Needje schreef:3 a 4 dagen is toch redelijk normaal voor de koorts?
Laatste keer dat ik koorts had was ik een jaar of 8...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Eens. Mensen zeggen dan nou.... ik ben toch wel flink ziek geweest van corona. En dan hebben ze het over een weekje ziek, waarvan 3 of 4 dagen koorts. Nog nooit echt griep gehad zeker. Tegenwoordig zeggen mensen al dat ze griep hebben als ze een beetje verkouden zijn.
Vayo schreef:Ik denk dat ze moeten zorgen dat alle 55+/60+ en risicogroepen einde zomer, tegen het begin van het najaar, echt hun booster gehad moeten hebben.
En niet pas op het moment dat het enorm toeneemt dan pas gaan prikken. Ik vrees alleen dat steeds minder mensen nog een booster willen gaan halen.
Ik hoop maar dat er alleen maar vergelijkbare of mildere varianten zullen komen. Dan zouden ze het op zich best op zijn beloop kunnen laten. Kijk na carnaval hoe het opvlamde en vanzelf weer doofde zonder al te veel ziekenhuisopname. Toch een soort groepsimmuniteit denk ik. Ik geloof niet dat er veel draagkracht is voor opnieuw hele pakketten aan maatregelen. Lijkt me mentaal zeer ongezond en geen haalbare kaart.
Sizzle schreef:Ik ben ook benieuwd naar de verdeling.
Op dit moment is het absoluut niet zo dat je automatisch kunt verwachten dat 40% (dat is de eerdere geschatte long-covid incidentie) van je personeel uitvalt. In ons bedrijf heeft de alpha en delta al voor de inenting flink huisgehouden maar niemand met langdurige klachten. Idem op de stal waar ik sta waar heel veel mensen niet ingeent zijn, daar is ook weinig spannends aan de hand.
De verdeling lijkt dus ook niet uniform in de maatschappij. Misschien lopen bijv. mensen onder stress (zorg) bijv. een hoger risico.
Het was wel al bekend dat sociaal-economische status een rol speelt bij de ernst van de klachten.
IMANDRA schreef:Ja klopt. En er zit natuurlijk ook best wat verschil in de mate van long-covid bij mensen, niet iedereen van die 40% zal daadwerkelijk uitvallen -als het al zo groot percentage zou zijn, gok van niet-. Er zal best een groot deel minimale klachten hebben (klein kuchje, meer/vaker spierpijn, noem maar wat) wat -zeker bij kantoorbanen- niet veel invloed heeft op de effectiviteit van het werk.
Winged schreef:IMANDRA schreef:Ja klopt. En er zit natuurlijk ook best wat verschil in de mate van long-covid bij mensen, niet iedereen van die 40% zal daadwerkelijk uitvallen -als het al zo groot percentage zou zijn, gok van niet-. Er zal best een groot deel minimale klachten hebben (klein kuchje, meer/vaker spierpijn, noem maar wat) wat -zeker bij kantoorbanen- niet veel invloed heeft op de effectiviteit van het werk.
Dat laatste weet ik eigenlijk niet: de effectiviteit op het werk. Denk ook aan snellere vermoeidheid bijvoorbeeld. Dat kan ook weer invloed hebben op de concentratie en focus van een werknemer.
Natuurlijk is de invloed van covid op lichamelijk werk groter en zichtbaarder, maar ik denk wel dat covid ook invloed heeft op kantoorbanen. Maar: hoe meet je dat?