Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Wat hameren jullie toch steeds op de regels zeg…
Iedereen snapt dat het voor het bedrijf fijner is als elke werknemer binnen drie maanden declareert.
En soms lukt dat niet, door wat dan ook. Of je nu een grote vip bent of niet.
Zelf nooit meegemaakt?
Dit is geen regel waarbij er levensbedreigend gevaar ontstaat als hij niet opgevolgd wordt. Beetje soepelheid in de regels lijkt mij niet meer dan normaal.
Ik zou echt niet ergens kunnen werken waar de regels zo strak gehanteerd worden als hier in het topic gebeurt
Benzz schreef:Als de regels niet gelijk zijn voor iedereen krijg je ongelijkheid, iets wat je zeker niet in een bedrijf wil hebben.
Benzz schreef:Als de regels niet gelijk zijn voor iedereen krijg je ongelijkheid, iets wat je zeker niet in een bedrijf wil hebben.
Petpa schreef:Door te suggereren dat mensen ietsje meer begrip zouden hebben indien mensen zouden weten wat voor werk meneer doet, wordt er wel gesuggereerd dat het om een hele grote VIP gaat.
Want waarom zou er voor de ene persoon meer begrip moeten zijn dan voor de andere persoon indien een persoon zich niet aan de bedrijfsregels houdt?
verootjoo schreef:Vind ik dus enorm star. Ik zie regels meer als richtlijnen. Er gaat niemand dood als je na drie maanden je declaraties indient.
Strakke regels geeft echt een nare werksfeer en vind ik ongelooflijk kinderachtig.
En je hoeft niet voor iedereen een uitzondering te maken. De meesten dienen ws binnen die drie maanden de declaraties wel in en sommigen niet. Ongelijkheid valt echt mee hoor, het is niet dat er mensen voorgetrokken oid worden als je flexibel omgaat met je medewerkers.
Blij dat ons bedrijf soepel is zeg.
verootjoo schreef:Wat hameren jullie toch steeds op de regels zeg…
Iedereen snapt dat het voor het bedrijf fijner is als elke werknemer binnen drie maanden declareert.
En soms lukt dat niet, door wat dan ook. Of je nu een grote vip bent of niet.
Zelf nooit meegemaakt?
Dit is geen regel waarbij er levensbedreigend gevaar ontstaat als hij niet opgevolgd wordt. Beetje soepelheid in de regels lijkt mij niet meer dan normaal.
Ik zou echt niet ergens kunnen werken waar de regels zo strak gehanteerd worden als hier in het topic gebeurt
Sassy4barrel schreef:Als hij een Navy Seal zou zijn zou ik het best extra begrip op kunnen brengen maar dan hoef hij zelf zn reisjes en onkosten niet voor te schieten dus dat denk ik nietmaar geen idee wat voor werk hij doet maar misschien is het wel super veel verantwoordelijkheid en uitputtend werk met heel weinig vrije tijd
verootjoo schreef:Vind ik dus enorm star. Ik zie regels meer als richtlijnen. Er gaat niemand dood als je na drie maanden je declaraties indient.
Strakke regels geeft echt een nare werksfeer en vind ik ongelooflijk kinderachtig.
En je hoeft niet voor iedereen een uitzondering te maken. De meesten dienen ws binnen die drie maanden de declaraties wel in en sommigen niet. Ongelijkheid valt echt mee hoor, het is niet dat er mensen voorgetrokken oid worden als je flexibel omgaat met je medewerkers.
Sassy4barrel schreef:Een grote VIP heeft wel een secretaresse die de declaraties bij kan houden denk ik.
Maar TS zegt niet dat hij zich niet aan de regels moet houden of zich beter voelt als anderen .. ze zegt dat er meer begrip zou zijn als we wisten wat voor werk hij doet.
Ik kan me voorstellen dat iemand die weinig verantwoordelijkheden heeft en een 9 tot 5 baan 4-5 dagen in de week veel tijd heeft voor die declaraties. Maar iemand die hele andere uren werkt met veel overwerk, veel verantwoordelijkheden of gevaarlijk werk en daardoor veel aan z’n hoofd heeft deze declaraties eerder vergeet te doen. Dat wil niet zeggen dat hij zich meer voelt als een ander of denkt zich niet aan de regels hoeft te houden .. maar het is dan wel iets makkelijker te begrijpen waarom hij te laat was met z’n declaraties
Goof schreef:verootjoo schreef:Vind ik dus enorm star. Ik zie regels meer als richtlijnen. /quote]
Pas je bovenstaande ook elders toe? Met de auto in het verkeer ofzo? In je relatie (als het afspraken heet ipv regels)?
Op stal?
pateeke schreef:verootjoo schreef:Vind ik dus enorm star. Ik zie regels meer als richtlijnen. Er gaat niemand dood als je na drie maanden je declaraties indient.
Waarom heb je dan regels als je ze toch zo flexibel moet toepassen dat als iemand dingen voor zich uitschuift, de regel plots niet meer geldig moet zijn? Als je voor iedere reden "flexibel" moet zijn, dan kan je net zo goed geen regels hebben.
Ja, je kan flexibel zijn, maar dan meer in situaties waarin er "overmacht" is waardoor niet tijdig ingediend kan worden, denk aan een overlijden, ziekte, ... Ik denk dat er weinigen zijn die in zo'n geval hier zouden roepen: regel is regel.Sassy4barrel schreef:Een grote VIP heeft wel een secretaresse die de declaraties bij kan houden denk ik.
Maar TS zegt niet dat hij zich niet aan de regels moet houden of zich beter voelt als anderen .. ze zegt dat er meer begrip zou zijn als we wisten wat voor werk hij doet.
Ik kan me voorstellen dat iemand die weinig verantwoordelijkheden heeft en een 9 tot 5 baan 4-5 dagen in de week veel tijd heeft voor die declaraties. Maar iemand die hele andere uren werkt met veel overwerk, veel verantwoordelijkheden of gevaarlijk werk en daardoor veel aan z’n hoofd heeft deze declaraties eerder vergeet te doen. Dat wil niet zeggen dat hij zich meer voelt als een ander of denkt zich niet aan de regels hoeft te houden .. maar het is dan wel iets makkelijker te begrijpen waarom hij te laat was met z’n declaraties
Ik heb zo'n baan gehad die als 9-5 met weinig verantwoordelijkheden wordt gezien. En nee, ik had écht niet meer tijd om mijn kosten oid in te dienen. Overuren waren ook voor eigen rekening en werd ook verwacht van de werkgever. Declaraties te laat ingediend? Jammer, geen tegemoetkoming meer dan. Daar moest je maar tijd voor maken, na je uren.
Wat je functie ook is, doet niet ter zake en maakt niet dat je je niet aan de regels moet houden.
Iedereen, ongeacht beroep, verantwoordelijkheden,... verdient het om gerespecteerd te worden en gelijk behandeld te worden.
Tiggs schreef:Sassy4barrel schreef:Als hij een Navy Seal zou zijn zou ik het best extra begrip op kunnen brengen maar dan hoef hij zelf zn reisjes en onkosten niet voor te schieten dus dat denk ik nietmaar geen idee wat voor werk hij doet maar misschien is het wel super veel verantwoordelijkheid en uitputtend werk met heel weinig vrije tijd
Dat is ook niet het soort baan waarin mensen klagen dat ze voor 2 werken.
Bij sommige banen is het ook inherent aan het salaris. Op de Zuidas kan ik in loondienst 9-10k verdienen, maar dan moet ik niet zeuren dat ik meer dan 40 uur moet werken.
prompter schreef:Als de regels op een pensionstal niet voor iedereen gelden is de wereld te klein, maar binnen een ander bedrijf moet het maar kunnen? Nogmaals, als dit de eerste keer is dat hij te laat is had hij er al over in gesprek kunnen gaan, na 3 maanden al aan kunnen geven "ik ga het niet redden, mag ik wat meer tijd", maar als het keer op keer gebeurt - en dat weten we niet - is het wel een keer klaar.