Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:11

Sp
Iemand opperde het idee een beveiligde parkeerplaats voor werkbusjes. Of in een wijk zoals bovengenoemd ook voor andere autos.
Zonnepanelen er boven staat hij nog uit de zon ook.

Ik vind dat wel een idee toch heb ik het idee dat er weinig animo voor zal zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:21

Invalideparkeerplaats kost hier 510 euro en dat zal niet alleen hier zijn.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:21

superpony schreef:
Exitium schreef:
Iemand die niet ver kan lopen is niet per definitie invalide.

Als er redenen zijn dat jij niet ver kan lopen, kan je wel degelijk recht hebben op een invalide kaart en evt een eigen plek.

Je kan er recht op hebben, maar het is geen gegeven en er gaat sowieso de nodige tijd overheen eer dat geregeld is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:46

En dat recht hebben op is wel verbonden aan hele strenge regels. Je moet het letterlijk niet meer kunnen, hier is het 100 meter. Dus dat echt niet halen. Als je dat wel kan, maar erna problemen hebt is het nog niet erg genoeg. Dus je kan bij wijze van 100 meter lopen maar krijgt daar wel veel pijn door. En het moet langdurig zijn. Dat is alleen voor de kaart die je het recht geeft op gehandicapten plaats te parkeren. Die eigen plaats krijg je pas als je die kaart al hebt. Oh en het kost ergens rond de 4 tot 500 euro om die kaart te krijgen, krijg je alleen terug als de aanvraag goedgekeurd wordt. Medische keuring betaal je voor, gesprek met de gemeente en dan nog voor de kaart zelf.

Dus nee, dat recht is niet zo simpel als er hier over gedaan wordt. Het is moeilijk om aan te vragen en er zijn dus ook mensen die wel heel moeilijk lopen, maar hem niet krijgen of kunnen aanvragen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:48

chanicha schreef:

-O-

In onze gemeente maar 60 euro. (kosten van het bord). Een gehandicaptenparkeerkaart kost 65 euro (5 jaar geldig)
Laatst bijgewerkt door Kinke op 22-06-22 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:49

Kinke schreef:
chanicha schreef:

-O-

In onze gemeente maar 60 euro. (kosten van het bord).

Hier is de plaats volgens mij ook niet zo duur, maar de kaart die je daarvoor nodig hebt wel...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:50

bizarre prijzen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:02

Een oplossing is betaald parkeren.
In mijn vorige woonwijk was er echt nooit plaats direct in één van de omliggende straten, maar nu er 2 jaar geleden betaald parkeren is ingevoerd, kan je altijd je auto kwijt, behalve op zondag, dan is het vrij parkeren.
En OV is leuk, behalve als je onregelmatig werkt.
Na de avonddienst konden mijn beide dochters niet met het OV naar huis, terwijl bij de één niet eens OV is vlakbij het werk. OV is alleen leuk als je vlakbij je huis werkt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:08

Ja maar avond of nachtdienst is niet gemiddeld heb ik net geleerd. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:43

DuoPenotti schreef:
Ja maar avond of nachtdienst is niet gemiddeld heb ik net geleerd. :D

Nou in de zorg, politie, brandweer en fabrieken wel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:44

Ik weet het....

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:16

ardo_iggy schreef:
Waarom is nooit iemand op het idee gekomen om ergens gezamenlijk plek te maken b.v op een industrie terrein bewaakt en daar meerdere werkbussen neer te zetten en maakt niet uit van welk bedrijf.

Gewoon een verzamelplek voor werkbussen uit de buurt.
Kleine vergoeding per jaar voor de bewaking en klaar.

Omdat je dan een kleine vergoeding per jaar betaald. Maar je betaald al een vergoeding in de vorm van wegenbelasting. Die is ook bedoelt om op de openbare weg te parkeren. Het voertuig is goedgekeurd voor de weg door de RDW. Dus mag het daar gewoon staan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:21

Jennyj01 schreef:
ardo_iggy schreef:
Waarom is nooit iemand op het idee gekomen om ergens gezamenlijk plek te maken b.v op een industrie terrein bewaakt en daar meerdere werkbussen neer te zetten en maakt niet uit van welk bedrijf.

Omdat je dan een kleine vergoeding per jaar betaald. Maar je betaald al een vergoeding in de vorm van wegenbelasting. Die is ook bedoelt om op de openbare weg te parkeren. Het voertuig is goedgekeurd voor de weg door de RDW. Dus mag het daar gewoon staan.

En hoe kom je bij dat bedrijventerrein ? Eerst met je privé auto naar het terrein om dan over te stappen op je bedrijfsbus.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:23

Dat ligt aan hoe groot die bus is en aan je gemeente of dat wel mag .

Ja zo doen vrachtwagenchauffeurs dat wel.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:09

Jennyj01 schreef:
ardo_iggy schreef:

En als die leeg gehaald word heb je ook niks.
Daarom zeg ik bewaakt kun je gewoon de spullen er in laten liggen.

Electra63 schreef:
ardo_iggy schreef:

En hoe kom je bij dat bedrijventerrein ? Eerst met je privé auto naar het terrein om dan over te stappen op je bedrijfsbus.

Je kunt ook op de fiets.
Als er een terrein gewoon centraal ligt waar je snel bent zie ik het probleem niet heel veel mensen moeten naar hun werk rijden.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:25

Maar wie gaat de bewaking betalen van zo’n parkeerplaats? Dat betekent uiteindelijk dat de service gewoon duurder wordt.

Dat wordt het trouwens ook als de mensen die gereedschappen in hun bus hebben liggen elke maandag een lege bus aantreffen.

Toen ik bij een bedrijf werkte dat 1 vestiging had, aan de andere kant van het land, werd ook contractueel vastgelegd dat ik de auto in elk geval niet in hele donkere hoekjes en gaatjes zou zetten ivm de waarde van de inhoud. En niet op plekken mocht zetten waar geen of slecht toezicht was. Hij moest dus altijd ergens staan waar mensen hem konden zien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:48

In mijn voormalige woonwijk, stonden soms wel 8 werkbussen.
Daar woonden veel werklui....
Ik heb daar nooit over gezeurd.
En wij hadden geen voortuinen.
Parkeren was er sowieso een probleem.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:54

We hebben 28 woningen voor ‘jongeren’ en 4 bedrijfsbussen in de straat.
(De rest zijn seniorenwoningen en wie daar wonen werken niet meer)
Ik heb het geluk dat voor mijn huis een parkje is en geen parkeerplaats.
Maar bij ons zitten de slaapkamers voor. En bij de bovenverdieping de keuken. (Zijn soort duo woningen)
Vind alleen wel dat ze beter kunnen parkeren in de zin van in 1 vak staan Ipv schuin over 2.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:52

Bus parkeren op een bewaakte stalling op een industrieterrein, tja dan moet die wel in de buurt zijn. Hier hebben we die niet in het dorp waar we wonen.
Dichtstbijzijnde is 4 km verder op. Nou heel simpel dat gaat mijn man en zoon niet doen, die gaan iedere ochtend al om 5.15 de deur uit, en dan heb je geen zin om eerst 4 km te gaan fietsen.

Openbaar vervoer is hier een drama. Eerste bus gaat pas om 7.45.
Als mijn dochter met het openbaar vervoer naar haar werk moet betekend dat: dat ze daar niet eerder kan zijn dan 9.20 en ze moet om 8 uur beginnen. Dus geen optie. Fietsen is ook gewoon te ver ( 45 heen en terug).

Needje dat is idd een vreselijk iets, mensen die gewoon niet kunnen parkeren. Hebben hier ook een tekort aan parkeerruimte, maar met enige regelmaat dat je in verschillende vakken niet kan parkeren. Puur omdat er weer zo'n pannenkoek zowat overdwars in een vak staat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 00:14

chanicha schreef:

Dat hebben wij nooit betaald en mn broer is toch 39jr meervoudig gehandicapt geweest

Exitium schreef:
Je kan er recht op hebben, maar het is geen gegeven en er gaat sowieso de nodige tijd overheen eer dat geregeld is.

Zoals gezegd; wij hebben altijd een aangepaste auto gehad en nooit dat soort problemen. Hebben weleens het kenteken plaatje aangepast omdat we een nieuwe auto kochten, maar dat is zo geregeld en niet duur.

We hebben met mijn broer in 2 verschillende gemeentes gewoond.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 05:29

De kosten voor een minder valide parkeerplaats verschillen enorm qua gemeente, in een dorp hier wat verder vandaan kost het ook dikke 500 per jaar en hier 200 ofzo.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 06:03

Moet ik dat vreemd vinden om te betalen voor een priveplek dichtbij huis? Kosten van een garage zijn nog hoger.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:12

Een garage is een keus uit luxe, een invalideparkeerplaats niet. Dat is meestal het verschil tussen nog een klein beetje vrijheid om je huis uit te kunnen of min of meer verplicht thuis zitten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:20

En hier moet je dat geld dus al betalen voor alleen een kaart, dan heb je geen eigen plek maar mag je op de gehandicapten plaatsen parkeren waar geen kenteken aan gekoppeld is.

Alleen hier krijg je een gedeelte wel terug als je die kaart krijgt, maar veel mensen durven hem niet aan te vragen want als je hem niet krijgt krijg je geen geld terug.

Maar idd, het is geen keuze he? Het verschil tussen niet bij auto kunnen komen en dus opgesloten zitten of wel bij auto komen. Waarom heb jij meer recht op vrijheid dmv auto omdat je gezond(er) bent? Want jij kan wel een keer verder lopen als er geen plek was. Mensen die zo'n parkeerplaats hebben niet. En als mensen niet sociaal willen zijn dan moet je dus wel wat als je die afstand niet kan lopen

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:50

Poekkie schreef:
Moet ik dat vreemd vinden om te betalen voor een priveplek dichtbij huis? Kosten van een garage zijn nog hoger.

De wereld draait echt wel heel erg om jezelf, als ik alle reacties in dit topic zo lees.

Snap je echt het verschil niet tussen niet of nauwelijks kúnnen bewegen en daarom een invalidenplek nodig hebben, en niet wíllen lopen of bewegen en daarom per se je auto (of 4 auto's...) direct voor de deur willen hebben?