Trouwen in 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boerinnetje

Re: Trouwen in 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:20

Wat is het gezellig druk hier!

Snap helemaal het dilemma over hoe je zelf je bruiloft wil hebben, en hoe de buitenwereld hier tegenover staat. Zo lastig, maar uiteindelijk is het jullie dag. En je kan het nooit voor iedereen goed doen.....

Wat betreft Assepoester, die verhalen die hier worden gedeeld, herken ik helemaal. Zo had ik bijv een jurk aan van rond de 900 euro. Keek je gewoon doorheen, toen ik dat aangaf zij de verkoopster 'je kan er wel een laagje tussen laten zetten'. Nou voor dat geld mag ik toch verwachten dat het degelijke kwaliteit is. Verder vond ik de winkel heel benauwd en druk propperig over komen. Veel prikkels zeg maar. Dat was bij Wed2be al zoveel beter, maar daar dus ook niet geslaagd.

Openingsdans, hebben wij het nog niet over gehad maar is ook niets voor ons. Kwam laatst een idee tegen, om een groepsfoto te maken op de dansvloer ipv van een openingsdans. Dat vond ik wel een optie. Maar nog niet met aanstaande over gehad := .

Wij hebben titanium vriendschapsringen, die we ook gaan gebruiken als trouwringen. Heb ze net bij de juwelier opgehaald om ze te laten graveren. Titanium is vaak ook wel betaalbaar. Tuurlijk, er zijn hele mooie trouwringen, maar vind het zonde om er heel veel geld aan uit te geven, terwijl we goede ringen hebben. Dus voor dit gekozen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 06:02

Het is jullie dag.
Dicht bij jezelf blijven en luister naar je eigen gevoel.

Waar hebben jullie je trouwkaarten besteld?
Ik ben nog steeds op zoek naar trouwkaarten.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:56

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:58

Ik ben begonnen met zelf de uitnodigen te ontwerpen en te maken, maar het is best een werk!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:04

Mijn vriend wilde ze ook zelf ontwerpen, maar we kwamen leuke tegen, binnen budget, dus toch maar besteld. Vooral ook vanwege te weinig tijd, en dan denk ik ook weer praktisch, de meeste mensen zien het kaartje, denk 'ja leuk', en na de bruiloft word ie weggegooid. Steken we die tijd liever ergens anders in :=

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:05

Ja dat is zeker waar wat je zegt dat mensen het ook weer weggooien.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:11

Wij hebben vrijdag een fantastische dag gehad. We hebben op dit moment teveel leed en zo ontzettend blij en dankbaar dat het door kon gaan en alle mensen er nog bij waren die ons dierbaar zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Dit varken was ons gastenboek en enveloppe ontvanger. Gemaakt door mijn broertje.

We hadden de vrachtwagen van mijn man als trouwauto.
Na de ceremonie op het gemeentehuis, lopend naar de locatie waar we hebben gegeten en daarna aansluitend een borrel.
Enige minpunt van de dag was het bloemstuk wat van de vrachtwagen viel.

Als bedankje wil ik tzt iedereen nog een kaart sturen gevuld met een foto van hun.

Onze kaarten hebben destijds we bij kaartje2go uitgezocht.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:44

Gefeliciteerd!
Wat superfijn dat het ondanks alles zo'n mooie dag was <3

Onze trouwkaarten komen bij stijlvolle trouwkaarten vandaan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:40

Gefeliciteerd!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 02:12

Gefeliciteerd *\o/*
Wat leuk dat je broertje het varken heeft gemaakt.
En wat speciaal ook met de vrachtwagen.

Bedankt voor de kaarten tips.
Ik ga vannde week de sites nog eens langs.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 05:12

Gefeliciteerd Belleboef! Fijn dat iedereen erbij heeft kunnen zijn.

Wij zijn 2,5 jaar geleden getrouwd, maar ik lees nog stiekem mee omdat ik het zo leuk vond <3.
Wij hadden de wens om voor wat lager budget toch te proberen uit te pakken :+. Ik heb een tweedehands jurk van yesidid.nl, soort marktplaats maar dan alleen voor jurken en daardoor ook wat anders in betrouwbaarheid. Toevallig stond DE jurk daar op, en ook nog vlakbij en voor een goede prijs. De ringen hebben wij uit Meppel, juwelier heet iets met Rozen Y;( en had 1+1. En heel veel keuze! Als bedankje had ik 75 glazen gegraveerd. Wij zijn nogal van de thee, dus van die glazen bij de Hema in een leuke actie gehaald en gegraveerd met onze datum, poppetjes en namen. Ze worden nog steeds veel gebruikt bij vrienden en familie (we krijgen er dan thee in, en altijd horen we hoe leuk ze het nog vinden). Wij hadden 3 dagen vrij na het feest. Na de dag zelf overnacht met alle daggasten, en ontbeten en nagepraat. Kunnen we echt aanraden, zo leuk om de verhalen van anderen te horen :+:. Toen nog een paar dagen bijkomen en weer aan het werk. Geen zwart gat, want stiekem was ik zwanger en de volgende uitdaging stond dus al te wachten :Y)

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:08

Gefeliciteerd Belleboef!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:13

belle_boef schreef:
Wij hebben vrijdag een fantastische dag gehad. We hebben op dit moment teveel leed en zo ontzettend blij en dankbaar dat het door kon gaan en alle mensen er nog bij waren die ons dierbaar zijn.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dit varken was ons gastenboek en enveloppe ontvanger. Gemaakt door mijn broertje.

We hadden de vrachtwagen van mijn man als trouwauto.
Na de ceremonie op het gemeentehuis, lopend naar de locatie waar we hebben gegeten en daarna aansluitend een borrel.
Enige minpunt van de dag was het bloemstuk wat van de vrachtwagen viel.

Als bedankje wil ik tzt iedereen nog een kaart sturen gevuld met een foto van hun.

Onze kaarten hebben destijds we bij kaartje2go uitgezocht.

Gefeliciteerd <3

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:14

Gefeliciteerd Belleboef! Kan je terug kijken op een mooie dag?
Zo te zien hebben jullie geluk gehad met het weer! En wat een leuk varken!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:50

Gefeliciteerd belle_boef en fijn dat je dierbaren er nog bij konden zijn! :)

Wij hebben afgelopen maandag onze dag gehad en het was helemaal gegaan zoals we wilde. Lekker relaxed en heerlijk gegeten bij een Italiaan. Om 3 uur hadden we al joggingbroek aan en uitbuikend op de bank. :))

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:37

Niniane, jullie ook gefeliciteerd!! Klinkt als een heerlijk relaxte dag!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 07:19

Gefeliciteerd Niniane
Wat heerlijk :')

1 van mijn zusjes is ceremoniemeester.
Wij gaan er straks even naar toe wat dingen alvast door bespreken en op papier zetten Wat we nog moeten regelen.

10 maart een afspraak met een fotograaf ben benieuwd.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:46

Is er iemand die misschien even mee wilt kijken naar mijn uitnodigingen en daar haar feedback op wilt geven? :)
Ik ben zelf pas naar 1 bruiloft geweest dus ik mis wat vergelijkingsmateriaal voor mijn gevoel :')

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:13

ja hoor! Je mag hem naar me sturen. Weet eigenlijk niet of dat gaat via bokt hier, anders stuur ik je mijn mail even.
Ik ben muah, dus heb veel uitnodigingen gezien. Daarnaast ook nog deels achtergrond in grafisch vormgeving, dus denk dat ik je wel wat tips kan geven.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:28

Heel lief! Ik stuur je een DM <3

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 16:02

Hoe staat het met de voorbereidingen van iedereen?

Wij hebben vanavond nog een gesprek met de fotograaf, en volgende week weer met de locatie.
Mijn jurk is klaar, nu nog kleding voor de kinderen en wat aankleding.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 17:34

Hier gaat alles goed! Ik heb afgelopen vrijdag de afspeldafspraak gehad voor mijn jurk. Ik heb die al ruim een jaar geleden gekocht en het is echt een heel aansluitend model, dus ik was op voorhand zenuwachtig dat ik hem misschien bijna anderhalf jaar later niet mooi meer vond of niet mooi vond staan :') Maar die angst was onterecht, ik ben echt zo in love nog steeds <3 Uiteindelijk toch nog voor een sluier gegaan. Ik had bij de eerste afspraak eentje geprobeerd maar dat vond ik niet mooi. Nu toch nog een andere geprobeerd en die past zooooo mooi bij mijn jurk. Die maakt het echt af :+:

Deze week gaan we de uitnodigen versturen (nogmaals dank voor je hulp Amy!). Had die eigenlijk wat eerder willen doen maar tussen half januari en eind februari heb ik van de 6 weken er 4 doorgebracht in het buitenland voor werk. Dus dat is toen even blijven liggen :') Ach ja, iedereen heeft al wel de save the date ontvangen in november.

Ik ben nu ook bezig met de aankleding en decoratie. Weet jij al precies wat je wilt?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 22:55

In juni of juli pas ik mijn jurk.
De jurk is al wep uitgezocht
Helaas schiet het afvallen nog niet zo op.

Volgende week hebben wij een afspraak met de fotograaf.
In april bij de locatie.

Wij zaten alleen met het aantal mensen.
En hebben het toch maar gesplitst.
Met een paar mensen zitten we nog in ons maag.
Wil iemand meedenken via de pb?

Gastenboek moet ik nog bestellen.

Kaarten maakt een oude bekende.
Binnenkort komt zij met een ontwerp.
Ringen gaan wij nog voor kijken.
En nog schoenen voor mij en mijn dochter.

Ik ben ook benieuwd naar jullie decoratie.

Wat bespreek je allemaal met de fotograaf.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 23:45

Zo leuk om jullie voortgang te lezen!

Hier zijn we eventjes druk met andere dingen. Zitten middenin een verhuizing, ik rond mijn opleiding af en werk is op het moment erg druk. Gelukkig zijn de meeste dingen hier al wel geregeld.

Onlangs de trouwringen laten maken en opgehaald, super blij mee! Ook de taart hebben we uitgekozen <3 mijn jurk ga ik afpassen in mei, heel veel zin in. Heb ook veel zin om weer met alles aan de gang te gaan nadat mijn laatste examen begin mei is afgerond.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 10:24

Linnie050 schreef:
In juni of juli pas ik mijn jurk.
De jurk is al wep uitgezocht
Helaas schiet het afvallen nog niet zo op.

Volgende week hebben wij een afspraak met de fotograaf.
In april bij de locatie.

Wij zaten alleen met het aantal mensen.
En hebben het toch maar gesplitst.
Met een paar mensen zitten we nog in ons maag.
Wil iemand meedenken via de pb?

Gastenboek moet ik nog bestellen.

Kaarten maakt een oude bekende.
Binnenkort komt zij met een ontwerp.
Ringen gaan wij nog voor kijken.
En nog schoenen voor mij en mijn dochter.

Ik ben ook benieuwd naar jullie decoratie.

Wat bespreek je allemaal met de fotograaf.

Ik wil best met je meedenken via PB hoor. :)

Wij hebben onze fotograaf toch vooral gekozen om haar stijl (zie: https://www.instagram.com/demis_design/) dus de manier van dingen vastleggen en hetgeen dat vastgelegd wordt vertrouwen we wel op haar expertise. We hebben geen complete fotolijst met wie we allemaal op de foto willen; we hebben geen zin om (buiten de foto's met elkaar) heel veel tijd kwijt te zijn aan de foto's. We willen meer genieten samen met onze gasten en ons onder hun begeven, denk persoonlijk ook dat dat uiteindelijk leukere en waardevollere plaatjes oplevert dan een hele rits geregisseerde foto's.
Een tip die ik in dit topic heb gekregen: vraag je fotograaf hoe het geregeld is met back-up. Zowel technisch als in het geval van ziekte.
Ik vond het ook fijn om te weten dat zij al vaker op onze locatie gefotografeerd had.