pmarena schreef:Wintu, ik zie eigenlijk niemand zeggen dat die macht altijd maar misbruikt wordt. Ja alleen de extreme reactie van _mir dan
En net wat je zegt: natuurlijk zijn er uitzonderingen. En je draagt de oplossing aan dat je je kind er in dat geval dan niet heen stuurt: opgelost. Dat is super leuk bedacht, maar hoe weet jij van tevoren dat je kind die uitzondering gaat treffen...Dàt is nu juist de reden om er bij te willen zijn, omdat je dat niet weet
![]()
Natuurlijk nog naast het gewoon graag er bij willen zijn omdat je graag van de dokter zelf direct de bevindingen wilt horen en samen meteen wat in overleg kan over dingen als er iets opvalt
Een jong kind heeft inderdaad niet altijd het overzicht van wat belangrijk is. En natuurlijk komt er een zekere dwang kijken bij bepaalde dingen in het dagelijks leven, zoals tandenpoetsen ofzo. Dat moet nu eenmaal gebeuren. Maar de manier waaròp is essentieel als je een kind niet angstig wilt maken![]()
Je kan een kind vastpakken, mond openwrikken en die tandenborstel heen en weer raggen.
Of je kan een keuze maken uit allerlei leukere manieren waarop het kind geen hekel en angst ontwikkeld en het juist makkelijker wordt in de toekomst.
Behandelaars kunnen (zeker met dwang bij angst) zo ontzettend veel kapot maken tussen de oortjes.
Kan je zeikerig vinden, totdat je zelf een kind hebt waarbij je dit hebt zien gebeuren.... het is zó onnodig en als je als ouder door erbij te zijn kan voorkomen dat dit (nogmaals) gebeurt, dan is dat echt heel veel waard
Meid, mijn zoon is autistisch, ik ken de klappen van de zweep

Ik lees veel het woord 'angst' in jouw posts, waarom denk je dat kinderen zo angstig overal voor zijn. Soms kom je minder leuke mensen tegen, ook als kind, je kan ze niet overal voor behoeden, ook al zou je willen.