Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meggiemeg schreef:Ik heb me geërgerd aan het feit dat er ouders zijn die het gedrag van hun kids goed blijven praten terwijl het kind het gedrag toe heeft gegeven. Dit vergt enige uitleg als ik het zo lees. Mijn werk bestaat onder andere uit het aannemen van de binnenkomende telefoontjes. Er belt dus een meisje op, ik zeg netjes goedemorgen en dan de bedrijfsnaam, zij begint een heel verhaal af te steken dus ik zeg verder niets en luister gewoon, vervolgens zegt ze ben je er nog? Ja ik ben er nog, reactie terug was o je zegt helemaal niets, ik terug: nee klopt jij was continu aan het woord. Haar reactie: krijg de paasei tyus en krijg kanker enzovoorts.... Toen verbrak ze de verbinding. Nu heb ik helaas al 2 zussen op veel te jonge leeftijd aan kanker verloren dus ik kan er erg slecht tegen als iemand een ander dat toewenst. Dus ik belde haar terug en vroeg of ze enig idee had wat ze allemaal zegt, dat ik dus 2 zussen aan die ziekte had verloren, haar reactie: nou en... kwam nog meer onzin uit voordat ze wederom de verbinding verbrak. Heb haar 's avonds rond etenstijd gebeld in de hoop één van de ouders te treffen, gelukt, aan haar vader uitgelegd wat zijn dochter dus doet, hij vroeg het en ze bevestigde inderdaad dat ze dat had gedaan, zijn reactie terug naar mij: ach ja het zijn kinderen hé.... Dan valt je mond toch open.
Relaxed schreef:Zwarte mensen die voor witte mensen werken ligt gewoon enorm gevoelig, terugkijkend naar de slavernij. Blanken weten gewoon niet hoe dat is. Ik snap iig steeds beter dat en waardoor Zwarte piet gevoelig ligt bij heel veel groepen. En 'hEt Is TRaDitIe' vind ik echt een slap argument. Vrouwen aan het aanrecht was ook traditie..
Op Curacao en Bonaire is de discussie net zo hard aanwezig, ook al wordt hier gezegd dat het feest daar wel gezellig is. Ook daar zijn problemen met Zwarte Piet.
En verder zeg ik er niks meer over, niet in dit topic iig
hahahatsjoe schreef:Relaxed schreef:Zwarte mensen die voor witte mensen werken ligt gewoon enorm gevoelig, terugkijkend naar de slavernij. Blanken weten gewoon niet hoe dat is. Ik snap iig steeds beter dat en waardoor Zwarte piet gevoelig ligt bij heel veel groepen. En 'hEt Is TRaDitIe' vind ik echt een slap argument. Vrouwen aan het aanrecht was ook traditie..
Op Curacao en Bonaire is de discussie net zo hard aanwezig, ook al wordt hier gezegd dat het feest daar wel gezellig is. Ook daar zijn problemen met Zwarte Piet.
En verder zeg ik er niks meer over, niet in dit topic iig
Na dit ik ook niet, maar... witte mensen werden ook tot slaven gemaakt in het minder recente verleden, daar zeuren we toch ook niet over ?
oomens schreef:Relaxed schreef:...En 'hEt Is TRaDitIe' vind ik echt een slap argument. Vrouwen aan het aanrecht was ook traditie..
Grappig dat je die aanhaalt. Dat is in Staphorst toch ook nog steeds traditie?
Waar het probleem hier zit is niet bij het feit dat ze daar conservatief of in de jaren '50 achtergebleven zijn, maar bij het feit dat ánderen, van buiten die gemeenschap vinden dat ze dat niet meer zouden mogen zijn.
Als hun eigen vrouwen massaal uit protest achter het aanrecht vandaan zouden komen of ineens broekdraagdemonstraties organiseren, dan was het wat anders, maar het is nu de buitenwereld die hen een ongewilde niet-achterlijkheid oplegt. Net zoals de buitenwereld een mening heeft over hoe ze daar moeten omgaan met karikaturen van minderheden die vrijwel niet in die gemeenschap voorkomen.
hahahatsjoe schreef:oomens schreef:
Grappig dat je die aanhaalt. Dat is in Staphorst toch ook nog steeds traditie?
Waar het probleem hier zit is niet bij het feit dat ze daar conservatief of in de jaren '50 achtergebleven zijn, maar bij het feit dat ánderen, van buiten die gemeenschap vinden dat ze dat niet meer zouden mogen zijn.
Als hun eigen vrouwen massaal uit protest achter het aanrecht vandaan zouden komen of ineens broekdraagdemonstraties organiseren, dan was het wat anders, maar het is nu de buitenwereld die hen een ongewilde niet-achterlijkheid oplegt. Net zoals de buitenwereld een mening heeft over hoe ze daar moeten omgaan met karikaturen van minderheden die vrijwel niet in die gemeenschap voorkomen.
Zo achterlijk zijn ze in Staphorst ook niet hoor ! Oudere vrouwen lopen nog wel in klederdracht, op het gemeentehuis waren 2 zussen van rond de 50 die ook klederdracht aan hadden, maar vrouwen lopen gewoon in broeken en werken ook.
germie schreef:Verder dacht ik dat ik 1 of andere stomme bokker op de foeilijst gezet had, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus dat alsnog gedaan. Als het goed is dus ook geen pb's meer dan van die persoon. Dat is 1 of andere idioot die het niet kan laten om af en toe beledigende pb's te sturen, maar nooit 1 zinnig bericht op het forum openbaar gezet heeft. Eigenlijk best triest als dat je leven is en dat je zo moet doen, dat je zo jaloers bent op het leven van een ander. Ben benieuwd wanneer er dan weer een schaduwaccount wordt aangemaakt om door te gaan met het beledigen via pb. (en kennelijk te laf om het openbaar te doen, maar ja, dan komt er ook genoeg tegengas).
hagelslag schreef:Gecondoleerd taartje
Ik ben zo zenuwachtig... Zal ook even bokt opzij doen anders ga ik nog 20x zeuren hierzo
Urbanus schreef:germie schreef:Verder dacht ik dat ik 1 of andere stomme bokker op de foeilijst gezet had, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus dat alsnog gedaan. Als het goed is dus ook geen pb's meer dan van die persoon. Dat is 1 of andere idioot die het niet kan laten om af en toe beledigende pb's te sturen, maar nooit 1 zinnig bericht op het forum openbaar gezet heeft. Eigenlijk best triest als dat je leven is en dat je zo moet doen, dat je zo jaloers bent op het leven van een ander. Ben benieuwd wanneer er dan weer een schaduwaccount wordt aangemaakt om door te gaan met het beledigen via pb. (en kennelijk te laf om het openbaar te doen, maar ja, dan komt er ook genoeg tegengas).
Hallo, kun je even het mod bericht op de eerste pagina lezen en je persoonlijke trubbels met bokkers voor jezelf houden? Dit is gewoon drama uitlokken.
Arethe schreef:Dat een bepaald persoon in mijn huishouden maar heeft besloten dat ik mee moet boodschappen doen want het is zoveel gedoe met contant geld. Terwijl hij niet werkt en ik 4 dagen in de week.