Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:54

Suzanne F. schreef:
pluisje88 schreef:
OW Damn ligt het aan mij of is tegenwoordig het taalniveau zo ongelofelijk bedroevend? Of zit alles met enigszins niveau niet op tinder? Mijn God zeg de hoeveelheid taalfouten ongelofelijk… gewoon knap dat dat lukt gezien elke telefoon auto correct heeft..

Iemand die slecht Nederlands typt met wat spelfouten erin of dom overkomt, daar ben ik al snel klaar mee.
Klein spelfoutje kan gebeuren maar echt stomme spelfouten knap ik snel op af.

Nou ik vind dat klingt (dat klinkt als..) toch wel een dingetje.. jammer had wel goede hoop op deze ;) ik merk dan ook dat ik er helemaal klaar mee ben. Valt me ook op dat heel veel zeggen dat ze dyslexie hebben. Een vriend van mij heeft dat ook maar als hij appt merk je daar weinig van. Hij zegt autocorrect doet het werk voor mij..

Te snel typen of enteren foutjes die herken je vaak wel als dusdanig

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:58

Precies. Er zijn dyslectische mensen die echt netjes Nederlands kunnen schrijven hoor. Ik vind dat mensen zich er nogal makkelijk achter verschuilen. Alsof je niet meer na hoeft te denken als je dyslectie hebt. Het is geen synoniem voor domheid, in de verste verte zelfs. Ik ken iemand in 6 Vwo, superslimme jongen met dyslectie, maar die zal echt niet ‘klingt’ schrijven hoor.
Ik snap je wel, ik was er al klaar mee.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:04

Jeetje idd. Taal foutjes gebeuren, maar sommige zinnen?

Hoewel 1 sekspartner ook constant ‘lkkr’ schrijft ipv gewoon ‘lekker’. Het is dat ik hem al ontmoet heb anders was dit wel een reden tot afwijzing.. het komt zo dom over..

Heb nu weer match met een plaatjes profiel ipv foto’s en amper tekst. Alleen de zin: ‘waar zijn die stoute vrouwen die ook willen afspreken’

Tja. Inkoppertje. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:08

Suzanne F. schreef:
Precies. Er zijn dyslectische mensen die echt netjes Nederlands kunnen schrijven hoor. Ik vind dat mensen zich er nogal makkelijk achter verschuilen. Alsof je niet meer na hoeft te denken als je dyslectie hebt. Het is geen synoniem voor domheid, in de verste verte zelfs. Ik ken iemand in 6 Vwo, superslimme jongen met dyslectie, maar die zal echt niet ‘klingt’ schrijven hoor.

Misschien je eens verdiepen in taalontwikkelingsstoornissen. En vooral hoe je ze spelt ook voordat je mensen die het hebben afzeikt. Dyslexie kan in veel gradaties en heftigheden voorkomen. :n

Daarbij is “klingt” echt een typische dyslexiefout.
Zeg je ook tegen iemand met kanker “Maarten van der Weijden zwom er gewoon een Elfstedentocht mee. Niet zeuren dat je niet kan lopen hoor.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:13

Suzanne F. schreef:

Dat basseer je op 1 jongen met vwo die je kent? Kom op zeg.. Ik vind dit echt enorm oppervlakkig. Liever iemand met dyslexie dan zo oppervlakkig :n

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:15

MarlindeRooz schreef:
Suzanne F. schreef:

Misschien je eens verdiepen in taalontwikkelingsstoornissen. En vooral hoe je ze spelt ook voordat je mensen die het hebben afzeikt. Dyslexie kan in veel gradaties en heftigheden voorkomen. :n

Zeg je ook tegen iemand met kanker “Maarten van der Weijden zwom er gewoon een Elfstedentocht mee. Niet zeuren dat je niet kan lopen hoor.”

Maar elke telefoon heeft toch autocorrect? Ik heb het woord twee keer moeten typen omdat mijn telefoon hem automatisch verbetert…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:18

Mijn telefoon is soms erg dom en maakt van hele normale woorden ineens iets fouts... := en als ik dan net niet oplet krijg je echt bizarre fouten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:18

Relaxed schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat basseer je op 1 jongen met vwo die je kent? Kom op zeg.. Ik vind dit echt enorm oppervlakkig. Liever iemand met dyslexie dan zo oppervlakkig :n

Dan maar oppervlakkig. Maar ik knap echt enorm af op iemand die appt met zulke spelfouten. En dan interesseert het me niet of hij dyslexie heeft of niet. Ik kan daar niks mee, sorry.
En ik vind dat dyslexie niet betekent dat je dom bent. Er bestaat ook nog zoiets als autocorrect die jou hierbij kan helpen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:19

Ooit jaren terug werd ik gedumpt door een jongen die ik langdurig aan het daten was. Of althans, ik had hem betrapt op vreemdgaan. Deze jongen was ook zo dyslectisch als een deur en daarbovenop ook niet de slimste. Hij stuurde een berichtje met

"Ik heb een lastig pakketje en een kat in het nou doet wel eens wat geks"

Ik moest er zo om lachen dat ik niet eens meer verdrietig was, good riddance :')

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:29

Autocorrect, kom op zeg.. Dat ze dat nodig hebben is ineens wel goed? Als bepaalde woorden vaker worden gebruikt herkent je telefoon die ook vanzelf. En niet iedere man is zo met zijn telefoon bezig dat ze zich daar überhaupt voor interesseren.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:33

Ik ben de laatste die oordeelt over beperkingen van de ander. Echter vind ik tegenwoordig ook gewoon het niveau als om te janken. De meesten die echt dyslexie hebben en dat echt vervelend vinden die zeggen het er al bij en doen toch hun best.

Nouja ik krijg de vraag “leuke planne al?”

Wanneer volgend jaar? Volgende eeuw?

Dit neigt voor mij gewoon naar of laaggeletterd of gebrek aan interesse/moeite voor taal…

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:53

MarlindeRooz schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik heb serieus dom zitten kijken, wat is er nu fout aan klingt

Oh boy... Maar het is klinkt.
En ik ben dus een grens geval dyslexie.

Ik heb een tijdje iemand gehad die echt na elk woord een punt had.
Echt. Letterlijk. Elk. Woord.
Omdat hij te lui Was fatsoenlijk te typen.
2x hem erop gewezen of het nu echt nodig was.
Als antwoord kwam dat door te snel typen en geen zin om fatsoenlijk te typen.

En toen heb ik dus uiteindelijk gezegd, sorry een keer een typfout of wel eens prima.
Maar te lui om fatsoenlijk te typen kan ik gewoon niks mee.
Dit is echt rete irritant

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:02

Maar met als verschil hagelslag, dat jij voor de rest fatsoenlijk schrijft. Als jij in een verhaal als bovenstaande klingt had geschreven had ik daar nooit iets van gezegd of gevonden..

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:09

Autocorrect leert van jou, dus wanneer jij consequent waneer typt is het voor de autocorrect van jouw telefoon waneer. Fin, volgens mij werkt dat zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:18

luxx schreef:
Autocorrect leert van jou, dus wanneer jij consequent waneer typt is het voor de autocorrect van jouw telefoon waneer. Fin, volgens mij werkt dat zo

Idd :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:20

pluisje88 schreef:
Maar met als verschil hagelslag, dat jij voor de rest fatsoenlijk schrijft. Als jij in een verhaal als bovenstaande klingt had geschreven had ik daar nooit iets van gezegd of gevonden..

Doorgaans doe ik alsof ik fatsoenlijk schrijf _/-\o_ _O-
Vandaar dat ik ook zeg dat ik een grensgeval ben.
Sowieso grammatica is voor mij soms echt moeilijk.
Ik kan uren naar iets kijken merk dat er iets fout is, en snap er de ballen van. Of een woord willen typen en dan echt denk het juist te hebben. En gewoon helemaal er naast zit

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:24

Nouja doet alsof is ook al goed ;) ik heb letterlijk nog geen zin gezien langer dan 3 woorden achter elkaar..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:49

Jeetje, aan het swipen, ineens een dickpick.. twijfelde ff of ik wel op de goede site zat maar zelfs daar wordt dit niet goed gekeurd.
Tweede foto was een selfie, behoorlijk sneu dus.

Heb dit maar gemeld: of iemand wordt heel erg in de maling genomen, of is ontzettend dom.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:02

pluisje88 schreef:
OW Damn ligt het aan mij of is tegenwoordig het taalniveau zo ongelofelijk bedroevend? Of zit alles met enigszins niveau niet op tinder? Mijn God zeg de hoeveelheid taalfouten ongelofelijk… gewoon knap dat dat lukt gezien elke telefoon auto correct heeft..

Oh ja, dan knap ik ook af. Ik hoef ook geen 10 matches per dag hoor. 1 per week is op zich meer dan zat om te kijken of er een klik is.

Nu ik hier meelees krijg ik wel weer zin om de boel te activeren en te kijken hoe lang ik het nu vol ga houden. De vorige keren was ik het binnen 2 weken meer dan zat. :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:07

Mijn date heeft me laten zitten... We hadden 1,5 week geleden al afgesproken dat hij vanavond hier langs zou komen. Van de week hebben we het er nog over gehad dat we er allebei super veel zin in hadden.

Hij zei rond 17.00 dat hij hier rond 18.00 kon zijn. Zei rond 18.00 dat hij wegreed van huis (Den Haag). Heb onderweg nog een filmpje gehad vanuit de auto. Rond 1945 appte ik hem of hij over Groningen reed (ik woon bij Den Bosch), en toen kreeg ik "Ik ben terug naar huis gekeerd, is denk ik ook niet leuk voor jou dit. Beter dat je je focust op mannen die wel langs komen. Ik redde het niet met me batterij"
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-02-22 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:09

_O- _O-

Is zijn auto leeg? Dan ga je toch even snelladen en bel je even.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 11-02-22 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Pff slap verhaal vjestagirl, zo laf :n

Vjestagirl

MarlindeRooz schreef:
_O- _O-

Is zijn auto leeg?

De batterij van z'n telefoon, die hij nodig heeft om te navigeren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:10

Ah en hij heeft nog nooit van een oplader gehoord, wat een slap gezeur.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:18

Ik heb al veel smoezen langs zien komen, maar deze slaat alles. Wat een naaistreek zeg. Respectloos.