Pressure canning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Pressure canning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:39

Ik hoef geen inductieplaat hoor. Dan zit ik nog steeds met zo'n glazen plaat :=
De Rommelsbacher werkt prima, die schijnt ook heel veel gebruikt te worden voor wecken.

Oja dat was het, dat er alleen potten van een halve liter in de Instant Pot kunnen :)
Dat maakt hem leuk voor erbij maar dan heb ik nog wel wat andere dingen die ik liever eerst wil :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 09:00

Nog even in de Instant Pot gedoken maar ik begrijp dat deze toch echt niet aangeraden wordt voor pressure canning. Omdat de opwarm- en afkoeltijd daarvan afwijkt vergeleken met "echte" pressure canners. En de opwarm- en afkoeltijd óók mee telt in het veilig getest zijn van recepten.

Dus als je geen risico's wilt nemen met je eigen gezondheid en die van anderen, dan kan je het beter gewoon houden bij een normale pressure cannner. Of eventueel minder risico lopen door een specifieke elektrische pressure canner te kopen zoals een Presto of Nesco. Maar ik hou het liever zelf in de hand eigenlijk :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 12:54

Your kitchen, your rules :)

Ik heb er net nog eentje bij gekocht. Ik vind ze wel fijn werken namelijk, en alles wat ik er in maak warm ik toch op, ik hou niet van koud eten.

De elektrische Presto en nesco werken alleen op 110V, dus dan moet je weer een trafo erbij hebben en hopen dat dat goed gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:59

Ik heb gewoon niet zo veel vertrouwen in elektronica :))

Kan me wel voorstellen dat hij fijn werkt :j