Maar volgens sommige bokkers was het offtopic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ir1ne schreef:Mindim schreef:Ik weet het niet zeker, maar volgens mij ben je in Groningen bedrijfsmatig als of 7 of 7 + paarden hebt staan.
Dit hangt af van de gemeente waar je in woont. wij mogen tot 10 paarden, gemeente Stadskanaal.
Ayasha schreef:sorry hoor Gini maar dingen zoals gras af maaien of die hogedrukreiniger horen gewoon bij het dagelijkse leven, wil je absolute stilte moet je een eiland kopen want op het platteland heb je boeren die tot midden in de nacht veel meer lawaai maken.
Merexa schreef:Ho, nee, wacht. De niet-zeurende buren waren bezig met een hogedrukreiniger om hun oprit schoon te maken vorige week. Die zijn ook een hele middag bezig geweest en de volgende dag verder gegaan omdat ze nog niet klaar waren. Maar ik klaag ook niet want weet dat het moet gebeuren.. Ik was zelf bezig de uitloop voor de stallen en het betonpad schoon te maken. Ik was toen rond een uur of 1 begonnen, heb even pauze gehad tussendoor en om half 5/5 uur begon te buurvrouw te klagen. Toen had ik ook even een baalmoment, maar ben gestopt en de volgende dag verder gegaan om het laatste stukje te doen. Ze voelt zich heel snel aangevallen als ik het niet met haar eens ben. Ik ben verbaal gewoon sterk en werk ook veel met mensen, maar ze gaat gelijk in de verdediging als ik in haar ogen verbaal agressief word. Nee, ik ben gefrustreerd maar zeker niet agressief.
Nu werkt de zeurbuurvrouw aan een projectje en is veel met een schuur en slijpmachine bezig. So be it.. Maar ze blijft nu dingen bij mij zoeken omdat ik in het verleden toe heb gegeven om het voor haar zo aangenaam mogelijk te maken. Dus zonder geluiden, zonder dat ik op mijn eigen terrein loop/dingen uitvoer. Ze heeft in het verleden de kans gehad een stuk zelf te kopen, dit heeft ze niet gedaan en nu heb ik het.. Ik denk dat ze er spijt van heeft.
Ik ben nu inderdaad alles op papier aan het zetten om te gebruiken bij het gesprek. Dit ga ik dus aan met een 'adviseur' die van alles op de hoogte is. Ook ga ik nog even met het juridisch loket bellen, waar pro deo advocaten werken om mij verder op juridisch advies te voorzien en advies te geven. Voor zo ver ik weet en ook wat de gemeente betreft heb ik alles in orde, maar moet alleen een aanvraag (dus geen vergunning) indienen. Het lastige is hier dat veel mensen in een andere provincie wonen. Wat betreft paarden houden kan ik echt niks terug vinden, maar iemand in het dorp zei dat 6 gewoon mag nadat ze het had nagevraagd. Dus als ik er nog 2 paarden bij wil kan dat gewoon, dan zijn de stallen ook vol en heb ik nog 2 Shetlanders. Een veulen telt voor 0,5 dus de Shetlanders misschien ook wel.. Maar zo ver zal het eerst niet komen.
xxCYNNxx schreef:Waarschijnlijk is het bij ts d'r gemeente ook 5; ik denk dat de zeurbuurvrouw helemaal in de stress is geschoten toen ze van ts hoorde dat de paddock groter werd gemaakt, omdat er nog 1 bij komt.
Die heeft onmiddellijk nergens anders meer aan kunnen denken ( leer mij dit soort mensen kennen) en na het gesprek uitgezocht hoeveel paarden je mag hebben in desbetreffend dorp/gemeente ( al dan niet na een gesprek met dr vriend) en zo zal ze wel op die 5 komen.
Mag ts nog steeds er 1 bij laten komen![]()
En dan is de vraag of de shets als 2 of als 1 tellen. Zeker als het mini's zijn ( geen idee of het mini's betreffen of grote maat shets), is de kans groot dat ze als 1 gerekend worden...mag ts zelfs nog 2 erbij gooien en is ze nog steeds hobbymatig bezig.
Arabesk schreef:Heb je een mannelijke partner? Het is heel flauw maar verwijs haar naar je partner. Op één of andere manier is het altijd makkelijker zeiken tegen vrouwen.
Ik krijg zelfs appjes van boze boeren als m'n man iets in de krant schrijft. Hem durven ze niet aan te spreken. Het allermooiste was dat een andere buurvrouw nav dat artikel tegen mij ging schreeuwen dat mijn man zo veranderd was sinds mijn komst. Hoe vind je die?
![]()
Tegenwoordig geef ik ze de 06 van m'n man, maar ze bellen of appen hem nooit.
Hier trouwens ook een mooi verhaal, die buurvrouw ging echt heel ver
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... 3_34300541
En dit ging er aan vooraf
Vjestagirl schreef:Ik denk dat de buurvrouw d'r probleem helemaal niet gaat om het aantal paarden, of om grasmaaien, of om een trailer. Het gaat er (denk ik) om dat ze bang is dat haar prettige woonomgeving aangetast wordt. Ze heeft ervaring met een vorige, vervelende, buurman en ze is nu gewoon heel bang dat er weer zoiets gebeurd.
Daarom zou ik ook juist wel in gesprek gaan met buurtbemiddeling. In 95% van de casussen gaat het namelijk niet over hetgene waar er over geklaagd wordt: het gaat over onderliggende problemen of ergernissen. Buurtbemiddelaars zijn er goed in om dáárnaar te sturen en om daar op uit te komen.
Gini schreef:Ayasha schreef:sorry hoor Gini maar dingen zoals gras af maaien of die hogedrukreiniger horen gewoon bij het dagelijkse leven, wil je absolute stilte moet je een eiland kopen want op het platteland heb je boeren die tot midden in de nacht veel meer lawaai maken.
Gelukkig beweer ik ook het tegendeel niet.Mijn bericht duidt dat de buurvrouw daar geen vinger gekregen heeft omdat TS én niet heeft toegegeven én de buurvrouw op vlak van grasmaaien en hogedrukreinigen sindsdien ook niet meer geklaagd heeft. Issue afgehandeld, en in het voordeel van TS lijkt me.
Merexa schreef:Buurtbemiddeling werd eerder ook al gesuggereerd, maar het gesprek word nog 1x aangegaan en hopelijk is het dan ook klaar. Dan ben ik klaar.. Het levert mij stres op en ik heb er ook gewoon helemaal geen zin in na zelf ook door een moeilijke tijd te zijn gegaan en ik werk redelijk veel. Het kost mij gewoon meer energie dan ik nog lang kan geven denk ik want ik trek het mij te veel aan, want ik probeer het goed te doen.. Buurbemiddeling is wel een goed idee, maar dat is ook weer veel geregel en ik wil nu gewoon lekker leven en happy de zomer in gaan.
Mando schreef:Ik lees dat mensen ook zeggen blokkeren op wa maar stel dat er iets met je paarden is dan kan ze je niet op de hoogte stellen, neem aan dat ze dat wel zou doen.
Persoonlijk zou ik dat dus nooit doen hoe vervelend ze ook is.
superpony schreef:Mando schreef:Ik lees dat mensen ook zeggen blokkeren op wa maar stel dat er iets met je paarden is dan kan ze je niet op de hoogte stellen, neem aan dat ze dat wel zou doen.
Persoonlijk zou ik dat dus nooit doen hoe vervelend ze ook is.
Ze wonen naast elkaar...........
Appen is natuurlijk iets van de laatste jaren. En ik denk dat juist daardoor mensen anders zijn gaan communiceren en veel problemen ook daaruit voort zijn gekomen. ( in het algemeen )
En op de app blokkeren, kan je wel nog gewoon bellen. Het zal mensen verbazen, maar de meeste telefoontjes hebben die functie ook nog steeds.
En denk eigenlijk dat iemand je niet meer appt als je volledig gebroken hebt, maar als de buurvrouw echt van dieren houdt, is er altijd een manier.