Dresscodes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:08

Huren ga ik ook echt niet aan beginnen. Ofwel heb ik het zelf in de kast, ofwel kijk ik of ik het ergens van iemand kan lenen. Is dat niet het geval, dan bekijk ik of er iets af te spreken is en zo nee, dan ga ik niet als ze er echt strikt aan houden. Jammer maar helaas.

tienus63

Re: Dresscodes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:16

Huren zal ik ook niet zo snel meer doen.
Het is niet alleen de huurprijs van de kleding, maar ook het halen en terugbrengen wat voor mij een reden is om dat niet meer te doen.
Een goed verhuur bedrijf maakt de kleding pas, dus met een beetje pech, langskomen om iets uit te zoeken, af te laten spelden, het ophalen en terugbrengen.
Kost mij veel reistijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:17

Ayasha schreef:
Popstra schreef:
Je kunt ook goede pakken voor heren en (gala)jurken huren....

Sorry maar als ik aan dat soort dingen moet beginnen dan is het gewoon geen feestje voor mij. Dan bedank ik.
Je kan van alles maar het is toch van het zotte dat je zulke kosten moet gaan doen voor een feestje. En ja, dat is een kwestie van prioriteiten. Mijn prioriteiten liggen dus niet daar. Gelukkig is het vaak idd "soort zoekt soort" dus dergelijke dingen zijn bij mij nog nooit voor gekomen.

Tja, ik ben ooit eens bij een echte zeer traditionele bruiloft geweest, zowel Indiaas als Marokkaans.. dan kom jij dus niet als je niet iets traditioneels aan wil.
Ik vond het fantastisch om naar zo'n winkel te gaan waar ze die jurken/sieraden verhuren en volledig aangekleed te worden.
Ik hou dan ook zeer van diverse culturen en tradities.
Zoals ik al een x eerder aangaf, bij een begrafenis/bruiloft vanuit de zware (gereformeerde) kerk zorg ik ook dat ik netjes een lange rok, geen blote schouders/benen + evt een hoed op heb.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:22

Ik ga dan niet.
Tot nu toe ook nog niet aan de hand gehad.
Maar mijn nichtje is sinds kort verloofd en dat is wel een mode dame.
Ben bang als zij gaat trouwen dat ze wel eisen gaat stellen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:39

Zo zou ik zelf geen gala jurk kopen. 1x dragen en in de kast. Dan kun je dat beter huren.

Je kunt ook designer jurkjes huren in Amsterdam. Dat is ook intressant als je een tof feest hebt. Zo een jurkje draag je ook maar 1x en kost een vermogen om aan te schaffen.

Leuk juist om eens uit te pakken op een goed feest. Dat doe je ook niet elke maand.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:43

Bij mij zou het er echt vanaf hangen voor wie het is.
Familie, echt goede vrienden > Prima, daar vind ik het wel leuk voor om dan een keer uit te pakken. En Vinted hoeft het ook niet veel te kosten. (En in sommige kledingdrachten zal ik dus ook niet als "mezelf" er zijn, maar als een verkleed figuur en zal het voelen als Carnaval. Prima, voor familie die dichtbij staat of vrienden zou ik dat wel over hebben)
Ik haat feestjes sowieso, en iedereen die mij kent weet dat ook. Verkleden heb ik niks op tegen, dus als dat gewenst is, verkleed ik me wel.

Voor vage kennissen etc: Zou ik het niet over hebben en zou ik met alle plezier niet komen. Maar zoals gezegd: ik haat feestjes. Dus als ik naar je feestje kom, dan mag je je al vereerd voelen....hihi

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:49

Brainless schreef:
Tja, ik ben ooit eens bij een echte zeer traditionele bruiloft geweest, zowel Indiaas als Marokkaans.. dan kom jij dus niet als je niet iets traditioneels aan wil.
Ik vond het fantastisch om naar zo'n winkel te gaan waar ze die jurken/sieraden verhuren en volledig aangekleed te worden.
Zoals ik al een x eerder aangaf, bij een begrafenis/bruiloft vanuit de zware (gereformeerde) kerk zorg ik ook dat ik netjes een lange rok, geen blote schouders/benen + evt een hoed op heb.

klopt. Dan ga ik niet. :) Het ide van naar een feest gaan is dat je plezier hebt, begrijp ik dat verkeerd?
Indien iets mij daar van weerhoudt zie ik dus ook echt het nut niet van gaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:38

Sky_As schreef:
Bij mij zou het er echt vanaf hangen voor wie het is.
Familie, echt goede vrienden > Prima, daar vind ik het wel leuk voor om dan een keer uit te pakken. En Vinted hoeft het ook niet veel te kosten. (En in sommige kledingdrachten zal ik dus ook niet als "mezelf" er zijn, maar als een verkleed figuur en zal het voelen als Carnaval. Prima, voor familie die dichtbij staat of vrienden zou ik dat wel over hebben)
Ik haat feestjes sowieso, en iedereen die mij kent weet dat ook. Verkleden heb ik niks op tegen, dus als dat gewenst is, verkleed ik me wel.

Voor vage kennissen etc: Zou ik het niet over hebben en zou ik met alle plezier niet komen. Maar zoals gezegd: ik haat feestjes. Dus als ik naar je feestje kom, dan mag je je al vereerd voelen....hihi

Naar feestjes van vage kennissen ga ik sowieso niet. Sociaal doe ik echt enkel nog wat ik heel leuk vind en met mensen die belangrijk voor me zijn. Dus daar heb ik het dan ook wel voor over.

Even bij andere in de kast kijken is trouwens ook nog wel een tip als je een gangbare maat hebt. Vaak is er nog wel een en ander te leen.

Maar als het je ding gewoon niet is dan is het ook prima. Het moet niet de bedoeling zijn dat je je ongemakkelijk voelt in je kleding…

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:18

Ik heb nooit uitnodigingen van vage kennissen dus als zoiets voorbijkomt is dat de moeite waard.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:32

Ayasha schreef:
Brainless schreef:

klopt. Dan ga ik niet. :) Het ide van naar een feest gaan is dat je plezier hebt, begrijp ik dat verkeerd?
Indien iets mij daar van weerhoudt zie ik dus ook echt het nut niet van gaan.

Jeetje, je kunt ook een beetje moeite doen voor een ander. Maar prima, zo zit jij blijkbaar niet in elkaar. dan moet ije inderdaad lekekr thuis blijven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:35

Wie zegt dat ze niet haar best doet voor een ander?
Je best doen voor een ander is meer dan alleen maar gewenste kleding aan doen.

En ik denk dat jij niet naar een feest gaan rot vind
Ayasha en ik vinden dat eerder een zegening, zoals je eerder ook hebt kunnen lezen.
Want wij hebben er Hééél veel voor over en dagen "pret" van.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:54

Maar hoe vaak maken jullie mee dat jullie voor zo'n feest worden uitgenodigd? Nooit tot zelden, denk ik? Dus dat is dan toch prima, je hebt een sociale kring die bij je past.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:00

Urbanus schreef:
Maar hoe vaak maken jullie mee dat jullie voor zo'n feest worden uitgenodigd? Nooit tot zelden, denk ik? Dus dat is dan toch prima, je hebt een sociale kring die bij je past.

bijzondere aanname....
Jij denkt omdat we niet aan die dress codes doen in de familie en vriendenkring dat er ook geen nette feesten zijn of zo??

Oke wij zitten hier nu aan de 25 jaars bruiloften bij direct aanverwanten, en aan 40-50-60 jarige huwelijksfeesten bij ooms en tantes.
En feesten dat ze 70 worden en 80 en dat ook uitgebreid vieren.

Maar toen al geen dresscode en nu nog niet.
Terwijl ze 25 jaar geleden aan mijn kant allemaal braaf in het wit trouwde voor de kerk dus compleet traditioneel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:12

Urbanus schreef:

Ik heb ook zelden tot nooit een feestje met een white tie-dresscode. Sommigen weten het in dit topic ook wel een beetje te dramatiseren hoor. De meeste (fantasie)dresscodes zijn prima te doen (al is het met een sieraad in een bepaalde kleur) en qua traditionele dresscodes gaat het vaak niet verder dan Tenue de Ville. Voor mij staat dat gewoon voor: kleed je een beetje netjes aan, geen spijkerstof, korte broek en gympen of slippers.

Als referentiekader: ik bevind me in een stadse/corporate/oud-studenten/havermelkdrinkers-omgeving.

Maar mocht iemand in dit topic een white tie-feestje geven, dan kom ik graag *\o/*

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:20

DuoPenotti schreef:
Urbanus schreef:

bijzondere aanname....
Jij denkt omdat we niet aan die dress codes doen in de familie en vriendenkring dat er ook geen nette feesten zijn of zo??

Oke wij zitten hier nu aan de 25 jaars bruiloften bij direct aanverwanten, en aan 40-50-60 jarige huwelijksfeesten bij ooms en tantes.

Terwijl ze 25 jaar geleden aan mijn kant allemaal braaf in het wit trouwde voor de kerk dus compleet traditioneel.

Dresscode heeft toch niet met nette feesten te maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:22

Tiggs schreef:
Urbanus schreef:

Ik heb ook zelden tot nooit een feestje met een white tie-dresscode. Sommigen weten het in dit topic ook wel een beetje te dramatiseren hoor. De meeste (fantasie)dresscodes zijn prima te doen (al is het met een sieraad in een bepaalde kleur) en qua traditionele dresscodes gaat het vaak niet verder dan Tenue de Ville. Voor mij staat dat gewoon voor: kleed je een beetje netjes aan, geen spijkerstof, korte broek en gympen of slippers.

Als referentiekader: ik bevind me in een stadse/corporate/oud-studenten/havermelkdrinkers-omgeving.

Maar mocht iemand in dit topic een white tie-feestje geven, dan kom ik graag *\o/*

Boooh, ik ook!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:25

Ik ook!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:31

Earth schreef:
Jeetje, je kunt ook een beetje moeite doen voor een ander. Maar prima, zo zit jij blijkbaar niet in elkaar. dan moet ije inderdaad lekekr thuis blijven.

Lieve bokker, als jij denkt dat je op een bepaalde manier kleden om naar een feestje te "mogen" de enige vorm van "moeite doen voor een ander" is. Dan denk ik dat je nog veel te leren hebt. :)
Máár als deze persoonlijke aanval je weer een beetje opgelucht heeft dan neem ik het graag van je aan. :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:36

Jessix schreef:

Ik mag toch hopen dat als een vriendin een gewone niets betekende verjaardag viert er geen dress code is.
Zowel is het nog erger dan ik dacht...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:46

DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:

Ik mag toch hopen dat als een vriendin een gewone niets betekende verjaardag viert er geen dress code is.
Zowel is het nog erger dan ik dacht...

Jij associeert het met nette feesten, denk ik/vraag ik?

Ik heb verschillende feesten gehad vanuit mijn werk en prive waar een dress code gevraagd werd. Ik zie dat niet zo zeer als netjes maar als een thema. Vandaar mijn vraag. :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:52

Via werk heb ik nooit andere feesten gehad als personeel BBQ. Wat dus zonder Dresscode is.

Privé feesten hebben we alleen eenmalig een thema feest jaren 70 gehad. Verder geen enkel feest ooit een dress code.
Niet bij verjaardag/bruiloften/ x jarige huwelijk. Doop/communie.
Zowel aan huis als in zalen/restaurants.
Wat voor feesten zijn er privé dan nog meer? :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:58

DuoPenotti schreef:
Urbanus schreef:

bijzondere aanname....

Maar dus exact wat ik zeg. Bij jullie is het niet gewoon om een dresscode aan te houden.

Over of dat geen nette feesten zijn heb je me niet gehoord.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:02

Ah oke, dan begreep ik je verkeerd :j

Nee gelukkig niet.
Hier genoeg mensen die zeker wel in een dresscode gaan, maar geen verplichting voor die dat niet wil.
Gemende sociale klasse denk ik dan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:02

DuoPenotti schreef:
Via werk heb ik nooit andere feesten gehad als personeel BBQ. Wat dus zonder Dresscode is.

Privé feesten hebben we alleen eenmalig een thema feest jaren 70 gehad. Verder geen enkel feest ooit een dress code.
Niet bij verjaardag/bruiloften/ x jarige huwelijk. Doop/communie.
Zowel aan huis als in zalen/restaurants.
Wat voor feesten zijn er privé dan nog meer? :D

..swingersfeesten.. <<)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:07

Hahaha

Ja dat zal ook vast een dresscode hebben _O-