Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ania schreef:midori schreef:Ik was 18, en gelijk in het buitenland gaan wonenwoon nu sinds een 16 mnd weer in Nl en woon nu op mijzelf, dat is in Ierland bijna onmogelijk. Daar is de situatie nog erger dan hier helaas. Ik ga in juni wel terug en ga dan bij mijn vriend op de boerderij wonen. Heel veel geluk dat we daar in een huisje kunnen wonen (helaas doordat zijn opa is overleden die daar woonde). Kopen daar is nog meer onmogelijk dan hier
Ja daar moest ik ook even aan wennen toen ik mijn vriend leren kennen, een volwassen kerel die samen woont met andere volwassen kerels. Allemaal een eigen kamer met badkamer en een gedeelde keuken en woonkamer.
Is daar heel normaal. Wij hebben ook gekeken om iets te kopen in Ierland (in Galway en omgeving), maar waren eigenlijk net een jaar of anderhalf te laat. Opeens gingen de prijzen daar ongelooflijk de lucht in. Nu dus een koopwoning in Nederland.
Overigens ging ik op mijn 23e de deur uit en had ik een studentenkamer in Tilburg. Ik heb ook heel lang gehuurd en zelfs anti kraak gewoond.
Westhof schreef:"Huizenprijzen blijven doorstijgen: nieuwe piek is alweer in zicht"
https://www.nu.nl/economie/6302415/huiz ... zicht.html
Ik denk niet dat ik ooit nog van huur naar koop ga