Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:34

Ik heb vanochtend voor het werk ook het lootje getrokken, misschien dat ik het ergens tussendoor lukt om het lijstje en mijn adres in te vullen maar anders wordt het morgen/vrijdag, want vanavond ook een drukke planning.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:35

Ik heb ook gelijk mijn link naar Goodreads erbij gezet. Van de week aangemaakt hopelijk staat alles erin.
Bij mij is het alleen geen verlanglijstje. zijn alleen boeken die ik gelezen heb of ik al heb maar nog moet lezen. Ik koop altijd maar een boek wat er een beetje interessant uitziet :+ . Maar ben niet heel moeilijk hoor lootje ik lees graag nieuwe dingen en vind veel leuk. :j. Zolang het een beetje binnen de genres valt die ik lees zit je al snel goed.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:52

Ik heb ook mijn lootje :D leuk leuk.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:54

Oh ik ben er een beetje laat bij! Sorry aan degene die mij heeft, ik ben ondertussen even op fietsreis. :') Ik verwacht overmorgen een rustdag in Oslo te hebben, dus dan ga ik even wat meer over mezelf vertellen en een verlanglijstje delen.

Nu even checken wie mijn lootje is! :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:09

Ik heb snel snel een lijstje gemaakt en toegevoegd aan de pagina. :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:12

Ik heb mijn lootje ook getrokken.

Ik zal na mijn vakantie (maandag) mijn adres invullen en mijn goodreads hier delen. Voor nu geniet ik nog even van het zonnetje en mijn boek hier in Spanje haha.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:20

Ik ga ook binnenkort een lijstje maken! Even leuke thrillers zoeken :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:30

Ik heb ook een aantal boeken toegevoegd. :j

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:31

Sirius_ schreef:
Ok :D
Mijn Goodreads wishlist is https://www.goodreads.com/review/list/1 ... on&order=a en bestaat voornamelijk uit tips die ik op bokt heb gezien, niet iets wat ik altijd lees. Maar ik ben absoluut in voor een verrassingsuitstapje :D
Momenteel ben ik dus bezig met de reiziger serie van Diana Gabaldon, k heb voor mijn verjaardag bijna alle delen bij elkaar gespaard en mis alleen deel 8 en 9 nog.
ik lees het liefst Nederlands omdat ik op dit moment de concentratie voor Engels mis maar ik heb wel deze week Babel, or the necessity of violence aangeschaft en volgens mij is dat ook niet direct simpel Engels :’) ik zeg dus niet per definitie nee tegen Engelstalige boeken.

De boeken van diana gabaldon van de reiziger staat ook nog op mijn verlanglijst! Ik hou ook wel van fantasy en ben nog niet aan toegekomen voor de reeks van diana gabaldon aan te schaffen. :o

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:00

Ik vul morgen of overmorgen mijn lijstje enzo in. Mijn GR linkje staat in de OP van het 'wat lees jij' topic, maar kan ik hier ook nog wel delen.

Ik kom net uit een dubbele nachtdienst, ga vanavond uit eten (niet met Kookabura :D ) en ben morgen jarig, dus mijn geheime-seizoens-boeken-santa moet heel even wachten :o

Ik heb er wel helemaal zin in! *\o/*

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:26

Ik heb mijn lijstje ingevuld! Ik wil graag verrast worden, lekker een romantisch boek in herfst thema. Ik ben met alles blij ( behalve bloederige, akelige horror en boeken met personages die kanker hebben).

Voor wie mijn lootje heeft, ik heb wel een wensenlijst in Google docs als je echt inspo nodig hebt. Die kan ik nog uploaden in mijn verlanglijst als je dat wil.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 08:28

Hier ook mijn lootje getrokken! Spannend *\o/*

Voor mijn eigen santa: ik heb voorlopig 2 boeken op mijn verlanglijstje gezet, ik moet van de week de tijd nemen er eens deftig voor te gaan zitten.
Maar: het is absoluut geen verplichting je aan dat lijstje te houden!

Mocht je twijfelen of ik een boek al heb - ik heb een lijstje gemaakt van de horror-boeken die al in mijn kast staan.

Mijn voorkeur gaat uit naar horror, mocht je liever de herfstige toer opgaan mag dat van mij ook, maar dat lijstje heb ik nog niet klaar. Als je via het beheer iets laat weten, breng ik dat nog in orde :)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:44

Haha, ik heb toch de reiziger van diana gabaldon in mijn verlanglijst. Gezien het avontuur begint met de herst, want het is dan snel samhain festival in schotland. Voor de rest ga ik nog even zoeken. Zijn suggesties, als je zelf een mooi boek vind is dat bij mij past vind ik ook fantastisch! :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:46

Ik heb ook mijn lootje getrokken :-) Spannend, nu kan ik lekker gaan stalken :-)

Ik zal mijn Goodreads account nog wel even delen.

Verder is het bij mij vrij simpel:

Don'ts: vertaald naar het Nederlands (ik heb al in meerdere gevallen een boek gekregen in het Nederlands waar ik vervolgens blij in begonnen ben om na 20 pagina's hard naar de boekhandel te rennen om het in het Engels aan te schaffen). Boeken die van oorsprong al NLD's zijn is uiteraard geen punt. Verder qua genres heb ik niet zoveel met YA en erotische literatuur.

Do's: ik lees alles, dus gezien het thema Herfst is een horror prima of een boek dat speelt in de Herfst of een historisch boek. Ik lees non-fictie, maar ook fictie.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:50

Ik heb ook een lootje getrokken. Superleuk!! *\o/*

Ik zal mezelf nog even kort voorstellen. Sarah, 23 jaar. Misschien kennen jullie me van Ilse. Van 2019-2022 heb ik nog een Haflingermerrie gehad, maar zij is eind vorig jaar verhuisd naar een hele lieve, nieuwe eigenaar. Momenteel ben ik dus paardloos. Ik woon samen met mijn vriend en twee katten onder de rook van Rotterdam. Ik boks twee-drie keer in de week en ben groene vingers aan het kweken in onze tuin. Tomaten, bosuitjes, appeltjes, hopelijk volgend jaar nog meer lekkers. :Y) Verder vind ik actieve dingen leuk (klussen, fietsen, etc.). Vanaf september ga ik me omscholen van online marketeer naar basisschooldocent met een werken-lerentraject.

Goed, boeken. Ik hou van thrillers. Esther Verhoeven, Karin Slaughter, Suzanne Vermeer, Jo Nesbø, M.J. Arlidge, LOVE IT. Ik lees het liefst wel in het Nederlands. Engels kan, maar ben ik geen held in. Vertaalde boeken in het Nederlands vind ik prima, lees ik wel doorheen. Fantasy is niet per se mijn ding. Realistische verhalen ga ik wel goed op. Vanuit ik-persoon of helikopter-view geschreven maakt me niet veel uit. Zolang het maar in één ruk wegleest. En ik wil graag nog slapen. Zodoende is horror niet mijn ding. :+

Ik vind verhalen over leven in de wildernis (bijvoorbeeld Mijn Leven In de Wildernis van Miriam Lancewood) fascinerend. Misschien is er ook nog een herfsteditie van zoiets te vinden, geen idee. Ook boeken over emigreren, alleen op avontuur/vakantie e.d. vind ik interessant.

Ben ik nog iets vergeten?

@Eelmo, gefeliciteerd!! Y)(^)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:47

Momo94 schreef:
Haha, ik heb toch de reiziger van diana gabaldon in mijn verlanglijst. Gezien het avontuur begint met de herst, want het is dan snel samhain festival in schotland. Voor de rest ga ik nog even zoeken. Zijn suggesties, als je zelf een mooi boek vind is dat bij mij past vind ik ook fantastisch! :D

In de serie :P de boeken bevatten volgens mij een foutje, of vinden een jaar later plaats. Maar ze gaat eind april/begin mei naar de stenen in het boek. Het is in ieder geval een voorjaarsfeest en geen Halloween. Maar evengoed heerlijke boeken <3

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:09

Sirius_ schreef:
Momo94 schreef:

In de serie :P de boeken bevatten volgens mij een foutje, of vinden een jaar later plaats. Maar ze gaat eind april/begin mei naar de stenen in het boek. Het is in ieder geval een voorjaarsfeest en geen Halloween. Maar evengoed heerlijke boeken <3

aah! oke. :o Woops.. Ach fantasy past toch ook wel een beetje in het najaarssfeertje. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:33

Ik ga er echt nog even voor zitten voor mijn lijstje en boeken die ik nu in bezit heb. Ergens deze of volgende week heb ik het erop staan :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 17:02

Ik ben nu "de obsessie" van Sandra Brown aan het lezen. Ook een erg goed boek!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:32

Ik heb een leuk lootje *\o/* en denk dat ik weet welk boek ik ga geven. Maar ik besluit nog niets want ik vind de zoektocht veel te leuk! Sterker nog, ik heb mijn ereader opgedoken en ben alle ‘misschiens’ op mijn digitale boekenplank aan het zetten :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:45

Ik heb een lijstje op bol dat ik zal delen maar ik zal ook een lijstje maken van horror die ik al heb.

Ga nog steeds slecht op The Ring. Steeds als ik het lees heb ik het idee dat iets naar me loert vanuit het donker :') :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:31

Santa mijn goodreads staat al onder het kopje Hobby en interesses ;) de boeken op het verlanglijstje zijn met name om een idee te geven van wat ik graag lees ;)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:36

Ik heb ook al wat ideeen kwa boeken die ik mijn lootje kan geven. Hint ligt ookal klaar. Maar wil nog wat verder zoeken naar meer leuke boeken.

Haha het is heel lang geleden dat ik de ring gelezen heb. (volgens mij was ik 16 ofzo) was echt een heel goed boek maar kan mij nou niet herinneren dat die nou echt eng was :') . Maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij ben nooit gevoelig geweest voor horror. Maar vind horror wel heel leuk om te kijken/lezen :+

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:40

Moeten/mogen hints relateren aan bepaalde dingen, zoals berichten in dit topic of je profiel? Of maakt dat niet uit (zolang het te raden is :+)?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:44

Zolang het maar te raden is toch :D