Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:27

Sterkte taartje :knuffel:

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:31

meggiemeg schreef:
Ik heb me geërgerd aan het feit dat er ouders zijn die het gedrag van hun kids goed blijven praten terwijl het kind het gedrag toe heeft gegeven. Dit vergt enige uitleg als ik het zo lees. Mijn werk bestaat onder andere uit het aannemen van de binnenkomende telefoontjes. Er belt dus een meisje op, ik zeg netjes goedemorgen en dan de bedrijfsnaam, zij begint een heel verhaal af te steken dus ik zeg verder niets en luister gewoon, vervolgens zegt ze ben je er nog? Ja ik ben er nog, reactie terug was o je zegt helemaal niets, ik terug: nee klopt jij was continu aan het woord. Haar reactie: krijg de paasei tyus en krijg kanker enzovoorts.... Toen verbrak ze de verbinding. Nu heb ik helaas al 2 zussen op veel te jonge leeftijd aan kanker verloren dus ik kan er erg slecht tegen als iemand een ander dat toewenst. Dus ik belde haar terug en vroeg of ze enig idee had wat ze allemaal zegt, dat ik dus 2 zussen aan die ziekte had verloren, haar reactie: nou en... kwam nog meer onzin uit voordat ze wederom de verbinding verbrak. Heb haar 's avonds rond etenstijd gebeld in de hoop één van de ouders te treffen, gelukt, aan haar vader uitgelegd wat zijn dochter dus doet, hij vroeg het en ze bevestigde inderdaad dat ze dat had gedaan, zijn reactie terug naar mij: ach ja het zijn kinderen hé.... Dan valt je mond toch open.

Noujazeg... 8)7 :x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:39

Ja echt ronduit bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:42

Volgens mij is dat wel een veelgehoord probleem waar leerkrachten tegenaan lopen. Ouders komen zelfs nog verhaal halen op school, want 'mijn kind doet zoiets niet' Vreselijk :n

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:22

Sterkte Taartje :(:)

Op Disney XD komt reclame voorbij. Iets in de trant van: 'soms gaat alles anders, ik zal sterk zijn zoals jij verwacht'.
Waarom moeten we altijd maar sterk zijn voor anderen? Soms is het leven gewoon prut. Topreclame op een zender voor jeugd >;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:37

Gecondoleerd taartje, heel veel sterkte.

Meggiemeg, bizar… Als ik terug kijk naar mijn eigen jeugd had ik zelf op zijn minst mijn excuses aan moeten bieden en nadien even een gesprekje met mijn ouders ( of 1 van mijn ouders ).

Jammer dat dat minder vaak lijkt te gebeuren, maar vast in veel gevallen ook wel. Alleen dat horen we niet.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:11

Relaxed schreef:
Zwarte mensen die voor witte mensen werken ligt gewoon enorm gevoelig, terugkijkend naar de slavernij. Blanken weten gewoon niet hoe dat is. Ik snap iig steeds beter dat en waardoor Zwarte piet gevoelig ligt bij heel veel groepen. En 'hEt Is TRaDitIe' vind ik echt een slap argument. Vrouwen aan het aanrecht was ook traditie..

Op Curacao en Bonaire is de discussie net zo hard aanwezig, ook al wordt hier gezegd dat het feest daar wel gezellig is. Ook daar zijn problemen met Zwarte Piet.

En verder zeg ik er niks meer over, niet in dit topic iig :')

Na dit ik ook niet, maar... witte mensen werden ook tot slaven gemaakt in het minder recente verleden, daar zeuren we toch ook niet over ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:12

hahahatsjoe schreef:
Relaxed schreef:
Zwarte mensen die voor witte mensen werken ligt gewoon enorm gevoelig, terugkijkend naar de slavernij. Blanken weten gewoon niet hoe dat is. Ik snap iig steeds beter dat en waardoor Zwarte piet gevoelig ligt bij heel veel groepen. En 'hEt Is TRaDitIe' vind ik echt een slap argument. Vrouwen aan het aanrecht was ook traditie..

Op Curacao en Bonaire is de discussie net zo hard aanwezig, ook al wordt hier gezegd dat het feest daar wel gezellig is. Ook daar zijn problemen met Zwarte Piet.

En verder zeg ik er niks meer over, niet in dit topic iig :')

Na dit ik ook niet, maar... witte mensen werden ook tot slaven gemaakt in het minder recente verleden, daar zeuren we toch ook niet over ?

Kun je alsjeblieft deze discussie ergens anders doen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:13

Het is echt veel te koud buiten. Ik ben nu al weer toe aan zomer (en winter mag best 300km verderop zijn, maar niet hier).

Ik ben soms wel blij dat ik niet op een callcenter werk. Dat lijkt me helemaal niets. Laatst dacht de telefoniste van ziengs dat ik boos was, maar dat was niet zo, ik had alleen mijn telefoon op de speaker gezet en door het zachte gebrom van mijn pc klonk mijn stem boos. Toen ik de telefoon in de hand nam was het over zei ze. Maar zo krijgt iemand soms ook onterecht een verkeerd beeld.
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 21-11-22 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht gedeeltelijk leeggehaald omdat het niet aan de regels voldoet

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:13

oomens schreef:
Relaxed schreef:
...En 'hEt Is TRaDitIe' vind ik echt een slap argument. Vrouwen aan het aanrecht was ook traditie..

Grappig dat je die aanhaalt. Dat is in Staphorst toch ook nog steeds traditie?
Waar het probleem hier zit is niet bij het feit dat ze daar conservatief of in de jaren '50 achtergebleven zijn, maar bij het feit dat ánderen, van buiten die gemeenschap vinden dat ze dat niet meer zouden mogen zijn.

Als hun eigen vrouwen massaal uit protest achter het aanrecht vandaan zouden komen of ineens broekdraagdemonstraties organiseren, dan was het wat anders, maar het is nu de buitenwereld die hen een ongewilde niet-achterlijkheid oplegt. Net zoals de buitenwereld een mening heeft over hoe ze daar moeten omgaan met karikaturen van minderheden die vrijwel niet in die gemeenschap voorkomen.

Zo achterlijk zijn ze in Staphorst ook niet hoor ! Oudere vrouwen lopen nog wel in klederdracht, op het gemeentehuis waren 2 zussen van rond de 50 die ook klederdracht aan hadden, maar vrouwen lopen gewoon in broeken en werken ook.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:14

Gecondoleerd taartjeee :(:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:28

hahahatsjoe schreef:
oomens schreef:

Grappig dat je die aanhaalt. Dat is in Staphorst toch ook nog steeds traditie?
Waar het probleem hier zit is niet bij het feit dat ze daar conservatief of in de jaren '50 achtergebleven zijn, maar bij het feit dat ánderen, van buiten die gemeenschap vinden dat ze dat niet meer zouden mogen zijn.

Als hun eigen vrouwen massaal uit protest achter het aanrecht vandaan zouden komen of ineens broekdraagdemonstraties organiseren, dan was het wat anders, maar het is nu de buitenwereld die hen een ongewilde niet-achterlijkheid oplegt. Net zoals de buitenwereld een mening heeft over hoe ze daar moeten omgaan met karikaturen van minderheden die vrijwel niet in die gemeenschap voorkomen.

Zo achterlijk zijn ze in Staphorst ook niet hoor ! Oudere vrouwen lopen nog wel in klederdracht, op het gemeentehuis waren 2 zussen van rond de 50 die ook klederdracht aan hadden, maar vrouwen lopen gewoon in broeken en werken ook.

Maak alsjeblieft je eigen topic aan als je hier zo graag wilt discuseren over een kinderfeest met fictieve figuren.... en over tradities

--

Gecondoleerd taartje! Ik snap je helemaal ene kant is het een opluchting als iemand veel pijn heeft en overlijd en aan de andere kant is het heel verdrietig! Toen mijn oma overleed was mijn eerste reactie ook oh ze heeft eindelijk geen pijn meer en is weer samen met opa dat vond ik een heel fijn gevoel. Verdriet kwam pas echt op de crematie. Ik denk dat ik al 2 jaar bezig was met afscheid nemen onbewust waardoor er meer een soort rust gevoel ontstond.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:36

germie schreef:
Verder dacht ik dat ik 1 of andere stomme bokker op de foeilijst gezet had, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus dat alsnog gedaan. Als het goed is dus ook geen pb's meer dan van die persoon. Dat is 1 of andere idioot die het niet kan laten om af en toe beledigende pb's te sturen, maar nooit 1 zinnig bericht op het forum openbaar gezet heeft. Eigenlijk best triest als dat je leven is en dat je zo moet doen, dat je zo jaloers bent op het leven van een ander. Ben benieuwd wanneer er dan weer een schaduwaccount wordt aangemaakt om door te gaan met het beledigen via pb. (en kennelijk te laf om het openbaar te doen, maar ja, dan komt er ook genoeg tegengas).

Hallo, kun je even het mod bericht op de eerste pagina lezen en je persoonlijke trubbels met bokkers voor jezelf houden? Dit is gewoon drama uitlokken.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:40

taartjee gecondoleerd..

ergenis 1 had ik net een hele rant geschreven is die opgegeten door bokt.

oorspronkelijke ergenis: dat het zo'n gezeur is met zadelassers als je over wilt van boomzadel naar boomloos. Je moet er een hele tijd op wachten dus ik zou graag boomzadel ook aangepast krijgen voor de overbrugging. Maar nee dan moet je blijkbaar een 2e zadelpasser vinden en nog een keer een paar honderd uitgeven voor een consult + reiskosten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:41

Gecondoleerd taartje

Ik ben zo zenuwachtig... Zal ook even bokt opzij doen anders ga ik nog 20x zeuren hierzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:44

hagelslag schreef:
Gecondoleerd taartje

Ik ben zo zenuwachtig... Zal ook even bokt opzij doen anders ga ik nog 20x zeuren hierzo

heel herkenbaar. Ik mocht vannochtend en was ook takke zenuwachtig zat bijna te janken daaroo en mijn man liet het afweten hiep hoi feest. :+ maar ik leef nog. Dus jij leeft vanavond ook nog! You go girl!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:50

Urbanus schreef:
germie schreef:
Verder dacht ik dat ik 1 of andere stomme bokker op de foeilijst gezet had, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus dat alsnog gedaan. Als het goed is dus ook geen pb's meer dan van die persoon. Dat is 1 of andere idioot die het niet kan laten om af en toe beledigende pb's te sturen, maar nooit 1 zinnig bericht op het forum openbaar gezet heeft. Eigenlijk best triest als dat je leven is en dat je zo moet doen, dat je zo jaloers bent op het leven van een ander. Ben benieuwd wanneer er dan weer een schaduwaccount wordt aangemaakt om door te gaan met het beledigen via pb. (en kennelijk te laf om het openbaar te doen, maar ja, dan komt er ook genoeg tegengas).

Hallo, kun je even het mod bericht op de eerste pagina lezen en je persoonlijke trubbels met bokkers voor jezelf houden? Dit is gewoon drama uitlokken.

Nee, er staat geen naam bij en ik heb dit maanden terug al eens aangekaart en toen werd er gezegd dat ze niets tegen pb's deden. Ik dacht dus dat ik die persoon op de foei lijst gezet had, maar dat bleek niet zo te zijn. Dus nu alsnog gedaan. Was vooral ook een ergernis naar mezelf omdat ik dacht dat ik wel 1 foei had, maar bleek er geen te zijn. Nu dus weer 1.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:51

Taartje gecontroleerd met het verlies van jouw oma.

Hagelslag, ik hoop dat ze wat kunnen vinden.

Voor de hele Sinterklaas en al dan niet slavernijverleden, alsjeblieft niet hier.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 15:52

Germie, gewoon niet doen. Het mag niet, dus klaar.

Speciaal voor jou nog even een screenshot erbij.

Afbeelding

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:16

Dat een bepaald persoon in mijn huishouden maar heeft besloten dat ik mee moet boodschappen doen want het is zoveel gedoe met contant geld. Terwijl hij niet werkt en ik 4 dagen in de week.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:19

De hond of kat laat scheten :(

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:26

Mensen die op de gang hele gesprekken gaan voeren, ze hebben allebei een een eigen kantoor, kies er 1 ofzo

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:27

Arethe schreef:
Dat een bepaald persoon in mijn huishouden maar heeft besloten dat ik mee moet boodschappen doen want het is zoveel gedoe met contant geld. Terwijl hij niet werkt en ik 4 dagen in de week.

Gaat het over je ex? Laat het hem even lekker uitzoeken. Straks moet hij het ook alleen doen.

Ik ben blijkbaar enthousiaster over kookworkshops dan mijn vrienden :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:28

hagelslag schreef:

Mri is ook gewoon niet leuk.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 16:29

Ik wil niet mee doen aan black friday maar de platenzaken hebben ook kortingen dan..