Staan of zitten op de tribune?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:27

secricible schreef:
Nee dan vinden we dat je moet zitten op een zitplek :)*

Prima, mag je vinden.

Nogmaals, ik zal nooit als eerste gaan staan en ik zal de volgende keer wel checken bij de mensen achter mij of het een probleem is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:28

Als echt iedereen staat, ja dan snap ik wel dat je ook gaat staan en meedoet. Maar in essentie koop je een zitplek omdat er gezeten wordt in het zitvak, niet omdat je op een staplek in de verdrukking komt en maar een zitplek koopt om daar vervolgens lekker te gaan staan.

Overigens vind ik dat verdringen/verdrukken bij concerten ook echt vreselijk irritant.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:29

Wat goed dat je dat voortaan gaat doen :) Binkie_Eline

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:48

Binkie_Eline schreef:
Dus omdat ik met een staplek als ukkie helemaal verdrukt wordt, mag ik geen zitplek kopen en dan gaan staan als de rest ook staat? :?
Dan vinden jullie dat ik dan maar niet naar een concert moet gaan. Lijkt me ook niet helemaal eerlijk.

Ik ben nog kleiner dan jij en ik weet dus precies wat je bedoelt met niks kunnen zien. Als ik staplaatsen heb, zorg ik dat ik vooraan tegen het hek sta (vaak meer richting de zijkant). Mijn ervaring is dat je daar niet verdrukt wordt. Mocht dat wel zo zijn, steek dan je hand op naar de security. Die zijn ervoor om je er tussenuit te plukken als het mis gaat.

Maar vanwege mijn lengte koop ik dus ook regelmatig zitplaatsen, zodat ik het een keer wél kan zien. En dan blijf ik dus zitten, want ik weet uit ervaring hoe irritant het is als je zicht geblokkeerd wordt door een ander. Ik wil dus niet die ander zijn en iemands uitzicht blokkeren, ookal doe je dat met deze lengte minder snel.

Overigens heb ik nog nooit een concert meegemaakt waar de meerderheid staat, maar dat ligt wellicht ook aan het genre :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:11

Jildau schreef:
. Als je dat al niet trekt moet je invalide plaatsen regelen.

Zo dan. %)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:25

Urielle schreef:
Jildau schreef:

Zo dan. %)

Nou idd.. blijkbaar moet ik gewoon niet gaan dan. Invalide plek krijg je niet zomaar.

Ik zeg niet dat je echt niet mag staan. Maar ik vind het echt niet leuk om regelmatig arm/hand/telefoon of kont in mijn gezicht te krijgen als ik zit.
En na meerdere negatieve ervaringen met het vriendelijk vragen, durf ik het niet meer te vragen.

Moet ook zeggen dat ik niet snel meer naar een concert ga (1x in de paar jaar). Maar als ik dan ga wil ik er wel van genieten. En ik kan ook zittend genieten en meedoen/meebewegen.

Naath86

Re: Staan of zitten op de tribune?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:56

Ik ben twee keer naar Coldplay geweest en beide keren zitplekken. Daar gingen mensen al vanaf het begin staan en gingen niet meer zitten. Ik vond de belevenis dan ook heel anders en doordat iedereen stond gaf dit ook geen problemen. Ik had ook niet de indruk dat er echt mensen waren die per se wilden blijven zitten. Alleen bij langzamere nummers kan je dan even gaan zitten, wat de meesten dan ook weer deden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:16

Urielle schreef:
Jildau schreef:

Zo dan. %)

Lekker alleen dat stukje eruit halen.. Daarvoor zeg ik dat bij de encore eigenlijk altijd iedereen gaat staan uit respect ook naar de artiest / band. Dat gaat om 2 nummers? Als je nog geen 2 nummers kan staan (er vanuit gaan dat je niet bij een concert van Pink Floyd bent :D ) kom je ook niet lopend het stadion in lijkt me.

Hebben jullie concerten gemaakt waar er niet werd gestaan bij laatste nummer / op het einde?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:20

Het lijkt me trouwens best wel een *piep*situatie voor iemand die zelf liever staat. Maar uit fatsoen blijft zitten. Totdat de mensen voor hem/haar gaan staan. En hij/zij nog even voor het fatsoen vraagt aan degene er achter "vind je het erg als ik ga staan?" en diegene geeft aan dat wel vervelend te vinden ja.

Wat dan? Zelf ook gaan staan om toch nog wat te kunnen zien? Lijkt me an sich in dat geval wel redelijk. Gezien de rest er voor al staat maakt dat ook weinig uit dan toch....

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:26

Jildau schreef:
Als je nog geen 2 nummers kan staan (er vanuit gaan dat je niet bij een concert van Pink Floyd bent :D ) kom je ook niet lopend het stadion in lijkt me.

Mijn vader kan beter lopen dan stil blijven staan. Dan gaat zijn knie enge dingen doen en dan zakt hij er zo ineens doorheen. In de rij staan om binnen te komen, is ook vreselijk. Erheen lopen gaat makkelijker als hij eenmaal in beweging is, dan gaat het, zolang de ondergrond wat gelijk is, best wel oké. Maar stil staan is echt oliebol.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:33

Even ter vergelijking: Ik kan prima boodschappen lopend doen. Een dagje Efteling echter gaat niet meer zonder rolstoel die ik daar leen.
Uren in de rij staan, al die trappen in de rijen etc lukt niet.
Dus ik ben blij met het alternatief mocht ik een dagje naar de Efteling willen.

In concertzalen zijn ook vaak trappen zonder leuning. De horror… Dan pak ik de stoelen dus 1 voor 1 vast, zodat ik hopelijk niet val.

Stilstaan op 1 plek langer dan een paar minuten is heel pijnlijk voor mij, ik ga dus ook niet boodschappen doen in spitsuur.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 10-07-23 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:34

Ik ben dus wel benieuwd naar wat de zitters hier dan van vinden: https://www.tiktok.com/t/ZGJ4BobP3/ ?
Deze chick is zichtbaar volledig aan het genieten, zouden jullie hier dan zo woedend van worden? Overigens zou ik in deze situatie zelf niet zijn gaan staan omdat er verder niemand staat en ik dat te awkward zou vinden. Ik zou het wel ongelofelijk jammer vinden als ik in zo'n 'dood' vak zou zitten, je bent bij een rock concert, geen theater voorstelling oid. :+

Overigens ben ik dit niet, ik was niet bij dit concert, maar zag deze toevallig langskomen op TikTok.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:36

Wie is er hier woedend? Meestal is het namelijk andersom en dat zie ik hier ook.

Je vraagt netjes of iemand wil blijven zitten en dan zijn mensen op zijn minst diep beledigd en in het ergste geval dus woedend of vertonen pestgedrag.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:50

Zitten bij Rammstein := Ik snap die dame wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:55

Ik zou niet boos worden, maar denk wel die heeft weinig te zoeken op die plek.

Nu snap ik overigens de rest ook niet die doodstil zit, dat weer niet.
Maar geniet wel meer van de man schuin achter haar met dat lange haar, die swingt ook, maar zoals het hoort in een zit vak.
Of dat meisje rechts op 30 seconden. Daar geniet ik meer van omdat te zien :j

Dus nee ik snap die dame niet

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:56

Nou ik was vrijdag ook bij Rammstein en heb heerlijk gezeten. Wat is daar mis mee? Ik kan prima genieten en losgaan vanaf m'n stoel hoor :=

En ja, als zo iemand recht voor mijn neus staat zou ik dat heel vervelend vinden. Ik had deze keer zitplaatsen gekozen omdat ik vorig jaar in de Goffert geen hol heb kunnen zien met mijn lengte. Ik was blij dat ik nu een keer wél iets van het podium kon zien.

De paar mensen die stonden op de tribune waar ik zat, stonden of helemaal bovenin of af en toe even op de trap. Verder zat iedereen gewoon te genieten op zijn eigen manier

Edit: Deze dame had ook het veld op kunnen lopen trouwens. Met tribune tickets mocht je namelijk ook gewoon op het veld staan.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:08

Sky schreef:
Ik ben dus wel benieuwd naar wat de zitters hier dan van vinden: https://www.tiktok.com/t/ZGJ4BobP3/ ?
Deze chick is zichtbaar volledig aan het genieten, zouden jullie hier dan zo woedend van worden? Overigens zou ik in deze situatie zelf niet zijn gaan staan omdat er verder niemand staat en ik dat te awkward zou vinden. Ik zou het wel ongelofelijk jammer vinden als ik in zo'n 'dood' vak zou zitten, je bent bij een rock concert, geen theater voorstelling oid. :+

Overigens ben ik dit niet, ik was niet bij dit concert, maar zag deze toevallig langskomen op TikTok.

Ik zie op de achtergrond mensen hetzelfde doen, maar dan zittend.

En idd wat GhostAttack zegt: je zat echt niet vast aan je stoel daar.

Plus dat er van tevoren haast miljoenen staplekken nog te koop waren op fansale.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:11

Sky schreef:

Als ik hier achter zou zitten, en ik zou niet kunnen staan en diegene blijft constant staan, dan is het toch logisch dat ik er niet blij mee zou zijn? Ik snap niet dat die vraag gesteld moet worden.
Dus je kunt alleen naar een rock concert als je het kunt volhouden om te staan?
Je loopt als je zitplekken hebt sowieso een risico dat je in een 'dood vak' terecht komt, daarom zijn het zitplaatsen. Wil je zeker weten uit je plaat kunnen gaan, dan koop je een staplaats.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:16

Ik denk, gezien het binnen 5 minuten uitverkopen van sommige concerten het “koop dan een staplaats” niet altijd werkt?

Maar goed, dan heb je een zit plaats en dan moet je zitten :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:21

Ja of je gaat niet... en koopt een kaartje omgaan met teleurstellingen..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:24

DuoPenotti schreef:
Ja of je gaat niet... en koopt een kaartje omgaan met teleurstellingen..

Ja precies wat ik zeg dus :j

Het ging mij om “dan koop je een sta kaartje”.. dat werkt gewoon niet altijd zo.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:25

Ja was een aanvulling op jou post, niet om er iets tegenin te gaan :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:26

Oh zo, helder :) :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:36

tja, dat vervolg leek me logisch, maar blijkbaar niet dus :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:09

Zitten op een zit plaats. Staan of zitten op eem staanplaats

Maar het voor de neus gaan staan is heel herkenbaar. Zelfs op een speciale invalide plaats krijgen mensen het voor elkaar om dan zo te gaan staan dat je alsnog niks ziet. -O- Helaas heb ik dat al een aantal keren gehad. Dat is nog extra ellendig. En vraag je vriendelijk is het een o sorry om vervolgens nog meer voor je neus te gaan staan -:(-

Meegemaakt dat mensen in de sta vakken in de rolstoel podium stellage gaan klimmen zodat ze goed over de menigte kunnen kijken maar wel het zicht van de rolstoelers volledig blokkeren. 8)7

Een speciale plaats in een theater die helaas niet hoger was dan de plekken ervoor en ja hoor een stel dames voor me die gingen staan dansen en heen en weer zwaaien. Daaaag zicht :evaw: er iets van zeggen hielp ook niks. Ik kreeg alleen maar boze blikken dat ik hun stoorde in hun beleving door het te vragen. :r {:)-:( het was goede muziek maar zittend in mijn rolstoel kan ik ook uitstekend uit mijn dak gaan. Maar ik zag dus vooral billen en rondzwaaiende handtasjes en een enkele keer een arm die mijn vooruitgestoken been vol raakte. Dan is de avond toch redelijk verkloot.

Maar ook bij bv optochten gaan mensen gewoon echt pal voor mijn neus staan. Of zelfs over mijn beensteun heenstappen zodat zij tenminste goed kunnen zien en ik het moet doen met tussen benen doorkijken, en als er wat van wordt gezegd reageren ze meest niet. Best wat mensen zijn daarin gewoon egoistische wezens

Wel een keer grappig. Een mij onbekende meneer pakte een van die heren bij zijn nekvel en sleepte hem naar achter in de groep kijkenden. :+ Die was het zat.