Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:10

Ok dan, dat is dan jouw interpretatie en niets meer. Ik lees de berichten van Muurp heel wat positiever.
Zeker niet! ongepast en/of kleinerend.
[/quote]

Fijn om te horen, dankjewel! :)[/quote]

Muurp, ik ben het met CharleyT eens. Ik vind je heel fijn en genuanceerd reageren.

De discussie of Germie iets heeft of niet is niet relevant maar wat Onali zegt vind ik wel treffend, want Germie, omgaan met tegenslag lijkt iets te zijn waar je moeite mee hebt.

Daar kun je iets mee doen, of niet.[/quote]

Denk niet dat dit iets te maken heeft met het omgaan van Germie met tegenslag. Tegenslag is onverwacht en niemand kan er iets aan doen. In de zin van een soort ongeluk. Dit is heel wat anders. Zij heeft voor een bepaalde prijs ingeschreven en dan wordt alsnog de prijs aangepast. Denk dat ze het gewoon zou moeten hebben gekregen voor die prijs en als dat niet gebeurt heb je geen tegenslag maar wordt je bewust voor een hogere prijs het aanbod gedaan om alsnog te komen. Een deal wordt eenzijdig met een nietgeldige reden ontbonden. Bij mijn weten is adverteren voor de prijs, leveren voor de prijs. Er is zelfs schriftelijk bewijs. Dus dat je boos bent Germie, snap ik helemaal. Zou te gek voor woorden zijn als ondernemend Nederland zo bezig zou gaan. Vertrouwen van de consument zakt dan naar minder dan nul. Ze hadden zich gewoon aan de afspraak moeten houden. Denk eerder dat er iemand iets mankeert die vindt dat Germie iets mankeert door hier flabbergasted over te zijn. Maar goed ben benieuwd of diegene ook nog zo praat als ze zelf een leuke deal hebben die eenzijdig herroepen wordt. Of ze dan ook zo "gemakkelijk "zijn.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:18

germie schreef:
Ja, dat smijt ik inderdaad niet weg. Ik ben absoluut niet rijk. En had gewoon al berekend dat zo'n avondje 'uit' duur zou worden met die 15 euro entree en bijna 400km diesel. Komt er nog eens 30 euro bij, dan zeg ik laat maar. Dus ik heb al besloten niet te gaan. En meerderen niet.

Terecht vind ik. Een overeenkomst is een overeenkomst. Digitaal of niet, beide partijen dienen zich aan deze te houden. Plots een hogere prijs gaan vragen terwijl de prijs al 'Digitaal' afgesproken is is niet professioneel. Tonen ze aan dat ze hun eigen beslissingen betwisten. De slechte review is daar een logisch gevolg van.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:36

Rizette schreef:
Denk eerder dat er iemand iets mankeert die vindt dat Germie iets mankeert door hier flabbergasted over te zijn. Maar goed ben benieuwd of diegene ook nog zo praat als ze zelf een leuke deal hebben die eenzijdig herroepen wordt. Of ze dan ook zo "gemakkelijk "zijn.

Mijn reactie was gebaseerd op een vorig topic van TS waar ze nogal bijzondere dingen in uitte.
Excuse me dat ik het dus verkeerd onthouden heb zeg.

Ik zal beter mijn best doen en een lijstje gaan bijhouden welke bokker wel over de mentale capaciteiten beschikt en welke niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 14:28

Bijhouden van mentale capaciteiten? Dat is dan weer een heel bijzondere actie. En je kunt er nog niets mee, want je weet niet wat iemands mentale capaciteiten zijn. :+
Hier zijn ze in ieder geval hoog, ben gezegend met een hoog iq en gelukkig uit ik nooit bijzondere dingen. Ik heb gewoon altijd een eerlijke, open en oprechte mening, en zal nooit schelden. Mensen openlijk veroordelen zonder dat ik ze ken doe ik ook niet, zo laag ben ik gewoon niet. Helaas gebeurt dat wel vaak. Maar dat wil niet zeggen dat iemand met een lager iq meteen minder waard is voordat iemand op bokt weer een conclusie trekt. Ik heb vrienden uit alle lagen qua opleiding. Heb alleen een hekel aan domme piemelpraat ;) Maar goed, dit is feitelijk allemaal offtopic.

En ik weet wel zeker dat de meesten zouden balen als iets opeens 3 keer zo duur wordt. Daar gaat het om.
Laatst bijgewerkt door germie op 19-08-22 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:30

Volgens mij was onali sarcastisch....

Urbanus

Re: Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:32

Sarcasme is niet voor iedereen.

Germie, ik denk inderdaad dat iedereen zou balen. Maar iedereen relativeert het anders denk ik.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:56

germie schreef:
Bijhouden van mentale capaciteiten? Dat is dan weer een heel bijzondere actie. En je kunt er nog niets mee, want je weet niet wat iemands mentale capaciteiten zijn. :+
Hier zijn ze in ieder geval hoog, ben gezegend met een hoog iq en gelukkig uit ik nooit bijzondere dingen. Ik heb gewoon altijd een eerlijke, open en oprechte mening, en zal nooit schelden. Mensen openlijk veroordelen zonder dat ik ze ken doe ik ook niet, zo laag ben ik gewoon niet. Helaas gebeurt dat wel vaak. Maar dat wil niet zeggen dat iemand met een lager iq meteen minder waard is voordat iemand op bokt weer een conclusie trekt. Ik heb vrienden uit alle lagen qua opleiding. Heb alleen een hekel aan domme piemelpraat ;) Maar goed, dit is feitelijk allemaal offtopic.

En ik weet wel zeker dat de meesten zouden balen als iets opeens 3 keer zo duur wordt. Daar gaat het om.

Ja, balen zou iedereen doen. Maar dat openlijk veroordelen (waarvan je hierboven zegt dat je dat nooit zou doen) gaat te ver. Nou, in ieder geval jammer voor je en hopelijk komt er snel nog eens iets interessants voorbij waar je naartoe kunt zonder vervelende verrassingen. Laat het los en geniet lekker van je weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:10

De ontvanger bepaalt.

Mogelijk reageren hier veel bokkers op hoe jij, @Germie op bokt reageert.

Ze kennen je alleen van hier, van je topics en reacties. Kan zijn dat je wat anders overkomt dan in het echt. ( als ik de reacties hier zo lees)

Ik ken je ook van reallive, en zie hier dezelfde Germie als zij zien.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 19-08-22 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam aangepast naar gebruikersnaam TS

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:08

Lieser schreef:
ingvdh schreef:
Dat is niet correct,

De organisatie heeft een aanbod gedaan, Germie heeft geaccepteerd en dan heb je een overeenkomst. Zo simpel is het.

Betaling of verzoek hiertoe staat daar compleet los van. Dat is iets wat je daarnaast regelt.

Dat dus.

Bezopen trouwens om iemand weg te zetten als onvolwassen of onopgevoede pup (of zelfs met een mentale stoornis) als diegene gewoon in haar recht staat. Er wordt iets aangeboden voor een bepaalde prijs, ts meldt zich aan en krijgt een bevestiging. Daarmee is een overeenkomst aangegaan.

Stel je voor dat je reageert op een advertentie voor een stal, je krijgt bericht dat je welkom bent, en daarná krijg je bericht dat de stal drie (!) keer zo duur is. Dan zou heel bokt de staleigenaar lynchen.

Mwoah, stel je voor dat jij een iets te koop wil zetten voor 1500 euro, en per ongeluk valt de 1 weg en zet je boven de advertentie 500 euro. Waarna er 1 of andere zeikerd gaat lopen eisen dat die je artikel voor 500 euro op kan komen halen, want dat is wat je aanbied en hij accepteert je aanbod en nu ben je verplicht om te leveren. Is het dan nog eerlijk...?

Iedereen kan fouten maken, gewoon begrip daarvoor hebben en je teleurstelling en pech accepteren, maar niet iemand een poot uit gaan draaien....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 21:18

Het gaat hier niet om 1 artikel. Het gaat er om dat er dus mensen zijn die wel voor 15 euro mogen komen en dat het mailtje van de 15 euro gewoon gedeeld mocht worden zodat het flink vol zou worden in de zaal. Ook stond er overduidelijk 15 euro op de website. Vervolgens gebeurt dat en denken ze van oeps, we moeten meer ruimte huren, en dan moet er ineens 45 euro betaald worden p.p. Het is dus niet een foutje.

Ik heb het al geaccepteerd dat ik niet ga, maar blijf het jammer vinden natuurlijk.
Maar ga dan wel wat anders doen die avond. Mogelijk gewoon stom saai zwemmen, maar is ook trainen en goed voor het lichaam immers. :P
Laatst bijgewerkt door germie op 19-08-22 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:27

Had je het wel oké gevonden als ze hadden laten weten dat het vol was? Want dat is het dus in feite.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 21:33

MyWishMax schreef:
Had je het wel oké gevonden als ze hadden laten weten dat het vol was? Want dat is het dus in feite.

Ja, dan wel. Dan was het gewoon jammer, maar te laat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:51

Maar er stond ook heel duidelijk bij VOOR maandag, niet op maandag.
En daar ga je ook compleet aan voorbij.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 21:56

Onali schreef:
Maar er stond ook heel duidelijk bij VOOR maandag, niet op maandag.
En daar ga je ook compleet aan voorbij.

Dat stond er niet, er stond voor 8 september. Evt. andere datums zijn pas later toegevoegd. Ik heb de schermprints bewaard immers. (maar mag die niet delen op bokt). Maar goed, diverse mensen in mijn omgeving gaan nu niet meer. Jammer, maar het is niet anders.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:07

Ook goed.

Maar mn opmerking blijft hetzelfde voor een bepaalde datum is iets anders dan op een bepaalde datum.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:19

pmarena schreef:
Mwoah, stel je voor dat jij een iets te koop wil zetten voor 1500 euro, en per ongeluk valt de 1 weg en zet je boven de advertentie 500 euro. Waarna er 1 of andere zeikerd gaat lopen eisen dat die je artikel voor 500 euro op kan komen halen, want dat is wat je aanbied en hij accepteert je aanbod en nu ben je verplicht om te leveren. Is het dan nog eerlijk...?

Iedereen kan fouten maken, gewoon begrip daarvoor hebben en je teleurstelling en pech accepteren, maar niet iemand een poot uit gaan draaien....

Zoals reeds eerder geschreven, als het duidelijk te goedkoop is dan gelden er andere regels, maar dat hier niet het geval.
De organisatie heeft het bewust aangeboden voor €15, toen er veel belangstelling was hebben ze achteraf de spelregels veranderd en dat is niet fair.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:33

Nee, toen bleek dat er zoveel animo was, hebben ze gekeken of ze het voor meer mensen konden aanbieden dan de 30 die in de oorspronkelijk geboekte zaal pasten. Zodat ze geen "sorrie het is vol" hoefden te verkopen.
En dat kon dus wel, maar tegen een hoger tarief.

Alleen hadden ze dus beter moeten communiceren dat de lezing vol zit en of er animo is om de hoeveelheid plaatsen te vergroten tegen een hoger tarief.

Dat is waar het is mis gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:58

Onali schreef:
Ook goed.

Maar mn opmerking blijft hetzelfde voor een bepaalde datum is iets anders dan op een bepaalde datum.

Ik zie niet waarom je deze opmerking maakt want het is nog geen 8 september geweest? Dus wat dat betreft was ze ruim op tijd.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 23:23

Bij een ander symposium kwam dit uitje en kon je je voor €15 aanmelden als je dit voor maandag deed.

Dat heeft TS ergens geplaatst. (Één van haar eerste posts)
Daar gaat mijn reactie over.
TS heeft zich niet voor maandag aangemeld maar op maandag.

Daar gaat TS is al de mist in.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 23:49

Urbanus schreef:
Dat is niet wat ik uit de openingspost haal?

Dat staat inderdaad niet in de openingspost, maar verderop in het topic.

Zij heeft zich aangemeld. De organisatie gaat ermee akkoord, want ze stuurde Germie daarop een verzoek tot betaling ( wel 45 ipv 15h)
Dan is er imho een overeenkomst, alleen verbreekt de organisatie deze eenzijdig en onrechtmatig.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 00:00

Onali schreef:
Bij een ander symposium kwam dit uitje en kon je je voor €15 aanmelden als je dit voor maandag deed.

Dat heeft TS ergens geplaatst. (Één van haar eerste posts)
Daar gaat mijn reactie over.
TS heeft zich niet voor maandag aangemeld maar op maandag.

Daar gaat TS is al de mist in.

Die voor maandag is later toegevoegd door de organisatie nadat die maandag al was ingegaan en germie zich al had aangemeld...een zielige poging om zich achteraf onder hun eigen overeenkomst uit te praten is dit, niet meer dan anders.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 00:02

Marije_jiplover schreef:
Nee, toen bleek dat er zoveel animo was, hebben ze gekeken of ze het voor meer mensen konden aanbieden dan de 30 die in de oorspronkelijk geboekte zaal pasten. Zodat ze geen "sorrie het is vol" hoefden te verkopen.

Waarom konden anderen dan alsnog tegen 15 euro inschrijven nadat germie zich had ingeschreven?

Leugen om zich in een goed daglicht te plaatsen eerder dus.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 00:10

Evi84 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Waarom konden anderen dan alsnog tegen 15 euro inschrijven nadat germie zich had ingeschreven?

Andere houding in mailverkeer, iemand anders die de afhandeling deed.
Geen idee.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 00:12

Evi84 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Misschien even de berichten van ts lezen, staat er gewoon in :-)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 00:40

loulou schreef:
Evi84 schreef:
Misschien even de berichten van ts lezen, staat er gewoon in :-)

Dat heb ik gelezen ja... dat wil niet zeggen dat ik deze communicatie van deze organisatie als automatisch oprecht en waarheid aanschouw, zeker gezien de voorgaande historie in wisselende communicatie en uitvluchten... integendeel zelfs.