zonnebloem18 schreef:
Laten we Beatrijs niet als norm nemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urbanus schreef:[ [url=m/ZgVQ8v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn innerlijke kind kijkt hoe de discussie de bocht uitvliegt.
Urbanus schreef:Avalanche schreef:En de ouders kunnen dan ook echt niet genieten.
Maar ja, sommige ouders hebben alleen een leuke tijd als hun kinderen erbij zijn. Dat mag. Dat is oké. Maar dan moeten ze keuzes maken.
Een uitnodiging is precies wat het is. Een uitnodiging. Geen verplichting. En als je je als uitgenodigde niet kunt vinden in wat het bruidspaar wil, dan blijf je thuis.
Shadow0 schreef:Misschien realiseer ik me ook wel niet genoeg hoe anders dat op andere plekken was...
Urbanus schreef:Ik was ook heel braaf, maar mijn ouders waren wel team “wij willen ook een keer een relaxte avond zonder de kinderen in de gaten te houden.”Regio afhankelijk ook. Ik kom uit het westen, geen aparte tafels, geen kinderhoek. Ik ging mee naar bruiloften en restaurants. Maar ik was ook gewoon echt een zoet kind.
De stilte voor de storm.
Brainless schreef:Vroeger had je als kind niet bij de volwassen dingen wat te doen hoor.
Bij een (kinder!)verjaardag was er een kindertafel (chips/drinken enz) en mochten wij niet bij de volwassenen komen.
Mkango schreef:Nonsense, vroeger waren kinderen op nog veel minder plekken gewenst en hoefde je al helemaal niet in je hoofd te halen iets eigens te geven aan evenementen als bruiloften en begrafenissen. Ik ben nu 30 en ik ging als jong kind ook echt niet mee naar bruiloften. Betekent dat dat ik niet weet hoe ik me moet gedragen en een soort halve holbewoner ben? Nee, want je kunt je kind ook op andere momenten en in andere situaties manieren leren dan op een dag die nou net níet om die kinderen draait.
Bovendien: wie ben jij om te oordelen over hoe anderen plezier maken?
verootjoo schreef:Dat is idd in de jaren ‘90 een beetje opgekomen, maar echt no way dat er kinderen waren op de bruiloft van mijn ouders of grootouders. Of ze moesten een functie vervullen, maar iig niet voor de lol. En als ze er al waren, gold “children are to be seen and not heard,” waar kinderen zich ook keurig aan hielden. Men vond ongemanierde kinderen toen ook al niet zo’n strak plan.Mkango schreef:Nonsense, vroeger waren kinderen op nog veel minder plekken gewenst en hoefde je al helemaal niet in je hoofd te halen iets eigens te geven aan evenementen als bruiloften en begrafenissen. Ik ben nu 30 en ik ging als jong kind ook echt niet mee naar bruiloften. Betekent dat dat ik niet weet hoe ik me moet gedragen en een soort halve holbewoner ben? Nee, want je kunt je kind ook op andere momenten en in andere situaties manieren leren dan op een dag die nou net níet om die kinderen draait.
Bovendien: wie ben jij om te oordelen over hoe anderen plezier maken?
Dat verschilt denk ik waar je opgegroeid bent want ik ben ook rond die leeftijd en ging mee naar bruiloften, begrafenissen, uren durende kerkdiensten, avondvullende diners in restaurants zonder kinderanimatiehoek die nu bestaan (waren die er vroeger überhaupt?)
secricible schreef:Ook toen was een 3-jarige gewoon een 3-jarige. Die huilen gewoon nog af en toe, hebben wat minder impulscontrole, zijn wat luidruchtiger en nog niet helemaal opgevoed. Ook 25 jaar geleden.
Wat een kul.
DuoPenotti schreef:secricible schreef:Ook toen was een 3-jarige gewoon een 3-jarige. Die huilen gewoon nog af en toe, hebben wat minder impulscontrole, zijn wat luidruchtiger en nog niet helemaal opgevoed. Ook 25 jaar geleden.
Wat een kul.
En daarom mocht je ook niet mee
Al heb ik wel het idee dat je toen wel duidelijker werd gemaakt dat als grote mensen praten kindjes stil waren. En dat niet alles een speeltuin was.
En lukte dat altijd? Vast niet.
Dus daarom waren er grote mensen feesten en kinderfeesten. Dus we kwamen niets tekort en waren niet getraumatiseerd omdat onze ouders ons "alleen" lieten.
Roulette_ schreef:Is het heel erg als voor deze ene bijzondere gelegenheid, hun bruiloft, de dag dat het om hen en om hun liefde gaat, dat die ene keer, de kinderen niet welkom zijn? Het betekend niet dat ze jouw kinderen niet lief of belangrijk vinden.
Voor mij draait een bruiloft om het bruidspaar en gun ik hen alle ruimte om er een dag van te maken precies hoe zij het willen.
Gun jouw broer de dag van zijn leven en respecteer zijn wens.
Nimber schreef:Roulette_ schreef:Is het heel erg als voor deze ene bijzondere gelegenheid, hun bruiloft, de dag dat het om hen en om hun liefde gaat, dat die ene keer, de kinderen niet welkom zijn? Het betekend niet dat ze jouw kinderen niet lief of belangrijk vinden.
Voor mij draait een bruiloft om het bruidspaar en gun ik hen alle ruimte om er een dag van te maken precies hoe zij het willen.
Gun jouw broer de dag van zijn leven en respecteer zijn wens.
Je verwoord echt precies wat ik wilde zeggen!