Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:51

Warboel schreef:
Paar weken in een sportwinkel als bijbaan in het weekend. Ging toen richting zomervakantie dus zou er toen fulltime werken in de vakantie. Ze werkten daar met portofoons en in de pauze deed je die dan uit. Alleen had ik er niet aan gedacht om ‘m uit te doen in m’n pauze en toen hoorde ik ze over mij roddelen :') Super dom.
M’n oom heeft toen een vakantiebaantje geregeld in de drukkerij waar hij werkte en heb toen veel meer verdiend, veel meer geleerd én veel meer plezier gehad _O-

Wat dom van die mensen! Maar goed van je oom, toch nog iets leukers en beters!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:17

Foaly schreef:
Westerntrail schreef:
Bij de Kirby

Oke dit is alweer meer dan 26 jaar terug hoor :D

Hier ging ik werken als telefoniste hierbij moest ik het hele telefoonboek af om mensen te bellen voor een afspraak voor demonstratie van de Kirby.

De kirby is een stofzuiger van toen 4000 gulden jaa :D
Dan moest ik dus een soort van verkooppraatje maken via telefoon :D
Niet mijn specialiteit, je moest dan ook ongeveer 4 afspraken maken in de week haalde je dit niet dan mocht je het nog 1 week proberen en haalde je die volgende weeks ook geen afspraken meer tja dan ws het gebeurd.
Zo heb ik daar maar 3 weken gewerkt, de sfeer was daar ook niet echt, zge maar appart maandags dan zongen ze voor het werken gaan het Kirbylied en je mocht ook geen jeans aan het liefst een rok.

Dat die stofzuiger wel zo,n 30 cm diep kon zuigen dat ging er bij mij ook niet in.

Al met al mijn vreemdste ervaring op werkgebied. :')

Nu wil ik het Kirbylied horen :')

_O- _O- Ze hadden ook nog nog zo,n soort scheepsbel daarbij en dan eerst zingen op maandagochtend helaas weet ik niet meer hoe het ging aangezien wij als telefonistes het allemaal zoo vaag vonden :D

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:12

Een update van mij.. ik zit nu thuis met Corona, maar volgende week ga ik vertellen dat ik per direct stop. Ik heb mijn oude werkgever al laten weten dat ik terugkom en die waren heeeeel blij *\%/*

Eind goed al goed, het gras bleek niet groener maar hartstikke dor..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 09:21

Ik heb ergens gewerkt waar tijdens mijn niet contract verlengd gesprek bijna letterlijk werd gezegd dat ze spijt hadden dat ze mij hadden aangenomen.
Thanks hè :')

VuurVleugelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:44

Es_ther schreef:
Ik heb ergens gewerkt waar tijdens mijn niet contract verlengd gesprek bijna letterlijk werd gezegd dat ze spijt hadden dat ze mij hadden aangenomen.
Thanks hè :')

Oh ja zo had ik er ook één, een extern persoon had gekeken naar de financiën van het bedrijf en die zei tijdens mijn functioneringsgesprek dat ze mij nooit aan hadden moeten nemen ivm de kosten. Soort van 'bedankt dat je er was maar je had hier helemaal niet moeten zijn'. Needless to say, mijn contract werd niet verlengd :+

kiki1976

Re: Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:16

Haha ooit eens gesolliciteerd op exact dezelfde functie die ik al 11 jaar deed, enkel bij een ander concern.
Bij mijn oudere werk deed ik meer verschillende dingen dat bij degene waar ik solliciteerde.
Ging enkel om meer uren die mijn oude werk niet kon geven.
Werd ik afgewezen omdat ik niet genoeg ervaring zou hebben _O- Zat toen overigens al ruim 25 jaar in de verkoop.
Zeg dan bv eerlijk dat ik te oud was ( ja ik weet het dat mogen ze niet) of dat ze het niet fijn vonden dat ik te veel ervaring had bij een concurrent.