Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 17:02

Een stille meelezer meldt zich. Ik mis het gesprek met een derde, neutrale persoon erbij. Zoals iemand eerder ook al aangaf, soms kan er zo'n verschil van beleving/van inzicht zijn.
Ik heb een tijd lang een topic gevolgd van een bokker die een zaak had aangespannen tegen haar buren omdat de erfgrens niet goed zou zijn. De buren reageerden daar niet al te best op, en wij bokkers vonden dat vrijwel allemaal maar niet oke. Uiteindelijk bleek dat de waarheid in het midden lag, de erfgrens was inderdaad niet correct, maar de bokker had niet recht op al het land waar ze in de rechtszaak om vroeg, doordat het kadaster decennia geleden een keer een fout had gemaakt. En dan blijkt na een juridische strijd van jaren dat de buren ergens ook 'een punt' hadden. Wat als dat nu ook het geval is en wat als je daar nu uit kunt komen met een bemiddelaar zonder dat je een hele juridische procedure nodig hebt?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 17:47

_Mar3 schreef:
Een stille meelezer meldt zich. Ik mis het gesprek met een derde, neutrale persoon erbij. Zoals iemand eerder ook al aangaf, soms kan er zo'n verschil van beleving/van inzicht zijn.
Ik heb een tijd lang een topic gevolgd van een bokker die een zaak had aangespannen tegen haar buren omdat de erfgrens niet goed zou zijn. De buren reageerden daar niet al te best op, en wij bokkers vonden dat vrijwel allemaal maar niet oke. Uiteindelijk bleek dat de waarheid in het midden lag, de erfgrens was inderdaad niet correct, maar de bokker had niet recht op al het land waar ze in de rechtszaak om vroeg, doordat het kadaster decennia geleden een keer een fout had gemaakt. En dan blijkt na een juridische strijd van jaren dat de buren ergens ook 'een punt' hadden. Wat als dat nu ook het geval is en wat als je daar nu uit kunt komen met een bemiddelaar zonder dat je een hele juridische procedure nodig hebt?

Sterker nog, dat is heel vaak het geval zelfs!

DubbelFun

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:38

@Little_Gift: met een evt nieuwe huurder kan het natuurlijk 2 kanten op, dus 50% dat TS er beter van zou worden.
Met dat percentage zou ik ook liever de huur bij de zekerste partij houden... nl mijzelf :D

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 18:54

DubbelFun schreef:
@Little_Gift: met een evt nieuwe huurder kan het natuurlijk 2 kanten op, dus 50% dat TS er beter van zou worden.
Met dat percentage zou ik ook liever de huur bij de zekerste partij houden... nl mijzelf :D

Precies dit. ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:29

DubbelFun schreef:

Daar heb je inderdaad wel ook een goed punt ja

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 11:48

Ts ik kan alleen maar je rug hebben in deze.
Ik vind dat jullie erg geduldig en netjes handelen.
Begrijp ook helemaal dat je rechtsbijstand er op zet.
Dit soort mensen heeft het emotionele vermogen van een regenworm (en daar doe ik de regenworm tekort mee!), daar kun je niks anders mee doen dan duidelijk je grens blijven aangeven en verder buiten elke vorm van aandacht vragen of discussie blijven.
Al het andere zorgt enkel voor meer escalatie.
Doodvermoeiend volk!

Mensen die dat niet begrijpen mogen zich gelukkig prijzen, want dan heb je nooit met dergelijk volk te maken gehad en dat is ècht een zegen!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:57

BarbaLala schreef:
Mensen die dat niet begrijpen mogen zich gelukkig prijzen, want dan heb je nooit met dergelijk volk te maken gehad en dat is ècht een zegen!

Lekker veralgemenend weer en vooral denegrerend.
Niet iedereen die het anders zou doen, begrijpt het namelijk niet en de meesten die het anders zouden doen, spreken namelijk juist wél uit ervaring.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:16

Bij sommige mensen ontbreekt het volledig aan zelfinzicht en inlevingsvermogen. Als deze mensen ook nog eens verbitterd zijn en een 'ik tegen de rest van de wereld'-gevoel hebben dan ben je mooi de klos als je daar naast woont.

Ik wens je sterkte TS, ik zou de buffer tussen jullie en hen zo groot mogelijk maken. En optrekken met alle andere buren zodat jullie aan dossieropbouw kunnen doen en daar in de toekomst hopelijk iets mee kunnen tegen deze man. Het is toch wat dat hij in zijn eentje het woongenot van zoveel mensen verknald..

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 18:24

BarbaLala schreef:
Ts ik kan alleen maar je rug hebben in deze.
Ik vind dat jullie erg geduldig en netjes handelen.
Begrijp ook helemaal dat je rechtsbijstand er op zet.
Dit soort mensen heeft het emotionele vermogen van een regenworm (en daar doe ik de regenworm tekort mee!), daar kun je niks anders mee doen dan duidelijk je grens blijven aangeven en verder buiten elke vorm van aandacht vragen of discussie blijven.
Al het andere zorgt enkel voor meer escalatie.
Doodvermoeiend volk!

We leren inderdaad een hoop van deze mensen. Ik was altijd in de veronderstelling dat alles op te lossen moest zijn met een goed gesprek. We hebben nog niet eerder iemand ontmoet die zo veel bovengedrag vertoont. Het is gek als je steeds probeert om een soort ‘common ground’ te vinden dat, in dit geval de buurman, steeds van eilandje naar eilandje springt, om maar weer de alle troeven in handen te krijgen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-25 18:43

Majabeestje schreef:
Bij sommige mensen ontbreekt het volledig aan zelfinzicht en inlevingsvermogen. Als deze mensen ook nog eens verbitterd zijn en een 'ik tegen de rest van de wereld'-gevoel hebben dan ben je mooi de klos als je daar naast woont.

Ik wens je sterkte TS, ik zou de buffer tussen jullie en hen zo groot mogelijk maken. En optrekken met alle andere buren zodat jullie aan dossieropbouw kunnen doen en daar in de toekomst hopelijk iets mee kunnen tegen deze man. Het is toch wat dat hij in zijn eentje het woongenot van zoveel mensen verknald..

Het zit hem denk in wat jij aangeeft, ik tegen de rest van de wereld en een stuk verbitterdheid.
Hij haalt eigenwaarde uit het ‘winnen’. Hij vertelde (toen we nog op goede voet stonden) in bijna elk gesprek met zoveel trots over deze overwinningen dat we allebei (manlief en ik) dachten, joh wat zonde dat je zoveel tijd aan zulke trivialiteiten besteedt. Alles is een halszaak voor hem. Dat hij daarmee mensen ondersteboven gooit en tegen het harnas jaagt lijkt hem niet te deren, want hij heeft gewonnen. :?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:54

Majabeestje schreef:

Je slaat de spijker op zijn kop dit zijn 100% mijn buren. In dit geval kunnen we er nog alcohol aan toevoegen en dan is het feest compleet.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 15:54

CrazyCat schreef:
Majabeestje schreef:

Je slaat de spijker op zijn kop dit zijn 100% mijn buren. In dit geval kunnen we er nog alcohol aan toevoegen en dan is het feest compleet.

Wat ontzettend naar voor je! Heb je een manier gevonden om met de situatie om te gaan?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 11:08

JJ4 schreef:
CrazyCat schreef:

Wat ontzettend naar voor je! Heb je een manier gevonden om met de situatie om te gaan?

Nee helaas niet, we worden met enige regelmaat verrot gescholden en uitgemaakt voor Scheiß Holländer als ze weer eens bezopen zijn en met 2 maten meten. De verhuurder is op de hoogte, maar onderneemt helaas niets hoewel hij wel aan onze kant staat. Ze hebben ook ruzie met een ander stel in hetzelfde huis (5 appartementen zitten erin) Verder kunnen we met alle andere buren in de straat goed opschieten, dus ik geloof niet dat het aan ons ligt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:37

Ik vind toch wel dat de verhuurder hier een taak in heeft. Die is immers eigenaar van de grond en krijgt er geld voor door het te verhuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 16:38

anjali schreef:
Ik vind toch wel dat de verhuurder hier een taak in heeft. Die is immers eigenaar van de grond en krijgt er geld voor door het te verhuren.

Wat moet die doen dan?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 23:32

_San87_ schreef:
anjali schreef:

Wat moet die doen dan?

Heb ook geen idee wat zij zou moeten doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 00:48

anjali schreef:

Ken je de Nederlandse wet?

Een huurder is zowat heilig.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 06:30

MarlindeRooz schreef:
anjali schreef:

Ken je de Nederlandse wet?

Een huurder is zowat heilig.

Crazycat woont niet in Nederland.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 06:53

JJ4 wel, maar zij en haar buren hebben een koophuis, toch? De verhuurster van de grond die JJ4 huurt kan toch helemaal niks doen?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 20:16

_San87_ schreef:
JJ4 wel, maar zij en haar buren hebben een koophuis, toch? De verhuurster van de grond die JJ4 huurt kan toch helemaal niks doen?

Klopt hoor. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:41

Ja iemand uit een koophuis zetten is nog veel lastiger dan uit een huurhuis. Stelen van je eigen huisgenoten en de boel super smerig maken is namelijk geen grond voor uitzetting. :+

Als iemand een koophuis heeft is het nóg lastiger.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 15:13

Dat is inderdaad vrijwel onmogelijk.
Hoogstens sluit de burgemeester een huis tijdelijk (denk: gebruikt als drugspand of illegaal bordeel, kans op aanslagen zoals bij die ene loodgieter), maar echt voorgoed uitzetten? :n

Je kunt hoogstens hopen dat ze zichzelf soeverein verklaren, stoppen met hypotheek betalen en er door de bank uit worden gezet.
Misschien kun je ze aanmelden voor de nieuwsbrief? :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 15:28

CrazyCat schreef:
Majabeestje schreef:

Wij hadden dat ook, we zijn uiteindelijk verhuisd en dat hadden we achteraf gezien eerder moeten doen.
Sterkte met de situatie!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 08:40

Liselot schreef:
CrazyCat schreef:

Wij hadden dat ook, we zijn uiteindelijk verhuisd en dat hadden we achteraf gezien eerder moeten doen.
Sterkte met de situatie!

Danke je. Helaas is het aanbod aan huurwoningen vrij laag hier en verder is het echt een fantastisch appartement. Mijn zoontje van 9 kan te voet naar school en ik ben in 5 minuten op de fiets op mijn werk. En we hebben een goede band met de overige 3 huurders.
Maar we houden zeker ogen en oren open.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 08:55

Hoe oud zijn de buren? Oudere mensen die op het punt staan anders/kleiner te gaan wonen?
Kan het voor jullie een kwestie van “de storm uitzitten” zijn?