Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lorette_ schreef:MyWishMax schreef:Wel grappig om het verschil soms te lezen. Dat iets voor sommige te klein was met 2 personen waar een ander wel met 2 woonden en niet te klein was.
Ik denk ook wel dat het heel veel uitmaakt hoe de m2 zijn ingedeeld, hoe hoog je plafonds zijn, hoe licht het huis is, of er ruimte om de deur is, etc.
_San87_ schreef:Qimm schreef:Denk ook dat hobbies zeker uitmaken, mijn man is gamer (bakbeest pc) en speelt gitaar. Hij heeft 2 gitaren en een aardig grote versterker. Dat neemt aardig ruimte in kan ik je verzekeren. En ik ben fanatiek fröbelaar dat gaat van kleding naaien tot epoxy gieten, ook daar heb je werk- en opslagruimte voor nodig. Daarmee is je tinyhouse wel al vol en dan staat er nog geen keuken en bed in
Ja, dat is wel waar. Mijn vriend is into telescopen, dus we hebben er vijf.
Zelf knutsel/teken en naai ik ook, dus idd daar een kamer voor. Maar zonder die kamer had ik t ook gered.
LWDaisy schreef:Wij zouden niet "te klein" kunnen wonen.. We zijn het ondertussen misschien gewoon goed gewend haha.
Ik heb een 1000-tal boeken - maar die wil je wel ergens kwijt kunnen natuurlijk.
We hebben beide ook een vrij grote verzameling kledij, schoenen, ik heb een verzameling handtassen, mijn vriend heeft veel reistassen, ...
In de woonkamer, slaapkamer en badkamer proberen we niet al te veel spullen te hebben. Maar we hebben ook 2 katten, die héél veel spullen hebben haha.
Ik ben ook een knutselaar, mijn vriend heeft dan weer zijn garage volgepropt met werkmateriaal.
Wij houden gewoon van ruimte om ons heen, denk ik
Qimm schreef:_San87_ schreef:
Ja, dat is wel waar. Mijn vriend is into telescopen, dus we hebben er vijf.
Zelf knutsel/teken en naai ik ook, dus idd daar een kamer voor. Maar zonder die kamer had ik t ook gered.
Dat kan ook aan de keukentafel natuurlijk, een aparte ruimte is niet perse nodig. Maar ik weet niet hoe dat met jou zit maar ik heb ook nog een kast vol met stof, wol, inkt, epoxy + benodigdheden, siliconen, papier, random knutselmeuk en gereedschappen. En Gerda, mijn paspopBen ook wel blij dat ik mijn naaimachine kan laten staan, want waar laat je die anders weer?
En als ik met een naaiproject bezig ben laat ik graag alles zo liggen dat ik zo verder kan gaan waar ik gebleven was omdat ik anders niet verder ga/niet meer weet hoe ik verder moet. Maar dat zal vast een of andere afkorting krijgen als je dat aan iemand in een witte jas uitlegt![]()
Ik ben iig blij met een designated space.
judithM schreef:Ik heb in mijn eentje een huurhuis, een hoekhuis met ruime tuin, 3 ruime slaapkamers en grote zolder met ruime slaapkamer.
Wilde ik dit zo nodig? Nee absoluut niet. Had tevreden geweest met veel kleiner...
Was dit mogelijk? Nee, regels mevrouw kreeg ik steeds te horen.
Bij mijn woningbouwvereniging keken ze tot begin dit jaar naar inkomen. Ik zat net in de tweede groep qua inkomen en kon dus niet reageren op de goedkopere/ kleinere huurwoningen.
Aantal maal gebeld/ gemaild dat ik niet zo'n groot huis nodig heb. Maar nee, dat zijn de regels.
Uiteindelijk dus op dit huis gereageerd en met mijn 16 jaar inschrijving gelijk op 1 en dus gekregen.
Ik merk wel dat sommige die de regels niet kennen het raar vinden dat ik zo'n groot huis heb en dus denken dat ik dat zonodig wil.
Nu zijn de regels dit jaar aangepast en zou ik dus mogen reageren op kleiner. Maar goed heb echt heel veel geld in huis en tuin gestoken dat ik een twee drie niet weer weg ga.
Dus 'scheef' wonen hebben ze dus ook zelf in de hand.
Nielojram schreef:judithM schreef:Ik heb in mijn eentje een huurhuis, een hoekhuis met ruime tuin, 3 ruime slaapkamers en grote zolder met ruime slaapkamer.
Wilde ik dit zo nodig? Nee absoluut niet. Had tevreden geweest met veel kleiner...
Was dit mogelijk? Nee, regels mevrouw kreeg ik steeds te horen.
Bij mijn woningbouwvereniging keken ze tot begin dit jaar naar inkomen. Ik zat net in de tweede groep qua inkomen en kon dus niet reageren op de goedkopere/ kleinere huurwoningen.
Aantal maal gebeld/ gemaild dat ik niet zo'n groot huis nodig heb. Maar nee, dat zijn de regels.
Uiteindelijk dus op dit huis gereageerd en met mijn 16 jaar inschrijving gelijk op 1 en dus gekregen.
Ik merk wel dat sommige die de regels niet kennen het raar vinden dat ik zo'n groot huis heb en dus denken dat ik dat zonodig wil.
Nu zijn de regels dit jaar aangepast en zou ik dus mogen reageren op kleiner. Maar goed heb echt heel veel geld in huis en tuin gestoken dat ik een twee drie niet weer weg ga.
Dus 'scheef' wonen hebben ze dus ook zelf in de hand.
Je hoefde het huis toch niet te accepteren?
Wat maakte, ondanks al je bezwaren die je hier schrijft, het toch de accepteren?
prompter schreef:Ik heb een speciale leeskamer voor mezelf. Het is niet zo'n hele grote kamer, maar alle wanden zijn gevuld met boekenkasten en er staat een heerlijk comfortabele oorfauteuil, met voetenbank een een goede lamp. En een grote plant. Heerlijk om je daar in de avond even een uurtje terug te kunnen trekken na een drukke dag. Wij willen wel kleiner gaan wonen (zijn ook op zoek) maar die kamer ga ik wel missen
judithM schreef:@ Nielojram:Misschien even goed lezen? Door regels kon ik niet reageren op kleiner. Moest mijn huidige huis uit (particulier) dus moest op gegeven moment toch.
Zie ook reactie Femke_Tweety, ongeveer zelfde situatie.
Cowboy55 schreef:150 m2 voor 2 personen. Veel te groot. Maar ik verdom het om voor hetzelfde geld 50m2 in te leveren voor een bungalow. Dan slepen ze tzt de brancard of kist maar de trap af.
Yavanna schreef:Cowboy55 schreef:150 m2 voor 2 personen. Veel te groot. Maar ik verdom het om voor hetzelfde geld 50m2 in te leveren voor een bungalow. Dan slepen ze tzt de brancard of kist maar de trap af.
Da’s een heel spektakel, kan ik uit praktijkervaring vertellen.. Mijn vader is door de brandweer, want ambulance verplegers en chauffeur mogen dit niet, naar beneden gebracht. En mijn stiefvader is vorig jaar door 8 brandweermensen van zijn bootje afgehaald, omdat dat niet anders ging.
Yavanna schreef:Cowboy55 schreef:150 m2 voor 2 personen. Veel te groot. Maar ik verdom het om voor hetzelfde geld 50m2 in te leveren voor een bungalow. Dan slepen ze tzt de brancard of kist maar de trap af.
Da’s een heel spektakel, kan ik uit praktijkervaring vertellen.. Mijn vader is door de brandweer, want ambulance verplegers en chauffeur mogen dit niet, naar beneden gebracht. En mijn stiefvader is vorig jaar door 8 brandweermensen van zijn bootje afgehaald, omdat dat niet anders ging.