Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mar3 schreef:Een stille meelezer meldt zich. Ik mis het gesprek met een derde, neutrale persoon erbij. Zoals iemand eerder ook al aangaf, soms kan er zo'n verschil van beleving/van inzicht zijn.
Ik heb een tijd lang een topic gevolgd van een bokker die een zaak had aangespannen tegen haar buren omdat de erfgrens niet goed zou zijn. De buren reageerden daar niet al te best op, en wij bokkers vonden dat vrijwel allemaal maar niet oke. Uiteindelijk bleek dat de waarheid in het midden lag, de erfgrens was inderdaad niet correct, maar de bokker had niet recht op al het land waar ze in de rechtszaak om vroeg, doordat het kadaster decennia geleden een keer een fout had gemaakt. En dan blijkt na een juridische strijd van jaren dat de buren ergens ook 'een punt' hadden. Wat als dat nu ook het geval is en wat als je daar nu uit kunt komen met een bemiddelaar zonder dat je een hele juridische procedure nodig hebt?
BarbaLala schreef:Mensen die dat niet begrijpen mogen zich gelukkig prijzen, want dan heb je nooit met dergelijk volk te maken gehad en dat is ècht een zegen!
BarbaLala schreef:Ts ik kan alleen maar je rug hebben in deze.
Ik vind dat jullie erg geduldig en netjes handelen.
Begrijp ook helemaal dat je rechtsbijstand er op zet.
Dit soort mensen heeft het emotionele vermogen van een regenworm (en daar doe ik de regenworm tekort mee!), daar kun je niks anders mee doen dan duidelijk je grens blijven aangeven en verder buiten elke vorm van aandacht vragen of discussie blijven.
Al het andere zorgt enkel voor meer escalatie.
Doodvermoeiend volk!
Mensen die dat niet begrijpen mogen zich gelukkig prijzen, want dan heb je nooit met dergelijk volk te maken gehad en dat is ècht een zegen!
Majabeestje schreef:Bij sommige mensen ontbreekt het volledig aan zelfinzicht en inlevingsvermogen. Als deze mensen ook nog eens verbitterd zijn en een 'ik tegen de rest van de wereld'-gevoel hebben dan ben je mooi de klos als je daar naast woont.
Ik wens je sterkte TS, ik zou de buffer tussen jullie en hen zo groot mogelijk maken. En optrekken met alle andere buren zodat jullie aan dossieropbouw kunnen doen en daar in de toekomst hopelijk iets mee kunnen tegen deze man. Het is toch wat dat hij in zijn eentje het woongenot van zoveel mensen verknald..
Majabeestje schreef:Bij sommige mensen ontbreekt het volledig aan zelfinzicht en inlevingsvermogen. Als deze mensen ook nog eens verbitterd zijn en een 'ik tegen de rest van de wereld'-gevoel hebben dan ben je mooi de klos als je daar naast woont.
Ik wens je sterkte TS, ik zou de buffer tussen jullie en hen zo groot mogelijk maken. En optrekken met alle andere buren zodat jullie aan dossieropbouw kunnen doen en daar in de toekomst hopelijk iets mee kunnen tegen deze man. Het is toch wat dat hij in zijn eentje het woongenot van zoveel mensen verknald..
CrazyCat schreef:Majabeestje schreef:Bij sommige mensen ontbreekt het volledig aan zelfinzicht en inlevingsvermogen. Als deze mensen ook nog eens verbitterd zijn en een 'ik tegen de rest van de wereld'-gevoel hebben dan ben je mooi de klos als je daar naast woont.
Je slaat de spijker op zijn kop dit zijn 100% mijn buren. In dit geval kunnen we er nog alcohol aan toevoegen en dan is het feest compleet.
JJ4 schreef:CrazyCat schreef:
Je slaat de spijker op zijn kop dit zijn 100% mijn buren. In dit geval kunnen we er nog alcohol aan toevoegen en dan is het feest compleet.
Wat ontzettend naar voor je! Heb je een manier gevonden om met de situatie om te gaan?
CrazyCat schreef:Majabeestje schreef:Bij sommige mensen ontbreekt het volledig aan zelfinzicht en inlevingsvermogen. Als deze mensen ook nog eens verbitterd zijn en een 'ik tegen de rest van de wereld'-gevoel hebben dan ben je mooi de klos als je daar naast woont.
Liselot schreef:CrazyCat schreef:
Wij hadden dat ook, we zijn uiteindelijk verhuisd en dat hadden we achteraf gezien eerder moeten doen.
Sterkte met de situatie!