Wat was je grootste miskoop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 08:58

Britta31 schreef:
Alles wat wij in het verleden gekocht hebben voor de kinderen, het word totaal niet gewaardeerd.Ik snap niet hoe die 2 zo egoïstisch zijn geworden,

Oh jeetje…

Het zal deels genetica en deels omgevingsfactoren zijn. :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:12

Jolien87 schreef:
Oohja, dat is natuurlijk ook nog een optie maar Vinted leek me juist zo handig omdat, dat zo op kleding gespitst is.
Het meeste is maat 16.

San87: ik vermoed dat het komt doordat ik originele tekst van Topvintage zelf heb gebruikt voor de belangrijkste kenmerken en materiaal.
Dat leek me juist zo handig. :')
Maar echt een heel duidelijke reden heb ik nog niet gekregen, enkel dat er sprake is van fraude, waar ik het dus meteen Spaans benauwd van kreeg omdat ik normaal echt een Brave Hendrik ben.
Ik heb direct bezwaar aangetekend met daarbij oprecht excuses en screenshots van mijn bestelgeschiedenis bij Topvintage zodat te zien is dat ik de jurken echt allemaal zelf heb aangeschaft dus het is te hopen dat ik snel een reactie krijg.

Het zijn echt allemaal prachtige swingjurken maar voorlopig zit het er echt niet in dat ik ze ga passen.
En met een verhuizing in het vooruitzicht is dit een mooi moment om ze toch maar te verkopen.
Mocht mijn buik uiteindelijk toch weer gaan slinken dan kan ik altijd nog weer wat nieuws aanschaffen.

Ooooh ja dan snap ik het. Maar je kunt uitleggen dat het een beginnersfoutje is, toch? Ik heb geen idee hoe coulant Vinted is, om eerlijk te zijn...

Als het allemaal swingjurken zijn, dan zou je die juist met een wat dikkere buik goed moeten passen, toch? Meestal zit de taille wat hoger of kun je die iets omhoog trekken.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 11:14

Britta31 schreef:
Alles wat wij in het verleden gekocht hebben voor de kinderen, het word totaal niet gewaardeerd.Ik snap niet hoe die 2 zo egoïstisch zijn geworden,

Heb je zelf een idee hoe het zou kunnen komen?

Ik heb namelijk altijd het idee dat kinderen die vroeger in schaarste opgevoed zijn ( waar dus amper geld was voor eten, laat staan voor iets anders) juist hele kleine dingen kunnen waarderen....
Die kinderen zul je ook nooit horen zeuren dat ze iets niet lusten.

Het is vaker onze eigen schuld dan dat we zelf door hebben;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:43

_San87_ schreef:
Jolien87 schreef:
Oohja, dat is natuurlijk ook nog een optie maar Vinted leek me juist zo handig omdat, dat zo op kleding gespitst is.
Het meeste is maat 16.

San87: ik vermoed dat het komt doordat ik originele tekst van Topvintage zelf heb gebruikt voor de belangrijkste kenmerken en materiaal.
Dat leek me juist zo handig. :')
Maar echt een heel duidelijke reden heb ik nog niet gekregen, enkel dat er sprake is van fraude, waar ik het dus meteen Spaans benauwd van kreeg omdat ik normaal echt een Brave Hendrik ben.
Ik heb direct bezwaar aangetekend met daarbij oprecht excuses en screenshots van mijn bestelgeschiedenis bij Topvintage zodat te zien is dat ik de jurken echt allemaal zelf heb aangeschaft dus het is te hopen dat ik snel een reactie krijg.

Het zijn echt allemaal prachtige swingjurken maar voorlopig zit het er echt niet in dat ik ze ga passen.
En met een verhuizing in het vooruitzicht is dit een mooi moment om ze toch maar te verkopen.
Mocht mijn buik uiteindelijk toch weer gaan slinken dan kan ik altijd nog weer wat nieuws aanschaffen.

Ooooh ja dan snap ik het. Maar je kunt uitleggen dat het een beginnersfoutje is, toch? Ik heb geen idee hoe coulant Vinted is, om eerlijk te zijn...

Als het allemaal swingjurken zijn, dan zou je die juist met een wat dikkere buik goed moeten passen, toch? Meestal zit de taille wat hoger of kun je die iets omhoog trekken.

Ik heb ook een mooie tekst en uitleg gestuurd maar ik ben nog steeds in afwachting van een reactie en we zijn inmiddels een week verder.
Naar mijn gevoel gaat Vinted er met een gestrekt been in als het om dit soort praktijken gaat maar ik had geen enkel benul :=
Enfin, de bokt markt is inderdaad ook nog een optie en anders Marktplaats, desnoods.

Duhelo

Re: Wat was je grootste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 20:24

Eentje maken vanaf een ander emailadres?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 09:04

Oh ik heb er nog een :+

Ik wilde een mega grote paddenstoel haken, van dit patroon:

https://www.ravelry.com/patterns/library/mushroom-guy-2

Dat garen kost een tientje per bol, en je hebt flink wat nodig dus ik heb makkelijk 100 euro uitgegeven. Om tot de conclusie te komen dat het garen voor geen meter haakt, onderdelen vastnaaien is een drama, als je een stuk moet uithalen wordt het super lelijk en de hoed is veel te zwaar en groot voor de rest van het lijf. Oftewel, totaal mislukt _O-

Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 10:03

Ik heb een koalabeer haakpakketje gekocht bij de Xenos. Leek me leuk en er zat een beschrijving bij. Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat mijn haakvaardigheden wel heel erg oud zijn (denk toch minstens 35 jaar) en dat ik geen fluit snap van die hele beschrijving. Eén keer raden waar het haakpakketje nu ligt…

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 10:04

Wat zonde van je werk en het geld ;(

Is dat die Velvet wol?? Daar heb ik ooit een col van gehaakt die mislukt is, uithalen was idd een ramp.

Wol kan sowieso wel eens tegenvallen. Ik zag eens leuke wol bij de Wibra, maar dat breide ook voor geen meter; het bleef achter elk haakje aan je handen plakken en het gebreide stuk voelde ook heel raar aan. De resterende bollen mooi teruggebracht.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 10:41

Ja het is van dat driedubbeldikke chenille garen idd. Eens en nooit weer :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:03

Ik vind hem zelfs een beetje eng Foaly :=

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:07

Moska schreef:
Ik heb een koalabeer haakpakketje gekocht bij de Xenos. Leek me leuk en er zat een beschrijving bij. Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat mijn haakvaardigheden wel heel erg oud zijn (denk toch minstens 35 jaar) en dat ik geen fluit snap van die hele beschrijving. Eén keer raden waar het haakpakketje nu ligt…

Hier hetzelfde maar dan bij zo'n speciale haakwinkel.
Een haakpakketje van een moederpoes met 3 babypoezen.
Ik heb 1x een haakles gekregen van stiefmoeder, snapte er geen reet van en ben er nooit aan begonnen. Hij ligt nog steeds te verstoffen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:07

Ik heb ooit een sinaasappelpers gekregen. Ik heb dat ding misschien 5x gebruikt. Hij ligt al jaren in de kast niets te doen. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:10

Ik heb zowel moeder als schoonmoeder ooit een haakpakket gegeven van een grote beer

https://de-egel.com/detail/2898258/haak ... FAQAvD_BwE

schoonmoeder had hem zo af, moeder niet. Kwam er niet aan uit.
terwijl die toch heel veel heeft gehaakt.
Blijkt toch verschil te zitten in wat je ooit als termen is geleerd of zo

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:20

Hele grote miskopen heb ik niet gedaan (klopt gelijk af). Ik ben best wel kieskeurig en doe zeker bij grotere aankopen onderzoek naar kwaliteit en ik koop bijna niets online.
En toch: Als ik aan alle kleding denk die in de loop der jaren bijna niet gedragen naar de kringloop verdwijnt, is dat bij elkaar best een hoeveelheid.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:41

Bellatrix schreef:
Ik heb ooit een sinaasappelpers gekregen. Ik heb dat ding misschien 5x gebruikt. Hij ligt al jaren in de kast niets te doen. :+

Hier ook! Eerste seizoen enthousiast persen, de rest van de seizoenen blijken de verse geperste sappen net zo lekker en minder zooi :Y)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 12:31

DuoPenotti schreef:
Ik heb zowel moeder als schoonmoeder ooit een haakpakket gegeven van een grote beer

https://de-egel.com/detail/2898258/haak ... FAQAvD_BwE

schoonmoeder had hem zo af, moeder niet. Kwam er niet aan uit.
terwijl die toch heel veel heeft gehaakt.
Blijkt toch verschil te zitten in wat je ooit als termen is geleerd of zo

Om je teleurstelling compleet te maken, dit is geen grote beer maar een klein beertje van ongeveer 18cm. Ik heb een tijdje de patronen voor Ilse vertaald in het Engels en heb deze beer zelf gehaakt. De termen die gebruikt worden zijn standaard, zoals ze altijd gebruikt zijn. Bij deze beertjes gaat het vooral om vasten en voor de kleertjes af en toe een stokje hier en daar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 12:34

Nou ik vond het een grote beer :+
Schoonmoeder heeft hem af en ik vind hem nog steeds groot :D

Ik ken er ook van de lidl en die zijn stukken kleiner.
Maar dat er grotere bestaan, vast wel. :j

Mijn moeder heeft veel gehaakt, geen idee waarom ze het niet snapte.

Ik zelf haat handwerken, dus ik heb verder geen idee van termen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 12:39

Marije112 schreef:
Bellatrix schreef:

Hier ook! Eerste seizoen enthousiast persen, de rest van de seizoenen blijken de verse geperste sappen net zo lekker en minder zooi :Y)

Ja, ik koop gewoon zo'n fles uit de supermarkt en die is net zo vers en het kost geen moeite. :=

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 12:49

- Een fitness cursus.
De aanprijzing werd gedaan door een prettig uitziende jongeman, die me een programma met weinig dagen (3) per week en weinig tijd (10 minuten?) aan inzet beloofde.
Eenmaal betaald bleek het gewoon zo'n 3 maanden, 6 dagen, 20+ minuten programma te zijn. Om het nog erger te maken kreeg ik nagenoeg elke dag een soort click-bait mailtje, wat leidde naar een (te lang) filmpje (dat je niet kon doorspoelen), wat er uiteindelijk op neer kwam dat je ook zijn speciaal ontwikkelde supplement A of B of C moest kiezen. Als je écht resultaat wilde tenminste.

'Have the body you dreamt of' betekende denk ik vooral dat je heel veel filmpjes met die aangenaam uitziende jongeman kon bekijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:33

Niks gelogen dus, alleen niet wat je verwachtte :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:54

DuoPenotti schreef:
Nou ik vond het een grote beer :+
Schoonmoeder heeft hem af en ik vind hem nog steeds groot :D

Ik ken er ook van de lidl en die zijn stukken kleiner.
Maar dat er grotere bestaan, vast wel. :j

Mijn moeder heeft veel gehaakt, geen idee waarom ze het niet snapte.

Ik zelf haat handwerken, dus ik heb verder geen idee van termen

Ik snap het wel. Als je altijd alleen kleding, pannenlappen, dekens en dat soort dingen haakt, voelt het heel raar om ineens in rondes te gaan werken en vooral om te beginnen met een ring (magic circle). Net een ander technieken en er zijn wel mensen die daarop stuklopen :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 16:21

Jup rechttoe rechtaan haken is idd anders dan in een rondje, al is het alleen maar omdat je met een rondje veel meer moet tellen _O-

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 16:39

Op stipt op 1 mijn Ninja Creami. Geweldig ding, ijs is geweldig, maar valt niet goed schoon te maken waardoor ik 'm al heel snel niet meer durfde te gebruiken. Staat nu al 1,5 jaar te niksen op mijn aanrecht.

En verder mijn eerste twee zadels waarbij beide zadelpassers zeiden dat ze perfect waren voor mijn paard. Conclusie achteraf: de eerste brugde en was veel te lang en de tweede ook te lang en maar liefst 4 kopijzer te klein aangemeten. Waren dure miskopen.

-O-

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 16:44

Moska schreef:

Hahahha ik moet meteen aan een eigen miskoop denken _O- ik wilde ook iets makkelijks leren haken. Beginners setje gehaald en volgens de verpakking kon t niet mis gaan.
Als er een code op stond voor het bouwen voor de NASA had ik je ook geloofd :')
Aan zusje gegeven en die zei al dat dit niet voor beginners was.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 16:50

Over die kant en klare haakkits, ik volg op Youtube iemand die die kits test (wel in de VS). En zij zegt ook vaak dat ze of te ingewikkeld of te onduidelijk zijn of dat het materiaal te slecht is waardoor beginners gefrustreerd raken en opgeven. Terwijl iemand die wel goed kan haken er op zich mee uit de voeten zou kunnen, maar die kopen die kits nooit omdat ze vaak hun eigen patronen en spullen al hebben. Die kits zijn dus een beetje een raar verhaal want ze zijn niet geschikt voor beginners en niet bedoeld voor gevorderden :+