Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:23

Wat een leukerd die scooter <3

Er bestaan ook mountain bikes
Bijvoorbeeld van het merk Trek. Als je het daar vooral voor wilt gebruiken zou dat een optie zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:11

BeFunny schreef:
Er bestaan ook mountain bikes
Bijvoorbeeld van het merk Trek. Als je het daar vooral voor wilt gebruiken zou dat een optie zijn.

Weet niet of je mij bedoelt, maar heb de begin jaren tachtig gekochte Koga Miata Ridge Runner nog steeds. Ook Giant carbon special waarmee ik van Granada naar het bovenste punt van de Pico Veleta gefietst ben- Ah en mij huidige vriendin is een ATB kampioene :knuffel:
Fietsen echter hier, is zwéten. Tenzij je electrisch gaat en dan is het een fiets met mótor. Ook al is die stil het blíjft een gemotoriseerde fiets. Kan je net zo goed scooter gaan :D :Y)

De Vespa is voor locale boodschappen, langere ritten en ook voor lol met charmant gezelschap achterop. Vandaar een 200 cc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:22

Ik vind het fijn dat je nog iets beweegt op de fiets. En heb mijn vespa verkocht ooit om naar een e bike te gaan.

Ik vind de Vespa scooters nog steeds mooi trouwens :j <3

Mijn reactie over berg fietsen was niet aan jou gericht. De overige berichten gingen er een beetje over dat je met een E bike de berg niet op komt. Maar dat hangt echt van de bike af. Met een krachtige motor komt je een heel eind. Ik heb nu een hybride tourfiets. Daarmee kom je al een heel eind maar als je echt in de bergen wil fietsen dan is een nog krachtiger motor beter.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:13

BeFunny schreef:
maar als je echt in de bergen wil fietsen dan is een nog krachtiger motor beter.

Motorfiets, electrische motor, maar motorfiets :P

Vind het zó´n geneuzel dat kunstmatige van een electrische ´fiets´. Net de jaren zestig/zeventig met de bromfiets. Weer later snorfiets.
Probeer maar eens op een electrische fiets met de batterij leeg tegen een berg op te fietsen. Niks fíets gewoon een electromotorfiets. Zelfs voor het lópen met de e-fiets aan de hand hebben veel van die dingen een lichte motorische ondersteuning.
Let wel, ik ben er helemaal voor dat die dingen er zijn. Noem het alleen geen fíetsen.

Zodra mijn schouder voldoende hersteld is, ga ik weer dagelijks voor de lol terreinfietsen hier. Op een échte; ´de pulmón´.

En voor het schooteren ook een echte *D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:49

Huertecilla schreef:
BeFunny schreef:
maar als je echt in de bergen wil fietsen dan is een nog krachtiger motor beter.

Motorfiets, electrische motor, maar motorfiets :P

Vind het zó´n geneuzel dat kunstmatige van een electrische ´fiets´. Net de jaren zestig/zeventig met de bromfiets. Weer later snorfiets.
Probeer maar eens op een electrische fiets met de batterij leeg tegen een berg op te fietsen. Niks fíets gewoon een electromotorfiets. Zelfs voor het lópen met de e-fiets aan de hand hebben veel van die dingen een lichte motorische ondersteuning.
Let wel, ik ben er helemaal voor dat die dingen er zijn. Noem het alleen geen fíetsen.

Zodra mijn schouder voldoende hersteld is, ga ik weer dagelijks voor de lol terreinfietsen hier. Op een échte; ´de pulmón´.

En voor het schooteren ook een echte *D

Probeer maar eens met een lege motor (benzine) en Motorfiets dus op de berg op te komen. Dat gaat nog moeizamer kan ik je garanderen.

Je moet ook niet met een lege accu gaan fietsen op de E bike ;) . Ga je mogelijk te ver zorg dan voor een extra accu.

En ja een gewone fiets zonder motor is ook fijn toch. Ik heb dus een hybride fiets. Het fijne daaraan is dat hij met accu uit. Gewoon fietst als een gewone niet electrische tourfiets ik fiets er dus ook op met de accu uit(en ja daarom mag het gewoon een fiets genoemd worden). Dat is anders dan de eerdere modellen e bikes idd.

Je kunt dus met de accu en motor uit fietsen of wel met die electrische ondersteuning en dat laatste is berg op toch echt wel fijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:22

Huertecilla schreef:
Inmiddels een klassiek thermische aangeschaft

[ [url=m/4wQJzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi, HC!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 13:53

Van geen elektrische scooter naar een klassike thermische scooter en nu.... tóch een elektrisch voertuig: Een electro(motor)fiets; een MTB.
Gaat met twee kunstheupen één idem schouder en paar jaar uit de running maar wel uder worden gewoon niet meer in de échte bergen hier.

Op een paar jonge (wedstrijd)rijders na is de hele club geëlektrificeerd. Idem vriendin. Tja...

Is wel HEEL anders. Een longfiets is superlicht en wendbaar; sportief en dat kan je met de lóódzware e-fiets wel vergeten. Is echt touren. Ook een wereld makkelijker en dat is nu gewoon geen luxe meer :oo

Hier de twee electrische(motorcross)fietsen *D

Afbeelding

p.s. ja, de mijne is een hard tail. Vind ik veel prettiger rijden/sturen, is energie-efficienter, 5 kilo lichter en... ben ik toch nog érgens hard ass mee :=

Zit inmiddels ook een achterlicht op mijn rijwiel. Vanmiddag kom ik toch langs de winkel dus even twee bellen ophalen en overleggen hoe/welke koplamp met de boordelectronica geïntegreerd kan worden.