Declaraties werk worden niet vergoed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Declaraties werk worden niet vergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:25

Begrip hier is één ding, maar de werkgever van TS haar man denkt er momenteel anders over. Dus proberen door de dialoog aan te gaan is dan de enige optie die je hebt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:44

verootjoo schreef:
Wat hameren jullie toch steeds op de regels zeg…
Iedereen snapt dat het voor het bedrijf fijner is als elke werknemer binnen drie maanden declareert.
En soms lukt dat niet, door wat dan ook. Of je nu een grote vip bent of niet.
Zelf nooit meegemaakt?
Dit is geen regel waarbij er levensbedreigend gevaar ontstaat als hij niet opgevolgd wordt. Beetje soepelheid in de regels lijkt mij niet meer dan normaal.
Ik zou echt niet ergens kunnen werken waar de regels zo strak gehanteerd worden als hier in het topic gebeurt :=

En ik juist wel.
Zou helemaal gek worden als regels niet gelijk zijn.
Dat geeft alleen maar gedoe.
Duidelijkheid voor iedereen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:49

Als de regels niet gelijk zijn voor iedereen krijg je ongelijkheid, iets wat je zeker niet in een bedrijf wil hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:56

Vind ik dus enorm star. Ik zie regels meer als richtlijnen. Er gaat niemand dood als je na drie maanden je declaraties indient.
Strakke regels geeft echt een nare werksfeer en vind ik ongelooflijk kinderachtig.

En je hoeft niet voor iedereen een uitzondering te maken. De meesten dienen ws binnen die drie maanden de declaraties wel in en sommigen niet. Ongelijkheid valt echt mee hoor, het is niet dat er mensen voorgetrokken oid worden als je flexibel omgaat met je medewerkers.

Blij dat ons bedrijf soepel is zeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:58

Benzz schreef:
Als de regels niet gelijk zijn voor iedereen krijg je ongelijkheid, iets wat je zeker niet in een bedrijf wil hebben.

Precies..... en uitzonderingen zijn leuk, maar waar trek je een grens als je bijvoorbeeld meer dan 10.000 medewerkers hebt?
Ziek zijn, vind ik een goed excuus, laks zijn niet en de functie ook niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:03

[quote="verootjoo"]Vind ik dus enorm star. Ik zie regels meer als richtlijnen. /quote]

Pas je bovenstaande ook elders toe? Met de auto in het verkeer ofzo? In je relatie (als het afspraken heet ipv regels)?
Op stal?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:03

Benzz schreef:

Precies
Ik werkte bij een ziekenhuis en mensen die buiten de vakken parkeerde kregen een waarschuwing.
Bij 3 waarschuwingen werd de auto afgesleept.

Behalve bij 1 chirurg.
En die zette als een spel zijn auto verkeerd neer.

Echt watjes van leidinggevende. Ik had dus dus af laten slepen.

Hij misbruikte gewoon zijn titel in de raad van bestuur.

Ik kan daar niet tegen :r

Maar goed heb ook wel eens een arts uit zijn bed gebeld die geen dienst had. Boos.. Boos..
Nee dodo. Er is al 10 keer naar een dienstlijst gevraagd. Niet onze taak.
Nu hadden wij hem niet en wel een arts nodig.

Die kwam zelfs de dag daarna nog verhaal halen.
Maar uiteindelijk droop hij af.

Geen flauwekul met mensen die denken dat regels enkel zijn voor andere omdat ze wat meer zijn.

Precies @verootjoo.
De meeste doen het goed. Dus die enkele heeft dan maar eens pech.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:05

Petpa schreef:
Door te suggereren dat mensen ietsje meer begrip zouden hebben indien mensen zouden weten wat voor werk meneer doet, wordt er wel gesuggereerd dat het om een hele grote VIP gaat.

Want waarom zou er voor de ene persoon meer begrip moeten zijn dan voor de andere persoon indien een persoon zich niet aan de bedrijfsregels houdt?

Dit, ik vind het zieligdoenerij. Zeker in combinatie met dat ze het 'declareren ontmoedigen'.

En ik vind dat de hersenchirurg net zo op tijd moet declareren als de operatie-assistente of de schoonmaakster.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:06

verootjoo schreef:
Vind ik dus enorm star. Ik zie regels meer als richtlijnen. Er gaat niemand dood als je na drie maanden je declaraties indient.
Strakke regels geeft echt een nare werksfeer en vind ik ongelooflijk kinderachtig.

En je hoeft niet voor iedereen een uitzondering te maken. De meesten dienen ws binnen die drie maanden de declaraties wel in en sommigen niet. Ongelijkheid valt echt mee hoor, het is niet dat er mensen voorgetrokken oid worden als je flexibel omgaat met je medewerkers.

Regels zien als richtlijnen, dat zou ik graag eens in de praktijk zien bij belastingaanslagen. Eens zien hoe richtlijnig die regels zijn :D.

Nee. Regels zijn gewoon regels Daar is geen woord Frans aan. Al vind ik wel dat er in bepaalde gevallen van de regels afgeweken kan worden, en zou ik zeker mijn leidinggevende berichten en uitleggen hoe of wat. En met wat geluk wil deze vast wel meedenken. En zo niet, dan is dat balen. En een hele dure les.

Maar dat is wel van veel, hier onbekende, factoren afhankelijk, imo.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:07

verootjoo schreef:
Wat hameren jullie toch steeds op de regels zeg…
Iedereen snapt dat het voor het bedrijf fijner is als elke werknemer binnen drie maanden declareert.
En soms lukt dat niet, door wat dan ook. Of je nu een grote vip bent of niet.
Zelf nooit meegemaakt?
Dit is geen regel waarbij er levensbedreigend gevaar ontstaat als hij niet opgevolgd wordt. Beetje soepelheid in de regels lijkt mij niet meer dan normaal.
Ik zou echt niet ergens kunnen werken waar de regels zo strak gehanteerd worden als hier in het topic gebeurt :=

Nee, maar hoogstwaarschijnlijk staan de regels omtrent declareren in het arbeidsovereenkomst die man van ts ondertekend heeft. Dus het is niets onbekends- behalve er is hey contract nooit gelezen...

Als jij niet zou kunnen werken waar regels zo strak gehandhaafd worden neem ik aan dat je dan ook geen probleem mee zou hebben als jouw werkgever jouw salarisuitbetaling op eens ergens in de maand betaald ipv vaste datum.

Iedereen verwacht dat werkgever zich aan regels houdt als het om salaris enz gaat.

Dus waarom in hemelsnaam zou op eens een regel waarvoor getekend is, nu niet meer geldig zijn of zou werkgever nu coulant moeten zijn ?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:08

Als de regels op een pensionstal niet voor iedereen gelden is de wereld te klein, maar binnen een ander bedrijf moet het maar kunnen? Nogmaals, als dit de eerste keer is dat hij te laat is had hij er al over in gesprek kunnen gaan, na 3 maanden al aan kunnen geven "ik ga het niet redden, mag ik wat meer tijd", maar als het keer op keer gebeurt - en dat weten we niet - is het wel een keer klaar.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:08

De functie niet, maar de caseload wel. Als jij inderdaad 3 x zoveel werk verzet als een ander, of altijd de kloten van je baas/het bedrijf red door bepaalde klussen op te pakken... Dan vind ik dat als jij zoveel geeft, het bedrijf ook wat mag geven.

En wie dan zegt: regels zijn regels.

Hebben helemaal gelijk.

Dan zou ik voortaan geen minuut meer extra werken, geen klus extra meer oppakken etc.

Ik ben zelf manager geweest en heb deze discussie wel eens met mijn leidinggevende gehad.

Dan word je eerst een klus aangewezen waar 90 uur voor in de week staat, waarin je zelf moet prioriteren. En dan doe je dat en dan krijg je later op je donder dat je dat niet goed gedaan hebt?

Dat heet menselijke maat, ik help graag een bedrijf door mij voor 150% in te zetten. Dan verwacht ik dat terug.

En dat kan een manager boven jou prima verantwoorden tegenover de rest van de organisatie hoor, of tegen de salarisadministratie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:09

Sassy4barrel schreef:
Als hij een Navy Seal zou zijn zou ik het best extra begrip op kunnen brengen maar dan hoef hij zelf zn reisjes en onkosten niet voor te schieten dus dat denk ik niet :D maar geen idee wat voor werk hij doet maar misschien is het wel super veel verantwoordelijkheid en uitputtend werk met heel weinig vrije tijd

Dat is ook niet het soort baan waarin mensen klagen dat ze voor 2 werken.
Bij sommige banen is het ook inherent aan het salaris. Op de Zuidas kan ik in loondienst 9-10k verdienen, maar dan moet ik niet zeuren dat ik meer dan 40 uur moet werken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:10

Ruitje.
Maar vind de werkgever ook dat hij zoveel werkt of alleen ts?

Niet alles is een 9-5 baan zonder daarvoor voor 2 te werken

En misschien is hij er al 3 keer aan herinnert en bij de laatste keer gezegd nu niet op tijd is geen uitbetaling meer
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 29-12-24 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:11

verootjoo schreef:

Waarom heb je dan regels als je ze toch zo flexibel moet toepassen dat als iemand dingen voor zich uitschuift, de regel plots niet meer geldig moet zijn? Als je voor iedere reden "flexibel" moet zijn, dan kan je net zo goed geen regels hebben.
Ja, je kan flexibel zijn, maar dan meer in situaties waarin er "overmacht" is waardoor niet tijdig ingediend kan worden, denk aan een overlijden, ziekte, ... Ik denk dat er weinigen zijn die in zo'n geval hier zouden roepen: regel is regel.

Sassy4barrel schreef:
Een grote VIP heeft wel een secretaresse die de declaraties bij kan houden denk ik.
Maar TS zegt niet dat hij zich niet aan de regels moet houden of zich beter voelt als anderen .. ze zegt dat er meer begrip zou zijn als we wisten wat voor werk hij doet.
Ik kan me voorstellen dat iemand die weinig verantwoordelijkheden heeft en een 9 tot 5 baan 4-5 dagen in de week veel tijd heeft voor die declaraties. Maar iemand die hele andere uren werkt met veel overwerk, veel verantwoordelijkheden of gevaarlijk werk en daardoor veel aan z’n hoofd heeft deze declaraties eerder vergeet te doen. Dat wil niet zeggen dat hij zich meer voelt als een ander of denkt zich niet aan de regels hoeft te houden .. maar het is dan wel iets makkelijker te begrijpen waarom hij te laat was met z’n declaraties

Ik heb zo'n baan gehad die als 9-5 met weinig verantwoordelijkheden wordt gezien. En nee, ik had écht niet meer tijd om mijn kosten oid in te dienen. Overuren waren ook voor eigen rekening en werd ook verwacht van de werkgever. Declaraties te laat ingediend? Jammer, geen tegemoetkoming meer dan. Daar moest je maar tijd voor maken, na je uren.
Wat je functie ook is, doet niet ter zake en maakt niet dat je je niet aan de regels moet houden.
Iedereen, ongeacht beroep, verantwoordelijkheden,... verdient het om gerespecteerd te worden en gelijk behandeld te worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:14

Goof schreef:
verootjoo schreef:
Vind ik dus enorm star. Ik zie regels meer als richtlijnen. /quote]

Pas je bovenstaande ook elders toe? Met de auto in het verkeer ofzo? In je relatie (als het afspraken heet ipv regels)?
Op stal?

Ja := en ik verbaas me erover dat anderen dit dus blijkbaar bloedserieus nemen :o ik hoop dat ik niet de enige ben. Sowieso niet in mijn familie iig.
In mijn relatie hebben wij gelukkig geen regels, mijn hemel, ik zou gek worden als ik daar regels krijg. Maar mijn man ook dus dat scheelt.
We houden prima rekening met elkaar en ik doe anderen ook nooit kwaad naar mijn idee, maar ik kan gewoon echt niet tegen strakke regels.
En ja, dan krijg ik idd wel eens een boete, die ik dan gewoon betaal.
Maar een declaratie te laat vind ik echt anders dan een boete omdat ik te hard rijd of m’n auto verkeerd parkeer.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:44

Wij missen de noodzakelijke achtergrond informatie. Iedereen vult nu deze voor zichzelf in.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:59

pateeke schreef:
verootjoo schreef:

Waarom heb je dan regels als je ze toch zo flexibel moet toepassen dat als iemand dingen voor zich uitschuift, de regel plots niet meer geldig moet zijn? Als je voor iedere reden "flexibel" moet zijn, dan kan je net zo goed geen regels hebben.
Ja, je kan flexibel zijn, maar dan meer in situaties waarin er "overmacht" is waardoor niet tijdig ingediend kan worden, denk aan een overlijden, ziekte, ... Ik denk dat er weinigen zijn die in zo'n geval hier zouden roepen: regel is regel.

Sassy4barrel schreef:
Een grote VIP heeft wel een secretaresse die de declaraties bij kan houden denk ik.
Maar TS zegt niet dat hij zich niet aan de regels moet houden of zich beter voelt als anderen .. ze zegt dat er meer begrip zou zijn als we wisten wat voor werk hij doet.
Ik kan me voorstellen dat iemand die weinig verantwoordelijkheden heeft en een 9 tot 5 baan 4-5 dagen in de week veel tijd heeft voor die declaraties. Maar iemand die hele andere uren werkt met veel overwerk, veel verantwoordelijkheden of gevaarlijk werk en daardoor veel aan z’n hoofd heeft deze declaraties eerder vergeet te doen. Dat wil niet zeggen dat hij zich meer voelt als een ander of denkt zich niet aan de regels hoeft te houden .. maar het is dan wel iets makkelijker te begrijpen waarom hij te laat was met z’n declaraties

Ik heb zo'n baan gehad die als 9-5 met weinig verantwoordelijkheden wordt gezien. En nee, ik had écht niet meer tijd om mijn kosten oid in te dienen. Overuren waren ook voor eigen rekening en werd ook verwacht van de werkgever. Declaraties te laat ingediend? Jammer, geen tegemoetkoming meer dan. Daar moest je maar tijd voor maken, na je uren.
Wat je functie ook is, doet niet ter zake en maakt niet dat je je niet aan de regels moet houden.
Iedereen, ongeacht beroep, verantwoordelijkheden,... verdient het om gerespecteerd te worden en gelijk behandeld te worden.

Als je van 9 tot 5 werkt en weinig verantwoordelijkheden hebt dan heb je toch genoeg vrije tijd om je declaraties in te dienen?
Ik kan me voorstellen dat je dan niet om een uitzondering kunt vragen tenzij er iets aan de hand is in privé sfeer of bijv dat je de laatste 2-3 weken doodziek op bed hebt gelegen met een of ander zwaar virus. Dan zou het toch ook menselijk zijn als je leidinggevende dan begrip toont wanneer je een week later weer hersteld bent en op je werk komt en dan declaratie inlevert ..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:01

Tiggs schreef:
Sassy4barrel schreef:
Als hij een Navy Seal zou zijn zou ik het best extra begrip op kunnen brengen maar dan hoef hij zelf zn reisjes en onkosten niet voor te schieten dus dat denk ik niet :D maar geen idee wat voor werk hij doet maar misschien is het wel super veel verantwoordelijkheid en uitputtend werk met heel weinig vrije tijd

Dat is ook niet het soort baan waarin mensen klagen dat ze voor 2 werken.
Bij sommige banen is het ook inherent aan het salaris. Op de Zuidas kan ik in loondienst 9-10k verdienen, maar dan moet ik niet zeuren dat ik meer dan 40 uur moet werken.

Hij zeurt er niet over .. z’n vrouw merkt het op waarschijnlijk omdat hij een deel van z’n werk mee naar huis neemt of meer uren werkt als gewoonlijk

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:05

prompter schreef:
Als de regels op een pensionstal niet voor iedereen gelden is de wereld te klein, maar binnen een ander bedrijf moet het maar kunnen? Nogmaals, als dit de eerste keer is dat hij te laat is had hij er al over in gesprek kunnen gaan, na 3 maanden al aan kunnen geven "ik ga het niet redden, mag ik wat meer tijd", maar als het keer op keer gebeurt - en dat weten we niet - is het wel een keer klaar.

Als we op een pensionstal iedere zondag zelf onze stal moeten uitmesten omdat de pensionstalhouder dan een ochtend vrij heeft maar de man heeft de griep te pakken en ik heb 5 dagen lang alle stallen uitgemest om hem te helpen zodat hij kon uitzieken dan is het wel fijn als ik deze zondag een keer kan uitslapen en hij mijn stal uitmest . Dat wil niet zeggen dat ik dan denk dat ik meer ben als een ander of me niet aan de regels houd maar wel dat we rekening houden met elkaar en dat het soms geven en nemen is

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:10

Maar is de man van ts ziek dan?

Uitzonderingen waarom een regel niet zou kunnen gelden zijn al benoemd.

En wat al zo vaak is gezegd we hebben eenzijde info.

Want laten we eerlijk zijn. Systemen expres om declareren te ontmoedigen? Kom...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:14

De 'regels-discussie' zijn we nu wel een aantal x door denk ik zo... Ik ben nu vooral benieuwd naar het beroep van de man van ts O:)

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:26

@Sassy4Barrel: Dat is een aanname van jou. Ja, zogezegd had ik een 9-5 job, maar er werd van mij (en collega's) verwacht dat ik ook iedere avond tot laat bereikbaar was, mails las (ookal kwamen die 's avonds laat binnen werd verwacht dat je die voor de ochtend gelezen had), administratie horende bij de functie was uiteraard verplicht maar ook buiten je werkuren (in je vrije tijd dus) enz enz. Veel vrije tijd was er dan niet meer over. Dus nee, ik vind niet dat iemand met een "hogere" functie, geen 9-5 job of wat dan ook meer recht heeft om zich niet aan de regels te houden. Overigens heb jij het in je voorbeeld over een week te laat zijn; hier gaat het om 2 maanden, dat is wel een verschil...
En nogmaals: situaties als deze kunnen prima voorkomen worden door de werkgever wanneer zulke hoge kosten onmiddellijk door de werkgever betaald worden en deze niet voorgeschoten moeten worden door de werknemer die ze achteraf maar moet declareren. Als de functie van een werknemer en dergelijke tripjes werkelijk zo levensbelangrijk zijn, lijkt het mij alleen maar logisch dat de werkgever onmiddellijk die kosten op zich neemt (tenzij anders afgesproken met de werknemer).

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:35

Als ik dit lees denk ik dat man van TS op zoek moet naar een andere werkgever. Iemand die dusdanig belangrijk werk doet, voor twee werkt en maar voor een betaald krijgt, is gek als hij bij een werkgever blijft die een declaratie niet wil uitbetalen.

De markt staat te springen om toppers die het verschil kunnen maken en een goede werk ethos hebben. Je bent dom dan ergens te blijven waar ze je niet waarderen.

Maargoed, dat is op basis van wat TS schrijft. Misschien is werkgever helemaal niet zo tevreden, werkt hij niet zo hard, is laks en komt vaker afspraken niet na. Wie zal het zeggen.

TS: laat je man dit soort dingen lekker zelf regelen in het vervolg. Het is een volwassen vent. Met naar eigen idee een belangrijke baan. Je mag van hem verwachten dat hij jullie als stel/gezin niet financieel benadeeld met z’n eigen laksheid.

Schop onder z’n kont geven dus. Ofwel om een meer redelijke/coulante werkgever te zoeken, ofwel om zich gewoon aan de regels van zijn huidige werkgever te houden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:55

verootjoo schreef:

Ben je ook nog blij als jouw soepele bedrijf heel relaxt omgaat met salaris betalingen, je vakantiegeld opeens in augustus komt(zonder overleg), overuren onregelmatig betaalt , gedeclareerde kosten laat en/of in delen uitbetaalt?