Ruzie tussen vriend en mijn familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:48

marleen_usar schreef:
De wereld zou er een stuk beter uit zien als mensen zich niet met elkaar zouden bemoeien. Waarom mag jou vriend niet op zijn telefoon een spel spelen, omdat dat niet gepast is? Had veel gescheeld als je broer zich niet had bemoeid met de telefoon van jou vriend.
Misschien kan hij de volgende keer zijn telefoon thuis laten dan is er ook geen verleiding.

Ik vind het een hele normale regel aan tafel. Aanwezig zijn en niet in je telefoon zitten.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:49

marleen_usar schreef:
De wereld zou er een stuk beter uit zien als mensen zich niet met elkaar zouden bemoeien. Waarom mag jou vriend niet op zijn telefoon een spel spelen, omdat dat niet gepast is? Had veel gescheeld als je broer zich niet had bemoeid met de telefoon van jou vriend.
Misschien kan hij de volgende keer zijn telefoon thuis laten dan is er ook geen verleiding.

Omdat de wereld er nu niet per se beter op wordt als we ons allemaal gaan gedragen als ‘aso’s’ zonder normen en waarden onder het mom van ‘bemoei je niet’ :x
Spelletjes spelen in een restaurant is gewoon iets dat je niet doet en het is logisch om daarop aangesproken te worden. De toon waarop is een andere discussie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:50

Ibbel schreef:
Het blijkt dat bokt toch echt op de werkelijkheid lijkt :+

Bokker 1 is irritant bezig (vriend), een ander ergert zich daaraan en probeert subtiel bij te sturen (broer), bokker 1 gaat door met irritant zijn, en bokker 2 doet opeens een uitval.

Wie krijgt de OW? Bokker twee, want die trekt z'n mond open :))
Wie zuigt en ontloopt de dans volgens sommigen? Bokker 1, want die doet niemand kwaad met z'n gedrag.

Gniffel, ik hoor in andere topics andere meningen over dit soort situaties :P

:') _/-\o_

geweldig voorbeeld :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:53

marleen_usar schreef:

Hé ja, laten we lekker een individualistische samenleving worden :7

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:55

Urbanus schreef:
marleen_usar schreef:

Ik vind het een hele normale regel aan tafel. Aanwezig zijn en niet in je telefoon zitten.

Maar wat voor jou normaal is, kan abnormaal zijn voor een ander. Het merendeel zal het asociaal vinden maar als ik bij ons op het werk even bij onze horeca afdeling loop tijdens het diner dan zit minstens de helft op de telefoon te pingelen en niet alleen kinderen, ook gerust de ouders en opa en oma. Dan wordt er geen woord gewisseld en een tafel verderop wordt er gezellig gekeuveld onder elkaar. Beide families zullen het normaal vinden van hun eigen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:57

Maar hoeveel moeite is het om even (laat zeggen 2 uurtjes) mee te doen met de gesprekken en er een leuke tijd van te maken voor diegene die je uitgenodigd heeft? Heel even je telefoon checken oké dat blijkt heel gewoon te zijn tegenwoordig maar dan verder de aandacht weer bij het gezelschap?

pmarena

Re: Ruzie tussen vriend en mijn familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:59

We weten helemaal niet of vriend wel of niet mee deed met de gesprekken.
En of hij de hele tijd op zijn telefoon zat. TS zelf is het iig niet eens opgevallen.

We weten alleen dat broertje de hele familie voor schut gezet heeft in het restaurant.
Als die zijn grote waffel had gehouden was er misschien niks aan de hand geweest.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:12

Dan had het broertje een k*t-avond gehad, maar hé, who cares hè?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:13

Als haar vriend niet aan tafel pokémon had gespeeld was er ook niks aan de hand geweest.

Tja. Ze moeten het lekker samen uitpraten en hopelijk gaat dat verder dan willen bepalen wiens schuld het is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:16

Urbanus schreef:
Als haar vriend niet aan tafel pokémon had gespeeld was er ook niks aan de hand geweest.

Tja. Ze moeten het lekker samen uitpraten en hopelijk gaat dat verder dan willen bepalen wiens schuld het is.

daar ben ik het mee eens.

En voor mij persoonlijk hiermee een afsluiter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:16

Ibbel schreef:

Nu had iedereen een küt-avond, vind je dat een betere optie dan...?

Trouwens wel erg groot gevoel voor drama hoor, als je avond verpest is doordat een zwager zijn telefoon erbij pakt :=

Wat mij betreft blijft de belangrijkste vraag: was het voor de ouders van TS vervelend, de mate waarin vriend op zijn telefoon zat? Of hebben die er net zo weinig van gemerkt als TS zelf...? Want dan begon het echte probleem pas door broertje die even alle aandacht op zich vestigde.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:29

Hij vestigde de aandacht niet op zichzelf door iemand anders tot de orde te roepen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:39

Heel soms moet je iets slikken om te voorkomen dat het fout gaat, in dit geval zijn de ouders wel de dupe van een avond die ze waarschijnlijk anders voor ogen hadden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:42

pmarena schreef:
Ibbel schreef:

Nu had iedereen een küt-avond, vind je dat een betere optie dan...?

Trouwens wel erg groot gevoel voor drama hoor, als je avond verpest is doordat een zwager zijn telefoon erbij pakt :=

Wat mij betreft blijft de belangrijkste vraag: was het voor de ouders van TS vervelend, de mate waarin vriend op zijn telefoon zat? Of hebben die er net zo weinig van gemerkt als TS zelf...? Want dan begon het echte probleem pas door broertje die even alle aandacht op zich vestigde.

Maar waarom wil je dat weten? Ts vraagt tips voor het gesprek, niet of wij even met z'n allen willen bepalen wie schuldig is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:46

Ibbel schreef:
Het blijkt dat bokt toch echt op de werkelijkheid lijkt :+

Bokker 1 is irritant bezig (vriend), een ander ergert zich daaraan en probeert subtiel bij te sturen (broer), bokker 1 gaat door met irritant zijn, en bokker 2 doet opeens een uitval.

Wie krijgt de OW? Bokker twee, want die trekt z'n mond open :))
Wie zuigt en ontloopt de dans volgens sommigen? Bokker 1, want die doet niemand kwaad met z'n gedrag.

Gniffel, ik hoor in andere topics andere meningen over dit soort situaties :P

Maar hoezo irritant. Oké dus je vindt dat asociaal. Maar hij stoorde toch niemand gezien de rest van de tafel het blijkbaar niet eens door had.

Dus meer: bokker twee ergert zich aan 1 terwijl de rest zo iets heeft van ‘tja tis mijn manier niet maar oké. Het schaad niemand.’
Bokker 2 schiet ineens grof en persoonlijk uit zijn slof op een moment dat 1 niemand lastig valt. Ja. Dan krijg je een OW ja. Dat iemand niet jouw bevelen/bijsturing op volgt maakt je niet minder onbeschoft als je dan ineens uit vliegt. Dingen gaan niet altijd zoals het jouw goed dunkt en ja. Degene die dan grof wordt, ongeacht of daar ‘reden’ voor is krijgt dan idd de OW (of de waarschuwing eerder.)

Het waarden en normen op dringen van broer is idd vergelijkbaar met bokkers soms. En op het eind van de dag maken we ons daar allemaal wel eens schuldig aan denk ik: we zijn slechts mensen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-10-22 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:47

pmarena schreef:
Wat mij betreft blijft de belangrijkste vraag: was het voor de ouders van TS vervelend, de mate waarin vriend op zijn telefoon zat? Of hebben die er net zo weinig van gemerkt als TS zelf...?

Denk het wel want anders wilden niet alle koppen bij elkaar om het te bespreken.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:48

Zo te lezen moet de familie met de 'kenners' op Bokt praten... :+ }>
De vlieg is inmiddels een flinke mammoet, waar de mensen waar het om gaat geen weet van hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:51

Urbanus: Het is handig om te weten, voor het geval het op dat gesprek zo ontaard als hier in het topic: dat het gros maar meteen vriend er van langs geeft. Het is niet fair als vriend volop op zijn flikker krijgt in het geval die helemaal niet zo storend op die telefoon aanwezig was als het scenario dat bokkers hier nu (zonder daadwerkelijke kennis van zaken) lopen te schetsen.

Ik vind het wel mooi trouwens, die opmerkingen van "wij hoeven niet te bepalen wie (het meest) schuldig is." En intussen wel de vriend als meest schuldige aanwijzen :=

Terwijl het best heel prima kan zijn dat niemand last van die kerel had, totdat broertje even zijn gram moest halen.

Als TS wil dat het gesprek goed gaat verlopen, is het wel zaak om een ieder het gevoel te geven gehoord te worden en niet onterecht "de schuld" toegeschoven te krijgen. En een duidelijk beeld te hebben bij wat er nu precies gebeurde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:53

pmarena schreef:
Urbanus: Het is handig om te weten, voor het geval het op dat gesprek zo ontaard als hier in het topic: dat het gros maar meteen vriend er van langs geeft. Het is niet fair als vriend volop op zijn flikker krijgt in het geval die helemaal niet zo storend op die telefoon aanwezig was als het scenario dat bokkers hier nu (zonder daadwerkelijke kennis van zaken) lopen te schetsen.

Ik vind het wel mooi trouwens, die opmerkingen van "wij hoeven niet te bepalen wie (het meest) schuldig is." En intussen wel de vriend als meest schuldige aanwijzen :=

Terwijl het best heel prima kan zijn dat niemand last van die kerel had, totdat broertje even zijn gram moest halen.

Excuses als ik je het idee heb gegeven dat ik partij trek.

Ik ben er niet bij geweest, kan er niet veel zinnigs over zeggen.

Geen idee wie het meest schuldig is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:56

Ik ook niet. Vandaar dat het me fair lijkt om de opties open te houden en ieders verhaal te horen, zodat er gericht bijgestuurd kan worden en niet de zwarte piet bij 1 terechtkomt en de ander de hand boven het hoofd wordt gehouden....ofzo.

Als je als TS zijnde vreest voor het gesprek zou ik precies willen weten hoe de vork in de steel zit zodat ik kan proberen om ieder het gevoel te geven dat die niet in een vervelend hoekje geduwd wordt.

meggiemeg schreef:
pmarena schreef:
Wat mij betreft blijft de belangrijkste vraag: was het voor de ouders van TS vervelend, de mate waarin vriend op zijn telefoon zat? Of hebben die er net zo weinig van gemerkt als TS zelf...?

Denk het wel want anders wilden niet alle koppen bij elkaar om het te bespreken.

Nou lijkt me dat het gebeuren vanaf de uitbarsting van broertje reden genoeg is om het even over deze avond te willen hebben := Dat zegt niks over wat er aan vooraf ging. Je weet wel, dat TS en de rest van de tafel verbouwereerd zaten te kijken van hè wat is hier nou ineens aan de hand....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 26-10-22 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:57

Zonde voor je ouders vooral.

Telefoon of niet... Hangt ook van de avond af. Een avondje schoonfamilie kan verrekt lang duren soms. Gaat vaak over mensen en situaties uit het verleden die de aanhang niet kent, als dat een paar uur doorgaat kan ik me er wel wat bij voorstellen. Ik vind het sowieso niet aan broer om partner van zus tot de orde te roepen. Ik denk dat ik zelf m'n zus even apart had gepakt om haar te vragen het subtiel met mijn zwager te bespreken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:02

Tja, ervaring leert dat gamen zwaar verslavend kan zijn, ook Pokemon blijkbaar. Ik kan me echt niet voorstellen dat vriend in andere situaties niet met de telefoon voor zn snufferd zit, misschien is hij daarom wel zo pissig wanneer ts hem er op aanspreekt. Hoe gaat het bij jullie thuis ts, gezellig samen eten, zonder telefoon of tv of ook je mobiel in de aanslag naast je bord.
Broer heeft kennelijk al wat kreten geslaakt maar vriend pakt(of wil het niet oppakken) en broer ploft. Beide fout maar van broer kan ik het me goed voorstellen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:08

Ik kan het me voorstellen dat je gefrustreerd raakt, maar dat je dan als een viswijf over de tafel moet gaan bléren inclusief scheldwoorden is gewoon nog steeds onbeschoft.
Als hints niet binnen komen dan zeg je iemand naam of pakt eventueel diens arm en zegt "joh, ik vind het echt heel vervelend dat je tijdens het diner constant op je telefoon zit."

Passief agressieve "hints" zoals "gezellig he" vallen voor mij ook gewoon onder kleutergedrag.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:16

Ik zou het incident tussen beide zwagers nog niet eens het ergste vinden.

Wat ik erger vind, is dat vriend aansluitend de rest van de avond als een zombi aan tafel gaat zitten. Dat is behoorlijk sfeerbepalend, dus dan verpest je het verjaardagsetentje waar je nota bene als gast voor bent uitgenodigd. Ik kan me voorstellen dat dit voor de schoonouders een behoorlijke deceptie is.

TS, ik denk dat het uitpraten niet gaat lukken als je vriend nog steeds boos is/wordt over wat er is gebeurd. Dat is vragen om de volgende escalatie.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:20

Ik heb persoonlijk ook veel moeite met passief agressieve hints, ik kan me daar ook aan ergeren.
Dat gezegd hebbende, is dat natuurlijk ook iets wat we gewoon niet weten. Ik vind over tafel blèren ook asociaal, maar het is wel een gevolg van, natuurlijk.

pinto_1 schreef:
k zou het incident tussen beide zwagers nog niet eens het ergste vinden.

Wat ik erger vind, is dat vriend aansluitend de rest van de avond als een zombi aan tafel gaat zitten. Dat is behoorlijk sfeerbepalend, dus dan verpest je het verjaardagsetentje waar je nota bene als gast voor bent uitgenodigd. Ik kan me voorstellen dat dit voor de schoonouders een behoorlijke deceptie is.

Dit idd, en dan vervolgens er nog steeds dagenlang boos over blijven en klagen dat hij zichzelf niet kan zijn.....