Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Volgens mij zitten er op Bokt heel veel mensen met een boerderij of anderszins veel dieren. Hun kinderen zullen de biologische kant van de voortplanting toch wel kennen en geen "lentekriebels" op school nodig hebben? Het enige nut wat ik erin zou zien is dat ze gewaarschuwd worden niet te veel en zeker geen foto's op internet te zetten. In mijn jeugd was er nog geen internet.
thequeensmum schreef:Onze hond werd drachtig toen ze ontsnapte tijdens de loopsheid, ze bloedde, dus ik werd ook alleen maar zwanger als ik ongesteld was?
Wat een verschrikking om zo weinig te weten en nergens terecht kunnen met je vragen.
Mede daardoor veel te vroeg met seks begonnen met alle vervelende gevolgen.
anjali schreef:Volgens mij zitten er op Bokt heel veel mensen met een boerderij of anderszins veel dieren. Hun kinderen zullen de biologische kant van de voortplanting toch wel kennen en geen "lentekriebels" op school nodig hebben? Het enige nut wat ik erin zou zien is dat ze gewaarschuwd worden niet te veel en zeker geen foto's op internet te zetten. In mijn jeugd was er nog geen internet.
pmarena schreef:Volgens mij kan een koe (en andere dieren die goed kunnen schoppen) prima nee zeggen tegen avances van de "heren" trouwens
[***] schreef:Voor dieren is seks vooral voor voortplanting. Als ik elke keer dat ik seks had ook een kind had moeten baren dan zou ik uit elkaar klappen denk.
VuurVleugels schreef:pmarena schreef:Volgens mij kan een koe (en andere dieren die goed kunnen schoppen) prima nee zeggen tegen avances van de "heren" trouwens
Totdat de boer of eigenaar ingrijpt en de paarden/koeien/varkens/honden/katten/vulin dusdanig fixeert dat ze geen kant meer op kunnen. Die dieren staan in een box die letterlijk niet groter is dan zij zelf, met als enige doel gedekt worden. Op genoeg boerderijen en fokkerijen gewerkt en met genoeg veehouders en fokkers gesproken om te weten hoe het zit in dat wereldje. En een stapje verder, bij kunstmatige inseminatie, is er geen enkele keuze meer over.
En denk maar niet dat het bij hobbypaarden anders is, gemiddeld genomen. 't Vrouwtje wil een veulentje, 't vrouwtje krijgt een veulentje.
anjali schreef:Volgens mij zitten er op Bokt heel veel mensen met een boerderij of anderszins veel dieren. Hun kinderen zullen de biologische kant van de voortplanting toch wel kennen en geen "lentekriebels" op school nodig hebben?
VuurVleugels schreef:pmarena schreef:Volgens mij kan een koe (en andere dieren die goed kunnen schoppen) prima nee zeggen tegen avances van de "heren" trouwens
Totdat de boer of eigenaar ingrijpt en de paarden/koeien/varkens/honden/katten/vulin dusdanig fixeert dat ze geen kant meer op kunnen. Die dieren staan in een box die letterlijk niet groter is dan zij zelf, met als enige doel gedekt worden. Op genoeg boerderijen en fokkerijen gewerkt en met genoeg veehouders en fokkers gesproken om te weten hoe het zit in dat wereldje. En een stapje verder, bij kunstmatige inseminatie, is er geen enkele keuze meer over.
En denk maar niet dat het bij hobbypaarden anders is, gemiddeld genomen. 't Vrouwtje wil een veulentje, 't vrouwtje krijgt een veulentje.
VuurVleugels schreef:Totdat de boer of eigenaar ingrijpt en de paarden/koeien/varkens/honden/katten/vulin dusdanig fixeert dat ze geen kant meer op kunnen. Die dieren staan in een box die letterlijk niet groter is dan zij zelf, met als enige doel gedekt worden. Op genoeg boerderijen en fokkerijen gewerkt en met genoeg veehouders en fokkers gesproken om te weten hoe het zit in dat wereldje. En een stapje verder, bij kunstmatige inseminatie, is er geen enkele keuze meer over.
VuurVleugels schreef:Sinds wanneer staat een ovulatie gelijk aan consent? Het menselijk lichaam wordt bij een verkrachting ook stijf (m) of nat (v). Dat is geautomatiseerd 'gedrag' van het lichaam om het lichaam te beschermen. Zit niks van consent bij.
Dit riekt naar de uitspraak van die politicus die zei dat vrouwen niet zwanger kunnen worden als ze niet willen. Valt me van je tegen, Ibbel.
Ibbel schreef:VuurVleugels schreef:Sinds wanneer staat een ovulatie gelijk aan consent? Het menselijk lichaam wordt bij een verkrachting ook stijf (m) of nat (v). Dat is geautomatiseerd 'gedrag' van het lichaam om het lichaam te beschermen. Zit niks van consent bij.
Dit riekt naar de uitspraak van die politicus die zei dat vrouwen niet zwanger kunnen worden als ze niet willen. Valt me van je tegen, Ibbel.
Het is bij dieren echt heel simpel hoor. Bij ovulatie is er - ha - consent. Dieren kennen geen consent, maar vooruit.