Op welke leeftijd ging je uit huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje_J

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:42

Ik was 19 toen ik uit huis ging en ging samenwonen met mn vriend.
Dit was in het te koop staande huis van mijn oma.
Op mn 21ste hebben we ons huidige huis gekocht.
Wij zijn nu 29 en 32(worden dit jaar 30 en 33 en zijn bijna 12 jaar samen)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:06

Hier op mijn 17de op kamers, op 19 eerste huurappartement. Op 20 samen gaan wonen met mijn nu man in een groot huurhuis (gezinswoning gewoon) en op 24 ons huidige huis gekocht (2-onder-1-kap).

Dat is nu 7 jaar terug en we wonen hier nog met veel plezier! Besef me wel dat wij nog net enorme mazzel hebben gehad net een redelijk betaalbaar huis, zonder enig eigen geld terwijl mijn man nog aan het studeren was. We hebben de hypotheek op een intentieverklaring gekregen van mijn baan in het onderwijs met de gedachte 'als man zo afgestudeerd is en jij (ik dus) een baan in het onderwijs houdt gaan jullie straks samen voldoende verdienen om dit te kunnen betalen'.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 02:36

Net even op funda gekeken maar in de Randstad heb je nog best wel wat woningen voor lagere prijzen staan (onder 250k) al zijn het wel oude woningen of minder goede wijken. Ik heb mijn woning in 2019 voor een prachtbedrag off-market kunnen kopen dus hoefde niet op te bieden. Snel geregeld en geen moment spijt gehad. Compleet gerenoveerd in 2013, dubbele beglazing, kunststof kozijnen, stadsverwarming etc. Zelf nieuwe keuken in gezet, weinig hoeven te doen verder, enkel beetje verven, vloer zat er al in (tegels).

Ook al is de wijk niet perfect, mijn straat wel. Heb eigenlijk bijna nergens last van, moet op gekke tijden werken en de deur uit en het enige waar ik wel eens van geschrokken ben was een bejaarde die voor het raam stond te loeren midden in de nacht :+ al hoor je wel eens explosies enzo maar dat is normaal in Den Haag tegenwoordig :Y)

Maar vind het wel echt rot voor iedereen die noodgedwongen nog bij de ouders wonen…
Valt me op dat veel bokkers vanuit het ouderlijke huis zijn gaan samenwonen trouwens :D

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:25

Ik was al best "oud" vergeleken met vrienden enz.
Op mijn 25ste mijn eigen huisje gekocht en toen voor het eerst alleen gaan wonen :)
Van mijn 25ste tot 31ste alleen gewoond in mijn huisje, daarna is mijn vriend bij me ingetrokken.

Ik ben nooit op kamers gegaan, ik moest kiezen: op kamers of een eigen paard dus de keuze was snel gemaakt :D

Anne.

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:31

Ik was 24 toen ik samen ging wonen in een huurappartement. Een koophuis is pas vorig jaar, op mijn 31e, gelukt..

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:34

Ik was 24 :)

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:37

Ania schreef:
midori schreef:
Ik was 18, en gelijk in het buitenland gaan wonen :+ woon nu sinds een 16 mnd weer in Nl en woon nu op mijzelf, dat is in Ierland bijna onmogelijk. Daar is de situatie nog erger dan hier helaas. Ik ga in juni wel terug en ga dan bij mijn vriend op de boerderij wonen. Heel veel geluk dat we daar in een huisje kunnen wonen (helaas doordat zijn opa is overleden die daar woonde). Kopen daar is nog meer onmogelijk dan hier

Ja daar moest ik ook even aan wennen toen ik mijn vriend leren kennen, een volwassen kerel die samen woont met andere volwassen kerels. Allemaal een eigen kamer met badkamer en een gedeelde keuken en woonkamer.
Is daar heel normaal. Wij hebben ook gekeken om iets te kopen in Ierland (in Galway en omgeving), maar waren eigenlijk net een jaar of anderhalf te laat. Opeens gingen de prijzen daar ongelooflijk de lucht in. Nu dus een koopwoning in Nederland.

Overigens ging ik op mijn 23e de deur uit en had ik een studentenkamer in Tilburg. Ik heb ook heel lang gehuurd en zelfs anti kraak gewoond.

Ja klopt, heel normaal maar niet persé hun keuze. Bijna al mijn Ierse vrienden wonen nu in Nieuw Zeeland, Australië of Canada. En die er nog wel wonen hopen dat ze heel misschien voor hun 30e wat kunnen kopen, maar dan moeten ze sowieso concessie doen op waar ze willen wonen. Zelfs vrienden met iets van 4 ton contant (verkoop van appartement in Berlijn) kunnen niks krijgen (rond Galway), maar ook geen lening want te hebben allebei een vrij nieuw eigen bedrijf. Is echt drama daar

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 11:30

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 14:31

Westhof schreef:
"Huizenprijzen blijven doorstijgen: nieuwe piek is alweer in zicht"
https://www.nu.nl/economie/6302415/huiz ... zicht.html

Ik denk niet dat ik ooit nog van huur naar koop ga :+

Maar je bent nog hartstikke jong! Bijna al m'n vrienden (ik ook) kochten pas iets toen we halverwege de 30 waren.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 00:32

Ik was 19 jaar toen ik uit huis ging, ik ben gaan samenwonen.
Ik stond na 6 maanden wel weer thuis haha.

Ik heb toen een paar maanden weer thuis gewoond, en ben daarna weer gaan samenwonen.
Op mijn 26ste nog eens 2 maanden bij Hotel Mama ingetrokken, heel dankbaar met mijn vangnet!

Nu 35 jaar, en sinds die 2 maanden thuis alweer 8 jaar het huis uit.