Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:03

Phonix schreef:
Ik vindt het echt interessant om te zien hoeveel mensen hier werken. Ik zou ook dolgraag minder werken.

Behalve dat ik dan niet mijn lasten kunt betalen, ben ik dan ook wel bang dat als ik met pensioen ga, zeer weinig geld krijgt. Is mensen daar voor niet bang? Of hebben jullie een plan voor als je ouder wordt?

Wij hebben een overzicht gemaakt en gekeken bij mijn pensioen overzicht. En valt ons niet tegen wat we krijgen. Daar maken wij ons niet druk om.
Eerst die pensioen leeftijd maar eens halen, want voor nu staat die voor ons op 70 jaar..

Eliana

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:07

Wij werken alle 2 partime zodat de kinderen zo min mogelijk naar opvang hoeven na schooltijd, vanwege prikkelverwerking is dat beter voor ze. En we vinden het fijn om er ook voor ze te kunnen zijn. We hebben samen ook 10 uur ingeleverd toen mijn pony werd verkocht. Deels vanwege de gezondheid van mijn man, maar ik vind het nu ook wel fijn om wat tijd voor mezelf te hebben en ik doe dan ook een groot deel van het huishouden.
We hebben een koophuis dus die is tegen pensioenleeftijd wel afbetaald en de kinderen uit huisdus dan zijn de kosten ook lager dan nu

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:10

Ik ga over 4 jaar met pensioen officieel. Ik ben van plan eerder te gaan, en doordat ik altijd 40 uur gewerkt heb, heb ik een vrij hoog bedrag opgebouwd. Ik kan daar echt prima van leven.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:18

Ik ben 42 en werk nu 25 uur. Wat ik uit ga breiden naar 30 uur. Verdeeld over 6 dagen.

Fysiek werk. Wel eigen bedrijf en zo red ik het in mijn uppie :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:27

Ik werk 40 uur, maar in praktijk vaak 45 uur, 3 x per week naar kantoor a 8 uur en 1,5 uur reistijd heen en terug.

Ik (50) woon alleen in een woonboerderij 260m2, op 1 hectare grond met 5000 m2 wei, 5000m2 siertuin plus stuk kinderboerderij.
2 pony's , 2 geiten, 9 kippen en haan, vijver met 60 vissen en binnen 3 mainecoon katten.
Dus veel bijhouden/onderhoud, minstens 2 a 3 uur per dag klusjes.

Mijn broer helpt wel vaak mee met de tuin/wei, hij is om de week een lang weekend hier en in de vakanties.

Ik heb trouwens mijn hele leven fulltime gewerkt en blijf dat ook doen,
genoeg pensioen opgebouwd en ik heb lage kosten.
Misschien ga ik rond mijn 60e of 62e, 4 dagen per week werken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:32

Oh ik ben van plan om zo rond mijn 55e met pensioen te gaan, maar dat is weer een heel ander verhaal :D

Mijn paarden en vakanties helpen daar niet perse bij, maar ik wil ook van mijn leven genieten in plaats van alleen maar naar mijn pensioen toe te leven

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:02

Ik wil ook vroeg met pensioen inderdaad, of in ieder geval heel minimaal werken.
Mijn vriend gaat over anderhalf jaar met pensioen, en dan stop ik ook een aantal jaren met werken zodat we op reis kunnen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:09

Phonix schreef:
Ik vindt het echt interessant om te zien hoeveel mensen hier werken. Ik zou ook dolgraag minder werken.

Behalve dat ik dan niet mijn lasten kunt betalen, ben ik dan ook wel bang dat als ik met pensioen ga, zeer weinig geld krijgt. Is mensen daar voor niet bang? Of hebben jullie een plan voor als je ouder wordt?

Ik heb het voorgevoel dat ik wellicht mijn pensioenleeftijd niet eens haal vanwege mijn ziekte. Daarom leef ik nu! Wij sparen ook een flink bedrag per maand waarvan we of ons huis eerder gaan afbetalen, zodat we de hypotheek niet meer hoeven te betalen als we met pensioen zijn, of waardoor we eerder kunnen stoppen. Mijn man heeft wel een goed pensioen opgebouwd. Ik hoop over iets meer dan 20 jaar te kunnen stoppen. Dan ben ik 63 en heb ik meer dan 45 jaar gewerkt. Dat vind ik wel genoeg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 20:59

Ik ben minder gaan werken door mijn ziekte. Heb altijd fulltime gewerkt maar probeer ook nog wat te genieten nu dat kan.
Ik heb een eigen huis en heb niet veel nodig om van te leven. En heb lang genoeg full time gewerkt. De kans is groot dat ik de pensioen leeftijd niet haal dus wat er later komt dat zie ik dan wel weer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 22:11

Ik weet dat ik nu leef en gezond ben, zonde om dan fulltime te werken. Maar dat is hier ik er in sta

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 07:15

Phonix schreef:

Ik denk dat mijn leven met 69 er heel anders uitziet dan nu met 39. Ik wil dan (denk ik) geen 5 paarden meer hebben en ook denk ik niet dat we hier dan nog wonen. Dus dat zie ik tegen die tijd wel weer. Ik ga me nu niet een burn-out werken, zodat ik misschien over 30 jaar iets heb.
En idd ik moet ook nog maar eens zo oud zien te worden…

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 07:29

Ik werk Ik ben 36 jaar, werk 38u op kantoor en meestal nog een paar uur van thuis uit.
In het weekend doe ik zoveel mogelijk rondleidingen in het Fort als ik kan krijgen :D
Ik heb 2 katten, 5 kippen, en woon samen met mijn vriend :)

Voorheen werkte ik de ene week 30u, de andere week 34u - toen had ik mijn Daisy nog.
Sinds zij overleden is, viel ik zo'n beetje in een gat en had ik te veel tijd over.

Ik overweeg serieus er een flexi-job bij te nemen - niet dat ik tijd over heb, maar ik hou van geld :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 07:55

Ik ben 34 jaar, we hebben twee kindjes van 5 en 2 en 4 cavias. Zelf lang een bijrijdpaard gehad, maar dat lukt me nu niet meer om te combineren met de kindjes, werk (24 uur, 2 hele en 2 halve dagen, deels thuis, 20 minuten fietsen) en m’n gezondheid die niet meewerkt, helaas. Vind het zo al pittig genoeg!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 08:27

Zal ik dan de eerste zijn die in dit topic zegt dat ze 0 uur werkt?
Geen idee of ik de enige ben of dat niemand er op bokt openlijk voor uit durft te komen, geen idee?

Ik werk 0 uren, niet omdat ik dat wil, niet omdat ik daar voor gekozen heb, maar omdat mijn lichaam niet functioneert zoals ik zou willen.
Ruim 56% afgekeurd (wat overigens niks zegt over de ernst van mijn aandoening/ziekte/beperking, maar alles over het loonverlies. Want zo werkt het helaas nu nog hier in NL).

Ik ga wel binnenkort (al gok ik dat het pas volgend jaar is, want alles duurt altijd lang qua regelzaken) starten met een werkfit traject.
Hopelijk ga ik dan ontdekken wat ik met mijn beperkingen, maar wel in mijn kracht, kan qua werk en wat daarvoor nodig is qua omscholing.

[edit] ik heb overigens geen paard(en), wel twee honden.
Ik woon samen met mijn vriend in een koophuis met (gelukkig) lage hypotheek.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 08:33

Ik ben 31 en werk 27 uur verdeeld over 3 dagen. Ik werk van 08.00-17.30. Ik heb 2 kinderen (de oudste is bijna 3 en de jongste is 2,5 maand). Heb 1 paard en mijn zoontje heeft een pony. Ik heb niet zoveel tijd voor mijn paard als ik zou willen, maar we hebben gelukkig een super lieve verzorgster voor hem.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 19:49

SharonIndezz schreef:
Ik ben 31 (volgende maand 32) werk 40 uur( in 3 ploegen) in de praktijk wordt dit regelmatig 45 uur, heb 2 paarden, grote merrie staat half pension, ben er elke dag, veulen staat op opfok plek, heb ik weinig omkijken na, ik ben alleenstaand zonder kinderen en partner, vind het af en toe wel veel, minder werken zou kwa tijd wel lekker zijn, maar financieel niet haalbaar als ik 2 paarden wil aanhouden, en ook nog wil sparen en af en toe eens wat voor mezelf wil kopen :+

Is werken in de 5 ploegen geen optie?
Minder werken en meer verdienen.
En je hebt veel meer vrije tijd. Vooral met 2 vroeg. 2 laat. En 2 nachten.
Ik heb ook jaren 3 ploegen gedraaid.
Vind de 5 ploegen een verademing

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 20:00

OleJon schreef:
SharonIndezz schreef:
Ik ben 31 (volgende maand 32) werk 40 uur( in 3 ploegen) in de praktijk wordt dit regelmatig 45 uur, heb 2 paarden, grote merrie staat half pension, ben er elke dag, veulen staat op opfok plek, heb ik weinig omkijken na, ik ben alleenstaand zonder kinderen en partner, vind het af en toe wel veel, minder werken zou kwa tijd wel lekker zijn, maar financieel niet haalbaar als ik 2 paarden wil aanhouden, en ook nog wil sparen en af en toe eens wat voor mezelf wil kopen :+

Is werken in de 5 ploegen geen optie?
Minder werken en meer verdienen.
En je hebt veel meer vrije tijd. Vooral met 2 vroeg. 2 laat. En 2 nachten.
Ik heb ook jaren 3 ploegen gedraaid.
Vind de 5 ploegen een verademing

Bij mijn huidige baan niet helaas, maar meestal is 5 ploegen minder verdienen omdat je gemiddeld maar 33 u per week werkt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 21:58

Ik ben 35 en werk 15 uur in de week.
Daarnaast doe ik momenteel een deeltijdstudie (1 dag per week en 1 dag per week stage), voed ik 2 kinderen in m’n eentje op en heb ik een paard op een pensionstal.
Zolang mijn kinderen jong zijn blijf ik parttime werken zodat ik voldoende tijd/energie kan steken in hen opvoeden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:21

Ik werk 32 uur (40 is fulltime bij ons). Ik kom er goed van rond. Laatst mijn pensioen nog eens gecheckt (dat is idealiter een bepaald percentage van wat je nu verdient) en dat zat goed.
Ik woon alleen in een koopappartement en heb geen kinderen.

4 dagen vind ik het fijnst voor de balans. Ik probeer niet te denken aan hoeveel geld dat scheelt in vergelijking met 5 dagen :') Hoe meer je verdient, hoe makkelijker het is om minder te werken, maar ook het groter het verschil tussen 4 en 5 dagen wordt. Een luxeprobleem dus eigenlijk.

Maar dat extra geld zou voor mij niet opwegen tegen de vrijheid die het zou kosten. Ik vind het bijvoorbeeld ook fijn dat ik nu doordeweeks een keer iets met m'n ouders kan gaan doen, zolang ze er nog zijn/nog gezond zijn.

Ik heb 1,5-2 uur reistijd per dag. Maar ik werk niet graag thuis en het is bij ons ook niet echt gebruikelijk.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Bij mijn huidige baan niet helaas, maar meestal is 5 ploegen minder verdienen omdat je gemiddeld maar 33 u per week werkt[/quote]

Meestal is de ploegentoeslag in 5 ploegen wel hoger. Ik werk in de 5 ploegen.
Maar krijg 38 uur betaald

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Phonix schreef:

Nee, geen plan hier. Wie weet leef ik dan niet meer of wat dan ook.
Maar ik bouw pensioen op (ook met 32 uur is dat prima), heb een koopwoning en uiteindelijk zal ik ook nog wel wat van m'n ouders erven (maar liever wacht ik daar nog heel lang op).

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:54

Ik ben 36 en werk 24 uur. Ik heb geen paard. Woon met partner (die 32 uur werkt), twee kinderen en 6 katten in een koophuis met een hypotheek die helaas niet zo laag is, maar we kunnen goed genoeg rond komen.

Ik ben helaas niet gezond en heb er zelf voor gekozen om dit aantal uur te gaan werken om meer rust voor mezelf te hebben en om mijn kinderen zo min mogelijk naar de opvang te hoeven laten gaan.

Natuurlijk ga ik dit in mijn pensioeninkomen merken, maar tegen die tijd hebben we ons huis afbetaald, de kinderen niet meer thuis e.d. dus verwacht ik dat we die (niet eens zo forse) inkomensdaling wel kunnen opvangen. Daarnaast sparen we ook nog zo veel als we kunnen op verschillende manieren omdat mijn man 10 jaar ouder is dan ik en we het leuk zouden vinden als we samen nog van ons pensioen kunnen genieten dus ik zou graag een aantal jaar eerder stoppen met werken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:20

Ik ben net 40 jaar.(Bewust)
alleenstaande moeder met 2 kleine kindjes. Altijd 3 dagen gewerkt 27 uur. Na de geboorte van de 1e naar 23 uur en nu straks even naar 18 uur todat de kleinste wat ouder is. Ik werk in de kinderopvang dus wel lange dagen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:48

Interessant om dit topic te volgen! Fulltime zie ik ook als 38-40u/5 dagen per week werken.

Ik werk als psychosomatisch fysiotherapeut en kan niet exact zeggen hoeveel uren ik werk. Ik werk alleszins 3,5 dag in de praktijk, waarvan 1 dag waarop ik +-10u aanwezig ben (9u werk waarvan meestal 8u patiëntencontact). In de drukke maanden zie ik meer patiënten en in de rustige maanden minder, dus het wisselt wel. Ik heb nog best veel contact met andere zorgverleners en administratie in mijn vrije tijd, heb regelmatig bijscholingen en verplichte peerreviews. Ik ben tevreden over mijn inkomen en heb de leukste baan die ik me kan bedenken, maar ik kan me voorstellen dat mensen die niet met hun passie hierin werken het niet fijn zouden vinden om zoveel onbetaalde uren te hebben.

Daarnaast hebben we naar mijn mening geen sterk pensioenfonds en we moeten verplicht premie betalen aan het pensioenfonds fysiotherapie. Ik moet omwille van mijn inkomen de hoogste premie betalen (>€300) en betaal die zelf nadat ik mijn nettoloon heb ontvangen. Als ik dan zie wat ik uiteindelijk aan pensioen ga hebben, dan word ik daar niet blij van. Ik spaar dus ook zelf nog extra, al wil ik me daar wel beter in gaan verdiepen wat de beste manier daarvoor is.

Ik zou niet meer mensen op een week willen/kunnen zien als dat ik nu zie omwille van de mentale belasting die het me brengt om in mijn werk de hele dag met mijn volle aandacht in de behandeling te zitten. Ik zie best complexe casuïstiek en dat vraagt wat van me. Op de manier dat ik het nu doe, blijf ik het echt heel leuk vinden.

Mijn partner werkt meer dan fulltime (40u op papier, +-45-50 in de praktijk) en we hebben 2 honden en 3 paarden aan huis (die niet meer gereden worden) en nog geen kinderen. Hij werkt gelukkig 3 dagen thuis en we hebben een goede verdeling qua taken. Als er ooit een paard wegvalt (hopelijk nog heel ver in de toekomst), denk ik het bij 2 paarden te gaan houden. Al ken ik mezelf en wil ik misschien toch weer een rijpaard uiteindelijk :') . Ik kan het nog makkelijk betalen, maar ik zie wel hoeveel duurder het wordt t.o.v. 15 jaar geleden. Ik hou wel enorm van het leven hier met de paarden aan huis, dus zie me nog niet snel volledig stoppen met paarden.