Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 01:52

Maar zoals ik al vroeg, wat is voor jou de perfecte oplossing in deze? Als het jou alleen om die 70 euro gaat, dan kun je toch aangeven bij ze van “dit en dit is er gebeurd, maar als jullie mij die 70 euro verschil toegemoet komen, dan ben ik weer blij”.
Ik kan me niet voorstellen dat de Bijenkorf daar moeilijk over zou doen.

En ik weet dat je alles al aangegeven hebt, maar misschien als je het zo concreet doet, dat er dan snel wel een oplossing is.

Gaabje

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 02:27

Veel mensen zie ik zeggen, waarom heb je de tas dan meegenomen. Maar is het zo gek om in te denken dat als je deze tas al geruime tijd graag wilt en het een realistische kans is dat je hem hierna niet meer kunt krijgen, dat je dan op dat moment toch maar akkoord gaat? Omdat je de tas anders in zijn geheel misloopt? En dat je dan hoopt dat dit achteraf opgelost kan worden? Omdat je notabene je vriend niet langer heisa wilt laten maken in de winkel?
(Waar ik mezelf ook bezwaard over zou voelen richting andere klanten)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 02:38

Gaabje schreef:
Veel mensen zie ik zeggen, waarom heb je de tas dan meegenomen. Maar is het zo gek om in te denken dat als je deze tas al geruime tijd graag wilt en het een realistische kans is dat je hem hierna niet meer kunt krijgen, dat je dan op dat moment toch maar akkoord gaat? Omdat je de tas anders in zijn geheel misloopt? En dat je dan hoopt dat dit achteraf opgelost kan worden? Omdat je notabene je vriend niet langer heisa wilt laten maken in de winkel?

Het is mij niet helemaal duidelijk of TS dit ter plekke ook wist en of haar vriend met haar overlegd heeft hier over terwijl hij in de winkel stond, misschien lees ik er overheen en kan iemand me terechtwijzen. Niet dat ik haar vriend de schuld wil geven of zo, maar ik kan me voorstellen dat hij hem dan wel gewoon meeneemt. Zeker als ze hem zelf ook nog schoongemaakt hebben, waar hij 3 kwartier op gewacht heeft.

Al vind ik dat ook niet helemaal chique genoeg voor een aankoop als deze. Want je kunt daar misschien ook extra schade mee aanrichten volgens mij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 07:06

Wat jammer dat het nu elke keer over de vieze tas gaat, terwijl dat probleem in principe niet echt speelt omdat dat direct opgelost is in de winkel. In mijn beleving benoemde TS dat alleen maar als kers op de taart in het verhaal van een slechte aankoopervaring, maar is het probleem puur dat zij als enige meer voor de tas heeft betaald dan anderen.

Hoewel ik me wel afvraag of eventuele eerdere kopers van deze tas in hetzelfde filiaal niet ook dezelfde prijs betaald hebben.

Ik snap héél goed dat het TS ontzèttend stoort dat ze "teveel" betaald heeft, het is niet eerlijk, het is onrecht, en die klöötzakken komen er mee weg.... dat voelt als een ontzettende naaistreek.

Maar als het toch niet gaat lukken om die 70 euro terug te krijgen.... dan is het waarschijnlijk toch het meest zinvol om te bedenken dat je bewust het risico hebt genomen. Je hebt de keuze gemaakt tussen niet deze tas kopen en vervolgens als alternatief het volle pond moeten betalen bij een andere winkel / nog langer wachten op weer een keer een hele goede korting.

Of hem toch maar meenemen met nog steeds een hele hoge korting t.o.v. van wat hij normaal kost.
Voor deze prijs had je hem sowieso wel gewild neem ik aan....? Het steekt alleen (logisch) dat anderen hem voor nog iets minder hebben kunnen kopen.

Maar beter een showroommodel nog kunnen kopen dan dat het helemaal op was.
En beter iets meer dan de helft betalen dan het volledige bedrag of een veel lagere korting.
Ik zou zeggen probeer dan toch blij te zijn dat je an sich nog steeds een hele goede koop hebt gedaan...? Als het toch niet gaat lukken om die 70 euro te krijgen.....

Kun je het echt niet loslaten dan zou ik zeggen nogmaals het hoofdkantoor bellen.
Of naar de winkel gaan en daar stennis schoppen / op social media je beklag doen, als je zo ver wilt gaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:40

Gaabje schreef:

Ze kan de tas overal kopen, maar niet voor deze prijs :+
En daarom vind ik het zo raar om nu over die 70 euro te gaan mekkeren, moet je kijken wat je op andere plekken betaalt....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:45

Achterom schreef:
Gaabje schreef:

Ze kan de tas overal kopen, maar niet voor deze prijs :+
En daarom vind ik het zo raar om nu over die 70 euro te gaan mekkeren, moet je kijken wat je op andere plekken betaalt....

Wat je op andere plekken betaalt is toch het punt niet :?.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:47

Wauw wat een reacties zeg, ik sta ervan te kijken :wow: denk dat als het om een zadel was gegaan er hier heel anders was gereageerd :=

Ik kan mij echt voorstellen dat TS hier ongelooflijk van baalt, de klantenservice van de Bijenkorf is echt ruk, heb ook ooit zoiets aan de hand gehad en ik ben gewoon elke dag gaan bellen, toen is er wel een oplossing gekomen in de vorm van een tegoedbon, beter iets dan niets maar netjes was het niet. Ik had meerdere artikelen gekocht en zag later pas dat ik teveel had betaald, ging toch om 50 euro, fout van de kassa, maar voordat ik een oplossing had :roll:

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:50

Om het voorbeeld van de komkommer aan te halen. Een komkommer kost overal 2 euro. Dan is er een actie van een winkel met 50% korting. Iedereen betaalt 1 euro maar jij en alleen jij betaalt 1,50 euro. Je krijgt het ter plekke niet opgelost maar hebt echt die komkommer nodig en met de bevestiging van de klantendienst dat je morgen de 50ct terug krijgt loop je de deur uit.

De volgende dag ga je naar de winkel voor die 0,50euro terug te krijgen zoals was gezegd en je krijgt de deur in je gezicht, Dan voel je je toch flink besodemieterd?

Omdat je een paar 100 euro kan uitgeven aan een tas mag je niet meer zeuren over 70 euro? Ongelofelijk dat mensen zo kunnen veroordelen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:09

Ook voor die 50 cent ging ik terug hoor.
En ik lees hier stennis schoppen in de winkel, maar dat is het helemaal niet als je in je recht staat. Als je dan voet bij stuk blijft houden, ook al kunnen er wat andere klanten meeluisteren, dat is geen stennis schoppen hoor.
Ik heb ooit geweigerd een winkel uit te gaan voordat ik m'n geld terughad. Ik had een onderwater camera gekocht en was al 4 keer teruggeweest wegens lekkage, maar een oplossing werd niet geboden. Er werd gezegd dat ik minder diep moest duiken, maar de camera had volgens de verpakking een rating tot 40m,en op 30m had ik al lekkage. Dat is bovendien niet diep, en niet waarvoor ik dat ding gekocht had. GEld terug wilden ze niet doen, maar ik had wettelijk recht op ontbinding van de koop. Heb het artikelnummer ook netjes voorgelezen en ben inderdaad niet weggegaan voordat ik het geld terug had. Ja, dat hebben andere klanten kunnen horen, maar het was geen stennis schoppen. Ik scheld niet, ik ga ook niet schreeuwen, ik verhef hooguit een beetje mijn stem en heb een vrij schelle stem. Ik blijf netjes, maar weet ook waar ik recht op heb. Dat is geen stennis schoppen, je blijft netjes, maar je gaat ook niet weg voordat de wettelijke oplossing geregeld is.

Je kunt prima netjes blijven in een winkel en toch je verhaal halen en daarmee ook andere klanten die langs lopen netjes mee laten genieten zonder beledigend te worden of boos te worden. En zelfs al zou je boos worden, je staat volledig in je recht. Ik word niet snel boos, ik scheld ook niet, maar voet bij stuk houden is soms helaas nodig. Bij stennis schoppen zie ik ruzie maken voor me, maar dat hoeft niet. Gewoon netjes blijven, schreeuwen is zelfs niet nodig, maar wel duidelijk maken wat je wilt. En juist als er andere klanten zijn sta je vaak sterker.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:20

KB12 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Maar met dat totaal plaatje, waarom wil je dan perse toch deze tas? Zoals ik nu begrijp is de tas wel goed schoon gemaakt?

Er staat zelfs in mijn beginpost dat de tas daar schoongemaakt is. En in de gauwigheid heb ik nog zeker 4 berichten gevonden waarin ik dit benoemd heb. Zelfs berichten waar jij op gereageerd hebt. Je noemde mij in dit bericht verwend en drammerig. Vervolgens kwam je aan bij punt C. En hierin benoemde je het reinigen van de tas.

Dat klopt maar jij plaatste een foto van de tas en benoemd steeds dat deze vies was en wel gereinigd is maar dan is heel dat gedoe over een vieze tas totaal niet relevant maar je blijft het wel steeds benoemen en plaatste tussendoor hiervan een foto. Dat beeld blijft hangen, dus ik vroeg me af of dat de tas wel GOED gereinigd was omdat je steeds aanhaalt dat deze vies was/is. Maar dat is opgelost dus wat doet dat er nog toe?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:29

Omdat ze in eerste instantie een vieze tas mee wilden meegeven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:30

Het doet ertoe omdat ze 1. Een vieze tas wilden verkopen, en 2. omdat de tas duurder was dan vooraf gecommuniceerd.

Het gaat om de algehele ervaring met Bijenkorf, daar valt het bewust een vieze tas verkopen ook onder. Ondanks dat dat is opgelost.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:52

Schuur_ schreef:
Om het voorbeeld van de komkommer aan te halen. Een komkommer kost overal 2 euro. Dan is er een actie van een winkel met 50% korting. Iedereen betaalt 1 euro maar jij en alleen jij betaalt 1,50 euro. Je krijgt het ter plekke niet opgelost maar hebt echt die komkommer nodig en met de bevestiging van de klantendienst dat je morgen de 50ct terug krijgt loop je de deur uit.

De volgende dag ga je naar de winkel voor die 0,50euro terug te krijgen zoals was gezegd en je krijgt de deur in je gezicht, Dan voel je je toch flink besodemieterd?

Alleen is dat niet hoe het ging, in de winkel gaven ze al aan dat de kassa-prijs naar hun mening de correcte prijs was.
En de winkel heeft nooit iets anders gezegd dan dat, die hebben voet bij stuk gehouden. En met een "dit is de prijs, take it or leave it" hebben TS / vriend besloten toch te kopen en de winkel verlaten.

Het hoofdkantoor dat TS ná aankoop contacteerde over de kwestie gaf TS gelijk, maar laat de beslissing over aan de betreffende winkel.

Zoals ik het lees hoor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 09:57

KB12 schreef:
Courses schreef:
Maar TS: De foto van wat je liet zien oogt niet schoon. Degene die die tas voor jou heeft opgehaald/aangeschaft heeft dit ter plekke ook gezien? Of mis ik nu iets?

Zoals al eerder is aangehaald: Op het moment van kopen ga je een koopovereenkomst aan. Achteraf is hier, in de meeste gevallen, geen restitutie voor te ontvangen. De opties zijn in de basis heel simpel: Je bent niet tevreden met het product/de aankoop en retourneert deze voor een retourbetaling óf je houd de tas zoals deze is en ziet dit als een wijze les. In mijn beleving maken ze het niet jouw probleem, ze hebben al meerdere keren aangegeven wat de opties zijn. Deze bevallen alleen niet, dat is een ander verhaal :)

De foto is gemaakt in de winkel. Hier werd de tas ingepakt en in de dustbag gestopt. Toen viel het mijn vriend op dat deze tas vies was. Hij heeft er toen een foto van gemaakt en aangekaart dat de tas vies is. Hierop reageerde de medewerkster dat wij dit zelf thuis kunnen reinigen en wat later in het gesprek werd er aangeboden dat ze dit zelf ook kunnen doen maar je er dan op moet wachten. De tas is dus daar gereinigd. Achteraf blijkt dit dus het showroommodel te zijn. Het zijn niet alleen de aangegeven opties die 'gegeven' zijn, het is het hele totaalplaatje.

Dit is ook al geen nette reactie van de verkoop. Ze horen te zeggen dat je het mag proberen te reinigen en als het niet lukt je de tas evengoed mag terug brengen of een korting aan te bieden omdat deze vuil is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:01

Ik had allang geen plezier meer gehad in welk item ik dan ook maar gekocht had. En als ze me de mogelijkheid geboden hadden om dat hoofdpijn ding terug te brengen, dan kssssst. Koop ik wel ergens iets anders. Zeker als hij blijkbaar zo ontzettend snel vies wordt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:04

Ik had hem ook terug gebracht en m’n geld terug gevangen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:10

Ik vind het een heel warrig verhaal. Ik denk dat er op verschillende punten fouten/miscommunicatie is geweest.

Wat ik begrijp is dat jij een tas hebt gereserveerd voor 950. In de winkel bleek deze niet klaar te liggen en hebben ze uit de winkel het showmodel gepakt.

Nu heb je dus niet de tas van je reservering gekregen (wat ook in de mail staat, want die is verlopen).

In een van de andere mails staat dat de prijzen online gelden en niet in de winkel. Dus het showmodel uit de winkel koste duurder.

Was het netjes geweest als ze hem toch voor de online prijs verkochten? Ja!
Maar ik ben bang dat je niet sterk staat hierin.
Dat mensen hem voor een andere prijs in een winkel gekocht hadden is dan hun geluk geweest. Zelfs de winkel gaf aan dat de kassa prijs op dat moment juist was.

Je had op dat moment 2 keuzes.
- je neemt je verlies en koopt hem voor de duurdere prijs.
- je laat de tas staan.

Nu achteraf kan je weinig ben ik bang. Zeker omdat de Bijenkorf niet echt zal meewerken.
Dus ik zie maar een paar opties.
- je neemt je verliest en bent blij met de tas
- je brengt de tas terug en krijgt je geld terug
- je blijft nog weken/maanden klachten in dienen en ziet wel wat er uit komt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:19

Biebz schreef:
Dus ik zie maar een paar opties.
- je neemt je verliest en bent blij met de tas
- je brengt de tas terug en krijgt je geld terug
- je blijft nog weken/maanden klachten in dienen en ziet wel wat er uit komt.

Optie 1 en 3 kun je combineren. Dus eerst maanden klagen, en overal het laten weten. Slechte reviews schrijven, enz en dan gaan ze of overstag, of niet. En bij een niet kun je er later misschien alsnog wel blij mee zijn. Maar je mag altijd een wrok blijven voelen ook al ben je wel blij met de tas. Zo zie ik het.

Persoonlijk denk ik dat ik het nog een tijd zou proberen en ook slechte reviews zou schrijven, maar dan de tas terug zou brengen en geld terug. Dan kon het afgesloten worden. Je hebt het geprobeerd, maar je wilt niet tegen die 70 euro te dure tas aan blijven kijken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:21

Wrok houden klinkt tamelijk ongezond.

Gewoon de tas houden en doorgaan met het leven lijkt me beter.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:27

Urbanus schreef:

Ik had de tas teruggebracht. Maar goed, dat is een keuze.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:30

KB12 schreef:
Balenciaga schreef:
Kun je de bevestiging die je na de reservatie hebt ontvangen met ons delen?

Ondertussen was de tas opgehaald door mijn vriend, vandaar dat de 'reservering' niet is opgehaald.

[ [url=m/7EDu6g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B5CYvw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zat deze mailtjes nog even te lezen.
Is jouw vriend direct na het onderste mailtje de tas gaan halen?
Of heb je nog een bevestiging gekregen en is hij met de bevestiging naar de winkel gegaan.

In het laatste geval zou je namelijk wel sterker staan en je geld terug moeten krijgen.

Zo niet had je beter kunnen wachten op de bevestiging. Kan zijn dat het langer duurt als het vanuit een ander filiaal wordt gehaald omdat ze ondertussen uitverkocht waren.
Laatst bijgewerkt door Biebz op 24-01-23 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:31

Jeejte hoe kunnen mensen doen alsof €70,00 geen geld is :wow:

Wellicht heeft ts heel hard gespaard voor deze tas en dan zeggen sommige als je een dure tas kunt betalen kun je die €70,00 ook wel missen :roll:

ik snap ts helemaal :j

Ts weetje nog wie je aan de telefoon hebt gehad? kun je geen rechtstreeks mail adres vragen van die persoon omdat die het zou oplossen voor je?

Van een hoger segment winkel als de bijenkorf mag je best wat klantenservice verwachten :j anders kunnen ze nog wat leren van het lagere sement winkels.
Ik had eens een bed gekocht bij Jysk, 3 dagen later was het in de aanbieding. Een mailtje aan gewaagt en zonder morren de 50% korting gekregen. bij het in elkaar zetten bleek op 1 plekje de stof niet helemaal goed te zitten ( als je het zou weg wrijven zag je minder wat niet storend was) dit gemeld zodat ze de andere ook zouden kunnen na kijken ineens zonder te vragen kreeg ik nog eens 25% korting.
Dat is pas klantenservice _/-\o_

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:36

Urbanus schreef:

Idd. Mijn oude docent zei altijd Face it, drop it, get rid of it...

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:08

En ik zeg altijd pick your battles..... en dit is er nou net zo eentje om toch aan te pakken. Niet met wrok , maar zeker met vastberadenheid

Als het alleen geld en vieze tas ( bewust mee willen meegeven, ik weet dat het is opgelost ) was, en je er niet uitkomt is het nog een optie om te denken nou ja laat maar.

Maar als ze je socials gaan afzoeken en een vriendin die bij de Bijenkorf werkt aanspreken op jouw gedrag..... nou ... ... dan ben je echt te ver gegaan.

Ik zou daar een melding van maken bij de privacy authoriteit, en dat ook aan de klantenservice vertellen.
En daarnaast aangeven dat ik met de rechtsbijstand hebt overlegd , en dat zij dit aangeven.

Overigens is dit niet mijn advies , of jou willen vertellen wat je moet doen ( daar staat het topic al vol mee, met de standaars mensen die overal graag tegen in gaan en het andere lastig maken ) .

Dit is echt wat ik zelf zou doen. Ik laat veel gaan, maar dit is principe werk.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:14

Ik vind dat TS volledig in haar recht staat. Sterker nog, met een showroommodel zou je juist nog korting verwachten want die tas is gewoon niet nieuw meer. En hij was vies. Bijenkorf handelt in dit geval niet goed.

Hoe groot is de kans dat deze tas later weer in de aanbieding komt? Ik zou hem eigenlijk retourneren en geld terug willen namelijk. Dan maar geen tas.