Ibbel schreef:DuoPenotti schreef:Waarom moeten fabrikanten het veiliger maken? Vanuit de fabriek komen die dingen gewoon wettelijk in orde. Dus veilig.
Bosch maakt e-bike motoren die - als ermee gerommeld wordt - niet meer functioneren. E-bikes met een Bosch motor zijn dus (echt vrijwel) niet op te voeren. In ieder geval echt niet met een simpel setje.
In die zin kunnen fatbike fabrikanten prima die fietsen veiliger maken, door op zo'n vergelijkbare manier hun motoren 'tamper proof' te maken.
En dan zou je als Nederlandse overheid een wet kunnen maken dat iedere e-bike die in NL wordt verkocht, zo'n tamper proof motor heeft.
Zoals iedere vrachtwagen in NL een snelheidsbegrenzer heeft en anders de weg niet op komt.
Het is niet héél moeilijk...
Nu wil de gemiddelde e-biker dat ding niet opgevoerd hebben, dus er zal weinig werk gemaakt worden om te kijken hoe dat wel kan.
Ik durf te wedden als je dat bij een fatbike doet je binnen een half jaar iets hebt waarmee het vrij gemakkelijk te omzeilen is. Want daar is wel markt voor bij die soort fietsen en waar makt is word het uitgedacht.
Nogmaals; kijk maar bij de kastje op tv waarmee je alle streamings diensten kunt zien.
Kijk maar naar de -books.
Vaak genoeg dat er weer een andere versleuteling bedacht word en het is sport die weer te kraken