Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 09:28

Jeetje wat vervelend zeg,klinkt haast alsof ze gewoon geen zin meer hebben.

Persoonlijk zou ik mijn aanbetaling terug vragen en het erbij laten zitten.
Geen zin in gedoe en er zijn genoeg fotograven.
Zolang het geld maar terug komt.
Dat moeten ze wettelijk gezien ook teruggeven omdat zij het contract ontbinden en niet jij.

Hier van de week de cateraar thuis gehad voor kennismaking en een offerte.
Kon hij mooi de locatie ook even bekijken en hebben wat tips gekregen.
Behalve catering kan hij ook andere dingen voor ons regelen zoals toiletwagen en verlichting en tafels en stoelen.
Eigenlijk is hij een soort eventplanner als ik hem zo hoor maar dan een die niet mega duur is.

Het viel ons namelijk reuze mee wat het gaat kosten voor de hele dag aan eten en drinken voor de hoeveelheid personen die wij hebben.
Ongeveer 80 gasten totaal waarvan ongeveer 40 a 45 daggasten die ook koffie en eten hebben bij ons kost ongeveer 10.000 euro.
Dit is feitelijk onbeperkt eten en drinken,bediening, en zaten nog extra dingen bij waar wij ook voor kiezen.
Hij had een prijsvoorbeeld meegenomen van een offerte die hij voor iemand anders had gemaakt.
Die mensen hadden ongeveer hetzelfde aantal mensen als wij en deden via hem ook verlichting en toiletwagen en tafels en stoelen dus dit zat allemaal bij die prijs in
Hij heeft ook super recensies en doet veel evenementen.

Al met al zijn wij reuze enthousiast en laten hem dus meer regelen.
Zelf regelen kost hetzelfde ongeveer dus op deze manier hebben wij de stress niet.

Kwa decoratie hebben wij veel in de schuur liggen wat we kunnen gebruiken (word boerderij/landelijk stijl) en zijn we heel creatief met hooi en strobalen en kabelhaspels als sta tafels.
Een vriendin krijgt de regie over de decoratie en een vriend stelt een Spotify lijst samen met muziek.
De BBQ opstelling van de cateraar kan namelijk ook goede kwaliteit muziek afspelen en de cateraar zingt zelf ook dus hij krijgt die muzieklijst toegestuurd dan.

24 oktober hebben we kennismaking met de fotograve.

Al met al zijn we dus goed op weg.

We bieden overigens ook plaats voor gasten die van verder weg komen om een caravan of camper neer te kunnen zetten als slaapplaats.
En we hebben een buurman die een vakantiewoning verhuurd en verderop buren die een B&B hebben.

Angelaa2

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:27

Hoi!
Ik kom me ook melden hier, wij gaan ook in 2024 trouwen :D
Heel spannend en we zijn hard op zoek naar een leuke locatie, vind dat nog best lastig en je komt snel op de standaardwebsites uit.

Fijn dat jullie al zo goed op weg zijn Eilinora! Kan niet wachten tot er bij ons dingen vast gelegd kunnen worden :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:04

@Eilinora, nou dat was onze gedachten dus ook. Ik snap het echt niet meer. Nu hebben ze 4 dagen later een mail gestuurd dat ze toch wel kunnen, en dat ze voor ons allerlei dingen hebben verschoven in hun agenda....

Echt waar. Wat moet je hiermee. We hebben gisteren via zoom even elkaar gesproken want wij zijn het echt beu om zo heen en weer gegooid te worden. Maar zij spelen het nu op het feit dat ze nooit officieel hebben gecanceld, want dan teken je beiderzijds een annuleringscontract. Sorry hoor, maar als je tegen ons zegt dat je niet meer kan op onze trouwdag dan klinkt dat voor mij als annuleren. Ga dan niet vervolgens 4 dagen in radiostilte op de achtergrond proberen het toch mogelijk te maken. Super lief maar had dan op zn minst een mail gestuurd om te zeggen: Hey, sorry voor alle stress. We willen er toch alles aan doen om dit op te lossen dus nog geen paniek, we komen er na het weekend op terug. Dat was al voldoende geweest.

Maarja, omdat zij beweren niet officieel geannuleerd te hebben, krijgen we niet ons geld terug ...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:11

emilyslaluna schreef:
@Eilinora, nou dat was onze gedachten dus ook. Ik snap het echt niet meer. Nu hebben ze 4 dagen later een mail gestuurd dat ze toch wel kunnen, en dat ze voor ons allerlei dingen hebben verschoven in hun agenda....

Echt waar. Wat moet je hiermee. We hebben gisteren via zoom even elkaar gesproken want wij zijn het echt beu om zo heen en weer gegooid te worden. Maar zij spelen het nu op het feit dat ze nooit officieel hebben gecanceld, want dan teken je beiderzijds een annuleringscontract. Sorry hoor, maar als je tegen ons zegt dat je niet meer kan op onze trouwdag dan klinkt dat voor mij als annuleren. Ga dan niet vervolgens 4 dagen in radiostilte op de achtergrond proberen het toch mogelijk te maken. Super lief maar had dan op zn minst een mail gestuurd om te zeggen: Hey, sorry voor alle stress. We willen er toch alles aan doen om dit op te lossen dus nog geen paniek, we komen er na het weekend op terug. Dat was al voldoende geweest.

Maarja, omdat zij beweren niet officieel geannuleerd te hebben, krijgen we niet ons geld terug ...

Jeetje wat een gedoe zeg.. Ik zou hier ook klaar mee zijn. Maar wel zonde als je moet betalen voor niks, dat geld kan je beter besteden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:15

Jeetje wat spelen ze dat ontzettend vuil :\

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 09:12

Oh daar zou ik echt niet meer mee verder willen zeg.
Voor hetzelfde geld komen ze op de dag niet opdagen.

Hebben ze mondeling gezegd niet meer te kunnen of staat het in app/mail?

Want mondeling kun je er helaas niks tegen doen.
Als het schriftelijk is gegaan is het wel degelijk een annulering volgens mij.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:39

Alle communicatie is in het Engels uiteraard. We hebben op mail staan dat ze hebben gezegd dat ze niet meer onze bruiloft op onze datum kunnen doen (die wij al in januari hebben vastgelegd en aanbetaald). En ze hebben gezegd dat ze nog andere data open hebben.

Ik heb nogmaals hun contract en voorwaarden gelezen en er staat enkel in dat wanneer wij als klant het contract willen opzeggen, dat schriftelijk dient te gebeuren en we alle geld kwijt raken. Er stond niks in over als zij annuleren. Dus hebben we dat destijds extra laten opnemen als een extra clausule. Maar ook daar staat niks over schriftelijk een annuleringsformulier ondertekenen. Enkel de opties die ze ons moeten aanbieden als ze opzeggen: ofwel sturen ze een andere fotograaf, ofwel ons geld terug.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 17:03

Neem even juridisch contact op want volgens mij staan jullie volledig in jullie recht en moeten zij de aanbetaling terug betalen.

Zoals ik dit lees tenminste.

Never dat ik die nog zou willen inhuren...volgens mij denken ze lekker makkelijk geld verdient te hebben ofzo.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:52

Wat een lastige situatie, hopelijk komen jullie eruit en is het geen domper op jullie dag..

Wij zijn vandaag maar weer eens voor ringen op pad geweest haha. Mijn vriend is er voor 95% aan uit wat hij wil, maar ik vind het nog steeds zó ontzettend lastig... Ik heb gelukkig nog even, we gaan er maar weer een nachtje over slapen..

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:07

Wij hebben gisteren berucht gekregen dat onze Ringen binnen zijn <3

Nu alleen nadenken wat we doen met onze trouwfoto's als het weer slecht is,

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 15:51

Emilyslaluna hoe is het nog afgelopen met dat stel?

Hier afgelopen dinsdag de fotograaf op bezoek gehad voor een Kennismakingsgesprek en ga haar vandaag nog even appen dat we met haar verder gaan.
Ze was inmiddels wat hoger gegaan in prijs maar omdat ik haar voor die tijd belde kunnen wij gewoon de oude prijs hanteren.

De tent staat gereserveerd, de vloer krijgen we nog een prijsopgave van maar is in principe ook akkoord.
De cateraar komt nog even met een offerte maar eigenlijk willen we niet meer een ander benaderen.

De ringen moeten we nog regelen maar denk dat we dat pas doen nadat ik bevallen ben ivm vocht vasthouden in de vingers straks.

Jurk heb ik in bestelling, pak moet nog.
Volgend jaar nog jurkjes voor onze dochters.

Vriendin doet de aankleding maar gaan we ergens binnenkort mee om tafel voor het hoe en wat.

Ik had mijn eigen kapster gevraagd voor mijn haren en mijn kerel moest gisteren toevallig ook even heen om ge knippen dus ik vroeg hem om even te informeren of zij iemand kennen die wat handig was met make up.
Zeggen ze och dat is toch niet nodig joh als je normaal ook geen make up draagt.
Nu is kerel van mening dat dat niet hoeft.
Maarja na mijn bevalling krijg ik altijd pigmentvlekken in mijn gezicht en niet de wallen vergeten dus ik wil wel graag wat foundation op mijn gezicht.
Nu denk ik maar eens kijken of ik iemand ken die wat handig is met make up.
Hoef eigenlijk alleen maar foundation en wat mascara/eyeliner.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:08

Hier lopen de voorbereidingen ook goed! :D Zo leuk dat het nu allemaal steeds echter wordt.

We hebben na het tekenen van de offerte een kennismakingsgesprek gehad op de locatie. We hebben de planning voor de dag doorgesproken en ze stelden goede vragen waar we nog over na moeten denken verder. Was een fijn gesprek! De locatie regelt alles qua decoratie enzo dus heel fijn dat wij daar geen omkijken meer naar hebben. We moeten wel nog keuzes maken in het stylkngpakkey haha.

Inmiddels hebben we onze ceremoniemeesters ook gevraagd. Het zijn 2 vriendinnen geworden die ons goed kennen. Ze hebben beide een kindje (die ook bij de ceremonie welkom zijn) dus we dachten het zo goed te verdelen (partners zijn er ook bij voor de kids haha).

Afbeelding

Verder ben ik jurken gaan passen. Mijn moeder, zusje, schoonmoeder, schoonzusje (en nichtje van 3 weken) en beste vriendin gingen mee. We zijn vorige week zaterdag eerst naar Elly’s Bruidshuis in Zwanenburg geweest. Fijne winkel, maar helaas hadden ze mijn favorieten (die ik had doorgegeven op hun verzoek) niet in de winkel. Wel flink wat jurken aan gehad, dus dat was wel fijn! Ik kwam steeds beter te weten wat ik wel en niet wilde. Daar wel weggegaan met een favoriet, maar ik had nog niet hét gevoel. Twijfelde of dat door de jurk kwam of dat het de eerste winkel was.

Smiddags gingen we naar Wed2B in Zaandam. Ook daar hadden ze geen 1 van mijn favorieten. De verkoopster sloeg ook elke keer de plank volledig mis qua jurk die ze pakte voor me. Uiteindelijk had ik hier 1 jurk aan die echt wel even Wauw was. Maar ik voelde me er niet fijn in. Gek hè, dat iets perfect staat maar je het niet voelt? Nouja, dat was het dus ook niet. Ook hier wel flink wat jurken geprobeerd, maar het was het gewoon niet. Ook in alle andere filialen in Nederland bleken mijn favorieten niet te zijn…

Ik ging dus naar huis met 1 favoriet (de jurk van de ochtend), maar was gewoon nog niet overtuigd. Vervolgens zondagavond last minute een afspraak gemaakt bij De Bruidshoek in Leiden voor maandag. Omdat het last minute was ging in met alleen mijn moeder en beste vriendin. Daar hadden ze veel jurken van het merk waar ik veel favorieten had. De verkoopster was ook zooo fijn! Ze wist heel goed wat ik wilde en elke jurk die ik aan had kwam dichterbij wat ik wilde. Uiteindelijk had ik dé jurk aan. Echt bijzonder. Uiteraard wel een jurk boven budget maar goed het is te overzien haha! We zijn vrijdags nog een keer teruggegaan met iedereen erbij.

Afbeelding

We hebben afgelopen weekend ook de save the dates verstuurd (alleen aan de daggasten). Avondgasten die we zeker weten sturen we een berichtje.

Nu aftellen tot mijn jurk in de goede maat binnen is! En op schoenenjacht haha. Wat een keuzes, maar ben blij dat de grootste keuzes gemaakt zijn!

Hoe gaat het verder bij iedereen qua voorbereiding?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 22:16

Wat fijn dat je je jurk hebt gevonden! Het lijkt me wel spannend als het na 2 winkels nog niet is gelukt.

Wij zijn op zoek naar iemand die onze trouwkaarten kan ontwerpen obv onze save the dates. We hadden het via vistaprint geprobeerd om te laten ontwerpen, maar die deden heel vaag. Vandaag heb ik meerdere aanvragen eruit gedaan voor offertes. Ik ben benieuwd naar de reacties.

Verder nog de ringen... mijn vriend is er al goed uit, maar ik nog altijd niet.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:49

@emilyslaluna even een dikke knuffel :knuffel: Wat super vervelend al dit gedoe. Maar het gaat vast goed komen!!

@Denise_Storm wat leuk allemaal!! Ik ben ook bij de bruidshoek geweest en geslaagd, wat een fijne winkel en fijne medewerksters zijn daar!

Ik heb 2 weken geleden samen met mijn moeder en zus (mijn zus speciaal overgekomen vanuit Zwitserland) trouwjurken gepast. Ik had wel al een kleine collectie gemaakt van jurken die ik online had gevonden die ik erg mooi vond en aan de hand daarvan zijn we opzoek gegaan. Na een aantal jurken wisten we wel welke stof en welk figuur, maar DE jurk nog niet gevonden. Uiteindelijk samen met de verkoopster de jurken doorgegaan en zelf mijn jurk uit de rekken geplukt :D Ik had hem aan en WAUW, ik wist dat dat hem was. De jurk erna vond ik ook heel erg mooi, maar ik wilde toch weer DE jurk aan. Dus helemaal blij *\o/* De jurk heb ik van mijn ouders gekregen en ik heb ook schoenen, een haarsieraad en een sluier erbij gekregen. Voor mijn verjaardag vorige week heb ik ook nog eens cadeau gekregen dat ik nog sieraden mag uitzoeken. Ik voel me zo ongelooflijk verwend en dankbaar dat mijn ouders dit voor mij doen <3

Daarnaast hebben we de laatste weken wat mensen benaderd, dj's, vervoer, muzikanten. En we gaan vanmiddag de save the nights sturen voor onze feestgasten en op zoek naar officiële uitnodigingen! 11 november weer afgesproken met onze ceremoniemeesters om weer het eea te plannen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:02

Ik heb jullie hulp nodig:
Ik ben op zoek naar lingerie in de kleuren goud/ wit goud/ geel wat lijkt op goud/
Echter kom ik na een halve ochtend zoeken niet verder wie kan mij helpen

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:57

Emilyslaluna wat enorm rot wat er gebeurd. Hopelijk is het inmiddels een beetje bezonken en heb je een oplossing.

Denise_Storm wat leuk! En gefeliciteerd!
Nardxash, helaas kan ik je niet helpen.

Hier druk bezig geweest met van alles.
Gisteren weer een gesprek gehad op de locatie, normaal is dat ongeveer 2 maanden vooraf, maar met die drukke decembermaand nu afgesproken.
We zijn van alles doorgelopen, en de tijdsplanning voor wanneer de gasten komen is rond. Dus dat is fijn. Ook zijn de uitnodigingen besteld, en hebben we voor de RSVP formulieren gemaakt die men middels een QR code kan invullen. Enorm handig, hoop ik.

Eind van de maand gaan we naar een patisserie toe voor een taart. Daar ben ik enorm benieuwd naar hoe dat gaat.

8 december ga ik voor mijn proef make-up naar de vissigste toe en erna door naar de kapper voor mijn proefkapsel. Ik ga denk mijn haar opsteken ivm de rug van mijn jurk.

Niels heeft ook zijn pak, met echt alles erop en eraan. Ik heb een idee gekregen van de kleur, en zij blouse is gematcht met een stukje stof die de winkel passend had gevonden bij mijn jurk. Mijn jurk is afgespeld en gaat vermaakt worden.

Vanavond eens kijken naar een leuk idee voor bedankjes voor de gasten. Waarschijnlijk wordt het iets van een doosje met pepermunt ofzo. De doosjes kan mijn moeder maken, dus dat wordt dan samen knutselen.

Voor de locatie moeten we 3 nummers gaan uitkiezen voor bij de ceremonie, waarop we binnen komen, voor het tekenen en voor het weglopen. En ik moet de kleuren van mijn boeket doorgeven zodat zij hun Niels heeft besloten dat zijn moeder hem gaat "weggeven", mijn vader doet mij weggeven, mijn moeder is mijn getuigen. Dus Niels zijn vader gaat voor de ringen zorgen. Dan hebben ze allemaal wat te doen.

Hoe gaat het bij jullie met de voorbereidingen?

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:50

Hi! Mag ik me na eventjes meelezen toch ook hier melden? :o Wij gaan op 30/08 trouwen! Wisten al veel langer dat we het wilden en waren al aan het sparen maar aanzoek kwam toch als een verrassing omdat ik pas 2026 in mn hoofd had.
We zijn vlak na het aanzoek als een malle op zoek gegaan naar een locatie, wat een drama is dat zeg! Uiteindelijk iets gevonden wat niet 100% voldoet aan de initiële wensen maar waar we wel heel blij van worden. We hebben met de getuigen, de partyplanners (onze soort van ceremoniemeesters) en de goede vriend die ons gaat trouwen een voorovernachting in een hotel vlakbij. Dan daar met z'n allen klaar maken en richting de locatie.
De locatie, overnachtingen voor de "intimi", ceremoniemeester voor de dag (ingehuurd), DJ en fotograaf zijn dus vastgelegd en daarna zijn we een beetje gestopt, toen vonden we dat het belangrijkste wel geregeld was :') Uiteindelijk ga ik begin december jurken passen en ga ik deze week toch maar even mn best doen om de save the dates eruit te sturen (al weten de belangrijke mensen de datum toch al) aangezien het de laatste vrijdag van de zomervakantie voor Noord is...

Ik merk dat ik sommige dingen echt stom vind om te regelen dus die schuif ik continu voor me uit :')

Xanthippe schreef:
Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli
Renee87 - 30 augustus

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:35

Gefeliciteerd Renee! Ik ben heel nieuwsgierig welke dingen je stom vindt om te regelen hahaha :+

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:53

Gefeliciteerd Renee!
Ik snap je ergens wel, voor september hadden wij enorm veel geregeld. Eigenlijk juist de eerste periode na het aanzoek. Erna ging het echt een stuk langzamer en nu komt er weer een vaart in.

Maar jullie plannen zo klinken wel enorm leuk!

Ik heb geen save the dates gestuurd. Of nouja als een whatsapp bericht telt wel.
De uitnodigingen komen als het goed is morgen binnen en dan ga ik kijken of ik die zo snel mogelijk op de post kan doen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:56

Eilinora, marjo1996, Tucktuck, dankjewel voor jullie interesse, heel lief.

Ondertussen zijn we een stuk verder. We hebben uiteindelijk nog wat mail verkeer gehad. Wij hebben uitgelegd waar zij de fout in zijn gegaan en wat onze rechten zijn. Toch wilden ze geen geld terug geven. Toen hebben we even pauze genomen en besloten dat het de emotionele lading niet meer waard is. We wilden graag verder kunnen met het plannen van de bruiloft en niet vast blijven hangen in de negativiteit.

Ik heb uiteindelijk 1 finale mail naar hun gestuurd met het bericht dat wij geen formulier zullen tekenen want hierin staat dat WIJ annuleren. En dat is simpelweg niet waar. Tevens staat er nergens in de voorwaarden dat het via een formulier geannuleerd moet worden, enkel via 'written notice'. Dus zwart op wit via mail valt hieronder.
Ik heb ook gezegd dat wij volledig snappen dat zij andere boekingen zijn misgelopen hierdoor en dus omzet missen. Maar dat het hun had gesierd om op zn minst een klein deel terug te geven uit coulance voor hun fouten en dat we ook redelijke mensen zijn en wel met een compromis zouden zijn uitgekomen.

Nu hebben we als antwoord gekregen dat ze open staan voor een compromis en dat we met een voorstel moeten komen. Dit heb ik beantwoord dus hopelijk krijgen we mail dat ze akkoord zijn.

Zo niet, we hebben niks te verliezen want we zijn er al vanuit gegaan dat we niks terug krijgen...

Verder gaat het plannen zijn gangetje. De nieuwe locatie is geboekt en aanbetaald, de nieuwe fotograven ook.
In januari hebben we onze tweede meeting met de locatie om details te bespreken. Ook qua aankleding dus daar kijken we erg naar uit!

Toevallig gisteren een mail ontvangen dat ik een afspraak kan maken voor mijn trouwjurk te passen en af te spelden. Dit kan ergens in december. Alleen zag ik dat ze maat 34 hebben besteld maar wij weten bijna zeker dat ik een maat 32 aan had en die hadden besteld. Dus daar wil ik even achter na bellen.

Wie hebben jullie als BABS? Iemand van de gemeente? Een andere officiële? Of hebben jullie een familielid of vriend gevraagd? Wij willen eigenlijk dit laatste doen maar we weten nog niet wie.

En weet iemand van een leuke videograaf?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:17

Phoe wat een rollercoaster Emily!

Hopelijk gaan ze akkoord met jullie voorstel!
Wel vreemd van de trouwjurk, ik zou daar inderdaad achteraan bellen. Ik had een outlet jurk, en die meteen meegenomen. Dus die ligt er nu enkel omdat ze nu bezig zijn met de vermaak werkzaamheden.

Wij hebben een BABS uit de gemeente genomen. Ik vond het mooi als de directe familie rustig kon genieten van de dag. En heel eerlijk, een nicht van Niels had haar vader als official, maar ik vond dat er teveel over/ van haar werd verteld en haar man een beetje achter bleef.

mbt een videograaf wil ik denk ik een student opzoeken die het voor een klein bedrag wilt doen. Ik hoef geen mooie beelden ofzo, enkel dat ik de ceremonie, en wellicht een stukje openingsdans op beeld heb. En ook daar geldt dat ik dat niet aan een familielid wil vragen, zodat zij lekker kunnen genieten.

Ik heb gisteren de uitnodigingen op de post gedaan. Ouders, broer en zussen hadden hem iets eerder ontvangen. En de QR code voor de RSVP werkt. We hebben er 3 omdat we 3 groepen mensen hebben die komen. Maar met een kleine aanpassing dus ik kan later makkelijk alles samenvoegen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 23:06

Wij gaan eind mei trouwen *\o/*

We gaan het klein houden ook qua budget, wel met veel kinderen want heb er zelf 4 tussen de 3 en 9 jaar(niet van mijn aanstaande). Wij hebben voor ik met mijn ex was al 1,5 jaar samengewoond. Gelukkig hebben we elkaar weer terug gevonden en zijn de kinderen ook dol op hem en andersom ook. <3

Ringen, locaties, trouwauto en huwelijksreis zijn al geregeld.

Aangifte nog niet want geen idee wie ik als getuige wil vragen...

Fotograaf ga ik de komende tijd maar mee bezig maar wat een prijzen, vind het maar lastig omdat wij ook beiden absoluut niet fotogeniek zijn :x

Trouwjurk heb ik vorige week gekocht *\o/* . Ik ging er vanuit dat ik wel even een tijdje bezig zou zijn met zoeken omdat ik erg zinnig ben en iets specifiek in gedachten had. Hier vlakbij zit een outlet winkel waar ik een afspraak had gemaakt, via Marktplaats een aantal advertenties van de winkel geliked en doorgestuurd. Ik ging passen met mijn aanstaande schoonmoeder, dochter van 9 en 2 vriendinnen. De eerste jurk die ze voor mij klaar had gehangen(die ik dus zelf aan haar had doorgestuurd) had iets wat ik niet mooi vond, dus die jurk niet gepast. Vervolgens wel 20 jurken aan gehad maar niets was het. 1 jurk heb ik wel een 2e keer aangehad, die vond ik erg mooi maar echt te eenvoudig helaas. Mijn dochter van 9 had een echte prinsessenjurk uitgezocht die ze graag wilde dat ik paste. Ik vond hem onverwachts heel erg mooi maar niet bij mezelf passen. Ik voelde me wat bezwaard omdat iedereen van ver moest komen en het nog niet gelukt was. Gelukkig was iedereen erg enthousiast over een volgende pasafspraak maken en ze hadden zelfs bekokstoofd wat bij het budget te willen leggen met zn allen als dat zou helpen. Super lief <3

Uiteindelijk zat ik savonds laat op Marktplaats nog een keer door mijn favorieten heen te bladeren en toen viel mij op dat de eerste jurk die ik dus niet gepast had echt precies een mix was tussen die ik een 2e keer aan had gehad maar te eenvoudig vond en de prinsessenjurk die mijn dochter had uitgezocht. Het gedeelte wat ik er niet mooi aan vond had die eenvoudige jurk en stoorde mij toch niet toen ik hem aanhad. Een berichtje gestuurd of ik toch die jurk nog even een keer tussendoor kon passen en kreeg direct antwoord dat de volgende ochtend vroeg kon. Ben in mijn eentje die jurk gaan passen en het was hem inderdaad. Voor de zekerheid nog 2 andere jurken gepast maar het was echt duidelijk. Even filmpje laten maken door de verkoopster en die gelijk naar mn schoonmoeder en 2 vriendinnen gestuurd. Kon hem gelijk meenemen. Super jammer dat ze er niet bij waren maar ben bang dat als ik hem als eerste had gepast hem niet gelijk geweldig had gevonden, was ook heel erg nerveus voor het passen en denk dat het zo precies goed was. Heb de jurk al 2x thuis aangehad :D Als ik een paar kilo afval hoeft hij waarschijnlijk niet eens aangepast te worden dus heb een mooi doel voor de komende 6 maanden!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:49

Wat heb je al veel geregeld corinep! Lekker bezig!

Wij gaan voor een Babs vanuit de gemeente, ze hebben er zoveel om uit te kiezen en een paar spreken ons echt wel aan. We krijgen de beschikbare babsen een paar weken van tevoren door.

Verder heeft alles hier een beetje stilgelegen en ik heb het topic daarom een beetje vermeden... We hebben in tussentijd een ander huis gekocht en het is gewoon een beetje overweldigend wat we allemaal moeten regelen :') verhuizen begin april en trouwen eind mei. Liep ook een beetje vast door het contract bij de fotograaf waarover ik eerder gepost heb, en heb gewoon geen goed gevoel meer bij de fotograaf. Ik heb op het contract (gekregen in sept) heel asociaal nog niet gereageerd, maar ook niks meer ontvangen of zo. Dit weekend toch besloten voor een andere fotograaf te gaan, mede omdat we ons nu klaar gaan maken in het nieuwe huis (ik in huis, vriend in zijn mancave in de tuin). Daarmee is de noodzaak voor een second shooter voor ons ook weg. Maar goed, weer op zoek dus.

Verder in tussentijd wel de save the dates verstuurd waar we veel leuke reacties op hebben gehad! Ook een paar mensen die niet snapten dat we een save the date deden :'). Maar met de uitnodigingen wil ik wachten tot we de menukaarten hebben (proefeten is eind januari), en zolang wilde ik niet wachten met de écht belangrijke gasten.

En gister echt een feestmomentje gehad: trouwringen uitgezocht! Rings of Love is bij ons aan huis geweest, leuk mens en onze wensen zijn vertaald in prachtige ringen. Was beetje schrikken van de prijs maar mijn ring heeft 20 diamantjes erin dus dat was vooral mijn eigen schuld :+.

Verder heel leuk: familie die al druk bezig is met hotels boeken en dat soort logistieke dingetjes! Ik ben de 1e in de familie die gaat trouwen en het is leuk dat iedereen zo enthousiast is, haha.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:17

Leuk corineP! Fijn dat je je jurk toch al hebt gevonden. Soms moet het gaan zoals het gaat.

Leuk he November108, als iedereen zo enthousiast is. Dat is bij mij ook, ik ben ook de eerste. Voor foto en video hebben wij Liefde in beeld. Een stel uit België. Zij hebben wel fijne prijzen vond ik. Wellicht heb je er wat aan.

Wij zijn bezig met de uitnodigingen. We hebben de proefdruk, daar willen wr nog wat kleine dingen aan veranderd.
Verder nog steeds bezig met de ringen, vanmiddag een afspraak met iemand die speciaal ontwerpen voor ons heeft gemaakt. Ik ben heel nieuwsgierig!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:28

Van de week waren we bij mijn ouders. Zij waren een tijdje geleden bij onze trouwlocatie om te lunchen en om het te bekijken. M'n moeder vroeg naar de zalen en vertelde dat wij er komend jaar gaan trouwen.
De eigenaresse was verbaasd, het stond niet in de agenda. Ze moest op de mail kijken, daar stond het wel.
Gisteren heb ik maar even gebeld of het toch wel geregeld was. Ze had de agenda niet bij zich, maar kon het in de mail opzoeken. Daar stond het inderdaad wel.
Ik ben er nog niet helemaal gerust op vrees ik.. vanavond gaan we er uit eten met onze ceremoniemeester, misschien dat ik er toch nog maar een keer naar vraag..