Een taal leren met een app zonder cursus, ervaringen. Duolingo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Hiraeth schreef:
CaptainJS schreef:
Ik ben Welsh aan het leren en gebruik daar voor een groot deel de app 'SaySometingIn' voor. Ze leren je praten in de taal door je te trainen met zinnen, en iedere keer gebruiken ze een deel van een zin die je weet en plakken ze daar een nieuw begin en/of einde aan vast, zodat je goeie connecties maakt in je brein. Want zoals ik begrepen heb uit de cursus, en wat wel echt waar is, heb je tijdens een gesprek geen tijd om een hele zin te gaan vertalen in je hoofd. En voor het Welsh klopt de vertalen niet volledig, omdat ze een andere zinsvolgorde hebben als wij, dus je kan hem niet woord voor woord gaan vertalen.

Ik kruip hier even het topic in, want ik ben ook bezig met Welsh. :D Alleen ik doe het vooral via Duolingo en aanvullend materiaal van Facebookgroepen. De language tree van Duolingo is gebaseerd op een echte cursus, dus er zit nog een soort van een structuur aan vast... je moet alleen even een heel omslachtig en lang PDF document er bij naast houden. :+ Ik kon in Wales afgelopen zomer ook best wel veel lezen, alleen ik heb geen woord durven praten. := Ik ben in ieder geval niet verder gekomen dan Diolch yn fawr. :')

Heb je een specifieke reden dat je Welsh leert? :D

Wat leuk dat je ook Welsh leert, ik kom niet veel mensen in Nederland tegen die Welsh leren! Mijn doel is om volgend jaar een half jaar op exchange te gaan naar Wales, ik krijg binnenkort te horen welke van mijn top 3 ingezonden keuzes het gaat worden (Wales natuurlijk bovenaan), en daardoor ben ik ook begonnen met het leren van Welsh, met als doel te taal beter te leren kennen en ook makkelijker te kunnen integreren in de cultuur daar. Ik merk/denk toch dat het makkelijker is om erbij te horen als je de taal kent, mensen gaan dan toch anders met je om, ze zien dat je tijd in de taal hebt gestoken, en ik ben erachter gekomen dat ik het toch wel een hele leuke en interessant taal vindt.