Gedoe met de buren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Gedoe met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:03

@LoveGlove: het gaat ook niet altijd vanzelf, maar juist in dit geval kan je oefenen omdat er eigenlijk niets mis kan gaan. TS doet alles zoals het moet, dat doet ze al jaren en dat blijkt ook elke keer dus als ze dat gewoon blijft doen hebben de buren nog steeds geen poot om op te staan.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:07

Even als stille meelezer…

Ik heb ook een keer de gemeente op de stoep gehad omdat er iemand geklaagd had. De man kwam, en alles was prima in orde. Ik heb later nog met hem gebeld, want mijn moeder was thuis en ik niet. Wilde het fijne er wel van weten. Hij heeft toen voor mij een melding in het systeem kunnen zetten die op plopte als er nog eens een melding gedaan zou worden. Dan zouden de mensen daar zien dat er op die en die datum gecontroleerd was en dat het dan in orde was. Dan hoefde er niemand meer te komen. Scheelt hun tijd en moeite. Misschien zou je daar eens naar kunnen informeren? Of ze niet ook zoiets kunnen doen?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:11

Maar het zou toch heerlijk zijn dat de buren bij het (willen) maken van een melding in de app een pop-up zouden krijgen met de tekst “wegens het doen van onterechte meldingen mag u voor dit adres geen klachten meer indienen”. Lekker puh :Y)

Blijkbaar kan dat (zoals Pluttersput aangeeft), maar speciaal voor de buren dan een wat scherpere melding :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:14

Ik snap het wel hoor dat je het als vervelend ervaart als er ineens iemand voor de deur staat die "tegen je" kan zijn. Is gewoon vervelend, dat idee dat er op elk moment weer iemand aan de deur kan staan. En gebel en geklop aan de deur is altijd op ongelegen momenten.... als je er ein-de-lijk eens aan toe komt om lekker een poosje in bad te gaan liggen, een keer flink uitslapen, als je net zit te kakken op de WC, tijdens een spannende film of belangrijk telefoontje.... :=

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:00

Wij hebben dit ook aan de hand gehad. Lang niet zo extreem trouwens. 2 huizen verderop die ( volwassen, 40+ ) vrouw vond onze Shetlanders heel zielig. Kregen strook begrazing want die ene was al een keer hoefbevangen geweest en ze waren zeer zeker niet te dun. Het appaloosatje 3 weken flink aan de dunne gehad. Vee arts er bij gehad. Medicatie er in. Tot ik dus zag dat op een moment dat mijn auto er niet stond maar ik wel thuis was, mevrouw een bak keuken afval over het hek gooide. Aardappel schillen, boontjes... nou toen wisten we wel waarom die pony aan de dunne was. Arm beest. Ik ben onwijs kwaad geworden toen. Heb haar gevraagd hoe ze het zou vinden als ik haar hond giftige rommel zou voeren. En dat in het vervolg de dierenarts rekening gewoon op haar naam zou komen. Nouuuuu vroeger op de manege kregen de paarden dat ook allemaal dus dat was niet waar. En wij voeren ze niet. Die paar sprietjes gras waren niet genoeg. Hoefsmid kwam nooit. ( klopt. Ik deed dat zelf. En 1x per jaar hoefsmid ter controle maar die gaf aan dat hij het zelf niet nodig vond omdat ik het zelf prima deed) en hooi kregen ze ook niet. Ehhh in de inloopstal hadden ze 24/7 arm overjarig hooi. Maarja dat zag zij niet buiten in de wei natuurlijk. Na een flinke woordenwisseling hier over hadden wij 2 dagen later ook de dierenbescherming voor de deur. Hebben ze alles laten zien. De konijnen hokken, de honden, de pony's en zelfs de vijver met kois. Is ook gelijk een aantekening gemaakt dat ze hier niet weer komen. Die man zijn direct dit heeft alles weg van pesten. Het kan dus wel zo'n aantekening.

Ik ben ook heel lang bang gebleven dat ze ons overal slechte prate ivm de verzorging van de dieren... ondanks dat we nog liever zelf een boterham minder eten als besparen op hun verzorging ( en luxe.... beetje verwend zijn ze wel) dus ik kan me het gevoel van Ts helemaal voorstellen. Zeker na meerdere bezoekjes en met die constante meldingen....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:50

Hahaha kom net deze tegen op fb en moest aan je denken.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:54

Jááá, dat wordt um :+
Jammer dat Buxus zo langzaam groeit...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 08:33

Ik heb de gemeente weer gebeld om navraag te doen. Er zit iemand anders op "de zaak" nu en ze zou weer contact met me opnemen via de mail. Ik heb het verhaal nog eens uitgelegd. De gemeente heeft een fout gemaakt toen ze mij toestemming hebben gegeven om de container daar te plaatsen, daar hadden ze namelijk een vergunning voor moeten afgeven en dat is niet gebeurd. Ze gaat kijken hoe ze dat recht kunnen zetten, want nu is het een lastig verhaal. Voor de overige klachten gaat ze kijken wat de gemeente daarin kan betekenen.

In de tussentijd worden we iedere avond uitgerookt door de vuurton die de buren elke avond lekker opstoken. Ik kan geen raam open zetten om te luchten.
Afbeelding
Afbeelding

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:44

Wat verbranden ze? Mag je bij jullie vrij afval verbranden?
Hier mag dat niet en staan er dikke boetes op als ze je betrappen.
Als de brandweer daar voor komt zijn de kosten ook niet echt leuk meer. Wellicht een keer anoniem een belletje er aan wagen?

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:55

Ik zou dat branden direct melden. Zeker met die droogte nu. Hier is dat echt verboden!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 08:59

Volgens mij doen ze het onder het mom barbeque want ik ruik regelmatig ook vlees-geuren erbij, maar het is zeker geen gewoon bbq-vuurtje. Altijd gepaard met dikke rook en stank. Ik heb astma en kan naar voor vluchten als ze weer bezig zijn want ik word er hondsbenauwd van (en dit is ook echt geen gezonde lucht voor de paarden/kippen/konijnen die ik achter heb en die niet weg kunnen).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:01

Dan zou ik eens kijken of je de milieudienst kan bellen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:03

Direkt melden !! Dat is echt niet normaal en met dit weer zelfs gevaarlijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:26

Hier in de gemeente zou het mogen.
Leg je het hout op de grond niet, doe je het in een ton/korf/bbq dan wel.

Maar je kunt altijd kijken of het te melden is natuurlijk.
Ik zou het dan melden ivm brandgevaar

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:36

Die brandlucht is niet lekker inderdaad.
Maar wat ziet je weiland eruit trouwens. Of is dat niet jouw weiland?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:37

Even de brandweer bellen met de opmerking dat het er op lijkt dat er iets in de brand staat de volgende keer, moet je eens zien hoe snel ze er zijn in de droge tijd.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:50

Suzanne F. schreef:

Is toch logisch met deze droogte?
Zo raar ziet haar weiland er niet uit

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:02

hagelslag schreef:
Suzanne F. schreef:

Is toch logisch met deze droogte?
Zo raar ziet haar weiland er niet uit

Oh nou dan verschillen we daarin van mening. Ik vind het er erg onverzorgd uitzien eigenlijk. Maar dat heeft niks met die brandlucht te maken natuurlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:07

Het kan natuurlijk ook dat dit gewoon mag en dat ze dit verbranden niet specifiek doen om TS te sarren.
Niet alles hoeft tegen TS te zijn bedoeld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:11

@Cayenne: dan nog is het logisch dat je rekening houdt met enig ongemak die je zou kunnen veroorzaken, zéker als je weet dat er dieren in de rook komen te staan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:12

En er is barbecuën en er is barbecuën... Dit op de foto's lijkt mij totaal niet nodig en mega ongezond.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:20

Het is een heel vervelende situatie, maar al het gedrag van anderen op jezelf betrekken is niet gezond.
Daarmee maak je dingen groter dan ze zijn en vervelender voor jezelf.
De buren zullen dat vuurtje niet stoken om TS te sarren. Dat ze niet letten op de gevolgen voor TS, is wat anders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:27

senna21 schreef:
Het is een heel vervelende situatie, maar al het gedrag van anderen op jezelf betrekken is niet gezond.
Daarmee maak je dingen groter dan ze zijn en vervelender voor jezelf.
De buren zullen dat vuurtje niet stoken om TS te sarren. Dat ze niet letten op de gevolgen voor TS, is wat anders.

Heb je het topic wel gevolgd?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:41

Cayenne schreef:
Het kan natuurlijk ook dat dit gewoon mag en dat ze dit verbranden niet specifiek doen om TS te sarren.
Niet alles hoeft tegen TS te zijn bedoeld.

Een normaal mens houdt rekening met zijn buren, als je ziet dat de wind die kant op staat ga je niet verbranden of je zoekt een ander plekje op zodat je geen overlast veroorzaakt.
Onze nieuwe buurvrouw wilde ook afval verbranden en ze had niet door dat de wind onze kant op stond, had aan die kant de ramen open en de rook had ik binnen de kortste keren binnen. Ben je echt niet blij mee, belletje gegeven naar de buuf en het was snel over, de keer erna had ze een andere plek gekozen en gekeken hoe de wind stond. Zo kan het dus ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:48

bigone schreef:
Even de brandweer bellen met de opmerking dat het er op lijkt dat er iets in de brand staat de volgende keer, moet je eens zien hoe snel ze er zijn in de droge tijd.

Dit zou ik ook doen, en er bij melden dat je vanwege hevige astmatische klachten niet dichterbij kan komen om het goed te checken.