Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Raineri schreef:Gezien hier spinnenkenners zitten: in het pad naar voordeur zit een hele productieve spin. Hij maakt op ooghoogte een heel web in enkele uren, precies in het looppad. Ik buk steeds maar de postbode loopt er ook constant in en ik vind het een beetje zielig(voor de spin, en die meneer natuurlijk). Kan ik de spin motiveren elders z'n web te bouwen? Ik zie hem nooit zitten dus weet niet voor soort het is
Keizerinnnn schreef:VillaNeusjes, haha ik noem ze ook altijd langpootspinnen. Zo droog die reactie ook, tja...
TinkerTreas, neeeee niet die hand zo dichtbij HORROR. En inderdaad dapper dat hij mag blijven van je zoon. Als mijn kind ooit zegt laat maar zeggen, zeg ik toch oh hell no. Straks loopt die naar jou slaapkamer
friezenfan2 schreef:Wat voor spin is dit
[ Afbeelding ]
en is deze kleinere spin zijn baby?
[ Afbeelding ]
Ik heb een poging gedaan die grote buiten te zetten maar hij sprong en toen was hij kwijt.
Little_Gift schreef:Babootje schreef:Die kleinere zou goed een baby kunnen zijn, maar als er 1 baby is, dan zijn er nog veeeeeel meer
Maar waaroooommm???Waaaarooommmmm doe je dit?!
![]()
Cer schreef:mega interessant topic! En er zitten spinnenkenners tussen![]()
Vraagje, die trilspinnen, die zitten hier soms ook verdwaald in mn flatje op vier hoog. Waar leven ze van? Ik heb altijd een beetje het idee dat ze hier stilletjes zitten te verhongeren..Of ik moet insecten hebben waar ik niks van weet
Bellatrix schreef:Hij lijkt eigenlijk wel nep.
Babootje schreef:Dat is toch wel een serieus spinnetje hoor. Ik dacht ik kijk eens op internet hoe groot ze eigenlijk worden. Kwam ik dit bericht tegen:
"23-JUN-2019 - In de nacht van 4 op 5 juni is in Friesland een man in zijn eikel gebeten door een stalmuursluiper, een spinnensoort van 9 tot 12 millimeter groot uit de familie van de bodemjachtspinnen (Gnaphosidae). Zover bekend betreft dit de eerste gedocumenteerde melding van dit gedrag."![]()
![]()
https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... ?msg=25256