Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 21:52

Dit is dan al betaald, hier al meerdere keren gehad en nog nooit wat hoeven betalen.

Dees schreef:
hmmmm.. ik meld me toch maar even in dit topic. Ik heb een vraag en ik kom er niet uit.

Iemand heeft een item gekocht en daarbij gekozen voor UPS.
Nu is UPS voor mij helemaal geen optie (en staat in mijn profiel ook op 'uit') maar kennelijk is er nu zoiets als UPS Home en dat wil afhalen. En zo kon de koper dus toch kiezen voor UPS :x

Nu wil ik het met liefde laten afhalen hoor, als dat voor mij kosteloos is. Maar UPS Home afhalen kost een dikke 7 euro en ik wil absoluut niet het risico lopen dat ik dat moet gaan betalen.
Toch, ik kan nergens terugvinden WIE die kosten in deze situatie betaald.....

Iemand hier die het weet? Als je als koper kiest voor verzending via UPS Home en de verkoper laat het afhalen, wie betaalt dan voor die meerkosten van het afhalen?

Queijo

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 22:46

De koper betaald UPS en je kunt het pakketje gewoon inleveren bij een pakketpunt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 22:49

Dees schreef:
hmmmm.. ik meld me toch maar even in dit topic. Ik heb een vraag en ik kom er niet uit.

Nu is UPS voor mij helemaal geen optie (en staat in mijn profiel ook op 'uit') maar kennelijk is er nu zoiets als UPS Home en dat wil afhalen. En zo kon de koper dus toch kiezen voor UPS :x

Nu wil ik het met liefde laten afhalen hoor, als dat voor mij kosteloos is. Maar UPS Home afhalen kost een dikke 7 euro en ik wil absoluut niet het risico lopen dat ik dat moet gaan betalen.

Iemand hier die het weet? Als je als koper kiest voor verzending via UPS Home en de verkoper laat het afhalen, wie betaalt dan voor die meerkosten van het afhalen?

De koper heeft dit betaald.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 23:05

Heeft iemand van jullie al wel eens te maken gehad met chronopost? Ik heb wat uit Frankrijk besteld en kon alleen voor dpd kiezen. Dat gaat bij mij eigenlijk altijd wel prima, maar nu zie ik dat ze in Frankrijk dus eerst chronopost gebruiken. Inmiddels is er vanaf zaterdag al geen nieuwe update meer en staat die nog steeds op dat die met de chauffeur onderweg is. Nu lees ik de reviews van chronopost en daar word ik niet blij van. Wie kan mij geruststellen dat het wel aankomt? %)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 23:32

Ik kreeg vandaag eerst een melding dat het pakket opgehaald was en daarna dat de transactie op pauze staat, ik kon niet zien waarom. Gevraagd aan de koper en die geeft aan dat het pakket in Nederland ligt bij een pakketpunt en dat ze zelf in Duitsland woont.

Ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren. Het gaat gelukkig maar om een laag bedrag

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 07:37

rocky_1995 schreef:
Heeft iemand van jullie al wel eens te maken gehad met chronopost? Ik heb wat uit Frankrijk besteld en kon alleen voor dpd kiezen. Dat gaat bij mij eigenlijk altijd wel prima, maar nu zie ik dat ze in Frankrijk dus eerst chronopost gebruiken. Inmiddels is er vanaf zaterdag al geen nieuwe update meer en staat die nog steeds op dat die met de chauffeur onderweg is. Nu lees ik de reviews van chronopost en daar word ik niet blij van. Wie kan mij geruststellen dat het wel aankomt? %)

Als ik DPD kies uit Frankrijk, is het altijd Chronopost. Komt bij mij altijd aan, tot nu toe. Kan idd wat langer duren.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 07:43

Chronopost is wat traag, maar het komt meestal wel aan hoor :j
Reviews op internet zijn bij alle bezorgpartijen slecht volgens mij. Mensen bij wie het goed gaat steken geen tijd in reviews :P

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 09:27

O gelukkig maar! Dan wacht ik heel rustig af.

Klopt de meeste mensen plaatsen vaak alleen bij negatieve ervaringen, maar de laatste ervaringen op trust pilot waren enkel 1 ster. Maar hopelijk kan ik dan binnenkort een goede review plaatsen dat het toch gewoon binnengekomen is.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 19:11

Heeft iemand ervaring met verzendzakken waar faux fur bontjasjes inpassen? Ik wil wat bestellen op temu of shein maar twijfel over de maten. Misschien dat iemand ervaring heeft met wat grotere dingen

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 21:30

Een vuilniszak doe ik meestal bij wat grotere dingen. Gebeurt maar weinig, dus haal daar geen aparte zakken voor.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:31

Hier is het ook weer verlof periode en vast afhaalpunt 2 weken dicht en ervoor kan je die dan al 2 weken niet meer kiezen….
Heb 7 pakjes die al meer dan 2 weken onderweg zijn (vinted Go, want van de rest amper tot geen opties die handig liggen)
*zucht*
Dat het maar vlug terug september is…

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 11:39

Een van mijn pakjes is zoek. Staat al sinds 19 juli op dezelfde status, dus die zien we nooit meer terug.

Gelukkig is het maar 5 euro. Na 19 augustus kunnen de koper en ik een claim indienen.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 12:30

Hmm ik vind een vuilniszak niet zo netjes haha. Dan kijk ik even welke maat geschikt is.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 23:49

cocktailtime schreef:
Hmm ik vind een vuilniszak niet zo netjes haha. Dan kijk ik even welke maat geschikt is.

Anders een goedkope rol cadeaupapier eromheen en dan in een vuilniszak.

Ik heb ook weleens een winterjas in een vuilniszak ontvangen. Gevouwen en dicht getapt. Ik vond het wel slim bedacht.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 10:38

Als het een gloednieuwe zak is, recht van de rol, is dat toch prima?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 10:45

Ik zie ook het probleem niet met vuilniszakken gebruiken...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 10:49

Ik ook niet, heb van de week nog iets ontvangen in twee schone vuilniszakken over elkaar. Ze had de eerste een soort van opgerold, waardoor het product bijna vacuüm was, en dan de tweede eromheen gedaan en dicht geplakt. Keurig gedaan hoor. Je kunt nou eenmaal niet voor alles een passende zak of doos hebben.

Gisteren kreeg ik een smerig product in een feestelijke verpakking... Tsja, doe mij dan maar de vuilniszakken hoor :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 11:12

Ik vind vuilniszakken gebruiken met bepaalde dingen ook inderdaad een prima manier om te verzenden. Het zorgt ervoor dat er wel een fijn laagje bescherming omheen zit. Zo heeft mijn man onlangs nog een kleine vliegtuig trolley zo verzonden, aangezien we geen doos hadden ervoor. Meerdere lagen bubbelwrap en vuilniszak aan de buitenkant nog eromheen. De koper vond het echt super ingepakt :j :') O:)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 11:30

Dees schreef:

Jij hoeft als verkoper niets te betalen. Ik heb van de week ook een koper gehad die UPS Home had gebruikt. Je kan een ophaal dag kiezen, alleen die duurt van 08:00-17:00 zonder tijdsblok.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 11:34

In de praktijk zien wij het liefste ook stevige plastic zakken zoals vuilniszakken. Dit gaat eigenlijk nooit fout, ook plakken de verzendlabels daar het beste op wat fouten voorkomt in het traject zoals stickers die onderweg op een ander pakket vastplakken.

De stickers van VintedGo en DHL plakken slecht op (duck)tape maar helemaal op die tape met een papieren buitenlaagje, dat is echt niet te doen, dan ben je echt zo je label kwijt.

Papieren zakken en zachte dozen overleven de reis allemaal maar moeilijk, papieren zakken zijn eigenlijk altijd wel ergens opengescheurd en de dozen allemaal flink ingedeukt met soms ook scheuren tot gevolg.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-25 12:07

Gek wel dat sommige pakketdiensten de sticker juist op de duc-tape plakken. Gelukkig hier nog nooit fout gegaan, maar ik schrijf wel altijd de code op het pakket voordat ik het wegbreng.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 06:43

Ik print alles uit, en plak het er op met doorzichtig plakband er overheen zodat je de allerminste kans hebt dat het beschadigd ofzo.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 12:23

Vergelijkbare artikelen is terug bij mij *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 06:40

Bij mij nooit weggeweest, maar ik kijk meestal via de laptop.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 07:11

Als ik een jas, zeker faux fur, in zo’n gerecyclede vuilniszak zou ontvangen zou ik niet blij zijn. Die zakken stinken enorm en dan ruikt mijn hele jas ernaar.