Zelfscankassa en diefstal..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 07:23

Ik had vorige week bij een 1+1 gratis artikel de ene twee keer gescand. Controle en bij die 5 dingen scannen dus net dat ene artikel die dus niet gescand was (maar wel gratis zeg maar). Wat een schaamtelijke bedoeling krijg je dan.. Ik had voor een week boodschappen gedaan dus twee grote tassen vol en alles moest er daar ter plekke uit en opnieuw met medewerkers erbij. Schaamde me kapot. :D Voortaan dus echt elk artikel scannen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 07:26

Onali schreef:
Cayenne schreef:
Stomtoevallig gisteren voor het eerst controle gehad bij de zelfscan :D
No problem hoor.. Ik vond het alleen maar interessant _O-
En na afloop krijg je blijkbaar een sticker :+
Bij 6 stickers (dus 6 controles) krijg je 2.50 euro korting op je boodschappen. Daar hoef je het dus niet voor te doen :))

Haha, ik ook. Niet mn eerste controle maar ik kreeg wel een opmerking.
Toen het op het scherm stond dat ik een controle kreeg moest ik lachen. Cassiere die kwam controleren vroeg wat er aan de hand was, was ik gister ook al niet gecontroleerd? Dus ik nee hoor, toevallig zit ik op een forum waar het over de controles van de zelfscans gaat.
Nog een tijdje over dingen gepraat voor ik wegging en idd een sticker kreeg maar dan voor stroopwafels.

Hier ook een heel leuk gesprek gehad! Idd ook over dit topic :))
Ik stond er ook echt met mijn neus bovenop omdat ik het interessant vond _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 07:40

Jildau schreef:
Ik had vorige week bij een 1+1 gratis artikel de ene twee keer gescand. Controle en bij die 5 dingen scannen dus net dat ene artikel die dus niet gescand was (maar wel gratis zeg maar). Wat een schaamtelijke bedoeling krijg je dan.. Ik had voor een week boodschappen gedaan dus twee grote tassen vol en alles moest er daar ter plekke uit en opnieuw met medewerkers erbij. Schaamde me kapot. :D Voortaan dus echt elk artikel scannen.

Kan me best voorstellen dat er meer mensen denken 1 is gratis dus die hoef ik niet te scannen

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 07:45

Jep die fout wordt helaas heel vaak gemaakt... Heel vervelend, voor iedereen natuurlijk :)
Zo ook vaak genoeg mensen gehad die 2 dezelfde producten kopen, maar dan andere variant (bv cola light + cola zero of pastasaus bolognese + pastasaus basilicum)... "Ohhhhja ik heb er één 2 x gescand... maar dat is toch dezelfde prijs, dat maakt toch niet uit?".

Jawel want met bovenstaande acties klopt de winkelvoorraad niet meer :')

Onali

Re: Zelfscankassa en diefstal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:01

Maar die snap ik niet, de cassiere aan de kassa slaat hem toch ook niet over. Waarom zou je dat dan zelf wel doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:10

xMyrth schreef:
Zelf ook als kassière gewerkt. Er kwam op zaterdagochtend altijd zo'n aparte familie. Je herkende ze meteen! Waren bij mij tijdens een steekproef eruit gevist. Ze waren voor bijna 160€ vergeten te scannen. Ze maakten zich ook echt niet druk "ach, we zijn met een grote familie, dan wordt er wel eens een foutje gemaakt en iets in de kar gegooid... Kan toch gebeuren :') "...
NEE, niet voor 160 euro hahaha. En dan de week erop gewoon weer proberen. Zij kregen uiteindelijk een zelfscanverbod :+ En terecht...

Die maken zich inderdaad niet druk want al die keren dat ze er wel mee weg zijn komen wegen veel zwaarder dan die ene keer dat ze gepakt worden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:12

Suzanne F. schreef:
xMyrth schreef:
Zelf ook als kassière gewerkt. Er kwam op zaterdagochtend altijd zo'n aparte familie. Je herkende ze meteen! Waren bij mij tijdens een steekproef eruit gevist. Ze waren voor bijna 160€ vergeten te scannen. Ze maakten zich ook echt niet druk "ach, we zijn met een grote familie, dan wordt er wel eens een foutje gemaakt en iets in de kar gegooid... Kan toch gebeuren :') "...
NEE, niet voor 160 euro hahaha. En dan de week erop gewoon weer proberen. Zij kregen uiteindelijk een zelfscanverbod :+ En terecht...

Die maken zich inderdaad niet druk want al die keren dat ze er wel mee weg zijn komen wegen veel zwaarder dan die ene keer dat ze gepakt worden.

Dat sowieso, want als je al gepakt wordt staan er geen sancties op behalve uiteindelijk dan een zelfscanverbod. Zelfs als het je één keer lukt en je drie keer gepakt wordt maak je 'winst'

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:41

Onali schreef:
Zowel de handscanner als de zelfscan hebben een display waar je gewoon je gescande producten op kan controleren.

Is echt niet zo moeilijk :+

Jij vindt het niet zo moeilijk. Dat geldt wellicht niet voor iedereen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:42

En de mensen die het moeilijk vinden, gaan naar de gewone kassa.. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 08:57

Cer schreef:
En de mensen die het moeilijk vinden, gaan naar de gewone kassa.. :j

Nee die vergeten de helft. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:08

Suzanne F. schreef:
Nee die vergeten de helft. :+

:')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:34

Ik gebruik tegenwoordig wel de handscanner. Heb momenteel zo vaak dat hij een product duurder scant dan wat er voor het vak staat. En bij de kassa vergeet ik het te melden of moet ik helemaal terug lopen.
Nu kan ik direct op de scanner de prijs controleren en evt iemand er gelijk bij halen.

Toch snap ik het als winkels geen zelfscan meer hebben.
Ik werk in een drogisterij en wij hebben momenteel nog geen zelfscan maar gaan die waarschijnlijk ergens dit jaar wel krijgen. Maar wij willen het niet. Want het gaat nog meer diefstal in de hand werken en er wordt al zoveel gestolen. Echt bizar...

Ik zie trouwens wel steeds meer zelfscan waar je ook contant kan betalen, dat vind ik dan wel weer fijn.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:49

paddington schreef:
In de UK hebben ze een systeem bij sommige supermarkten/winkels.

Je kan je item scannen maar als je die niet op de plaat naast je legt kan je niet door scannen.
En leg je bijvoorbeeld 2 items neer en je scant er 1 dan kan je ook niet verder.

Ze weten precies wat een artikel weegt.
Ja echt een goed idee, als het in de praktijk ook goed zou werken zou het pas echt mooi zijn :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:15

UNEXPECTED ITEM IN BAGGING AREA

:+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:09

Ik kreeg uiteraard controle vandaag bij mijn boodschappen :')

Ze moest 11 artikelen scannen, dat vond ik best wel een random aantal :+
Ze zei dat het te maken zou hebben met bepaalde artikelen die ik had gescand.

Vind het best veel, al snap ik het wel, aangezien ik de grote boodschappen voor een hele week deed, dus ik had ook wel een hele kar vol.
Ze bleef overigens vrij aan de oppervlakte scannen vandaag, terwijl ik zou zeggen met een hele kar vol dat je juist naar onderen zou gaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:15

Ben ook best regelmatig gecontroleerd maar vind het geen probleem.
Ik heb altijd een boodschappentrolley bij me, laat wel de bovenkant open zodat ze kunnen zien dat er niets inzit maar zij doen ook hun werk dus prima hoor.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:20

Foaly schreef:

Ik raak daar altijd zo van in paniek :') In Lissabon in m'n Lidl schreeuwde dat ding ook DIRECT als er iets misging, en het ging vaak mis. Kwam er ook meteen een boze mevrouw in het Portugees naar me schreeuwen |(

De Kruidvat heeft trouwens ook van die harde geluiden, haha. WILT U GENEESMIDDELENADVIES???? Sssssst.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:21

Ik was net bijna vergeten mijn broodjes te scannen bij de ap... gelukkig kwam ik er op tijd achter.

@baileymix: die vraag krijg ik nooit. Zelfs niet van een fysieke medewerker

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:27

Ook controle net gehad, weekboodschappen, 2 kratten vol, ze moest 4 items scannen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:56

BaileyMix schreef:
De Kruidvat heeft trouwens ook van die harde geluiden, haha. WILT U GENEESMIDDELENADVIES???? Sssssst.

Oh ja, die staat ook altijd op vol volume inderdaad _O-

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:00

purny schreef:
Ik was net bijna vergeten mijn broodjes te scannen bij de ap... gelukkig kwam ik er op tijd achter.

Die horen ze wel te stellen als je medicatie koopt. Slordigheid van het personeel van jou kruidvat dus, en gek dat het daar niet in het systeem van zelfscan zou staan...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:19

BaileyMix schreef:
Foaly schreef:

Ik raak daar altijd zo van in paniek :') In Lissabon in m'n Lidl schreeuwde dat ding ook DIRECT als er iets misging, en het ging vaak mis. Kwam er ook meteen een boze mevrouw in het Portugees naar me schreeuwen |(

Volgens mij is het nu anders maar die in Sainsbury's (in de UK dus) riep ook altijd KEIHARD "Sorry, payment not accepted, please use a different payment method" of zo _O- Soms als je je pasje/telefoon of zo gewoon te snel bewoog ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:45

Rintah schreef:
purny schreef:

Die horen ze wel te stellen als je medicatie koopt. Slordigheid van het personeel van jou kruidvat dus, en gek dat het daar niet in het systeem van zelfscan zou staan...

Oh het staat daar wel in het systeem hoor, maar ik reken bijna nooit af bij de zelfscan. Ik krijg het nooit te horen of ik vragen heb.
Laatste keer wel het advies om niet teveel paracetamol te nemen... maar dat was ook het enige

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:52

Eulogy schreef:
Volgens mij is het nu anders maar die in Sainsbury's (in de UK dus) riep ook altijd KEIHARD "Sorry, payment not accepted, please use a different payment method" of zo _O- Soms als je je pasje/telefoon of zo gewoon te snel bewoog ook.

:)) Pa-niek

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:04

Zo blij dat de AH zelfscan kassa's hun smoel houden :')

Zie het voor me, wil je afrekenen, krijg je eerst een U WORDT GECONTROLEERD dat door de hele winkel te horen is _O-