Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Gift

Berichten: 3689
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:57

Ik geef je op alle vlakken gelijk behalve het doorrijden met een slag in een velg. Auto niet gebruiken zolang die velg een slag heeft of een reservewiel opleggen.

Als de auto de baan af raakt door die velg, is het gedaan met je auto en sta je alsnog met lege handen.

Ik weet uit ervaring wat een beschadigde velg kan veroorzaken, trust me.

En ook niet rijden met 2 zomerbanden en 2 winterbanden gecombineerd, ook niet op verschillende assen.
Dat is echt niet goed voor de ophanging en stuurkolom van de auto wegens verschillende grip etc, om nog maar te zwijgen van het weggedrag en de stabiliteit/veiligheid.
Ook dit kan je zomaar de baan afkegelen met een total loss tot gevolg (in het minst erge geval).

PaulSimonFan
Berichten: 335
Geregistreerd: 29-07-24

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-25 11:59

Er komen ook 4 stalen velgen met zomerbanden onder :D

En ophalen vd velgen wilt niet zeggen dat ik dat met eigen auto doe he.

We hebben een paar korte stukjes gereden om te kijken hoe die t deed. Maar kunnen alles met de fiets af ;)

Eind vd week staat ie rondom goed. En dan kunnen we weer los :D

Eretria

Berichten: 539
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:03

c_alsemgeest schreef:
Eretria schreef:
Is die velg echt ovaal of zit er een slag in?

Met beide zou ik persoonlijk niet door rijden :P


Mwa. Ligt eraan. Ts voelt het bij dr auto, dus dan is het een kwestie van andere velgen óf de velg richten. Zelf heb ik twee velgen op mijn dagelijkse auto waar een slag in zit, maar dat voel je niet. Ik weet dat er een lichte slag in zit, dankzij het uitbalanceer apparaat, anders zou je dat nooit weten. Heel veel mensen rijden rond met een velg waar een slag in zit, sommige velgen hebben dat al heel snel als je door een kuiltje rijdt. Slag in de velg hoéft helemaal niet erg te zijn en geen kwaad te kunnen, afhankelijk van de mate ervan. Zodra het merkbaar/voelbaar is dan moet er actie ondernomen worden.

Dat terzijde, wat een gebemoei met ts. Wat achterlijk dat er zelfs wordt gesuggereerd dat ze die auto geen onderhoudsbeurt moet geven, maar weg moet doen omdat zo’n beurt geld kost. Ja wat dacht je? Dus de personen die dit zeggen laten hun auto echt nooit onderhouden? Zo komt het over. En nee hoor ze hoeft die auto niet terug te doen. Het ding is gewoon prima na het onderhoud wat ts eraan pleegt en daar heeft niemand verder wat van te vinden. Het is wel echt ongelooflijk duidelijk dat er hier echt amper mensen zijn die ook maar de ballen verstand van auto’s hebben.
Ts je bent goed bezig.

Ps. 4mm profiel is niet veel meer. Ik zou minimaal voor 6mm gaan bij een gebruikt setje. :)

DuoPenotti

Berichten: 40343
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:07

Citaat:
Ps. 4mm profiel is niet veel meer. Ik zou minimaal voor 6mm gaan bij een gebruikt setje. :)

Ze rijd amper, zo snel zit ze niet aan de 1,6 dan.

Gemiddeld genomen slijt een band ongeveer 0.1 mm per 1.000 kilometer, dus om 1 mm profiel te verliezen, zou je ongeveer 10.000 kilometer moeten rijden

Eretria

Berichten: 539
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:35

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Ps. 4mm profiel is niet veel meer. Ik zou minimaal voor 6mm gaan bij een gebruikt setje. :)

Ze rijd amper, zo snel zit ze niet aan de 1,6 dan.

Gemiddeld genomen slijt een band ongeveer 0.1 mm per 1.000 kilometer, dus om 1 mm profiel te verliezen, zou je ongeveer 10.000 kilometer moeten rijden


Je beseft je wel dat je met 1.6mm echt al amper grip nog hebt? Laat staan bij regen. Ons advies is onder de 3mm al vervangen. Ja je komt daar nog prima een apk-keuring mee door. Maar gaat wel om je veiligheid. Een band is het enige contact tussen je auto en de weg. 4mm is echt zo veel niet meer. Banden zijn prijzig en dan kan ze een heel stuk langer voorruit als er minimaal 6mm nog op zit. Ts let er ook op dat er geen kleine droogte scheurtjes in de banden zitten. Op de rand vd band staat ook wanneer deze geproduceerd is. Kijk daar even naar als je tweedehands een leuk setje vindt.

DuoPenotti

Berichten: 40343
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:39

Die 1,6 is niet voor de lol verzonnen. Nederland is streng genoeg op veiligheid.
Als jij graag sneller geld uit wilt geven, prima. Of mensen geld uit de zakken klopt.
Hier worden ze vervangen als ze niet door de keuring komen. En nog nooit een onveilige situatie gehad.

Ts kan nog ongeveer 24000 km rijden tot aan die 1,6. Dat is wellicht nog 4 jaar. (als ze zegt weinig te rijden)Denk dat die auto eerder versleten is dan die banden...
Zeker met 2 sets, winter en zomer.

Little_Gift

Berichten: 3689
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:48

Profiel is niet het enige wat een band einde verhaal maakt. Leeftijd, wijze van opslag (zeker in geval van 2 sets en wegleggen voor ettelijke maanden), droogte, scheuren, oneffenheden, zon etc kunnen een band allemaal einde verhaal maken zonder dat het profiel versleten is.

Ben het wel eens dat 4 (TS sprak zelfs van 5 MM) MM nog ruim voldoende is voor nu maar wil TS wel aanraden om ook de algehele conditie en leeftijd van de band duidelijk te controleren.

Voel ook aan de band. Glij erover met je hand langs zowel de wang als het loopvlak etc.

DuoPenotti

Berichten: 40343
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:52

Dat ben ik met je eens LG :j
Scheurtjes oid is uiteraard onveilig.
Dat is voor nu veel belangrijker om naar te kijken dan dat de 4 mm niet voldoende zou zijn

Maar denk ts dat ook wel snapt :)

c_alsemgeest

Berichten: 22910
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:36

Eretria schreef:
Mwa. Ligt eraan. Ts voelt het bij dr auto, dus dan is het een kwestie van andere velgen óf de velg richten. Zelf heb ik twee velgen op mijn dagelijkse auto waar een slag in zit, maar dat voel je niet. Ik weet dat er een lichte slag in zit, dankzij het uitbalanceer apparaat, anders zou je dat nooit weten. Heel veel mensen rijden rond met een velg waar een slag in zit, sommige velgen hebben dat al heel snel als je door een kuiltje rijdt. Slag in de velg hoéft helemaal niet erg te zijn en geen kwaad te kunnen, afhankelijk van de mate ervan. Zodra het merkbaar/voelbaar is dan moet er actie ondernomen worden.


Die van de TS is voelbaar, voor ook in het stuur en achter ook boven de 40kmh. Dus dat is iets waar ik niet mee zou rijden. Dan heb je echt wel reële onbalans in je onderstel en banden.
Maar dat is nu sowieso niet meer terug sprake want TS is al bezig met nieuwe velgen + band.


En betreft je 2e stukje... denk dat dit bovenstaande van mij geen gebemoei is, soms beseffen mensen niet dat iets onveilig kan zijn of schade kunnen opleveren. Liever dat je zo iets dan even zegt dan dat ze er mee door blijft rijden toch?

Eretria

Berichten: 539
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:54

DuoPenotti schreef:
Die 1,6 is niet voor de lol verzonnen. Nederland is streng genoeg op veiligheid.
Als jij graag sneller geld uit wilt geven, prima. Of mensen geld uit de zakken klopt.
Hier worden ze vervangen als ze niet door de keuring komen. En nog nooit een onveilige situatie gehad.

Ts kan nog ongeveer 24000 km rijden tot aan die 1,6. Dat is wellicht nog 4 jaar. (als ze zegt weinig te rijden)Denk dat die auto eerder versleten is dan die banden...
Zeker met 2 sets, winter en zomer.


Ik denk dat jij ongelooflijk naief denkt. Daarnaast zijn er mensen die veel sneller banden slijten. Hangt ook af van merk/kwaliteit en rijstijl.
Ik zie dagelijks heel veel banden, en dus ook auto’s. Ervaring en kennis genoeg. Ik sta de boel daadwerkelijk te repareren. Doe jij dat ook?

Grappig dat je denkt dat ik mensen geld uit de zakken probeer te kloppen. Ik adviseer mensen liever eerlijk en informeer mensen hoe het in de praktijk in elkaar steekt, zodat mensen niet in de vangrail belanden als er water op de weg ligt. Omdat ze liever wat knaken bespaarden voor een paar maanden.

DuoPenotti

Berichten: 40343
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:01

Sure, wat jij wilt...

Als je in de vangrail hangt met banden die gewoon door de apk komen moet je naar je rijstijl kijken...

Hoe vaak ik (en de andere die rechts bleven rijden) op de snelweg met sneeuw niet ingehaald ben door een dikke BMW met alle toeters en bellen betreft veiligheid er op, die je dan 5 km verderop in de berm zag liggen. Die kan ik niet meer op 1 hand tellen..

Daarnaast rijd ze niet met 1,6...
En met weinig rijden duurt dat ook geen paar maanden maar een paar jaar.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 22-07-25 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 29045
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Gericht op het zuidoosten

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:15

2mm is wat men adviseert. 1.6 is de wet. 3mm nog nooit gehoord.

DuoPenotti

Berichten: 40343
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:22

germie schreef:
2mm is wat men adviseert. 1.6 is de wet. 3mm nog nooit gehoord.

Precies...

Die 2 mm is logisch voor wat mensen gemiddeld rijden.
Niet dat je met 1,7 door de keuring komt en dan ineens meer gaat rijden dan verwacht, dat is gevaarlijk.

Maar bij iemand die aangeeft weinig te rijden, zeggen dat 4 mm niet voldoende is en je mensen nieuwe banden aansmeert bij 3mm... -O-

Little_Gift

Berichten: 3689
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:22

Eretria schreef:
Ik zie dagelijks heel veel banden, en dus ook auto’s. Ervaring en kennis genoeg. Ik sta de boel daadwerkelijk te repareren. Doe jij dat ook?


Jij legt banden als beroep?
Nou, de bandbelegger die mij adviseert om met 3 MM profiel mijn banden weg te gooien, die mag dan wel eens bewijzen dat ze daadwerkelijk de Kliko in gaan en niet doorverkocht worden.

3mm banden afdanken die verder niks manieren... Hoezo wegwerpmaatschappij zeg!

germie

Berichten: 29045
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Gericht op het zuidoosten

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 14:47

Overigens is nameten ook aan te raden. Heb wel eens gehad dat men zei slechts 2mm, dus weadviseren nwe banden. Meet ik zelf thuis zit er nog 2.5 op.

Eretria

Berichten: 539
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:49

Banden met 3mm mogen doorgaans niet eens meer verkocht worden bij een bandenzaak. Waarom? Juist, kwaliteitswaarborging en tevredenheid klant. En ja, mijn beroep bevat onder andere banden monteren.
Banden onder de 3mm worden geëxporteerd naar onder andere Afrika wanneer mensen ze dan al eraf willen. Dus niks verspilling. En jullie lezen allemaal niet goed. Onder de 3 mm ADVISEREN wij de klant nieuwe banden. Dat betekent niet dat ze de keuring niet meer doorkomen. Dat betekent niet dat ze gelijk in de problemen komen op de weg. Dat betekent, dat als de klant langskomt voor een onderhoudsbeurt, dat wij zeggen ‘meneer, mevrouw. Uw banden zijn onder de 3mm. Dat betekent dat ze versleten beginnen te raken en u binnenkort nieuwe banden zult moeten. Geen reden tot paniek, niet vandaag, niet morgen, maar binnenkort, volgend jaar is het verstandig om gelijk met de onderhoudsbeurt de banden mee te pakken’. De gemiddelde persoon rijdt 15.000 kilometer per jaar. En band gaat gemiddeld 3-5 jaar mee bij normaal gebruik. Er zijn ook mensen die in 2 jaar al terugkomen met een band die werkelijk waar al een slick is. En dan mij weg zetten als iemand die mensen wat aansmeert.. Ik ben geen verkoper hé, nee, ik sta reparaties uit te voeren.
En ja, veiligheid. De grip is met 2mm of minder echt bizar slecht als je op een natte weg rijdt waar bijvoorbeeld spoorvorming is. Voel het verschil zelf eens in zulke omstandigheden vergeleken met een band waar 8mm op zit. Nu zit daar ook verschil in wat voor band je pakt, een all-season band bijvoorbeeld heeft sowieso al minder grip. Gezien dat én geen goede zomerband, én geen goede winterband is. Je valt er een beetje tussenin dan. Maar goed, het is vrij duidelijk dat dat sommigen erg lastig aan hun verstand te brengen is. En niet begrijpen wat ik bedoel. Want ik bedoel het alleen maar goed. Apk is echt de minimale veiligheidseisen. Als je met een band waar nog 2mm op zit met de keuring, en je rijdt veel, de boel slijt, en je komt in een technische verkeerscontrole en hij is 1,5mm dan ben je alsnog de sjaak {:} er mag echt nog een hoop aan die auto mankeren voor die de apk niet meer doorkomt. En ook daarom zijn onderhoudsbeurten belangrijk, dan wordt de auto op veel meer punten gecontroleerd :)* ts doet het dan ook harstikke goed om die auto gelijk een beurtje te geven. :j
Duopenotti, wat jij beschrijft is veelal een gevolg van achterwielaandrijving en traction control in de sneeuw. Die combi dat is echt flut in winterse omstandigheden. Ja en zeker als ze dan ook nog als een idioot over de weg heen razen denkende ‘dat kan wel’. Daarmee brengen ze dan ook nog eens andere weggebruikers in gevaar.
Daarnaast. Ik adviseer ts om even te kijken waar net wat meer profiel op zit. Ondanks ze misschien om dit moment niet zo veel rijdt. Niet omdat 4mm nu niet genoeg is. Omdat ts dan uiteindelijk meer centjes in haar zak houdt en langer profijt heeft van haar nieuwe setje. Tevens scheelt dat in tweedehands aanschaf amper wat op stalen wielen. Wat is er mis mee om haar daar goed over te informeren? Als dat niet uitmaakt kan ze prima nog zeker een jaartje, doorrijden op 4mm zonder zorgen. Dat is haar goed recht. Ik probeer met haar mee te denken zodat ze én geld in haar zakken houdt, én langer plezier heeft! :j
Oftewel, het is goed bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Eretria op 22-07-25 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:49

PaulSimonFan schreef:
Mijn auto blijkt achteraf ook een schadeauto te zijn. In hoeverre hij stuk was is niet bekend. Maar volgens reparateur duidelijk te zien aan hoe de panelen en bumper bevestigd zitten.
….
Hele hele dure les.. maar geld voor al deze reparaties heb ik gewoonweg niet.
.

Hoop dat het aan de banden ligt….dat trillen kan nog meer oorzaken hebben.

Iemand zegt dat er bemoeienis wordt gereageerd, maar TS start dit topic voor advies wat ze vervolgens niet opvolgt imo. Omdat ze inmiddels al gehecht is aan Ernie. Kan dat niet helemaal serieus meer nemen eerlijk gezegd.
Ik vrees voor je dat dit een schip van bijleg wordt. Meer kan ik ‘ernie’ van maken :D

Janine1990

Berichten: 44775
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 16:14

EvaC schreef:
Simpel, die auto had terug gemoeten naar de verkoper en ergens anders een betrouwbare wagen weer kopen. Want het geldprobleem valt kennelijk toch wel mee als er 2 sets velgen, een kleine beurt en de eerdere kosten (al dan niet gedeeld) vanaf kunnen. Als ze dat geld besteedbaar heeft, had dat bovenop het budget voor het aanschaffen van een auto gekund.

En wat weet ze dan precies wat ze eraan heeft? Ze vertrouwt het ding nog steeds niet en staat daarom om de haverklap bij een garage/monteur.


Ze zegt nergens dat ze de auto niet vertrouwt, eerder het omgekeerde dat het vertrouwen per rit groeit.
En wat betreft die velgen, ze is duidelijk nog zoekende. We weten nog steeds niet om wat voor merk en type auto het gaat, maar velgen verkopen valt niet altijd mee (weet ik uit ervaring, reden voor mij persoonlijk om gewoon all seasons te rijden), dus dat hoeft echt geen dikke investering te zijn.


paars schreef:
Hoop dat het aan de banden ligt….dat trillen kan nog meer oorzaken hebben.

Iemand zegt dat er bemoeienis wordt gereageerd, maar TS start dit topic voor advies wat ze vervolgens niet opvolgt imo. Omdat ze inmiddels al gehecht is aan Ernie. Kan dat niet helemaal serieus meer nemen eerlijk gezegd.
Ik vrees voor je dat dit een schip van bijleg wordt. Meer kan ik ‘ernie’ van maken :D


Het is vrijwel onmogelijk om alle adviezen tegelijk op te volgen. Het is tevens voor diverse Bokkers kennelijk onmogelijk om te accepteren dat TS andere wegen bewandelt, en voor een deel van die Bokkers wordt het vervolgens ook nog een hobby om TS onzekerheden aan te praten.

germie

Berichten: 29045
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Gericht op het zuidoosten

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 16:42

Nou ja, ik had nog niets gezegd over velgen, maar persoonlijk had ik direct ze vervangen. Simpele stalen velgen kosten nieuw de kop niet. En dan banden over laten zetten. Heb dat ook eens gedaan ( velg was lek, daardoor liep band steeds langzaam leeg).
Ik zou niet met een trilling willen blijven rijden.

Little_Gift

Berichten: 3689
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 18:41

paars schreef:
PaulSimonFan schreef:
Mijn auto blijkt achteraf ook een schadeauto te zijn. In hoeverre hij stuk was is niet bekend. Maar volgens reparateur duidelijk te zien aan hoe de panelen en bumper bevestigd zitten.
….
Hele hele dure les.. maar geld voor al deze reparaties heb ik gewoonweg niet.
.

Hoop dat het aan de banden ligt….dat trillen kan nog meer oorzaken hebben.

Iemand zegt dat er bemoeienis wordt gereageerd, maar TS start dit topic voor advies wat ze vervolgens niet opvolgt imo. Omdat ze inmiddels al gehecht is aan Ernie. Kan dat niet helemaal serieus meer nemen eerlijk gezegd.
Ik vrees voor je dat dit een schip van bijleg wordt. Meer kan ik ‘ernie’ van maken :D



Ts volgde prima advies op, alleen niet dat van jou. Er werd namelijk wel meerdere soorten advies gegeven en het advies die haar pastte, die volgde ze.

Lijkt wel alsof je het heel zuur vindt dat dat niet jouw advies was

Schuur_

Berichten: 5419
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 18:51

Ik ben nog altijd benieuwd wat voor model Ernie is :+

paars

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 00:50

Zoveel tips heb ik niet gegeven hoor en TS mag met tips doen wat ze wilt! Hoop oprecht dat het allemaal goed komt. Ik heb daar een hard hoofd in.
Wat betreft het blijk van vertrouwen: Lees even de lange recente post van de TS. Daaruit blijkt toch echt dat het vertrouwen er nog niet is. Het staat in vrijwel iedere regel.

germie

Berichten: 29045
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Gericht op het zuidoosten

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:21

Nog even een zgn. opsteker voor de ts. Je hebt het over een schade auto. Dat zegt echt niet alles hoor. Heb je al nummertjes op de nummerplaten staan of dat niet eens?
Mijn Passat zou misschien volgens anderen een schade auto zijn, omdat de bumper op een iets andere manier vastgezet was dan origineel. Maar daarmee was het geen schade auto. Ja, er was eens een minimale schade geweest waarbij iemand een koplamp en een spatbord kapot gereden had en de bumper zat iets los, maar was niet vervormd. En omdat de auto al ouder was vond de verzekering dat de auto total loss was, terwijl deze voor 1700 euro met imitatie onderdelen weer hersteld kon worden. De bumper kon gewoon weer vastgezet worden, maar er waren een paar originele bevestigingspunten afgebroken. Na wat discussies mocht de auto inderdaad gerepareerd worden en dat is dus gebeurd. Was dit een schade auto? Misschien volgens sommigen wel. Maar de auto is nooit onveilig geweest. Alleen natuurlijk die koplamp die stuk was moest vervangen worden, maar niets ergs was geraakt. Als de verzekering niet akkoord was gegaan, dan had ik de koplamp laten vervangen, en de bumper laten vastzetten en het spatbord vol deuken gelaten. De auto was niet gesloopt. Dat was pas slecht voor het milieu geweest.

Dus schade auto of schade auto, het maakt in mijn ogen wel uit of die geheel in de kreukels heeft gezeten en men er nieuwe assen onder heeft moeten zetten, of dat soort dingen of dat een klein iets aan schade geweest is.
Als je elke vroegere schade meteen een schade auto noemt, dan kun je nooit meer tweedehands kopen, want veel auto's hebben wel eens een onderdeeltje vervangen gehad.

Ik ben ook wel benieuwd wat voor auto het is, en natuurlijk of deze goed rijdt na vervangen van de velgen. Ik had in zo'n geval wel direct de velgen vervangen en had niet nog een week gewacht, maar ik kan dan ook niet zonder auto.

DuoPenotti

Berichten: 40343
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:47

Citaat:
Heb je al nummertjes op de nummerplaten staan of dat niet eens?


Ik pik deze er even uit.
Nummertjes heb je snel, met wat pech.

Wij hebben hier een ree aangereden, zachtjes want we reden 30 oid.
Hadden ook geen echte schade als een klein deukje in het kenteken.
Wat we niet gezien hebben dat deze blijkbaar niet meer goed vast zat.

Paar dagen later auto door de wasstraat, en toen is het blijkbaar losser gaan zitten, want thuis was hij kwijt.
Weg nog afgereden, maar niet meer kunnen vinden.

En dan moet je dus een nieuw kenteken aanvragen.
En krijg je er dus een 1 op.

PaulSimonFan
Berichten: 335
Geregistreerd: 29-07-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 15:40

Jeetje wat een gedoe over de banden :7


Ik kan hier maar 1 ding over kwijt. Ik kan nog geen fietsband wisselen. Laat staan een autoband :Y)

Zodra ik de velgen alleen bij een heb, dan gaat de auto naar zo'n bandenbedrijf.
En ik mag aannemen (vraag ik uiteraard naar) dat ze me aangeven of de banden nog goed zijn ja of nee.

De zomerbanden die er nu onder liggen zijn goed! Geen droogtescheuren en genoeg mm!
Die 4 komen op de aluminium velgen. Of zij moeten aangeven dat ze niet goed genoeg zijn. Maar de monteur gaf mij aan dat het prima banden zijn, dus dat verwacht ik niet.

Dan komen er op de stalen 4 winterbanden. Dat worden hopelijk de banden die op de aluminium velgen zitten.
Maar ook voor die geld, een bandenbedrijf kijkt naar de banden.


Ik mag aannemen dat duidelijk is dat ik niet met een onveilige auto wil rijden.
Waarom zou ik besparen op veiligheid? Ik rijd met mijn dochter en hond samen! Als ik ergens zuinig op ben, zijn het die 2 :+: