Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Utixo schreef:Ik hoor het al helemaal gebeuren bij Moordzaken of Moordcast. "De boxbeheerder wilde het afdoen als een ongeluk met melk, maar dankzij de scherpte van het paardenforum Bokt, is er een onderzoek ingesteld en kwam de politie erachter dat deze box gebruikt werdt om lijken op te lossen in vaten zoutzuur."
Citaat:"De beheerder van deze boxenvestiging vermoedde al langer dat er iets niet klopte, maar kon er de vinger niet op leggen. De huurder van de naastgelegen box vond het zaakje stinken. Toen onze verslaggever haar om een quote vroeg, antwoordde ze 'Melkpoeder, witwassen, dat stinkt'"
Luusje_Kviek schreef:En wat ik nog steeds vreemd vind is dat een groot internationaal bedrijf een paar Shurgard boxen huurt door het hele land, van 4x4.5 meter ofzo....
Sunnda schreef:Wat een verhaal.![]()
Meest voor de hand liggend lijkt me dat er inderdaad onzuivere zaken (drugs) opgeslagen lagen of versneden/verhandeld werden.
De werknemer was ofwel op de hoogte en kreeg er mogelijk voor betaald zijn mond te houden of wilde de boel stil houden om shurguard niet in een slecht daglicht te plaatsen en heeft die lui de kans gegeven de boel weg te halen.
Ik zou zeker een melding maken bij de politie. Dan kunnen zij verder onderzoek doen als ze daar aanleiding toe zien.
tamary schreef:Voeg daar ook maar een stukje privacywet aan toe. Je mag geen informatie verstrekken aan derden over andere klanten zonder gerechtelijk bevel (en dat is een politie taak). Je krijgt bv in het ziekenhuis als het goed is ook niet zomaar info over de gezondheid van je buurman ook al heb jij 112 gebeld voor hem.
oomens schreef:tamary schreef:Voeg daar ook maar een stukje privacywet aan toe. Je mag geen informatie verstrekken aan derden over andere klanten zonder gerechtelijk bevel (en dat is een politie taak). Je krijgt bv in het ziekenhuis als het goed is ook niet zomaar info over de gezondheid van je buurman ook al heb jij 112 gebeld voor hem.
Nu vallen gegevens over gezondheid wel onder de 'bijzondere persoonsgegevens', waar de wet een heel stuk strenger voor is dan over gewone persoonsgegevens.
Ik zou niet direct weten onder welke categorie persoonsgegevens schimmige activiteiten in een opslagbox eigenlijk vallen.
Sunnda schreef:Wat een verhaal.![]()
Meest voor de hand liggend lijkt me dat er inderdaad onzuivere zaken (drugs) opgeslagen lagen of versneden/verhandeld werden.
De werknemer was ofwel op de hoogte en kreeg er mogelijk voor betaald zijn mond te houden of wilde de boel stil houden om shurguard niet in een slecht daglicht te plaatsen en heeft die lui de kans gegeven de boel weg te halen.
Ik zou zeker een melding maken bij de politie. Dan kunnen zij verder onderzoek doen als ze daar aanleiding toe zien.
Ibbel schreef:Luusje_Kviek schreef:En wat ik nog steeds vreemd vind is dat een groot internationaal bedrijf een paar Shurgard boxen huurt door het hele land, van 4x4.5 meter ofzo....
Voor hun vertegenwoordigers/servicemonteurs of wat ze ook voor buitendienst hebben rondrijden neem ik aan. Die willen/kunnen dat soort hoeveelheden niet thuis opslaan, en om iedere keer naar een hoofdkantoor te moeten rijden om je voorraad aan te vullen is wat onpraktisch.
tamary schreef:Sunnda schreef:Wat een verhaal.![]()
Voeg daar ook maar een stukje privacywet aan toe. Je mag geen informatie verstrekken aan derden over andere klanten zonder gerechtelijk bevel (en dat is een politie taak). Je krijgt bv in het ziekenhuis als het goed is ook niet zomaar info over de gezondheid van je buurman ook al heb jij 112 gebeld voor hem.