Zelfscan supermarkt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:49

MarlindeRooz schreef:
Waar ik wel last van heb zijn die VRESELIJKE weegschaal zelfscan dingen bij de Lidl. Het is dat ik enorm fan ben van de groente en fruit van de Lidl. Anders ging ik niet meer. _O-

Mijn record is serieus 10 foutmeldingen in 1x boodschappen. Die medewerker zag je ook zuchten. _O-

Ik vind die ook vreselijk, gebruik m alleen als er mega lange rijen staan en ik maar een paar dingen heb, ook dan heb ik nog foutmeldingen. Overigens heb ik nog nooit iemand afzien rekenen zonder foutmeldingen bij de Lidl.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 14:55

DuoPenotti schreef:
superpony schreef:
Je kan helemaal niet aan iemand zien of iemand ergens moeite mee heeft of wat iemand heeft meegemaakt. Misschien heeft een jonger uitziende iemand ook een reden om niet zo vlot de portemonnee te pakken.

Bij de Lidl hier kan het ook niet echt eerder. Er is maar een heel klein plankje en alle boodschappen moeten eerst in de kar voor je kan afrekenen. Daar wachten de kassières ook op.

Ik doe meestal 1x pw boodschappen en dan heb ik best veel. Toch te belachelijk dat mensen zelfs daar al over oordelen. Als je weinig tijd hebt, is het juist tijdrovend om elke dag naar de winkel te gaan.

Daarbij; zolang mensen hier elke dag, bijna de hele dag op Bokt kunnen zitten, hebben ze echt tijd zat.

En opmerkingen zoals boomer reactie.....Ik haat het echt als mensen anderen in hokjes moeten plaatsen of stempels moeten plakken.

in hetzelfde bericht
superpony schreef:
Daarbij; zolang mensen hier elke dag, bijna de hele dag op Bokt kunnen zitten, hebben ze echt tijd zat.

Ik zeg verder maar niks.....

superpony schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik zeg verder maar niks.....

Dat je het niet met me eens bent, mag, ben je vrij mens in.

Maar het is echt niet hetzelfde. Mensen boomer noemen is toch echt wat anders dan wat ik benoem over mensen die klagen over tijd te weinig, maar wel veel tijd hebben voor Bokt.

Dat mag en moet je zelf weten. Maakt mij ook niet uit. Ik snap ook niet waarom je je altijd aangesproken voelt..

Er wordt alleen verschil gemaakt tussen mensen die fysiek of mentaal moeite hebben met een drukke omgeving en daarom niet graag boodschappen doen, of mensen die het gewoon niet leuk vinden en er gehaast doorheen willen en zich irriteren aan mensen die de tijd nemen.

En het is gewoon ene feit. Waarom je op Bokt zit zal me worst wezen en er is vast een reden dat je wel op Bokt kan en niet naar een winkel of werk. Dat heb ik al eerder gezegd.

Maar tijdgebrek is het dan gewoon niet. Bij tijdgebrek heb je gewoon echt geen tijd.

En het is gewoon iets van nu om mensen een stempel te geven of in ene hokje te stoppen. Ik heb geen hokje voor mensen op Bokt, want iedereen is verschillend.

Ik voelde mij daarom niet aangesproken.

Ik verbaasde mij dat jij in 1 reactie deze tegenstrijdigheden plaatste.

je mag mensen niet in hokjes plaatsen en vervolgens plaats je zelf mensen in hokjes.
En in je 2e bericht hier verduidelijk je dat nog maar weer eens enorm.

Misschien dan niet doen wat je zelf predict??

En wat ik al aangaf, voor mij is tijd niet de reden....
En dat ik wel kan bokken is dus inderdaad iets heel anders dan waarom ik een hekel heb aan langer in een winkel blijven dan nodig...wil hem voor de mensen met interesse best uitleggen, maar dat gevoel krijg ik bij jou niet echt....

Ja je 2e bericht vatte ik dus wel persoonlijk, je eeste niet

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:04

Zo ik wist niet dat er zoveel te discussiëren viel over een zelfscan kassa haha :') Gaat echt een wereld voor mij open wat dat betreft.

Je hebt ook gewoon een gemakkelijke oplossing voor als lang voor een schap staat te staren. En dat is vragen dat je even wat wil pakken waar ze voor staan. Vaak hebben mensen het niet eens zo in de gaten.

Wat ik wel merk is dat iedereen altijd sociaal wat ongemakkelijk is in een winkel en elkaar ook niet aanspreekt als je er even langs wil. De code lijkt wel alsof je niet met elkaar mag praten. :')

Ik gaf ook aan dat ik er liever snel doorga. Maar meestal zeg ik gewoon van sorry ik ga er heel even bij om wat te pakken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 16:49

Ik ga ook echt niet zuchten als iemand trager is maar juist door al mijn beperkingen kan ik niet erg lang staan en is wachten bij de kassa gewoon een crime.
Ik kan met mijn reuma prima mijn portemonnee of kaart pakken nadat alles op de band ligt en ik nog niet aan de beurt ben. Die steek ik dan even in een zak of hou ik in mijn linkerhand, zet de boodschappen terug in de kar en kan direct betalen. Met links kan ik toch de boodschappen niet pakken.

Ik doe zelf nooit de grote boodschappen omdat ik dat simpelweg niet kan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:22

Brainless schreef:
BeFunny schreef:
Hoe bedoel je dat precies?

Er zullen altijd gewone kassas zijn want winkels en supermarkten zijn verplicht (contant) betaal mogelijkheid te bieden.

Nee, dat mogen ze zelf beslissen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... al-betalen

Ja klopt dat wist ik niet.
Ze moeten dat wel ergens duidelijk aangeven.

Als ze het niet aannemen zouden er geen gewone kassa's hoeven zijn meer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:25

Ik laat mijn irritatie ook nooit merken, dat gaat me echt te ver. Ik wens ze gewoon in stilte naar de hel O:) .

Nee hoor ook niet, maar "pak nou eerst even je portemonnee" gaat wel ernstig door mijn gedachten :')

Goof

Re: Zelfscan supermarkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 17:29

Mensen die wat trager zijn met betalen of contact geld uittellen ofzo kan ik prima hebben.
Waar ik alleen echt geen geduld voor heb zijn mensen die (bij de gewone kassa) eerst staan kijken hoe de cassiere alles scant en hoe de boodschappen zich aan het einde van de band opstapelen, dan betalen en dan pas op hun gemak gaan inpakken. Want dat betekent dat zij alle ruimte innemen en dat ik altijd sta te k*tten omdat ik er niet bij kan.
Hoe moeilijk is het om direct in te pakken als het product gescand is?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 19:22

irryproppy schreef:
CASH IS KING!!
Vooral nu er steeds minder gewone kassa,s overblijven met kassiere om met cash te kunnen betalen.
Alles moet maar digitaal en zo snel mogelijk en het liefst zonder enige interactie met een mens.

Onzin... bij onze AH heb je ook zelf scans waar je gewoon met cash kan betalen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:20

c_alsemgeest schreef:
irryproppy schreef:
CASH IS KING!!
Vooral nu er steeds minder gewone kassa,s overblijven met kassiere om met cash te kunnen betalen.
Alles moet maar digitaal en zo snel mogelijk en het liefst zonder enige interactie met een mens.

Onzin... bij onze AH heb je ook zelf scans waar je gewoon met cash kan betalen.

De onze ook, inderdaad.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 20:30

Bij mijn kleine buurt-AH staan alleen zelfscans waar je moet pinnen, maar als je per ongeluk alleen cash bij je hebt kun je altijd nog aan de servicebalie afrekenen. Ik ken vooralsnog geen AH of supermarkt (gewone AH dan, niet To Go) waar je niet met contant geld kunt betalen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:57

prompter schreef:
Ik ben een boomer :P . En geloof me, sommigen moeten zowat hun halve tas ondersteboven keren om een portemonnee te vinden :D. Overigens laten wij mensen met 1-2 dingen altijd voorgaan, dan hoeven ze niet op ons te wachten met een kar voor een hele week.

Ik heb altijd geleerd dat ik geen Boomer ben, maar generatie X. De generatie die overal naast zit: van school afkomen in de crisis van de jaren 80, zodat bij de keuze voor een baan "lieverkoekjes" niet geserveerd werden. Ook de generatie die de studie niet af kon maken want militaire dienst. Ook de generatie waarvan in ieder geval de vrouwen de eerste jaren van hun baan geen pensioen opbouwden. Ook werden tweeverdieners als baantjespikker gezien, want van 1 inkomen kon een heel gezin leven, dus werd 1 gezin beroofd van een baan doordat mevrouw ook werkte. Maar vaak worden "we" aangezien voor boomers, en is men jaloers op ons want bijna AOW en stinkend rijk, want dat zijn alle boomers. :')

Verder had ik nog niet gemeld dat ik mijn portemonnee netjes in een heuptas draag, en de rits van de jas los heb, om die portemonnee asap te kunnen pakken. Zelfs dan voel ik me soms nog traag. Helaas is mijn winkel app echt traag, en is het vaak lang wachten op het verschijnen van de scancode, daarom gebruik ik die niet meer in de super. Oh ja, ik ga liefst op rustige tijden, dan hoef ik zelf niet zo lang te staan, want aan mijn voeten heb ik voor 500 euri aan podologische voorzieningen. Gelukkig kon ik die betalen, want rijk en bijna- boomer. Nou ja, heb geen paard, dus dan blijft er geld over.
*D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:37

Maar als iemand het belangrijker vind om te bokken , als te wachten in een kassa rij, dan is het toch fijn dat er zelfscan's bestaan?

Ik ben veel liever thuis bij mijn honden als dat ik lang moet wachten bij een kassa, en nee ik heb hélémaal niets met een kassiere, en blief ook geen praatjes met deze te maken, of met wie dan ook in de wachtrij, het is zo snel mogelijk je spullen pakken die nodig zijn, afrekenen, en lekker naar huis...En wat fijn dat ze daarvoor zelfscan's uitgevonden hebben... *\o/*

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:43

Ik ben van 1963 en eigenlijk al
Geen boomer meer. Niet iedereen boven de 50 is een bommer :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:52

maar volgens de 25/30 jarige wel :D
Want die word er wel vaker ingegooid hier op bokt :P

Aan boomers denk ik aan mijn moeder van 77.
Die gaat ook naar de gewone kassa en niet de handscan of zelfscan.
Die gaat ook aan het koffiekoekje zitten, wat in haar winkel echt enorm goed loopt.
Gratis koffie, krantje, altijd pak koekjes.

Bij ons is geen koffiehoek. In geen enkele winkel hier in de gemeente denk ik. Opgeheven met corona en nooit meer teruggekomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:05

Ach ik ben zelfs een boomer volgens mijn dochter. Het is meer een verzamelnaam voor iedereen die geen Gen Z of Alpha is.
Officieel is het de generatie geboren vlak na WO2.
(Babyboomers van 1946 tot 1964, Generatie X van 1965 tot 1980, Millennials van 1981 tot 1996, Generatie Z van 1997 tot 2010 en Generatie Alpha van 2010 tot heden)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:09

Boomer zijn is meer een way of life dan sec jaartallen. Gaat meer om een bepaalde levenshouding die de oudere mens vaak heeft. Voor voorbeelden: kijk eens een paar afleveringen van Rijdende Rechter. Boomers zijn de typische figuren die zeuren over blaadjes, takjes, hekjes, welke buur waar zijn auto parkeert etc. Vaak (net) met pensioen en zeeen van tijd om zich bezig te houden met anderen of hun planten/auto/hekje/etc.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:18

https://www.zin.nl/2019/12/30/ben-jij-e ... en-rijtje/

Dit is hoe ik de generaties heb geleerd.

Boomers van 1945-1955
Verloren generatie van 1956-1970
Generatie X (niX, ook wel patatgeneratie genoemd) van 1971-1985
1986-2000 is dan Generatie Y, beter bekend als de millennials.
2001-2015 is generatie Z, dat is de generatie die nu op de arbeidsmarkt aan het starten is.
En de huidige basisschool jeugd vormt generatie alpha.

Meestal krijgt een generatie een "bijnaam", maar niet direct als de generatie gestart is, meestal pas wanneer de volgende generatie al gestart is.
Vooralsnog ben ik voor generatie Z nog geen bijnaam tegengekomen.

Maar als je dat zo bekijkt, zijn de meeste mensen die door Gen Z voor boomer worden uitgemaakt, helemaal geen boomer. Die mensen zijn inmiddels 70+, ik heb hier mensen zien reageren dat ze een boomer zouden zijn, waarvan ik vrij zeker weet, dat ze die leeftijd nog niet behaald hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:27

Haha ik ben gewoon oud volgens mijn dochter van 15 :') . Ik vind GenX de beste generatie =:) wij hebben nog de tijd meegemaakt dat niks digitaal was en je nog zonder mobiel de deur uit ging. Ik vond mijn walkman al een openbaring. Dat je gewoon muziek mee kon nemen, als je een stukje ging lopen. Mijn dochter lacht zich soms slap om mij. Ik heb bij de zelfscan een keer mijn pinpas voor het scan gedeelte voor de streepjescodes gehouden. En maar niet snappen waarom er geen bonnetje kwam :') . Zij laat me ook gewoon stuntelen terwijl ze me keihard staat uit te lachen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:29

Ik denk dat de oorsprong van het woord boomer een beetje in de mist is verdwenen. Boomer, van baby-boom na de 2e wereldoorlog. Oorspronkelijk werden daar zelfs alleen mensen die tussen 1946 en 1950 zijn geboren mee bedoeld. Daarna was de 'inhaalslag' - van militairen die terug van het front hun schade moesten inhalen in bed en/of bevrijders die letterlijk met open armen (en benen) werden ontvangen :)) - wel een beetje klaar en de baby-boom dus over.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 29-05-25 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:30

De oudere millenials hebben dit ook meegemaakt. Ik was altijd de jongste van mijn klas en groeide dus op tussen Gen X terwijl ik officieel net de eerste jaargang Millenial was. Het is niet zo zwart wit natuurlijk.
Er zullen best heel veel oudere Gen X’ers Boomertrekjes hebben.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:35

Nou weet ik helemaal niet meer wat ik ben met al die verschillende definities :D .

Nou ja, ik ben van 1962 maar voel me 35 :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:37

Mars schreef:
Boomer zijn is meer een way of life dan sec jaartallen. Gaat meer om een bepaalde levenshouding die de oudere mens vaak heeft. Voor voorbeelden: kijk eens een paar afleveringen van Rijdende Rechter. Boomers zijn de typische figuren die zeuren over blaadjes, takjes, hekjes, welke buur waar zijn auto parkeert etc. Vaak (net) met pensioen en zeeen van tijd om zich bezig te houden met anderen of hun planten/auto/hekje/etc.

Nee. Boomer zijn is geboren zijn in een bepaald tijdvak. Ik ben het kennelijk wel.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:41

Mars legt de nieuwe definitie uit die ontstaan is bij jongeren. En dan zijn er boomers bij meerdere generaties. Er zijn in ogen van jongeren meer boomers dan alleen de mensen van de babyboom.

Als mijn vader, die 50 jaar oud is, iets niet snapt op zijn telefoon/computer/tablet, vind ik dat hij een boomer is, ookal weet ik ook dat hij van generatie X is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:43

Dat jongeren dat doen wil nog niet zeggen dat het klopt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:44

irryproppy schreef:
CASH IS KING!!

Bewaar jij je geld dan ook niet bij de bank?
Ik begrijp nooit het nut van echt geld van de bank afhalen en daar dan mee betalen. Direct van bank naar bank is handiger vind ik.

Maar bij de meeste zelfscans kan je gewoon met cash betalen :)