Wat is dit voor spin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juliedo24

Re: Wat is dit voor spin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:04

Wow, dappere zoon, dat is echt een flinke spin!

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:07

Inderdaad echt wel een stoere zoon!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:09

Raineri schreef:
Gezien hier spinnenkenners zitten: in het pad naar voordeur zit een hele productieve spin. Hij maakt op ooghoogte een heel web in enkele uren, precies in het looppad. Ik buk steeds maar de postbode loopt er ook constant in en ik vind het een beetje zielig(voor de spin, en die meneer natuurlijk). Kan ik de spin motiveren elders z'n web te bouwen? Ik zie hem nooit zitten dus weet niet voor soort het is

Misschien is dit iets ?

Spinnen verjaag je met sterke, afstotende geuren zoals pepermunt, citroen, lavendel, eucalyptus en azijn. Gebruik essentiële oliën gemengd met water in een plantenspuit om plekken waar spinnen binnenkomen te besproeien, of wrijf citroenschillen langs raam- en deurkozijnen.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:14

Ik heb trouwens nog een grappig verhaal over mijn spinnenangst.
Ik ben dus ook voor langpootmuggen bang, die bewegen zich nog onvoorspelbaarder. Ik was een keer oppassen en had net een boekje voorgelezen in de slaapkamer. Zegt een van de kindjes: 'Julie, er zit daar een beestje op het plafond...' zat er dus de grootste langpootmug die ik ooit heb gezien. Met zijn zwarte poten gestrekt zo groot als mijn hand. Zijn lichaam zo groot dat ik ook vanaf een meter afstand zijn aftekeningen (!!) kon zien, evenals de vleugels.

Dus ik zeg tegen ze: 'Oh maar het beestje zit heel stil... zullen we hem gewoon laten zitten?' daar trapten ze niet in :+ Dus ik heb het grote raam opengezet en bezem+stofzuiger uit het reduit gehaald. Kinderen naar de gang en de deur dicht. Maar ik wil geen beestjes opzuigen en na voorzichtig poken met de bezem of stofzuiger bleef het monster gewoon rustig zitten! En dat beest was te groot om in een glaasje te kunnen (niet dat ik überhaupt dichtbij genoeg durfde te komen).

Dus toen heb ik gedaan wat ieder redelijk mens zou doen: kinderen in het bed van de ouders en de deur naar hun slaapkamer dicht laten. :+
De ouders hebben er bij thuiskomst lang om gelachen :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:16

:')
Goede oplossing, toch? :D

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 13:36

VillaNeusjes, haha ik noem ze ook altijd langpootspinnen. Zo droog die reactie ook, tja...

TinkerTreas, neeeee niet die hand zo dichtbij HORROR _O-. En inderdaad dapper dat hij mag blijven van je zoon. Als mijn kind ooit zegt laat maar zeggen, zeg ik toch oh hell no. Straks loopt die naar jou slaapkamer |o

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 13:51

c_alsemgeest schreef:
Daks schreef:
waarom kijk ik dit topic eigenlijk |( |(

Exposure therapy :')

Zelfkwelling :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 15:50

Keizerinnnn schreef:
VillaNeusjes, haha ik noem ze ook altijd langpootspinnen. Zo droog die reactie ook, tja...

TinkerTreas, neeeee niet die hand zo dichtbij HORROR _O-. En inderdaad dapper dat hij mag blijven van je zoon. Als mijn kind ooit zegt laat maar zeggen, zeg ik toch oh hell no. Straks loopt die naar jou slaapkamer |o

Als hij naar mijn slaapkamer komt, zet ik hem buiten. Ik ben niet bang voor spinnen, maar zo'n groot exemplaar hoef ik niet perse in mn slaapkamer.
We wonen in een oud huis met veel kieren en verstopplekjes. En op het platteland. Dus aan spinnen geen gebrek hier. Dus ik ben blij dat ik er niet bang voor ben :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 15:59

Britta31 schreef:
Net even naar de wc.Ik ben nu klaarwakker.
[ Afbeelding ]
Wel een prachtige spin.

Ohhh die is van t formaat "past niet onder bierglas"

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:04

Babootje schreef:
Britta31 schreef:
Net even naar de wc.Ik ben nu klaarwakker.
[ Afbeelding ]
Wel een prachtige spin.

Ohhh die is van t formaat "past niet onder bierglas"

Dat zijn bierpulspinnen.... :+

Daar krijg je hem nog wel mee gevangen :')

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:04

friezenfan2 schreef:
Wat voor spin is dit

[ Afbeelding ]

en is deze kleinere spin zijn baby?

[ Afbeelding ]

Ik heb een poging gedaan die grote buiten te zetten maar hij sprong en toen was hij kwijt.

Die kleinere zou goed een baby kunnen zijn, maar als er 1 baby is, dan zijn er nog veeeeeel meer :D

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:09

Babootje schreef:
Die kleinere zou goed een baby kunnen zijn, maar als er 1 baby is, dan zijn er nog veeeeeel meer :D

Maar waaroooommm??? :') Waaaarooommmmm doe je dit?! :') _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:18

Little_Gift schreef:
Babootje schreef:

Maar waaroooommm??? :') Waaaarooommmmm doe je dit?! :') _O-

Ik had er zelf een stuk of zes bij elkaar op de muur zitten. Waarschijnlijk uit een nest van 100 of zo. Ik kon ze niet direct weghalen en heb ze niet meer gevonden, maar volgens mij is dit jaar een goed spinnenjaar.

Opzuigen leek me ooit een goed idee, maar het idee dat ze er weer uit kunnen....
klik klik morrel morrel...
https://www.youtube.com/watch?v=jCR7L180kbw

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 16:40

Ik ga jou echt op de foei lijst plaatsen hé, heb daar nog niemand op maar jij spant toch de kroon |( _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 17:10

Little_Gift schreef:
Ik ga jou echt op de foei lijst plaatsen hé, heb daar nog niemand op maar jij spant toch de kroon |( _O-

Sooorrryyy :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 18:00

Cer schreef:
mega interessant topic! En er zitten spinnenkenners tussen :D

Vraagje, die trilspinnen, die zitten hier soms ook verdwaald in mn flatje op vier hoog. Waar leven ze van? Ik heb altijd een beetje het idee dat ze hier stilletjes zitten te verhongeren.. :') Of ik moet insecten hebben waar ik niks van weet :+

Zilvervisjes :j

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:37

Keizerinnnn schreef:

't ergste is nog dat ik m weg mepte en er een poot achter bleef op m'n kussen die spastische trekjes deed..

Ik heb niet meer goed geslapen daarna. Heel raar

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 19:44

Wij noemen die langpoot muggen altijd spekkenbijters :')

Ik houd ook niet van andere insecten, laatst werd ik toen ik om 4:00 ‘s ochtends rustig wakker stond te worden onder de douche “aangevallen” door een mega grote mot. Kostte mij heel veel moeite om niet de hele flat wakker te gillen 8)7

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 23:31

Vanavond had ik een baby Rosalie, een kleine stalmuursluiper met de naam Robbie :')
Net als zijn moeder/zus/oma zat hij op een onhandige plek... dit keer bij de handdoeken in de badkamer, dus hij is naar het vorige woon adres van Rosalie beneden in het wasmachinehok verhuisd :+

Afbeelding

Door de grootte die Rosalie had toen ik haar ooit vond (bij mijn dekbedden -O- ) weet ik dat dit nog een jonge stalmuursluiper is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:15

Sorry, maar dat is toch gewoon een tarantula? Holy sh*t...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:20

Dat is toch wel een serieus spinnetje hoor. Ik dacht ik kijk eens op internet hoe groot ze eigenlijk worden. Kwam ik dit bericht tegen:
"23-JUN-2019 - In de nacht van 4 op 5 juni is in Friesland een man in zijn eikel gebeten door een stalmuursluiper, een spinnensoort van 9 tot 12 millimeter groot uit de familie van de bodemjachtspinnen (Gnaphosidae). Zover bekend betreft dit de eerste gedocumenteerde melding van dit gedrag." _O- _O-
https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=25256

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:21

Hij lijkt eigenlijk wel nep. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:37

Bellatrix schreef:
Hij lijkt eigenlijk wel nep. :+

Heb ook bewegend beeld waar hij in het begin een dansje doet :')

Vind het geklop/getik op de achtergrond eigenlijk zorgelijker, aangezien er verder niemand bij was en ik niet aan het kloppen was. Maar dat is misschien meer iets voor in een paranormaal topic _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:39

Babootje schreef:
Dat is toch wel een serieus spinnetje hoor. Ik dacht ik kijk eens op internet hoe groot ze eigenlijk worden. Kwam ik dit bericht tegen:
"23-JUN-2019 - In de nacht van 4 op 5 juni is in Friesland een man in zijn eikel gebeten door een stalmuursluiper, een spinnensoort van 9 tot 12 millimeter groot uit de familie van de bodemjachtspinnen (Gnaphosidae). Zover bekend betreft dit de eerste gedocumenteerde melding van dit gedrag." _O- _O-
https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=25256

9 tot 12 mm, dat valt mee, maar die foto doet vermoeden alsof ie net zo groot is als je hand

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:41

Nee zeker niet, al was Rosalie echt wel een heel stuk groter dan 12mm :+
Door de poten lijken ze ook een stuk groter.