd dan gedaan als mensen het over en tegen je hebben).
Ts had een vraag. Heeft heel veel adviezen gekregen en nu besloten om toch die ba af te wachten.
Dus misschien een optie om de wens van ts te respecteren en dit topic te laten rusten, zodat ze haar energie kan besteden aan gezond te worden.