Help, vloeistof in m'n opslag box??

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:38

Kijk, nu komen we weer ergens met de verhaallijn. Ik neem aan dat je wel even alle details gevraagd hebt, voor het script?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:39

Oh god ts, heb stilles mee en bijgelezen en ben toch wel benieuwd.. Zou het op z'n minst aan de politie aankaarten, kunnen hun besluiten toch?
Moest wel lachen om die reacties hier. Nog even en we verschijnen in een documentaire, :evaw:

Schuur_

Re: Help, vloeistof in m'n opslag box??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:51

Ik zou toch even een klacht indienen over de gang van zaken van deze vestiging/beheerder bij Shurguard zelf. En bij de claim van je spullen zeker niet te bescheiden zijn in de vorm van 'ja maar dat was al een oude deken dus die laat ik van de claim vallen'.

Het is een raar verhaal, ook dat dat bedrijf ineens de box leeg heeft gehaald en ik vind het vooral gek dat je toen je het ontdekte niemand meer kon bereiken. Lijkt me dat er in een storage altijd iemand of een dienst moet kunnen bereiken in de openingstijden. Ik snap wel trouwens dat die beheerder niet weet wat er in welke box staat opgeslagen. Het blijft toch een beetje goed vertrouwen en hopen dat de regels worden nageleefd. Echter als er in het reglement staat dat er geen vloeistof mag staan en er loopt vloeistof onderdoor dan had hij toch al eerder moeten ingrijpen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 00:04

Ik hoor het al helemaal gebeuren bij Moordzaken of Moordcast. "De boxbeheerder wilde het afdoen als een ongeluk met melk, maar dankzij de scherpte van het paardenforum Bokt, is er een onderzoek ingesteld en kwam de politie erachter dat deze box gebruikt werdt om lijken op te lossen in vaten zoutzuur."

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 00:13

Utixo schreef:
Ik hoor het al helemaal gebeuren bij Moordzaken of Moordcast. "De boxbeheerder wilde het afdoen als een ongeluk met melk, maar dankzij de scherpte van het paardenforum Bokt, is er een onderzoek ingesteld en kwam de politie erachter dat deze box gebruikt werdt om lijken op te lossen in vaten zoutzuur."

Citaat:
"De beheerder van deze boxenvestiging vermoedde al langer dat er iets niet klopte, maar kon er de vinger niet op leggen. De huurder van de naastgelegen box vond het zaakje stinken. Toen onze verslaggever haar om een quote vroeg, antwoordde ze 'Melkpoeder, witwassen, dat stinkt'"

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 00:31

Wat als het melkvocht er bij is gestopt om het lijk te verhullen?

(Ik vind dat we het lijk wel erg snel overboord gegooid hebben hoor... ik breng 'm bij deze terug in de verhaallijn...)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 02:29

Urbanus schreef:
Luusje_Kviek schreef:

Alkmaar! :)

Ik ben geïntrigeerd!!

Same, wat gebeurt hier nou eigenlijk?

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:01

Het uiteindelijke verhaal is misschien een beetje een anticlimax (Als het de waarheid zou zijn ...)
Maar kunnen we dit topic niet gewoon doorsturen naar Netflix als idee voor de nieuwe miniserie 'De Opslagbox'?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:06

'Unboxing, Xtreme edition'

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:08

Die film wil ik zien :')

eerste bokt-film everrr

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:57

Oeh ik kom volgen! Super leuk ik.hou ervan :))

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:04

Luusje_Kviek schreef:
En wat ik nog steeds vreemd vind is dat een groot internationaal bedrijf een paar Shurgard boxen huurt door het hele land, van 4x4.5 meter ofzo.... :')

Voor hun vertegenwoordigers/servicemonteurs of wat ze ook voor buitendienst hebben rondrijden neem ik aan. Die willen/kunnen dat soort hoeveelheden niet thuis opslaan, en om iedere keer naar een hoofdkantoor te moeten rijden om je voorraad aan te vullen is wat onpraktisch.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:36

Wirobelgje schreef:
Die film wil ik zien :')

eerste bokt-film everrr

Met alle Bokkers als figuranten :))

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:06

Ik meld me voor hoofdredactie dan. +:)+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:01

Wat een verhaal. :D

Meest voor de hand liggend lijkt me dat er inderdaad onzuivere zaken (drugs) opgeslagen lagen of versneden/verhandeld werden.
De werknemer was ofwel op de hoogte en kreeg er mogelijk voor betaald zijn mond te houden of wilde de boel stil houden om shurguard niet in een slecht daglicht te plaatsen en heeft die lui de kans gegeven de boel weg te halen.

Ik zou zeker een melding maken bij de politie. Dan kunnen zij verder onderzoek doen als ze daar aanleiding toe zien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:07

Sunnda schreef:

Meest voor de hand liggend lijkt me dat er inderdaad onzuivere zaken (drugs) opgeslagen lagen of versneden/verhandeld werden.
De werknemer was ofwel op de hoogte en kreeg er mogelijk voor betaald zijn mond te houden of wilde de boel stil houden om shurguard niet in een slecht daglicht te plaatsen en heeft die lui de kans gegeven de boel weg te halen.

Ik zou zeker een melding maken bij de politie. Dan kunnen zij verder onderzoek doen als ze daar aanleiding toe zien.

Voeg daar ook maar een stukje privacywet aan toe. Je mag geen informatie verstrekken aan derden over andere klanten zonder gerechtelijk bevel (en dat is een politie taak). Je krijgt bv in het ziekenhuis als het goed is ook niet zomaar info over de gezondheid van je buurman ook al heb jij 112 gebeld voor hem.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:43

tamary schreef:
Voeg daar ook maar een stukje privacywet aan toe. Je mag geen informatie verstrekken aan derden over andere klanten zonder gerechtelijk bevel (en dat is een politie taak). Je krijgt bv in het ziekenhuis als het goed is ook niet zomaar info over de gezondheid van je buurman ook al heb jij 112 gebeld voor hem.

Nu vallen gegevens over gezondheid wel onder de 'bijzondere persoonsgegevens', waar de wet een heel stuk strenger voor is dan over gewone persoonsgegevens.
Ik zou niet direct weten onder welke categorie persoonsgegevens schimmige activiteiten in een opslagbox eigenlijk vallen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:03

oomens schreef:
tamary schreef:

Nu vallen gegevens over gezondheid wel onder de 'bijzondere persoonsgegevens', waar de wet een heel stuk strenger voor is dan over gewone persoonsgegevens.
Ik zou niet direct weten onder welke categorie persoonsgegevens schimmige activiteiten in een opslagbox eigenlijk vallen.

Privacy van je klanten is een standaard waarde van bedrijven, zowel als service als als bescherming bedrijfsinkomen. Je wil niet dat de (mogelijk toekomstige) concurrent zo even kan opvragen wie er bij je huurt. En je wil ook geen dikke verzekeringspremies omdat een dief zo makkelijk te weten kan komen of en welke box doelwit X bij jouw huurt. Nog afgezien van een privacywet vanuit de overheid die dat vorm geeft.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:48

Sunnda schreef:

Of... het was daadwerkelijk melk. Ik geef toe, een heel stuk minder spectaculair maar dat lijkt me de meest waarschijnlijke mogelijkheid.
Let wel, ik vind het ook teleurstellend, ik had de popcorn al groot ingeslagen en zat klaar om te smullen van een misdaadverhaal van John van den Heuvel zijn neus niet voor ophaalt. :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:55

Ibbel schreef:
Luusje_Kviek schreef:
En wat ik nog steeds vreemd vind is dat een groot internationaal bedrijf een paar Shurgard boxen huurt door het hele land, van 4x4.5 meter ofzo.... :')

Voor hun vertegenwoordigers/servicemonteurs of wat ze ook voor buitendienst hebben rondrijden neem ik aan. Die willen/kunnen dat soort hoeveelheden niet thuis opslaan, en om iedere keer naar een hoofdkantoor te moeten rijden om je voorraad aan te vullen is wat onpraktisch.

Ik heb een tijd als medicijn koerier gewerkt, en wij hadden ook een Shurgard box als standplaats. 'sNachts reed een vrachtwagen door het land om de medicijnen bij alle regio's af te leveren, en van daar uit werden ze verder uitgereden.

Een eigen pand is lang niet altijd practisch of haalbaar, dan is zo'n box een heel goed alternatief. Óók voor gewone legitieme praktijken :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:05

Medicijnen... :)) :+

:P

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 21:58

Femke_Tweety schreef:
Medicijnen... :)) :+

:P

Stuk :') :')

Ik heb het losgelaten, heb echt druk genoeg met andere dingen. Ik ga gewoon ervan uit dat het melk is wat onhandige werknemers hebben neergepleurd daar... :+ Baal van m'n bank, maargoed dan als ik ga verhuizen een nieuwe leuke uitzoeken. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 00:21

tamary schreef:
Sunnda schreef:

Ik zeg toch ook nergens dat ze de gegevens aan ts hadden moeten geven?

Maar ik ben niet zo naief om te geloven dat iemand melk gaat neerzetten in een opslagbox.
Dus zou ik het verhaal gewoon bij de politie neerleggen(die kun je zelfs appen geloof ik tegenwoordig) en dan kunnen zij kijken wat ze er mee doen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:31

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:10

Afbeelding

Dit idd haha