Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ania schreef:69m3 met 2 man. Is naar mijn gevoel te veel, terwijl we echt zuinig proberen te zijn.
_Christina schreef:Huh, kun je niet gewoon bij de meterkast komen? Ik heb tot nu toe bij elke huurwoning zelf mijn meterstanden kunnen (en ook moeten) aflezen.
_Christina schreef:Huh, kun je niet gewoon bij de meterkast komen? Ik heb tot nu toe bij elke huurwoning zelf mijn meterstanden kunnen (en ook moeten) aflezen.
Nielojram schreef:Mijn waterverbruik zit bij mijn huurprijs in, ik heb geen idee hoeveel ik per jaar verbruik.
Maar, over dat douchen, waar, imo, iedereen zo spastisch over doet, ik douche 2x per dag, minimaal 2 minuten, want zolang doet mijn elektrische tandenborstel erover ( ik poets onder de douche), en de rest is met een minuut schoon. Ook haar wassen heb ik geen minuten voor nodig. Ik gok dat ik per dag 6 minuten douche.. Zijn dat dan echt de kosten?
(Ik eet overigens nog liever een boterham minder dan dat ik dat ga minderen, hoorhygiene boven alles) )
Suzanne F. schreef:[
Ja dat zijn behoorlijk de kosten. En waarom twee keer per dag? Zelfs elke dag douchen is meestal niet nodig, tenzij je veel zweet of lichamelijk werk verricht. Om de dag vind ik prima en 1 x per week haren wassen en dan douche ik uiteraard langer.
_Christina schreef:Sorry scheef verwoord (meterkast moest meters zijn), de meters zitten inderdaad niet altijd allemaal in de meterkast maar dat neemt niet weg dat ze altijd goed bereikbaar moeten zijn (dacht ik tenminste) zodat je ze kunt aflezen en bv ook de toevoer kunt afsluiten in geval van nood. Bij water zit dat (naar mijn ervaring altijd) voor of na de meter. Vandaar dat ik het vreemd vind als men er niet zomaar bij kan.
Moestuin schreef:Wij kregen een brief toen we boven de 100 gingen dat je dan grootverbruiker was of iets in die aard en je dan extra moet betalen. Misschien heeft het daarmee te maken.
En bijzonder? Gho, wij gaan erg zuinig met water om. Geen verspilling door omver gelopen kuipen water (vlotters) tuinieren doen ecologisch (mulchen waardoor water geven nagenoeg overbodig is. Vaatwas en wasmachine zijn bij de zuinigste in hun klasse etc.