Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:07

BaileyMix schreef:
Bijzondere vergelijking :+ Als jij jezelf uitnodigt bij mensen thuis heb je je inderdaad aan te passen aan de gastheer/vrouw. Heeft niks met Nederlandse ongastvrijheid te maken hoor.

Niet 'bij mensen thuis', maar 'bij jouw zoon thuis', en die is in principe een voortzetting van jouw lijn en hoort gewoon gehoorzaam en respectvol te zijn. Je bent tenslotte niet alleen ouder (en daarom een autoriteit ten opzichte van iemand die jonger is), maar ook zijn vader.

Daar kunnen ze in de cultuur van zijn vriendinnetje misschien anders tegenaan kijken, maar ten eerste is zij een vrouw, ten tweede is ze geen bloedverwant, en ten derde is ze niet eens officieel zijn partner.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:10

oomens schreef:
BaileyMix schreef:
Bijzondere vergelijking :+ Als jij jezelf uitnodigt bij mensen thuis heb je je inderdaad aan te passen aan de gastheer/vrouw. Heeft niks met Nederlandse ongastvrijheid te maken hoor.

Niet 'bij mensen thuis', maar 'bij jouw zoon thuis', en die is in principe een voortzetting van jouw lijn en hoort gewoon gehoorzaam en respectvol te zijn. Je bent tenslotte niet alleen ouder (en daarom een autoriteit ten opzichte van iemand die jonger is), maar ook zijn vader.

Daar kunnen ze in de cultuur van zijn vriendinnetje misschien anders tegenaan kijken, maar ten eerste is zij een vrouw, ten tweede is ze geen bloedverwant, en ten derde is ze niet eens officieel zijn partner.

Bij oomens is het altijd moeilijk gokken of hij nu zijn eigen standpunt vertegenwoordigd of een voorbeeld geeft hoe andere culturen werken. :Y) Maar als het tweede het geval is, zit hij er waarschijnlijk niet ver vandaan.
Niet iedereen omarmt de NL'se cultuur.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:15

oomens schreef:

Wel 'bij mensen thuis' wánt, ze is geen bloedverwant en geen officiele partner :))

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:17

oomens schreef:
BaileyMix schreef:

En gezien ze officieel niet zijn partner is en het wel volledig haar huis is. Dient meneer zich dus gewoon te schikken naar Nederlandse standaard.

Dus oftewel hij slaapt ook op de grond zonder morren of hij huurt een B&B. Nog ff hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:19

Als mijn partner zo xenofoob was als Bokt en zo zou praten als mijn ouders langs zouden willen komen uit het buitenland, was diegene ook snel mijn ex geworden, mijn hemel. :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:29

Mkango schreef:
Als mijn partner zo xenofoob was als Bokt en zo zou praten als mijn ouders langs zouden willen komen uit het buitenland, was diegene ook snel mijn ex geworden, mijn hemel. :')

Als zou blijken dat je toekomstige schoonfamilie tegen elkaar stommetje spelen over de situatie zou ik ook een exitstrategie hebben.

Het is één ding of schoonpa wil komen logeren tijdens een verbouwing, maar wel een héél ander ding dat schoonpa niet weet dat er wordt samengewoond en dat er dus maar gewoon gedaan moet worden dat dat níet het geval is, en als gevolg daarvan de vrouw (en huiseigenares) moet gaan wieberen om de schijn op te houden...

Dat heeft sod all met xenofobie te maken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:38

Ik denk dat in het geval van Luckystory vooral de vriend wat te verwijten valt, die moet gewoon de ballen hebben om uit te leggen hoe het zit, accepteert zijn vader dat niet dan komt hij vast ook niet logeren. Maar communiceren heeft hij blijkbaar niet van zijn ouder's geleerd, als ik lees hoe die omgaan met elkaar door te saboteren ipv erover te praten :Y) .

musiqolog

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:55

Oké jongens, volgende onderwerp. We zijn hier niet gekomen om pagina's lang te discussiëren over wie wanneer waar onder welke omstandigheden wel of niet welkom is, en wie vervolgens waarover wat wel of niet gezegd heeft. Open hier desnoods een apart hoe-ga-ik-om-met-mijn-schoonfamilie-topic voor.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:01

musiqolog schreef:
Oké jongens, volgende onderwerp. We zijn hier niet gekomen om pagina's lang te discussiëren over wie wanneer waar onder welke omstandigheden wel of niet welkom is, en wie vervolgens waarover wat wel of niet gezegd heeft. Open hier desnoods een apart hoe-ga-ik-om-met-mijn-schoonfamilie-topic voor.

De kracht van bokt is soms een nuttige discussie te voeren daar waar het overbodig lijkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:07

Iets meer kijk op een andere cultuur kan helpen. De zoon wil zijn westerse levensstijl niet kwijt, maar ook zijn vader niet teleur stellen. En dus heeft hij vader nooit verteld hoe het echt zit. Als je er niet over praat, is het er niet, in sommige culturen.

Maar dat leidt dus tot de ongemakkelijke situatie die hier nu is ontstaan. Met een schoonvader die uit het Midden Oosten kwam, begrijp ik de situatie best. Mijn schoonvader heeft ook moeten wennen aan ongehuwd samenwonen toen hij hier pas was. Het was de liefste man ooit, maar vaste overtuigingen gooi je niet zomaar overboord.

Ik wens je vriend de moed om zijn vader de waarheid te vertellen TS, maar het zal niet meevallen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:17

Mkango schreef:

Ja, koekkoek, je niet je eigen huis uit laten jagen omdat je vriend een schijtlijster is die niet tegen zijn vader durft te zeggen dat hij in het huis van zijn vriendin woont is xenofobisch? Kom op. Hij mag prima de schijn ophouden en de cultuur van zijn vader accommoderen, lekker in zijn eigen huis. Bovendien nogal simpel om te denken dat dit in bepaalde Nederlandse kringen niet ook de cultuur is, hoor. :evaw:

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:18

prompter schreef:
Ik wens je vriend de moed om zijn vader de waarheid te vertellen TS, maar het zal niet meevallen.

TS? Topicstarter is PoelieWoelie, die heeft zich in dit schoonouders-verhaal nog helemaal niet gemengd...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:32

musiqolog schreef:
prompter schreef:

TS? Topicstarter is PoelieWoelie, die heeft zich in dit schoonouders-verhaal nog helemaal niet gemengd...

Musiqolog
Is het schoonouder verhaal zo dramatisch voor je dat je hier fel op reageert?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:37

Jessica_K schreef:
Ik heb nog wel een vreemde. Ik mocht bij mijn ex in bed nooit iets met mijn handen of mond doen bij hem, omdat hij een ex had die ooit is verkracht en die dat nooit bij hem wilde doen. :?

Ik heb misschien een gebrek aan fantasie maar wat doe je dan? Gewoon liggen en wachten?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:39

musiqolog schreef:
prompter schreef:

Neem me niet kwalijk, dan maken we er LuckyStory van.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:40

Ik hoef ook geen advies hoor. Ik kijk wel hoe ik het aanpak. :) Alleen realiseerde ik mij dat schoonouders- situaties één van de snelste manieren is om van je vriend je ex te maken. Helemaal als daar nog de factor 'andere cultuur' in meespeelt
Zéér glad ijs... Zulke dingen... :=

Ik wilde het hier als voorbeeld geven omdat ik al enkele dagen het gevoel heb dat ik mee doe in zo'n film met Ben Stiller. Of dat iemand met een verborgen camera tevoorschijn komt en zegt dat het een grapje is.
Zo'n absurd gevoel heb ik erbij.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:43

Schuur_ schreef:
Jessica_K schreef:
Ik heb nog wel een vreemde. Ik mocht bij mijn ex in bed nooit iets met mijn handen of mond doen bij hem, omdat hij een ex had die ooit is verkracht en die dat nooit bij hem wilde doen. :?

Ik heb misschien een gebrek aan fantasie maar wat doe je dan? Gewoon liggen en wachten?

Voeten kunnen ook nog. Of je oor.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:47

Danique_G schreef:
Schuur_ schreef:

Voeten kunnen ook nog. Of je oor.

En bedankt! Voor de beeld-denkers hier aanwezig... :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:47

Luckystory schreef:
Ik hoef ook geen advies hoor. Ik kijk wel hoe ik het aanpak. :) Alleen realiseerde ik mij dat schoonouders- situaties één van de snelste manieren is om van je vriend je ex te maken. Helemaal als daar nog de factor 'andere cultuur' in meespeelt
Zéér glad ijs... Zulke dingen... :=

Ik wilde het hier als voorbeeld geven omdat ik al enkele dagen het gevoel heb dat ik mee doe in zo'n film met Ben Stiller. Of dat iemand met een verborgen camera tevoorschijn komt en zegt dat het een grapje is.
Zo'n absurd gevoel heb ik erbij.

Nou dat snap ik wel, wat bizar joh!

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:01

Schuur_ schreef:
Jessica_K schreef:

Haha. Daar kwam het wel een beetje op neer. De seks was dus nogal saai en hij zelf zo mogelijk nog saaier, de relatie heeft dan ook niet zo lang geduurd :')

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:12

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:36

Jessica_K schreef:
Haha. Daar kwam het wel een beetje op neer. De seks was dus nogal saai en hij zelf zo mogelijk nog saaier, de relatie heeft dan ook niet zo lang geduurd :')

Ik heb zo wel eens een ONS gehad. Die zei ineens dat ik moest stoppen met bewegen. Was wel apart. Hoorde later dat die dat dus vaker vroeg aan meiden. Later had die een relatie en heb me altijd afgevraagd of het daar ook zo aan toeging

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:42

Schuur_ schreef:
Jessica_K schreef:

Ik heb zo wel eens een ONS gehad. Die zei ineens dat ik moest stoppen met bewegen. Was wel apart. Hoorde later dat die dat dus vaker vroeg aan meiden. Later had die een relatie en heb me altijd afgevraagd of het daar ook zo aan toeging

Nou wees blij dat hij het nog vroeg.
Ik heb onlangs Dahmer gezien op netflix en die zorgde er zelf wel voor dat men stil bleef liggen. :x

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:53

Pumpkinbroes schreef:
Bestek mocht tijdens het eten niet tegen mijn tanden aankomen.

Ahh die ex snap ik

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:11

In het kader van bestek tegen tanden, knakkende kaken en smakken waar men niet tegen kan. Ik mag niet in ijsjes bijten van mijn vriend. :') Hij krijgt daar altijd een hele heftige lichamelijke reactie op als hij iemand anders tanden in ijs hoort bijten. Daardoor ga ik meestal ergens anders mijn waterijsje eten, likken duurt me echt veel te lang.