Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
c_alsemgeest schreef:Eretria schreef:Is die velg echt ovaal of zit er een slag in?
Met beide zou ik persoonlijk niet door rijden
DuoPenotti schreef:Citaat:Ps. 4mm profiel is niet veel meer. Ik zou minimaal voor 6mm gaan bij een gebruikt setje.
Ze rijd amper, zo snel zit ze niet aan de 1,6 dan.
Gemiddeld genomen slijt een band ongeveer 0.1 mm per 1.000 kilometer, dus om 1 mm profiel te verliezen, zou je ongeveer 10.000 kilometer moeten rijden
Eretria schreef:Mwa. Ligt eraan. Ts voelt het bij dr auto, dus dan is het een kwestie van andere velgen óf de velg richten. Zelf heb ik twee velgen op mijn dagelijkse auto waar een slag in zit, maar dat voel je niet. Ik weet dat er een lichte slag in zit, dankzij het uitbalanceer apparaat, anders zou je dat nooit weten. Heel veel mensen rijden rond met een velg waar een slag in zit, sommige velgen hebben dat al heel snel als je door een kuiltje rijdt. Slag in de velg hoéft helemaal niet erg te zijn en geen kwaad te kunnen, afhankelijk van de mate ervan. Zodra het merkbaar/voelbaar is dan moet er actie ondernomen worden.
DuoPenotti schreef:Die 1,6 is niet voor de lol verzonnen. Nederland is streng genoeg op veiligheid.
Als jij graag sneller geld uit wilt geven, prima. Of mensen geld uit de zakken klopt.
Hier worden ze vervangen als ze niet door de keuring komen. En nog nooit een onveilige situatie gehad.
Ts kan nog ongeveer 24000 km rijden tot aan die 1,6. Dat is wellicht nog 4 jaar. (als ze zegt weinig te rijden)Denk dat die auto eerder versleten is dan die banden...
Zeker met 2 sets, winter en zomer.
germie schreef:2mm is wat men adviseert. 1.6 is de wet. 3mm nog nooit gehoord.
Eretria schreef:Ik zie dagelijks heel veel banden, en dus ook auto’s. Ervaring en kennis genoeg. Ik sta de boel daadwerkelijk te repareren. Doe jij dat ook?
PaulSimonFan schreef:Mijn auto blijkt achteraf ook een schadeauto te zijn. In hoeverre hij stuk was is niet bekend. Maar volgens reparateur duidelijk te zien aan hoe de panelen en bumper bevestigd zitten.
….
Hele hele dure les.. maar geld voor al deze reparaties heb ik gewoonweg niet.
.
EvaC schreef:Simpel, die auto had terug gemoeten naar de verkoper en ergens anders een betrouwbare wagen weer kopen. Want het geldprobleem valt kennelijk toch wel mee als er 2 sets velgen, een kleine beurt en de eerdere kosten (al dan niet gedeeld) vanaf kunnen. Als ze dat geld besteedbaar heeft, had dat bovenop het budget voor het aanschaffen van een auto gekund.
En wat weet ze dan precies wat ze eraan heeft? Ze vertrouwt het ding nog steeds niet en staat daarom om de haverklap bij een garage/monteur.
paars schreef:Hoop dat het aan de banden ligt….dat trillen kan nog meer oorzaken hebben.
Iemand zegt dat er bemoeienis wordt gereageerd, maar TS start dit topic voor advies wat ze vervolgens niet opvolgt imo. Omdat ze inmiddels al gehecht is aan Ernie. Kan dat niet helemaal serieus meer nemen eerlijk gezegd.
Ik vrees voor je dat dit een schip van bijleg wordt. Meer kan ik ‘ernie’ van maken
paars schreef:PaulSimonFan schreef:Mijn auto blijkt achteraf ook een schadeauto te zijn. In hoeverre hij stuk was is niet bekend. Maar volgens reparateur duidelijk te zien aan hoe de panelen en bumper bevestigd zitten.
….
Hele hele dure les.. maar geld voor al deze reparaties heb ik gewoonweg niet.
.
Hoop dat het aan de banden ligt….dat trillen kan nog meer oorzaken hebben.
Iemand zegt dat er bemoeienis wordt gereageerd, maar TS start dit topic voor advies wat ze vervolgens niet opvolgt imo. Omdat ze inmiddels al gehecht is aan Ernie. Kan dat niet helemaal serieus meer nemen eerlijk gezegd.
Ik vrees voor je dat dit een schip van bijleg wordt. Meer kan ik ‘ernie’ van maken
Citaat:Heb je al nummertjes op de nummerplaten staan of dat niet eens?