Little_Gift schreef:Ik heb meerdere regenwaterputten die opslaan onder de grond om zo ook voor de tijden van droogte te kunnen bewaren.
Alles loopt via een buizensysteem de putten in die onder de grond lekker koel blijven en dan via een systeem opgepompt worden.
Ik heb dus twee sets leidingen in huis, die voor leidingwater (keuken en badkamer) en de leidingen voor het regenwater die dan alle andere kranen en wc en wasmachine enz bedienen.
Heb in totaal meer dan 50 000 liter in regenwaterputten onder de grond zitten (neen geen grondwater, want ja die heb ik ook maar da's dan weer minder goed voor het milieu als je de bodem van zijn broodnodige water ontzegt in tijden van zulke droogte).
Het is wel effe een investering om te verwezenlijken maar het is het absoluut waard.
Je moet natuurlijk wel de plek ervoor hebben maar je kunt ook 1 regenwaterput laten steken hé... Daar kun je ook heel lang weg mee als je een beetje bewust doet.
En er zijn tegenwoordig ook plug en play systemen dacht ik waarbij je het niet via "bouwen" moet installeren maar daar weet ik het fijne niet van.
Interessant!