Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:Ik heb laatst een artikel voorbij zien komen dat mensen hun huis in de executieverkoop ging omdat ze studenten in huis een kamer lieten huren wat niet mocht.
journee schreef:Volgens de defenitie van het burgerlijk wetboek ben jij naar mijn mening gewoon huurder. Het lijkt mij dat in jouw geval de verhuurder gewoon niet wil voldoen aan de plichten die verhuur met zich meebrengt? Normaal is een opzegtermijn van 3 maanden als je ergens minder dan een jaar woont, 4 maanden bij langer dan een jaar en oplopend tot 6 maanden als je ergens langer woont dan 3 jaar.
Dorus schreef:Klinkt mij eerlijk gezegd een beetje dubieus in de oren Koper
Hoe kan het geen huur zijn als je gewoon huur betaald en niet een of andere "bijdrage in de GWL kosten" vergoeding? Heb je zelf ook juridisch advies ingewonnen?
Niobe schreef:Ja ik begrijp het helemaal!!
Dorus schreef:Oh nee, groot gelijk hoor. Ongeacht wie in z'n recht staat wil je daar weg, want het gaat hoe dan ook voor wrijving zorgen. Zeker als je in dezelfde bouw woont. Ik vroeg het me gewoon af, er zijn veel mensen die niet beter weten en zich met een kluitje in het riet laten sturen of zich met grote woorden laten overbluffen.
En ik houd in mijn denken soms te weinig rekening met de softe randvoorwaarden en blijf dan veel te feitelijk bezig
Brainless schreef:Nikass schreef:Maar dat mag toch (soms) ook? Alleen moet je daar dan belasting over gaan betalen. Of klopt het niet wat ik zeg?
Waarover belasting betalen?
Het kan zijn dat als je alleen bent je meer betaald voor oa afvalstoffenheffing zodra er mensen bij komen.
Stel je zou wel verhuren (als het mag van de hypotheker of je hebt er geen 1 meer) dan hoef je over huurinkomsten geen inkomstenbelasting te betalen.
veerledec schreef:Val je niet onder een hospitaregeling dan nu? Daar zit (zat, kan dat dit is gewijzigd hoor) geen huurbescherming op en andere voorwaarden.
Koper schreef:Niobe schreef:Ja ik begrijp het helemaal!!
Ik word zo blij van je berichtje, dank je wel![]()
Natuurlijk vind ik mijzelf een stommerd dat ik niet voet bij stuk heb gehouden. Want ja, die ene maand onderdak zou ik mee geholpen zijn dus waarom schiet ik mijzelf zo in mijn voet.
Maar zo veel strijd, geharrewar, stress en gedoe voor die ene maand vind ik een veel groter nadeel. Als het niet stroomt moet je het niet willen, en hier stroomt het niet voor mij. Vasthouden aan hun termijn is verzet (van mijn kant). En wat ik juist wil is harmonie en gronding. En dat is hier niet. Dus als ik het "opgeef" wat die ene maand betreft dan doe ik dat ook, juist, voor mijzelf, en dan op de lange termijn.