Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:39

MyWishMax schreef:
fleurtjeuh schreef:
Sinds ik een vriend heb die afgekeurd is ben ik mij ervan bewust geworden dat de vraag 'wat doe je voor werk?' best pijnlijk kan zijn
Dus tegenwoordig vraag ik 'wat doe je in het dagelijks leven?'
En als dat dan overleven is terwijl je het huishouden doet, dan vind ik dat helemaal super. Je hoeft niet te werken of vrijwilliger te zijn om 'nuttig' of 'volwaardig' deel van de samenleving te zijn

Vind ik mooi om te lezen :j En heel fijn dat er toch mensen zijn die zo denken ipv toch denken dat je 'nutteloos' bent als je thuis zit.

Als mijn vriend zichzelf nou ook eens op die manier zou accepteren..
Die vindt zichzelf een nutteloze luiwammes, omdat hij niet werkt.
Maar weer iets gaan doen is ook super lastig door alle ellende die hij heeft meegemaakt+het feit dat hij natuurlijk niet voor niks is afgekeurd..
Geen zelfvertrouwen hebben is een bitch soms..

Suliko

Re: Vragen die mensen je stellen uit verbazing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:51

Als ik mensen ontmoet vraag ik ook iets in de trend van ‘wat houd je bezig’ of ‘wat doe je zoal in het leven’. Werken en studeren is niet alles en bepaald ook zeker niet iemands waarde. Als ik zie hoeveel mensen er om mij heen (tussen de 20 en 35 jaar) uitvallen of moeilijk ergens in komen, mag die druk wat er van je verwacht wordt en waar je aan moet voldoen echt afnemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:55

fleurtjeuh schreef:
MyWishMax schreef:
Vind ik mooi om te lezen :j En heel fijn dat er toch mensen zijn die zo denken ipv toch denken dat je 'nutteloos' bent als je thuis zit.

Als mijn vriend zichzelf nou ook eens op die manier zou accepteren..
Die vindt zichzelf een nutteloze luiwammes, omdat hij niet werkt.
Maar weer iets gaan doen is ook super lastig door alle ellende die hij heeft meegemaakt+het feit dat hij natuurlijk niet voor niks is afgekeurd..
Geen zelfvertrouwen hebben is een bitch soms..

Helaas hoort het erbij. Zelfs met alle hulp erbij qua revalidatie en ook acceptatie blijf ik mezelf ook wel eens lui en nutteloos vinden. En dan ga ik van alles proberen wat ik helemaal niet kan en wordt het weer slechter. Ben bang dat het erbij hoort. Hij mag heel blij zijn met jou, want naaste omgeving kan dat zelfvertrouwen echt nog slechter maken. Helaas heb ik daar weer ervaring mee.

Maar zoals ik het lees ben jij echt wel een hele goede steun door de manier waarop jij alles ziet en erover denkt. Dikke knuffel voor jullie! :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:05

Bij mij is het - naast dat ik mijzelf nutteloos vind op het moment - ook de angst hoe de omgeving erover denkt. Zit ook niet voor niets thuis momenteel, maar het voelt niet chill.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:53

MarlindeRooz schreef:
“Maar zo zwaar ben je toch helemaal niet”.
“Maar je beweegt en wandelt zoveel”.

Nou ik ging hard richting de 100 kilo, nou ben ik 1,83 maar dan ben je te zwaar voor op een paard. En ook te zwaar om gezond te zijn. Gelukkig ben ik nu wat lichter maar ik heb er nooit zo zwaar uitgezien als dat ik was. Dat geloven mensen niet. Kon ook nog kleding maat M makkelijk aan aan de bovenkant. Zou bijna de weegschaal meenemen. :))

Haha, het grappige is dat ik nog nooit zo vaak mensen heb horen zeggen dat ik zeker ZO zwaar niet was en niet hoefde af te vallen, als toen ik overgewicht had :=

Het was ook niets schrijnends, maar medisch gezien wel overgewicht en het totaalplaatje was redelijk aan de chonky kant ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:29

Mensen kunnen idioot doen over gewicht.

Ik heb altijd veel gesport en woog rond de 65-70kg met bijna 1.80 lang, prima op gewicht dus. Toen kreeg ik een zwaar ongeluk en belandde ik voor enkele maanden in een ziekenhuis waarbij ik voornamelijk plat op mijn rug moest blijven liggen. Ik kwam enorm aan, dat gewicht kan ik niet kwijtraken. Ik mag niet sporten, ik mag in middel diep water heen en weer lopen, fitness mag niet want dat kan gevaarlijk zijn, lopen kan ik hooguit een meter of 50 zonder hulp. Eten is afgestemd met diëtisten en artsen. Ik snoep al nooit en drink alleen maar water dus dat scheelt enorm.

Op een goede dag was ik even mee naar de supermarkt met mijn man. Bij de kassa zie ik van die kleine Kinder reepjes liggen, aangezien ik nooit snoep en destijds een moeilijk tentamen had gehaald heb ik mezelf getrakteerd op 1 Kinder reepje.
Ik leg het reepje op de band bij de boodschapjes en achter mij staan twee "dames". De een zegt hardop tegen de ander "nou dan ben je al zo'n moddervet varken en dan vreet je je nog vol aan chocolade ook, zo blijf je altijd een vette pad".
Op het moment was ik erg aangedaan, ik heb de boodschapjes betaald en buiten zag mijn man al dat er iets was, hij had het voorval niet meegekregen. Ik vertelde hem wat er binnen gebeurde en hij heeft de "dames" opgewacht en even flink de waarheid verteld toen ze buiten kwamen.
En dan de vragen dan dit tweetal "waarom sport je dan niet", omdat ik een heel grote kans op een hoge dwarslaesie heb. "elk pondje gaat door het mondje dus het zal je eigen schuld wel zijn", zucht...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:05

Tazzey schreef:

Ik heb altijd veel gesport en woog rond de 65-70kg met bijna 1.80 lang, prima op gewicht dus. Toen kreeg ik een zwaar ongeluk en belandde ik voor enkele maanden in een ziekenhuis waarbij ik voornamelijk plat op mijn rug moest blijven liggen. Ik kwam enorm aan, dat gewicht kan ik niet kwijtraken. Ik mag niet sporten, ik mag in middel diep water heen en weer lopen, fitness mag niet want dat kan gevaarlijk zijn, lopen kan ik hooguit een meter of 50 zonder hulp. Eten is afgestemd met diëtisten en artsen. Ik snoep al nooit en drink alleen maar water dus dat scheelt enorm.

Op een goede dag was ik even mee naar de supermarkt met mijn man. Bij de kassa zie ik van die kleine Kinder reepjes liggen, aangezien ik nooit snoep en destijds een moeilijk tentamen had gehaald heb ik mezelf getrakteerd op 1 Kinder reepje.
Ik leg het reepje op de band bij de boodschapjes en achter mij staan twee "dames". De een zegt hardop tegen de ander "nou dan ben je al zo'n moddervet varken en dan vreet je je nog vol aan chocolade ook, zo blijf je altijd een vette pad".
Op het moment was ik erg aangedaan, ik heb de boodschapjes betaald en buiten zag mijn man al dat er iets was, hij had het voorval niet meegekregen. Ik vertelde hem wat er binnen gebeurde en hij heeft de "dames" opgewacht en even flink de waarheid verteld toen ze buiten kwamen.
En dan de vragen dan dit tweetal "waarom sport je dan niet", omdat ik een heel grote kans op een hoge dwarslaesie heb. "elk pondje gaat door het mondje dus het zal je eigen schuld wel zijn", zucht...

Jeetje…dikke knuffel. :knuffel: :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:18

Tazzey schreef:

In het dagelijks leven en hier op Bokt zijn op dat gebied helaas nog teveel vooroordelen. :knuffel:

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:03

Dat soort opmerkingen zeggen veel meer over die personen zelf dan over de ontvanger, maar dat maakt het niet minder pijnlijk :(:)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:20

Thanks meiden!

Snippergroen, daar heb je ook totaal gelijk in maar pijnlijk is het vaak wel. Ik kan best wel een hoop hebben en ben ook heel open over mijn situatie maar dit kwam even keihard aan.

Het reepje is overigens opgepeuzeld door mijn buurjongetje, ik had even gegeten en gedronken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:46

Dat van dat Joodse vind ik wel bizar en over ben je echt Pools.

Maar je staat raar te kijken soms, een familielid heeft onze stamboom uitgeplozen tot 1742.
En het begin betreft een man uit Pruisminne, Duitsland die in Nederland de liefde vond.
Ofwel far far away heb ik Duits bloed.
Dus ik zeg niks meer over Duitsers, hoewel het met het jaar 1742 wel tijd is het los te laten. :D
Nee gein, de tweede wereldoorlog, het is wat het is en we hebben er als mensheid niks van geleerd lijkt.

Bij mij is de vraag die het meest voorkomt met sporten in het zwembad, van personeel geweest:
“Hoe kan het dat je een dijk van een conditie hebt, dit allemaal kan, en morgen niks kunt?”
Als ik je zo zie kan ik het me gewoon niet voorstellen, en echt ik geloof je zo.
Maar je zwemt hier met gewichten aan je enkels en peddels aan je handen of het niks is.
Je houdt zwemmen aan een elastiek die je tegenhoudt zo 2x zo lang vol.
Je bent hartstikke sterk en fit zo op het oog en tóch is het niet in orde.

Ja de magie van water…
Daar kan ik zoveel meer.
Ze zijn daar aan het wachten tot ze met gewichten voor om mijn buik kunnen komen om mijn training te verzwaren.
Er hangt nu 750 gram aan per voet.
Ik kan nog naar 1 kilo, en dan gaat er een gewichtsgordel om.
En dat is dan peanuts, terwijl ik op land veel minder kan.
Maar bijna niemand gelooft het als ze zien wat ik in water kan.
Ik zwem ook nooit zonder gewicht extra tenzij geblesseerd, want dan verveel ik me stuk.
Die extra weerstand heb ik nodig om het leuk te houden, enige is dat je er echt olifantenpoten en van die negerbillen van krijgt die meeste vrouwen willen. :') :+

En nee met neger bedoel ik niets negatiefs, die vrouwen hebben prachtige billen vaak.
Waar wij Hollanders voor aan de bak mogen. :D
Soms zegt iemand het en is het ja jij wel!
Ik: ehm ik zwem 2x per week met gewicht aan mijn enkels, ik héb geen billen van mezelf. :Y)
Antwoord: oh ja logisch dan.
Ik: uhh ja ik krijg het kado bij mijn training, maar het komt ook niet vanzelf hoor. :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:54

Sherivey schreef:
prompter schreef:
Oh ja, taart en gebak... Als je aangeeft dat je daar niet van houd, valt men nog net niet om van verbazing "want dat lust toch iedereen?!?!". Eh nou nee.

Nou moet ik zeggen dat ik dat ook heel vreemd vind :))

Maar ik ben dan ook vreetzak pur sang. :')

Ik ben geobsedeerd door eten maar taart en ge bak laat ik zo liggen. En dan supermarkttaarten bah. Nope not for me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:57

Wat betreft de discussie over taart en gebak. Hier het tegenovergestelde.

Ik vind veel rauwkost maar vooral komkommers echt goor. Ik vind de smaak vies. Ik vind de geur vies. En ik vind het zelfs al vies om naar te kijken (grote tomaten idem). Als ik iemand komkommer zie eten, voelt dat voor mij hetzelfde als wanneer je een opengereten dier langs de weg ziet. Pure fysieke walging tot aan een knoop in mijn maag toe :') .
Dat is niet iets wat iemand anders, dan ik, ooit gaat begrijpen :') . Maar de meest voorkomende vraag is toch wel "maar komkommers hebben toch geen geur |( " . I only could wish for that ;( Zou mijn leven oprecht een stukje makkelijker maken :)) .

Tazzey schreef:

Holy fck. Dat is me toch een portie ordinair van die vrouwen. Dat je dát nodig hebt om je eigenwaarde te voeden. Sowieso een extreem nare situatie waar je terecht in bent gekomen :knuffel: Eigenlijk weet ik weinig te zeggen om dat iets te verzachten, want het lijkt me frustrerend op alle vlakken.

Het is heel anders, en ik kan met terugwerkende kracht wel lachen om de absurditeit. Maar ik heb ooit in een eetstoorniskliniek gezeten. Moest je 3x per dag een Liga of time-out en dan 2x in de week iets anders calorierijks. Anders kreeg je op je flikker. Uit de immer geliefde variatie-box. Iedereen kwam een keer aan de beurt om boodschappen te doen voor de variatiebox, dus uiteindelijk ook ik met twee meiden. Wij voor, wat zal het zijn, 30 euro aan "ongezonde" tussendoortjes gehaald. Chipjes, chocola, zoutjes noem maar op.
Het begon al bij de kassa "Zo. Dat wordt wel een erg groot feestje :wow: " (- niet helemaal hoe we het fenomeen "de variatiebox" beschouwden :') ).
Toen liepen we naar de kliniek waar ook nog een heleboel andere afdelingen waren. Voor de deur stond een vrouw van een andere afdeling te roken "ZO DAN! :oo :oo Jullie mogen wel eens gaan oppassen met al die rotzooi en zo'n postuur".
Lees: mijn buddies toen waren twee meiden met anorexia en ondergewicht. Je snapt, het werd een gezellige avond en heel wat extra therapie-uurtjes zijn hieraan besteed :9k .
Conclusie: mensen moet echt eens kappen met obsessen over andersmans lichaam en eetgewoontes :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:03

Wat erg idd.

Overigens ook eentje die mensen nooit snappen (ik ben vegetariër):

Vind je salade geitenkaas niet lekker? (Rot op met je enige optie)
Eet je nooit fruit? (Nouja bijna bijna nooit)
Hoe doe je het want ik kan niet overleven als een konijn hoor? (Hoe DOM kan je zijn wat betreft wat je elke dag in je mond steekt := )
Val je niet enorm af als je plantaardig eet? (Zie hierboven)

Mensen en voeding, das echt kansloos.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:04

moonfish13 schreef:
Dat van dat Joodse vind ik wel bizar en over ben je echt Pools.

Maar je staat raar te kijken soms, een familielid heeft onze stamboom uitgeplozen tot 1742.
En het begin betreft een man uit Pruisminne, Duitsland die in Nederland de liefde vond.
Ofwel far far away heb ik Duits bloed.
Dus ik zeg niks meer over Duitsers, hoewel het met het jaar 1742 wel tijd is het los te laten. :D
Nee gein, de tweede wereldoorlog, het is wat het is en we hebben er als mensheid niks van geleerd lijkt.

Bij mij is de vraag die het meest voorkomt met sporten in het zwembad, van personeel geweest:
“Hoe kan het dat je een dijk van een conditie hebt, dit allemaal kan, en morgen niks kunt?”
Als ik je zo zie kan ik het me gewoon niet voorstellen, en echt ik geloof je zo.
Maar je zwemt hier met gewichten aan je enkels en peddels aan je handen of het niks is.
Je houdt zwemmen aan een elastiek die je tegenhoudt zo 2x zo lang vol.
Je bent hartstikke sterk en fit zo op het oog en tóch is het niet in orde.

Ja de magie van water…
Daar kan ik zoveel meer.
Ze zijn daar aan het wachten tot ze met gewichten voor om mijn buik kunnen komen om mijn training te verzwaren.
Er hangt nu 750 gram aan per voet.
Ik kan nog naar 1 kilo, en dan gaat er een gewichtsgordel om.
En dat is dan peanuts, terwijl ik op land veel minder kan.
Maar bijna niemand gelooft het als ze zien wat ik in water kan.
Ik zwem ook nooit zonder gewicht extra tenzij geblesseerd, want dan verveel ik me stuk.
Die extra weerstand heb ik nodig om het leuk te houden, enige is dat je er echt olifantenpoten en van die negerbillen van krijgt die meeste vrouwen willen. :') :+

En nee met neger bedoel ik niets negatiefs, die vrouwen hebben prachtige billen vaak.
Waar wij Hollanders voor aan de bak mogen. :D
Soms zegt iemand het en is het ja jij wel!
Ik: ehm ik zwem 2x per week met gewicht aan mijn enkels, ik héb geen billen van mezelf. :Y)
Antwoord: oh ja logisch dan.
Ik: uhh ja ik krijg het kado bij mijn training, maar het komt ook niet vanzelf hoor. :+

Misschien dat niet meer het woord neger gebruiken. Dat geeft associatie met de slavernij en is niet meer zo gebruikelijk in deze tijd. :) Wellicht bedoel je de billen van Afrikaanse vrouwen? En ik snap dat je het niet negatief bedoelt hoor.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:07

poes schreef:
Wat erg idd.

Hoe doe je het want ik kan niet overleven als een konijn hoor? (Hoe DOM kan je zijn wat betreft wat je elke dag in je mond steekt := )

Of mensen die je dan weer wijzen op soja en het tropisch regenwoud wat daarvoor gekapt is. Of de avocado die van heel ver moet komen. Ook niet zo goed voor het milieu. Alsof dat je enige keuzes zijn als vegetariër…

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:09

Plus dat ik helemaal niet vegetarisch eet omwille van het milieu.

En idd het woord neger… niet meer doen. Er zijn genoeg woorden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:13

Ja dat blijft altijd ons grappig. Ik eet geen dieren. Eet je dan wel vis? :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:19

Suliko schreef:
Als ik mensen ontmoet vraag ik ook iets in de trend van ‘wat houd je bezig’ of ‘wat doe je zoal in het leven’.

Ik hoorde een arts ooit vragen “hoe besteedt u uw dagen?” of “wat is uw dagbesteding?”

Die stomme “maar jij kan het hebben” teksten bij taart / gebak etc :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:22

Jessix schreef:
poes schreef:
Wat erg idd.

Of mensen die je dan weer wijzen op soja en het tropisch regenwoud wat daarvoor gekapt is. Of de avocado die van heel ver moet komen. Ook niet zo goed voor het milieu. Alsof dat je enige keuzes zijn als vegetariër…

Dieren gefokt voor vlees eten echt een heel stuk meer soja dan vegatariërs :D . Dus.... Een vleesvervanger is nog altijd beter voor het regenwoud dan 1 stukje koe, die een heel leven soja heeft moeten eten. Nogmaals. Ik respecteer iedereen zijn keuzes. Maar know your facts *\o/* .

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:09

Menino schreef:
Jessix schreef:

Dieren gefokt voor vlees eten echt een heel stuk meer soja dan vegatariërs :D . Dus.... Een vleesvervanger is nog altijd beter voor het regenwoud dan 1 stukje koe, die een heel leven soja heeft moeten eten. Nogmaals. Ik respecteer iedereen zijn keuzes. Maar know your facts *\o/* .

I know. :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:14

Of nog zo'n heerlijke vraag: "vind je het dan niet zielig dat je al het voer/gras van die dieren op eet???"

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:20

Wat komen jullie rare mensen tegen joh :))
Ik heb echt nog nooit dat soort gekke vragen gehoord (laat staan gesteld) over welke eetgewoontes dan ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:23

Ik sta ook wel erg te kijken van de schaamteloosheid van bepaalde mensen. Wat mensen allemaal uit hun mond kunnen krijgen, verschrikkelijk zeg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:30

Jessix, ik verander dat niet.
Volgens mij zijn er tig landen waar mensen zulke vormen hebben en de lading is nadrukkelijk niet negatief.
Dus nee.
Mensen vinden het juist mooi, en ik vind het compleet doorslaan allemaal.
Idem dito met het hele lgb.. alfabet.
Ik was gewoon een meisje wat graag in jongensbroeken en truien liep.
Nu zou ik non binair zijn denk ik als puber.
Gaat allemaal nergens meer over: tolereer gewoon lekker wat iemand aan wil of zijn wil.
En ja ik zwem bij een zwembad wat nadrukkelijk 2 grote vlaggen heeft hangen, om te tonen dat iedereen mag zijn wie diegene wil zijn.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 10-08-22 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt