Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 15:48

Nou de verkopende partij heeft laten weten dat ze niet onder het voorbehoud verkopen. Dus ik heb ze succes met de verkoop gewenst.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:17

Verstandig, heel jammer voor jou, maar het risico dat je straks met lege handen of schulden staat is te groot.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 16:44

Ja maar ik zou dat nooit doen hoor. Zonder zekerheid. Ik heb gewoon een woning nodig.

Deze optie zou echt leuk geweest zijn. Zou daar echt zo gaan wonen maar we springen niet in 7 sloten tegelijk.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:48

BeFunny schreef:
Nou de verkopende partij heeft laten weten dat ze niet onder het voorbehoud verkopen. Dus ik heb ze succes met de verkoop gewenst.

Je zou bijna denken dat ze meer weten.
Hoe kun je zoiets verkopen voor serieus geld als er geen duidelijkheid is over het bestemmingsplan.
Jammer wel. Succes met het vervolg.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:54

senna21 schreef:
BeFunny schreef:

Je zou bijna denken dat ze meer weten.
Hoe kun je zoiets verkopen voor serieus geld als er geen duidelijkheid is over het bestemmingsplan.
Jammer wel. Succes met het vervolg.

Ze hopen dat er iemand intrapt.
Dat is mij ooit bijna gebeurd...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 16:58

Ze hopen gewoon dat iemand het koopt. Maar voor een recreatie woning is het duur. Mensen sparen voor een tweede huis en dit bedrag is hoger dan dat een recreatie woning gemiddeld kost nouja dit is gewoon geen recreatie woning prijs. En mensen krijgen toch geen hypotheek zo lang het recreatie is. Dus zo snel is het ook niet weg.

En ja zo raar is een voorbehoud niet. Dus als dat niet kan houd het gewoon op dan kunnen ze lang wachten want zoals het aangeboden wordt gaat niemand over tot koop tot er meer duidelijk is. Dus dan kunnen ze misschien lang wachten. Maar dan is het gewoon niet voor mij bestemd zal ik maar zeggen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 17:01

Ik ben inmiddels door mijn zoektocht ook wel wijzer geworden zeg maar. Alleen het kost mij zo tijdens mijn chemo zo enorm veel energie allemaal.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:50

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 21:58

Ja zo is het ook in Haaren dat overzetten kost de bewonderd 3000 nog wat. Als koper zou de koper dat hebben. Een stukje goedkoper dan daar. Ik geloof dat het in Haaren ook gebeurd maar pas als het daadwerkelijk is veranderd ben je zeker.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 15:57

karuna schreef:
Ik lees al even mee en deze weg heb ik ook goed onderzocht.

Maar er zitten zoveel nare verborgen regeltjes, donkere onbekende regels en uitzonderingen ook op de plekken waar er gedoogd wordt. En na maanden onderzoek en helaas heel veel gevallen waarin de bewoners altijd aan het kortste eind trekken besloten dat het risico te groot is.

Eigendom grond, eigendom huisje als gemeente of parkeigenaar het in hun kop hebben ben je kansloos en je geld en huis kwijt. Wat ik zelf heb uitgevist zeker 25/30 huisjeseigenaren die dakloos en meest fnancieel kaalgeplukt eindigen. En honderden mensen die nu hetzelfde lot ondergaan of nog vechten voor hun plek.

Ik weet dat mijn oom en tante in Ermelo echt mochten wonen, maar dat zijn zeldzame uitzinderingen. -O- nu in de buurt, gemeente wil de grond over 5 jaar bebouwen. Gevolg camping is onteigend en het park wordt onder de ogen van de bewoners ontmanteld zonder enig recht op wat ook.

Ik wil geen party pooper zijn :(:) maar heb genoeg sjit gezien gelezen of wat ook. En ben de meest dwaze verborgen regels tegengekomen. Tot aan de was mag niet buiten drogen, ook niet op een rekje want dat kan reden zijn tot toegang weigeren definitief. Geen afzetten toegestaan voor een huisdier, ook niet een losse. Kan reden zijn tot definitieve weigering van toegang. Vage zinnen als de parkeigenaar is ten alle tijden gemachtigd de regels te veranderen 8)7 wat inhoud dat je elk moment om welke reden ook in de problemen kunt komen.

Ik ken de urgentie van woningzoeken en de wanhoop helaas maar al te goed. -O- ik ben er denk ik 7 jaar af en aan mee bezig geweest en heb de meest onlogische opties bekeken. Inclusief een echte camping waar je wel blijvend mocht kamperen in een caravan of camper of yurt.

Het vakantiepark wonen is dan de meest risicovolle optie door de schimmigewereld die erachter zit van vaak toch wat eh hoe zeg ik het netjes mensen/bedrijven die maar een ding willen zoveel mogelijk geld, desnoods ten koste van hun bewoners van hun parken. Die zien ze meest niet als mens maar als geld uitwring ding. Zijn ze niet meer bruikbaar genoeg wordt je weggegooid als een stuk afval.

Niet allemaal maar de integeren zijn heel erg dun gezaaid

Bedoel je Horsterhoeve? Dat was altijd al een park en in principe mocht je daar niet wonen. Het werd op een bepaald deel gedoogd, maar het is ook al een aantal jaren bekend dat het park weg gaat voor nieuwbouw.
Geen idee of er nog plekjes en huisjes net buiten gaan vallen, maar het is niet onbekend.

Sowieso wonen er in Ermelo, Putten en Harderwijk heel veel mensen op een park en die weten dat het officieel niet mag. Van alle mensen die ik weet, staat er niemand op een park adres ingeschreven, omdat het gewoon geen woonbestemming heeft.
Soms was er ook een periode wel controle en dan hadden mensen toch een probleem. Onder de 3,5/4 ton is er helemaal niks te koop in Ermelo, dus het is daar ook voor de jongeren soms een probleem om te starten.

De huisjes die echte woonbestemming hebben gekregen lagen vaak op parken zonder voorzieningen en waren al meer losse huisjes.

TS; Zou het voor jou een optie kunnen zijn om bijv wel al een chalet te kopen en die ergens tijdelijk neer te zetten op een gehuurd stuk en dan door te zoeken tot je een stukje bouwgrond tegenkomt, waar je het chalet blijvend mag plaatsen?

Mocht het dan toch niet lukken kan je evt chalet los verkopen. Ik weet toch wel mensen die het nu als mantelzorg of tijdelijke woonruimte hebben vanwege verbouwing, dus losse chalets die netjes zijn gaan toch wel weer weg. En bij veranderende bestemmingen komt er misschien ook weer meer vraag naar goede losse chalets.

In Almere was ook een project met vooral groen wonen en daar lagen de prijzen toen nog wel iets lager. Was wel een proces om ertussen te komen en er waren wel eisen, prijzen stijgen nu, maar dat zijn wel projecten waar soms iets mogelijk is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 17:44

Ik zoek gewoon gestaag verder. Ik wil geen chalet op huurgrond in een park. Huurgrond waar je officieel mag wonen kan zeker wat zijn. Ik ga alleen niet bij iemand in de achtertuin staan.

Ik heb nou mijn zoek criteria voor gewone huizen aangepast op aan bosrand een als daar iets leuks komt is dat ook leuk. Daar komen ook de recreatie woningen die al officieel woonbestemming hebben.

In Ermelo was laatst wel iets met woonbestemming helaas zag ik het te laat en was het onder optie. Zou je net zien. Soms staan dingen ook raar het huisje in Haaren stond onder bouwgrond daar kijk ik nooit maar kreeg die link een tijdje terug van iemand.

Dus je moet het ook maar net zien.

Dat huisje in Haaren zit ik wel nog over te denken. Het is gewoon wel echt mooi gebied. Als dat straks verkocht is en woonbestemming heeft dan heb ik spijt als haar op mijn hoofd (wat ik niet heb want kaal door chemo) maarja.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:45

Dat snap ik hoor. Maar bedoelde meer dat als je daar echt weg moet en nog niks hebt gevonden, je misschien wel een chalet naar wens kan kopen. Die tijdelijk ergens plaatsen tot je een stuk eigen grond waar je op mag wonen tegenkomt.

In Ermelo staan ze de afgelopen jaren wel regelmatig. Eigenlijk moet je even doorspitten als je er eentje tegenkomt, want het zijn volgens mij vooral die kleine parkjes/voorheen parkjes waar af en toe iets aangeboden wordt. Best kans dat mensen er nog niet zo mee bezig zijn geweest, maar wel open staan voor een bod bijv.

De huisjes die al ooit met woonbestemming zijn verkocht, gaan nu voor 3x zoveel en als gewoon huis, dus als je zoiets treft is het echt geen risico om te kopen. Maar die staan allemaal los van een park.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 13:01

Ja het huisje in haaren gaat ook omhoog als er woonbestemming op komt.

Maar als het er niet op komt is het heel lastig weer verkoopbaar.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:27

De prijzen voor recreatiewoningen zijn in deze regio sowieso een stuk hoger dan in de rest van Nederland.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 00:32

keeyzie schreef:
De prijzen voor recreatiewoningen zijn in deze regio sowieso een stuk hoger dan in de rest van Nederland.

Dat klopt inderdaad! Dat was mij ook al opgevallen.

Heel jammer dat het niet gaat lukken met dit huisje, TS!
Ik hoop dat je snel iets mooi vindt. Het is je zo gegund!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:14

Heel jammer, ik vond het een gaaf huisje. En net wat Cayenne zegt, het is je zo gegund.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 00:15

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 00:54

En verkocht ;)
En nog recreatie verblijf.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:43

Mag ik een beetje meedenken? Ik las laatst een bericht van iemand die destijds uit noodzaak twee recreatiewoningen kocht.

Als ze in het ene huisje zat, verhuurde ze de andere voor inkomsten en andersom.
Zo had ze het hele jaar onderdak. Het zijn erg leuke huisjes, een chalet in het bos, andere (stacaravan/ mobile home) dicht bij het strand.
Ik weet niet of dat in deze huizenmarkt nog lukt hoor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 13:00

Het probleem is dat als er geen gedoog beleid op zit je ook maar tijdelijk kan inschrijven. Ik heb echt een vast inschrijf adres nodig.

Het idee had ik al zelf ook gehad
Om idd dan twee huisjes te hebben.

En idd eentje voor verhuur en de ander meer mijn huis maar dan een maand of twee in dat huisje wat ik verhuur. Dus dat is wel bij mij opgekomen ja.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 13:17

Dat is wel een heel leuk idee inderdaad :j

Je ziet dat ook wel op AirBnB dat mensen 2 huisjes (of een woonboot of iets) in de verhuur hebben en dan zelf hun spullen pakken naar huisje B in de weken dat huisje A verhuurd wordt, of andersom.

Lijkt me ook wel een beetje gedoe en je moet er wel okee mee zijn dat anderen in jouw bed enzo slapen.
Dat er niks ècht van jou is waar anderen vanaf blijven zeg maar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 14:25

Ik ben vooral benieuwd hoe mensen dat met inschrijving doen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 14:31

Ik ben toch verder research aan het doen naar het huisje in Haaren.
Ik sprak net een medewerker van de gemeente Oisterwijk die kon me niks officieels zeggen omdat ze er niet op zit maar wel dat de onderhandelingen daadwerkelijk verder zijn dan puur oriënterend. Ik wilde weten hoe dat nu zat met inschrijven daar kom ze geen antwoord op geven maar ze zei dat ik de vraag het beste weer kon mailen. Ze heeft me ook de naam van een site gegeven waar ik o.a het bestemmingsplan kon downloaden (bestellen) hier staat nu natuurlijk nog logies functie maar ook zie je in de omgeving wat er al wel door is. Zo is er een hele parkeer wet etc sinds 2024 al door die bestaat al. Het inzien daarvan heeft mij toch weer wat hoop gegeven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:00

Dat klinkt inderdaad toch wel voorzichtig positiever! Ik ga voor je duimen dat je snel goed nieuws krijgt :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 20:10

Nou voorlopig wordt ik vandaag van het kastje naar de muur gestuurd binnen die gemeente. Best frustrerend. Maar ik heb wel een ander telefoon nummer die ga ik morgen bellen. Want ze komen een beetje dom over letterlijk