Kamerplantenpraat deel 2: van cactus tot calathea!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Kamerplantenpraat deel 2: van cactus tot calathea!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 15:33

Duurt ook niet lang meer, we zitten al op dag 43 van januari *\o/* :O

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 15:54

Mijn Hoya callistophylla zit vol bloemen, zodra het weer iets langer licht werd begon die als een gek knoppen aan te maken. Raar ding :+

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:57

_Karlijn schreef:

Nu wil ik weten hoe jouw kalender werkt! :')
Of mis ik de grap? :o?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 18:38

Januari duurt laaaaaaaang.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 20:28

Was zelfs in het nieuws dat het nog steeds January is.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 02:10

axel_1997 schreef:
_Karlijn schreef:

Nu wil ik weten hoe jouw kalender werkt! :')
Of mis ik de grap? :o?

Het voelt alsof januari al 43 dagen duurde (inmiddels 51 :j ), zo traag gaat het altijd, saaie maand, stom weer, maar we zijn er bijna!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

Ik kan het echt aanraden om in januari op vakantie te gaan.

Al paar keer gedaan en dat is echt dubbel genieten.

Iedereen moet weer aan het werk na de feestdagen (zelf werk ik die weken altijd) en jij mag nog op vakantie.
Als je eind januari gaat kan je de hele maand uitkijken naar de vakantie, waardoor het zo voorbij is.
O en als je terug komt is het al februari, langer licht en gaan we de goede kant op. *\o/*

Het nadeel (om het toch bij planten te houden), ik misde daardoor wel de mooiste week van de Amaryllis. Die heeft ook dit jaar bedacht om niet rond kerst te bloeien, maar nu zelfs nog een dichte knop te hebben.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:33

Ik dacht ook dag 43??? Maar ja, ze zeggen dat januari de saaiste maand van het jaar is enzo en Blue Monday is ook altijd in januari :D

Maar de dagen worden al langzaam langer en hier ook genoeg huiskamerplanten die gewoon nieuwe blaadjes aanmaken hoor :D En er zijn er genoeg bij die géén groeilamp hebben, maar gewoon ergens in de buurt van een raam staan.

Als ik weer plaatjes kan posten zal ik wat foto's van mijn plantjes showen. Het is toch wel een leuke hobby ook voor de wintermaanden om bezig te zijn met kamerplanten :) Straks komt de tuin er weer bij en alle planten daarin <3

Mijn marantha, impulsaankoop van Jumbo, doet het bijvoorbeeld heel goed, al heel veel nieuw blad erbij en flink gegroeid al, ook al verpot, want hij was eigenlijk al wat te groot voor dat mini-potje waar hij in zat. In het mini-potje zit nu een Hoya Lacunosa stekje, ook al een nieuw blaadje erbij *\o/*

Ik kwam er gisteren achter dat je van die marantha er ook eentje hebt met roze stippen op het blad :j Omg, maar die zal wel weer wat kosten...

Heb je een foto van je Callistophyla??? Als ik weer ergens een Black Cat variant zie ga ik ervoor denk ik, ondanks dat ik het blad wat groot vind :+ Vind het wel een plant met 'Jungle'-vibes' :D