Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Holy f*ck!!
Maar ook echt 15 euro voor een pannenkoek? En zijn dat dan van die mega pannenkoeken waar je maar 1 van op kunt?
Ik loop enorm achter merk ik wel.
Enige wat we hier nog weleens halen, zo'n 3x per jaar, is een broodje gezond bij de Subway, ieder zo'n halve denk ik? Echt groot genoeg, samen omgerekend een euro of 9.
Maar dan zit je ook wel de hele middag vol en ik krijg het niet eens in m'n eentje op.
Ashleytjuhh schreef:nu weer voor het eerst in lange tijd kibbeling halen.
portie kibbeling en 3 lekkerbekken 18,50 dat vind ik ook wel erg veel en luxe zeg jeetje
mvdende schreef:In de bijstand mag dat dus niet. Wil je het officieel doen, moet elke €, letterlijk of in waarde (bijvoorbeeld tas boodschappen) doorgegeven worden aan de gemeente en wordt dit rechtstreeks gekort op de uitkering die maand, doe je dat niet, dan kan je gezeik krijgen en met pech mag je de gehele bijstand sinds ontvangen terug betalen.
Wajong en andere uitkeringen mag dat wel. Alleen bijstand dus niet.
Ashleytjuhh schreef:dierenfan schreef:Net bij avantage supermarkt gehaald voor 6,49 kg. Nette kwaliteit ook
zat eens te kijken maar zit niet heel dichtbij maar wel eventueel te combineren met stal.
weet je of hun kippendijen zonder vel en zonder bot zijn.
Superpony dat klopt en maakt het ook zo vreselijk lastig voor die mensen om te besparen op dingen. die zijn blij als ze elke week rond kunnen komen.
ik heb iets van 40 liter dreft staanin grootverpakking omdat het bij de groothandel toen in de aanbieding was en omgerekend zelfs nog goedkoper als huismerken plus het vergaat niet
hagelslag schreef:Mwm noemt het haar paard.
Maar het paard is niet van haar maar van haar moeder.
Tenminste, tot zover mijn kennis
VuurVleugels schreef:Polar schreef:Ik schrik trouwens van de prijzen die jullie noemen van ergens eten of drinken.
Ik sprak laatst een vriendin die vertelde hoe de grootouders van haar familie het hele jaar hadden gespaard om de hele familie mee uit eten te nemen voor hun 60-jarig jubileum. Gingen met z'n allen naar een pannenkoekenrestaurant, want leuk voor de (achter)kleinkinderen en niet te duur voor hun AOW-inkomen. Ze liepen echter wat achter in hun beeld van de prijzen, ze rekenden op gemiddeld €10,- per pannenkoek... Kun je zeggen "Ja dat is dom, hadden ze even van te voren moeten checken" en ja, goed, dat was handiger geweest. En ja, met z'n allen naar een pannenkoekenrestaurant is een luxe, geen noodzaak. Maar doodsneu vind ik het verhaal wel, want het heeft ze blijkbaar fors wat extra spaargeld gekost. Is toch ook bizar, dat je tegenwoordig rustig €15 euro betaald voor een pannenkoek met appel en rozijnen. En als je iets exotisch zou willen proberen zit je gewoon aan de €20,-!
VuurVleugels schreef:Polar schreef:Ik schrik trouwens van de prijzen die jullie noemen van ergens eten of drinken.
Ik sprak laatst een vriendin die vertelde hoe de grootouders van haar familie het hele jaar hadden gespaard om de hele familie mee uit eten te nemen voor hun 60-jarig jubileum. Gingen met z'n allen naar een pannenkoekenrestaurant, want leuk voor de (achter)kleinkinderen en niet te duur voor hun AOW-inkomen. Ze liepen echter wat achter in hun beeld van de prijzen, ze rekenden op gemiddeld €10,- per pannenkoek... Kun je zeggen "Ja dat is dom, hadden ze even van te voren moeten checken" en ja, goed, dat was handiger geweest. En ja, met z'n allen naar een pannenkoekenrestaurant is een luxe, geen noodzaak. Maar doodsneu vind ik het verhaal wel, want het heeft ze blijkbaar forsextra spaargeld gekost. Is toch ook bizar, dat je tegenwoordig rustig €15 euro betaald voor een pannenkoek met appel en rozijnen. En als je iets exotisch zou willen proberen zit je gewoon aan de €20,-!
_San87_ schreef:Dorine92 schreef:Je kunt het ook overdrijven. Zo hoog staat Nederland niet, en al helemáál niet ergens bovenaan.
Ik heb veel gereisd en als ik iets heb geleerd is het dat het in landen waar ze graag euro's en/of dollars willen hebben ipv hun eigen munt, er een heel stuk erger aan toe is dan in Nederland.
Ah okay.
[ Afbeelding ]
https://archive.ph/ZmZto
Het is trouwens niet enkel kommer en kwel, gelukkig. Werkloosheidscijfer ligt heel laag, de economie groeit nog, bijvoorbeeld.
Polar schreef:Dorine92 schreef:Overleven... wat een fijne manier om ouder te worden.Je kunt ook prima overleven op boodschappen van de Budgetfood. Of van Too Good To Go.
...
En als dat allemaal nog steeds niet kan, wat me erg sterk lijkt, dan kun je altijd nog bij je ouders gaan eten of gratis eten afhalen in allerlei facebookgroepen. Niemand laat jou verhongeren.
En ja, lekker bij je ouders gaan eten als je het zelf niet kunt betalen...Ik zal even tegen mijn buurvrouw van 70 zeggen dat ze dat maar moet gaan doen, of tegen de 21-jarige jongen die recent uit de kast is gekomen en door zijn ouders op straat is gezet.
Polar schreef:Maar dan heb je het over mensen die de keuze hebben om voedsel van buiten het seizoen te eten.
Er zijn echt een heleboel mensen die het goedkoopste van het goedkoopste kopen en dan nog niet uitkomen aan het einde van de maand.
Dorine92 schreef:Polar schreef:Wat is eigenlijk je intentie met deze opmerking?
Ontkrachten dat we echt vreselijk zielig zijn met onze zogenaamd torenhoge inflatie, namelijk zogenaamd 1 van de hoogste. Wat dus onzin is, er zijn landen waar je geld jaar na jaar een kwart of meer van zijn waarde verliest.
Polar schreef:Je gaf oplossingen die lang niet voor alle mensen beschikbaar zijn, zoals bij je ouders eten of afhalen via een Facebookgroep.
Het is best belangrijk om bij zulke onderwerpen verder te kijken dan wat je om je heen of in je eigen cirkel ziet.
Dorine92 schreef:Ik vind die boodschappen en dure ijsjes niet zo'n probleem eigenlijk. Wij hebben het in Nederland echt wel luxe hoor met alle keuze. Als wij naar een supermarkt gaan zijn er altijd budget opties. Je kunt niet alle producten goedkoop kopen, maar het is sowieso al bizar hoeveel keuze wij hebben en je kunt echt prima leven op de goedkopere producten. Ijsje eten is een luxe dus ik vind het niet zo'n ramp dat dat dan duur is.
Het is inderdaad wel heel veel duurder geworden allemaal. De salarissen zijn gelukkig ook wat gestegen. Niet zo veel als de stijging van de prijzen, maar toch.
Ik vind het problematischer als juist vaste kosten stijgen waar je niet onderuit komt. Boodschappen valt daar naar mijn idee niet onder, en ijsjes al helemaal niet
Electra63 schreef:Dorine92 schreef:Ontkrachten dat we echt vreselijk zielig zijn met onze zogenaamd torenhoge inflatie, namelijk zogenaamd 1 van de hoogste. Wat dus onzin is, er zijn landen waar je geld jaar na jaar een kwart of meer van zijn waarde verliest.
Dat jij en ik niet zielig zijn of last hebben van de inflatie, wil natuurlijk niet zeggen dat er geen inflatie is en het voor veel mensen lastig is om rond te komen.
https://indeflatie.nl/inflatie-afgelopen-10-jaar/
Lees vooral de uitleg.
Het is 35% in 10 jaar.