Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 15:56

Die buurvrouw was jurist en spande zelfs een rechtszaak aan als de buren hun kozijn gingen schilderen. Maw, als je pech hebt gaat zo iemand steeds verder en verder en eindigt het in geweld zelfs....

Maar volgens sommige bokkers was het offtopic. :+ Heerlijk soms bokt. Als het je niet boeit scroll dan door.

Bobbejaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:00

Alja schreef:
Bobbejaan schreef:
Buurvrouw moet stoppen met leven controlen van naar buren....en TS moet niet denken dat ze dit kan sussen...

Duidelijk advies :+

Haha, ja wij hebben ook zulke buren...vandaar... TS moet niet de moeite meer nemen, wat aandacht krijgt, groeit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:08

Ir1ne schreef:
Mindim schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij ben je in Groningen bedrijfsmatig als of 7 of 7 + paarden hebt staan.

Dit hangt af van de gemeente waar je in woont. wij mogen tot 10 paarden, gemeente Stadskanaal.

Dit was in Appingedam, tegenwoordig zit dat bij Eemsdelta geloof ik en misschien ook andere regels.

knollentuin

Re: Vervelende buurvrouw. Advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:12

Het aantal paarden dat je als particulier mag houden scheelt idd per gemeente en wat ook telt is binnen of buiten bebouwde kom, hier was binnen bebouwde kom 1 per persoon van gezin,tot een max van 5 en buiten bebouwde kom 2 per gezinslid .

Bobbejaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:13

Klopt, 5 of soms 7 ...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:24

Bobbejaan schreef:
Klopt, 5 of soms 7 ...

Wij mogen er 10 houden, wat mij wel verbaasde, nergens regels over perceelgrootte

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:27

ja dat als je meer dan 3 hectare je hebt je ook op moet letten dat je niet meteen als bedrijfsmatig neer word gezet, ook al heb je er maar 2.

Maar dat probleem hebben de meeste niet.
En dan is het inderdaad bijzonder dat je bij wijze van op 2000 m2 er 2 mag houden maar ook 5.

Bobbejaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:37

Is dit omdat paarden nu nog huisdieren zijn en nog geen vee? Volgens mij mag je ook maar max 5 honden hebben toch? Maar als je 5 merries hebt en regelmatig veulens fokt voor verkoop hoe zit dit?

Bobbejaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:39

knollentuin schreef:
Bobbejaan schreef:
Klopt, 5 of soms 7 ...

Wij mogen er 10 houden, wat mij wel verbaasde, nergens regels over perceelgrootte

Dingen veranderen.

Ik hoorde onlangs dat bakken zonder vergunning nu ook hier mag, zelfs 20x60.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:41

Dat weet ik niet op ons perceel zit wel een bestemming voor agrarisch, zelfs uitgesplitst in vermeerdering- fok of winstoogpunt- melken of vlees. Maar bij gebruiken een deel bedrijfsmatig - kwekerij en een deel particulier- ook gesplitst aangekocht. Dus hobbymatig fokken zal ook kunnen zo lang het op eigen naam is en geen bedrijfsnaam- activiteit wb belasting

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:09

Allereerst veel sterkte TS ik weet hoeveel energie dit kost. Hier een gelijk waardig heel lang verhaal.
Ik woon al 10 jaar met mijn vriend samen had beide een hond toen we samen gingen wonen. Later hebben wij een pup erbij genomen omdat ze beide een leeftijd bereikt hadden dat we toch een maatje wilde. Buurvrouw in kwestie heeft altijd een kat gehad die wel eens in de tuin zat maar al snel een Stafford op zich af kreeg. Vroeger woonde zij op een boerderij waar ze honden fokte oa. Nu zitten wij in een dicht bevolkte woonwijk en vond ze het vrij normaal om een aantal kippen en haan hier te houden. Ach prima als ze er blij van wordt. We hadden wel last van muizen in die tijd door het kippenvoer maar dit namen we maar voor lief. Haar vriend heeft een stokoude Mercedes bus omgebouwd tot camper en ze gingen elk jaar maanden overwinteren met dat krakkemikkige ding. De buurt ergert zich groen en geel aan het feit dat dat ding weken tot zelfs maanden lang of op de parkeerplaats of op zijn oprit (wat niet helemaal past) staat. Soms stond hij zelfs voor onze huis geparkeerd om zijn eigen oprit vrij te houden. Als wij aangaven dat het gevaarlijk was omdat de zicht in de straat ernstig belemmerd wordt werd er gezegd ach moeten ze maar langzamer rijden. Ik parkeer mijn auto regelmatig bij mijn deur als ik toch nog weg moet en daar kreeg ik altijd een grote mond over want het was niet netjes voor de mensen die op visite kwamen en hierdoor hun auto niet goed kwijt konden.
Toch ben ik altijd met haar omgegaan tot afgelopen jaar. 2 van onze honden overleden binnen korte tijd en besloot ik zelf een nest honden te fokken. Dit vond zij helemaal geweldig en kwam dagelijks kijken en helpen. Uit dit nestje hebben we er 2 gehouden dus hebben we er nu weer 3 wat we de afgelopen jaren ook hadden. Toen begonnen de problemen want ze hadden overlast. Honden blafte hele dagen door konden geen eens fatsoenlijk tv kijken enz. Dit nagevraagd aan de buurman aan onze andere kant nee hoor ze blaffen echt maar even als ze iets horen en verder niet. Ook werd er gezegd dat de hele buurt klaagde over het feit dat mijn auto daar geparkeerd stond wederom gevraagd en niemand had er verder last van behalve zij.
Toen ik Corona had hebben de honden een tijdje in de tuin hun behoefte moeten doen werd netjes opgeruimd en afgespoeld maar het was schandalig dat ik geen uitlaat liet komen. Zelfs toen ik uitlegde dat er gewoon niemand in onze buurt mocht komen ja die honden moesten minimaal 6x per dag een uur lopen. Een vriendin die zelf ook Corona heeft gehad kwam nam ze even mee om te rennen maar dit was niet genoeg en het was onderhand dierenmishandeling. Zelfde als onze konijn die een flappy bol.com paleisje had niks was goed. Deze vrouw wist wat er in mijn hoofd om ging dus wist hoe erg ik mij dingen aan trok hier maakte ze dus keihard misbruik van.
Ondertussen heb ik mee contact met de buren van de andere kant en hierdoor is er nog meer vuur ontstaan want hier is ze echt niet blij mee. Wij mogen (van haar) niet meer bbqen want als het mooi weer is heeft ze haar ramen boven open en trekt de rook in haar gordijnen. Ik mag d achter deur niet open doen als ik op sta of thuis kom want de honden gaan dan buiten spelen. Op onze slaapkamer hebben wij een airco met een afvoer naar buiten die mogen wij niet aan doen want dan komt de warme lucht haar kant op. Stofzuigen mogen wij niet als ze visite hebben want dat is een eentonig geluid en dan kunnen ze niet gezellig praten.
Voordat ze op vakantie gingen ben ik een half uur lang voor alles en nog wat uitgemaakt want ik was een schandaal voor de buurt ik heb huilend voor de deur gestaan want het was allemaal zo onterecht en ik kan dus geen stap maken of ze ziet het. Als mijn honden 3 uur alleen zijn zijn ze de HELE dag alleen en ik had maar geen honden moeten nemen. Ze zijn toen een aantal weken op vakantie geweest en heb ik de buren verteld hoe erg ik ermee zat en ze vonden het zo erg dat er dus een hele andere kant aan haar verhaal zat het was ook een heel stuk fijner in de buurt.
Nu zijn ze terug naar n leek het even rustig te gaan ze probeerde weer aardig te doen maar ik had daar geen behoefte meer aan ik blijf altijd beleefd en oprecht maar ik wil geen leuk gesprek met iemand aan gaan die mij zoveel verdriet en onzekerheid bezorgd . Ik laat mijn pakketten zo veel mogelijk bij mijn moeder bezorgen en heb een briefje op de deur hangen niet bij buren bezorgen aangezien zij mijn pakketten achter houd. 2 dagen geleden kreeg mijn vriend een app van haar dat wij zondag de terras aan het schoon maken met de hoge druk en dat dit niet fijn was want het stonk en ondanks haar hartig gesprek was er niks veranderd ik was om 9:18 van huis gegaan en om 12:41 ik huis gekomen en deed meteen mijn buiten deur open zij ging nu maatregelen nemen. We moesten onze honden maar weg doen en de honden speeltjes die in de tuin lagen zsm weg te halen want hier erfde zich aan. Ze zou mij hetzelfde bericht ook appen. Ik heb haar meteen geblokkeerd ik heb al zoveel aan mijn hoofd dat dit mij zelfs paniek aanvallen bezorgd. Gister zag ik op de ring deurbel dat ondanks het briefje mijn pakket bij hun afgegeven had. Ik kreeg al meteen een paniek aanval maar ben maar snel het pakket op gaan halen. Voordat ze hem overhandigde vroeg ze of het klopte of zij mij niks kom sturen.
Ja dat klopt ..
Ow ik heb jouw vriend geapt heb je dat meegekregen
Ja dat heb ik mag ik mijn pakket bedankt
En ben ik weg gelopen.
Het kost zoveel energie maar ik heb geluk dat de andere buren nu mijn kant van het verhaal kennen en ik probeer het zoveel mogelijk los te laten.
Probeer van je mooie plek te genieten en houd zoveel mogelijk contact met andere buren. Het is en blijft een moeilijk onderwerp…

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:12

Ayasha schreef:
sorry hoor Gini maar dingen zoals gras af maaien of die hogedrukreiniger horen gewoon bij het dagelijkse leven, wil je absolute stilte moet je een eiland kopen want op het platteland heb je boeren die tot midden in de nacht veel meer lawaai maken.

Gelukkig beweer ik ook het tegendeel niet. :) Mijn bericht duidt dat de buurvrouw daar geen vinger gekregen heeft omdat TS én niet heeft toegegeven én de buurvrouw op vlak van grasmaaien en hogedrukreinigen sindsdien ook niet meer geklaagd heeft. Issue afgehandeld, en in het voordeel van TS lijkt me.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:19

Bobbejaan schreef:
Alja schreef:

Duidelijk advies :+

Haha, ja wij hebben ook zulke buren...vandaar... TS moet niet de moeite meer nemen, wat aandacht krijgt, groeit

Is wel waar. Ik zeg ook negeren.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 10:53

Merexa schreef:
Ho, nee, wacht. De niet-zeurende buren waren bezig met een hogedrukreiniger om hun oprit schoon te maken vorige week. Die zijn ook een hele middag bezig geweest en de volgende dag verder gegaan omdat ze nog niet klaar waren. Maar ik klaag ook niet want weet dat het moet gebeuren.. Ik was zelf bezig de uitloop voor de stallen en het betonpad schoon te maken. Ik was toen rond een uur of 1 begonnen, heb even pauze gehad tussendoor en om half 5/5 uur begon te buurvrouw te klagen. Toen had ik ook even een baalmoment, maar ben gestopt en de volgende dag verder gegaan om het laatste stukje te doen. Ze voelt zich heel snel aangevallen als ik het niet met haar eens ben. Ik ben verbaal gewoon sterk en werk ook veel met mensen, maar ze gaat gelijk in de verdediging als ik in haar ogen verbaal agressief word. Nee, ik ben gefrustreerd maar zeker niet agressief.
Nu werkt de zeurbuurvrouw aan een projectje en is veel met een schuur en slijpmachine bezig. So be it.. Maar ze blijft nu dingen bij mij zoeken omdat ik in het verleden toe heb gegeven om het voor haar zo aangenaam mogelijk te maken. Dus zonder geluiden, zonder dat ik op mijn eigen terrein loop/dingen uitvoer. Ze heeft in het verleden de kans gehad een stuk zelf te kopen, dit heeft ze niet gedaan en nu heb ik het.. Ik denk dat ze er spijt van heeft.

Ik ben nu inderdaad alles op papier aan het zetten om te gebruiken bij het gesprek. Dit ga ik dus aan met een 'adviseur' die van alles op de hoogte is. Ook ga ik nog even met het juridisch loket bellen, waar pro deo advocaten werken om mij verder op juridisch advies te voorzien en advies te geven. Voor zo ver ik weet en ook wat de gemeente betreft heb ik alles in orde, maar moet alleen een aanvraag (dus geen vergunning) indienen. Het lastige is hier dat veel mensen in een andere provincie wonen. Wat betreft paarden houden kan ik echt niks terug vinden, maar iemand in het dorp zei dat 6 gewoon mag nadat ze het had nagevraagd. Dus als ik er nog 2 paarden bij wil kan dat gewoon, dan zijn de stallen ook vol en heb ik nog 2 Shetlanders. Een veulen telt voor 0,5 dus de Shetlanders misschien ook wel.. Maar zo ver zal het eerst niet komen.

Aha, wat je noemt over het stuk grond wat die buurvrouw mogelijk kon kopen en daar nu waarschijnlijk spijt van heeft dat ze het niet gedaan heeft kon wel eens een hele grote trigger zijn in dit verhaal. Ik merk dat bij ons ook dat er volgens mij de wei meespeelt waar buren ook wel graag gebruik van willen maken maar wat wij er bij huren van andere buren. Jaloezie speelt een grote rol helaas.
Verder zou ik contact opnemen met de wijkagent. Jouw verhaal doen en in overleg met hem een gesprek met die buurvrouw aangaan. Wat het aantal paarden betreft daar gaat zij niet over. Hier in de gemeente mag je als particulier voor de hobby 5 paarden hebben. Wil je er meer dan wordt het bedrijfsmatig en moet je met de gemeente om tafel voor een eventuele vergunning.

Bobbejaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:04

Ja hoor absoluit....ene kant buren die gelukkig weg zijn altijd die praat dat voorheen het bij hun hoorde maar de vorige eigenaren het bij ons perceel gevoegd hebbeb ooit, jaaa ooit :9 en andere buurman die al 40 jaar zeurt bij steeds weer nieuwe mensen, die wij nu zijn en dan zit je daar als import met 2 kanten mensen die vinden dat je eigenlijk geen rechten hebt, je bent maar import en zanikken en treiteren...als je aardig wil zijn en mee wil veren da ben je hun trekpop, uiteindelijk hoor je er toch niet bij...alles jalousie en? misgunnen..

Maar wees eens eerrlijk, toch ultieme Hollandse mentalieit? Lekker negeren, groeten en negeren

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:05

Het zou wel heel interessant kunnen zijn om boven tafel te krijgen waarom de buurvrouw zo doet (maar of dat gaat lukken...). Het is bij TS bekend dat de vorige bewoners niet de leukste waren, denk dat de buurvrouw nu wel er op voor uit is gegaan maar dat helaas niet in wil zien. Het stuk grond kunnen kopen maar niet gedaan heeft kan zeker ook mee spelen, maar dat is iets wat ze nu niet meer terug kan draaien. Lijkt er op als of ze moeite heeft om dingen los te laten, dat ze alles maar aan TS koppelt en dat ze daarom al op voorhand tegen TS is, dat het niet uitmaakt wat TS ook doet, hoe goed ze ook probeert om rekening te houden met een ander, het is gewoon niet goed genoeg. Zolang de buurvrouw niet in wil zien dat er wel degelijk rekening gehouden wordt maar dat het soms gewoon niet te voorkomen is dat je leefgeluiden hoort is het een onbegonnen zaak.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 12:37

xxCYNNxx schreef:
Waarschijnlijk is het bij ts d'r gemeente ook 5; ik denk dat de zeurbuurvrouw helemaal in de stress is geschoten toen ze van ts hoorde dat de paddock groter werd gemaakt, omdat er nog 1 bij komt.
Die heeft onmiddellijk nergens anders meer aan kunnen denken ( leer mij dit soort mensen kennen :+ ) en na het gesprek uitgezocht hoeveel paarden je mag hebben in desbetreffend dorp/gemeente ( al dan niet na een gesprek met dr vriend) en zo zal ze wel op die 5 komen.
Mag ts nog steeds er 1 bij laten komen :+

En dan is de vraag of de shets als 2 of als 1 tellen. Zeker als het mini's zijn ( geen idee of het mini's betreffen of grote maat shets), is de kans groot dat ze als 1 gerekend worden...mag ts zelfs nog 2 erbij gooien en is ze nog steeds hobbymatig bezig.

Echt mini's (85cm ong.)
Dit loopt nu bij mij.
Afbeelding

Arabesk schreef:
Heb je een mannelijke partner? Het is heel flauw maar verwijs haar naar je partner. Op één of andere manier is het altijd makkelijker zeiken tegen vrouwen.

Ik krijg zelfs appjes van boze boeren als m'n man iets in de krant schrijft. Hem durven ze niet aan te spreken :+ . Het allermooiste was dat een andere buurvrouw nav dat artikel tegen mij ging schreeuwen dat mijn man zo veranderd was sinds mijn komst. Hoe vind je die? :')

Tegenwoordig geef ik ze de 06 van m'n man, maar ze bellen of appen hem nooit.

Hier trouwens ook een mooi verhaal, die buurvrouw ging echt heel ver
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... 3_34300541
En dit ging er aan vooraf

Hahaha, nee die heb ik niet.. Maar mijn moeder wil vanavond met de buurvrouw praten, die heeft ook net wat meer levenservaring.
En wauw.. :') Maar nu ben ik wel nieuwsgierig wat je man doet dat hij de boeren zo op de kast jaagt..
Jeetje, dat artikel! Ik kan het niet helemaal lezen (ben geen abonnee) maar wat je er uit hebt gehaald, dat is nog een stapje verder. Mijn buurvrouw houd mij wel in de gaten maar filmt niet (voor zo ver ik weet) maar wil wel op de hoogte worden gehouden wat betreft de voortgang van mijn aanvraag bij de gemeente nu ik in beeld ben. We gaan zien hoe dat uit pakt, ik ben nu in ieder geval bezig overal, zoals loonbedrijven die ik ken, advies in te winnen. Ik heb nog een paar weken voor mijn aanvraag in ieder geval en hoop dat het snel af is gehandeld en ik weer door kan..

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat de buurvrouw d'r probleem helemaal niet gaat om het aantal paarden, of om grasmaaien, of om een trailer. Het gaat er (denk ik) om dat ze bang is dat haar prettige woonomgeving aangetast wordt. Ze heeft ervaring met een vorige, vervelende, buurman en ze is nu gewoon heel bang dat er weer zoiets gebeurd.

Daarom zou ik ook juist wel in gesprek gaan met buurtbemiddeling. In 95% van de casussen gaat het namelijk niet over hetgene waar er over geklaagd wordt: het gaat over onderliggende problemen of ergernissen. Buurtbemiddelaars zijn er goed in om dáárnaar te sturen en om daar op uit te komen.

Dat snap ik ook wel, die man lag ook met iedereen overhoop.. Maar ze moet inmiddels toch wel inzien dat ik niet zo ben. Er is straks 3,5 jaar verstreken. Ook is het nu al 3 jaar hetzelfde. 2 jaar geleden is er alleen een pensionpaardje bij gekomen van iemand uit het dorp, maar de paddock ligt er bijvoorbeeld al 3 jaar. Ze maakt het er nou ook niet beter op voor zichzelf. Ze weet dat ik klaar ben met haar geklaag, maar gaat door. Ze blijft de beer porren terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.. Op gegeven moment krijg je gewoon een soort 'alergische reactie' op iemand, van 'oh god, daar is ze weer' en dat heb ik nu iedere keer als ik haar zie of als ze tegen mij begint te praten en dat haat ik echt aan mijzelf..
Buurtbemiddeling werd eerder ook al gesuggereerd, maar het gesprek word nog 1x aangegaan en hopelijk is het dan ook klaar. Dan ben ik klaar.. Het levert mij stres op en ik heb er ook gewoon helemaal geen zin in na zelf ook door een moeilijke tijd te zijn gegaan en ik werk redelijk veel. Het kost mij gewoon meer energie dan ik nog lang kan geven denk ik want ik trek het mij te veel aan, want ik probeer het goed te doen.. Buurbemiddeling is wel een goed idee, maar dat is ook weer veel geregel en ik wil nu gewoon lekker leven en happy de zomer in gaan.

@candalisa, ik ga niet je hele stuk quoten, maar jeetje wat een verhaal.. :(:) Hopelijk blijft het nu stil vanaf haar kant. Het kan je leven zooo beïnvloeden. Het ene moment heel begaan zijn en interesse tonen (doet mijn buurvrouw ook, van 'oh kijk, je hebt een zwanenbloem in je tuin groeien!') en vervolgens dus het omgekeerde en mij weg willen pesten lijkt het wel..

Gini schreef:
Ayasha schreef:
sorry hoor Gini maar dingen zoals gras af maaien of die hogedrukreiniger horen gewoon bij het dagelijkse leven, wil je absolute stilte moet je een eiland kopen want op het platteland heb je boeren die tot midden in de nacht veel meer lawaai maken.

Gelukkig beweer ik ook het tegendeel niet. :) Mijn bericht duidt dat de buurvrouw daar geen vinger gekregen heeft omdat TS én niet heeft toegegeven én de buurvrouw op vlak van grasmaaien en hogedrukreinigen sindsdien ook niet meer geklaagd heeft. Issue afgehandeld, en in het voordeel van TS lijkt me.

Behalve dat ik wel gestopt ben met de hogedrukreiniger toen zij er om vroeg en de volgende dag verder ging toen ze er niet was. Ik zag de bui al hangen toen ze over de grasmaaier begon en ben dit ook gelijk af gaan kappen; nee, ik doe het niet om absurde tijden en ook niet als jullie aan het eten zijn in de tuin.. Lig je net te zonnen? Dan doe je maar oortjes in, ik ben in een halfuurtje klaar. Ik werk op afwisselende tijden. Ochtenden, middagen, avonden of zelfs nachten. Als ik er aan toe kom doe ik het. Ze vraagt en vraagt steeds meer en nu komt het al bij paardenmest op straat waar ik niks mee te maken heb. Nee, ik geef geen vingers, maar ze vraagt er constant om en dat is nu mijn probleem en dat ik toch elke keer tegen mijn zin in actie van haar moet ondernemen.. Nu begon ze over mijn menkarretje dat op mijn eigen terrein staat, die heb ik nu verplaatst, over een stapel stenen dat ik voor de moestuin wil gebruiken maar nog niet aan toe ben gekomen.. Wat zal het de volgende keer zijn?
Van de week was hier overigens gewoon een boer naar mij, nog geen 100 meter bij haar vandaan, hooi in pakken aan het wikkelen om 11 uur avonds. Dat moet gewoon en ik klaag ook niet..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:31

Volgens mij zou ik 1x zo hard tekeer gaan, dat het echt duidelijk is. De rest zoekt ze dan maar uit.

Ken nog steeds de situatie niet van dichtbij en vind ook dat we jouw reactie niet zien of horen, maar ben zelf weleens flink tekeer gegaan en heeft toen toch redelijk geholpen. Ik was het kwijt en de buren wisten dat ik er echt klaar mee was.

Ze zochten op een gegeven moment wel toenadering, maar daar niks mee gedaan.

Ik weet niet of jullie ook nog tussendoor wel een vriendelijk woord wisselen, maar als je alles afkapt heeft ze ook gewoon helemaal niks meer. Op de app blokkeren en brieven terug in haar bus gooien. Mocht er echt iets zijn, komt ze maar met de wijkagent en spreek je die.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:36

Merexa schreef:
Buurtbemiddeling werd eerder ook al gesuggereerd, maar het gesprek word nog 1x aangegaan en hopelijk is het dan ook klaar. Dan ben ik klaar.. Het levert mij stres op en ik heb er ook gewoon helemaal geen zin in na zelf ook door een moeilijke tijd te zijn gegaan en ik werk redelijk veel. Het kost mij gewoon meer energie dan ik nog lang kan geven denk ik want ik trek het mij te veel aan, want ik probeer het goed te doen.. Buurbemiddeling is wel een goed idee, maar dat is ook weer veel geregel en ik wil nu gewoon lekker leven en happy de zomer in gaan.

Heb even dit stukje er uit gehaald.
Ben het helemaal met je eens hoor, echter 1 ding zou ik dan anders doen en dat is toch via buurtbemiddeling of een wijkagent de boodschap duidelijk over brengen, dat zal denk ik bij je buurvrouw het enige zijn wat echt duidelijk overkomt. Dat is toch net even een stapje hoger dan dat zij is een wijkagent en die kan net even wat beter de regels uitleggen en dat zal dan beter voor waar worden aangenomen dan als dat jullie (ook al is het dezelfde uitleg van regels) geven. Ik hoop dat je moeder uiteindelijk met haar gesprek hetzelfde gaat bereiken van wat je graag wilt maar mocht dat niet zo zijn is dat denk ik nog de enige optie om je zo gewenste rust te krijgen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 15:54

hier heeft ut zeker geholpen dat de agentes ff bij de buuf binnen zijn geweest en verteld hebben dat wat ze deed en zei niet door de beugel kon en dat ik gelijk had. Hoe ze het doet doet ze maar heb haar sinds die tijd niet gezien of gehoord,

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 16:41

Ik lees dat mensen ook zeggen blokkeren op wa maar stel dat er iets met je paarden is dan kan ze je niet op de hoogte stellen, neem aan dat ze dat wel zou doen.
Persoonlijk zou ik dat dus nooit doen hoe vervelend ze ook is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:28

Mando schreef:
Ik lees dat mensen ook zeggen blokkeren op wa maar stel dat er iets met je paarden is dan kan ze je niet op de hoogte stellen, neem aan dat ze dat wel zou doen.

Ze wonen naast elkaar...........

Appen is natuurlijk iets van de laatste jaren. En ik denk dat juist daardoor mensen anders zijn gaan communiceren en veel problemen ook daaruit voort zijn gekomen. ( in het algemeen )

En op de app blokkeren, kan je wel nog gewoon bellen. Het zal mensen verbazen, maar de meeste telefoontjes hebben die functie ook nog steeds.

En denk eigenlijk dat iemand je niet meer appt als je volledig gebroken hebt, maar als de buurvrouw echt van dieren houdt, is er altijd een manier.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:48

superpony schreef:
Mando schreef:

Ze wonen naast elkaar...........

Appen is natuurlijk iets van de laatste jaren. En ik denk dat juist daardoor mensen anders zijn gaan communiceren en veel problemen ook daaruit voort zijn gekomen. ( in het algemeen )

En op de app blokkeren, kan je wel nog gewoon bellen. Het zal mensen verbazen, maar de meeste telefoontjes hebben die functie ook nog steeds.

En denk eigenlijk dat iemand je niet meer appt als je volledig gebroken hebt, maar als de buurvrouw echt van dieren houdt, is er altijd een manier.

Ja ze wonen naast elkaar TS werkt verschillende tijden kan misschien de telefoon niet opnemen dan is een appje zo verstuurd.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 18:10

Klopt, maar nu gaat ook zeker gezegd worden dat ik niet meer wil dat ze mij appt om te klagen. Dan ben ik namelijk wel gewoon thuis, maar dit doet ze uit gemakzucht of om geen confrontatie face to face aan te gaan. Bovendien kan iets heel anders geïnterpreteerd worden via de App dan face to face, zoals bij haar het geval is. Net als in een brief. Daarom ga ik het gesprek aan, als volwassen mensen, om het zo even te zeggen. Zo vond ze het appje dat ik toestuurde (in mijn OP te lezen) blijkbaar dus heel aanvallend, waarop ik kreeg; ''Ik vind het erg vervelend dat je weer zo’n toon aanslaat.'' uhh.. Ik gebruikte bijvoorbeeld geen hoofdletters als in ''JEMIG, (naam buurvrouw) HOU EVEN OP!!'' maar bedoelde echt even dat ze op moest houden niet meer via de App berichtjes te sturen en maar te blijven klagen terwijl ik nog geen 30 stappen bij haar vandaan ben.
Ik wil wel dat ze mij kan bereiken mocht er wel iets zijn, of andersom. Zo Appte ik haar een keer toen er een hond door haar moestuin liep (met een foto er bij) toen ik wist dat ze niet op kon nemen. Zo ben ik gewoon wel, maar voor elke poep of scheet via de app klagen om vervolgens in het slachtofferrol te kruipen.. Nee, dan ben je bij mij verkeerd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:47

Dat ben ik het helemaal met je eens. Problemen bespreek je met elkaar in een persoonlijk gesprek, dat doe je niet via de app.