Morgen met trailer op pad? Think twice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:02

Lithya schreef:
Zie dat het concours van Tolbert gewoon is doorgegaan…

Ik moet zeggen dat ik het vanmiddag ook echt vond meevallen. Ik heb ook gewoon kunnen trainen in de buitenbak. Is wel wat anders dan met een trailer op pad zijn maar vond het bij de weg ook niet schokkend hard waaien.

Mijn les is voor morgen afgezegd. Is beter, hoef ik er ook niet meer over na te denken. Lekker 'middags in huis en hopen dat het alsnog meevalt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:19

_Anneruth schreef:
Lithya schreef:
Zie dat het concours van Tolbert gewoon is doorgegaan…

Ik moet zeggen dat ik het vanmiddag ook echt vond meevallen. Ik heb ook gewoon kunnen trainen in de buitenbak. Is wel wat anders dan met een trailer op pad zijn maar vond het bij de weg ook niet schokkend hard waaien.

Mijn les is voor morgen afgezegd. Is beter, hoef ik er ook niet meer over na te denken. Lekker 'middags in huis en hopen dat het alsnog meevalt.

Werk ook gezegd dat het vandaag in de loop van de dag rustiger werd.

kiki1976

Re: Morgen met trailer op pad? Think twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:23

Bij mijn man en zoon op het werk (bouw) is er vandaag al besloten dat ze sws maar tot de middag werken en wellicht ook nog eerder stoppen als het gevaarlijk wordt.
Wel blij mee want ze moeten toch ook nog een stuk van 60 km naar huis rijden.

Moet alleen mijn dochter uit dr werk halen om 16.00, want ik laat dr met dit weer niet op de scooter naar het werk gaan. Maar goed ik heb dr gisteren en vandaag ook al gebracht/gehaald.
20 Km door de polder waarvan een paar stukken bekend staan dat er nog wel eens een boom om gaat.
Maar ook vandaag verbaasde het me dat je evengoed nog trailers en aanhangers ziet rijden. Op het ene stuk wat ik rijd kan ik het nog enigszins begrijpen want dat is de route naar de kliniek (en met spoed heb je niet altijd een keuze).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:28

xYaartje schreef:
Maar goed dus dat ik vanmiddag al heb afgesproken met de fokker van mijn pony dat als het te hard waait ik afbel en dan neemt hij mijn taak van hooi geven over (al word hooi geven dan ook een uitdaging vermoed ik. Dat vloog nu al bijna alle kanten op).
Enige nadeel is dat mijn pony dan waarschijnlijk zijn medicijn niet krijgt. Hij laat zich niet vangen door zijn fokker en ik ben de enige die überhaupt iets in zijn mond krijgt. Bij anderen gaat hij flink in protest.
Iemand die weet of het kwaad kan om twee dagen te geven en dan een dag niet door onverwachte omstantigheden waar je zelf geen invloed op hebt? Want zit daar een beetje mee in mijn maag.
Ga het sowieso proberen om er morgen heen te gaan en anders houd het op en krijgt hij het zaterdag weer.

Dat heb je mooi gezegd Kabayo :D Nou maar hopen dat de drachtige dames niet weg waaien.

Klussers etc. zijn wel gewoon aan het werk morgen weet ik. Werd vanmiddag gebeld of ze morgenochtend al konden komen om een en ander te vervangen.

Edit: Er rijden morgen ook geen treinen meer vanaf 14:00:
https://nos.nl/artikel/2417805-morgen-v ... orm-eunice

Als het antibiotica is, is het niet verstandig om een dag over te slaan.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:54

Ineke2 schreef:
xYaartje schreef:
Maar goed dus dat ik vanmiddag al heb afgesproken met de fokker van mijn pony dat als het te hard waait ik afbel en dan neemt hij mijn taak van hooi geven over (al word hooi geven dan ook een uitdaging vermoed ik. Dat vloog nu al bijna alle kanten op).
Enige nadeel is dat mijn pony dan waarschijnlijk zijn medicijn niet krijgt. Hij laat zich niet vangen door zijn fokker en ik ben de enige die überhaupt iets in zijn mond krijgt. Bij anderen gaat hij flink in protest.
Iemand die weet of het kwaad kan om twee dagen te geven en dan een dag niet door onverwachte omstantigheden waar je zelf geen invloed op hebt? Want zit daar een beetje mee in mijn maag.
Ga het sowieso proberen om er morgen heen te gaan en anders houd het op en krijgt hij het zaterdag weer.

Dat heb je mooi gezegd Kabayo :D Nou maar hopen dat de drachtige dames niet weg waaien.

Klussers etc. zijn wel gewoon aan het werk morgen weet ik. Werd vanmiddag gebeld of ze morgenochtend al konden komen om een en ander te vervangen.

Edit: Er rijden morgen ook geen treinen meer vanaf 14:00:
https://nos.nl/artikel/2417805-morgen-v ... orm-eunice

Als het antibiotica is, is het niet verstandig om een dag over te slaan.

Is preventie maagzweer. Dus geen idee of daar antibiotica in zit, maar sla die eigenlijk liever ook niet een dag over.
Dus denk dat als huishoudster is geweest ik even snel richting de wei ga, medicatie er in gooi en dan terug naar huis en dan om 3uur wel even kijk hoe het weer dan is.
Voor huishoudster er is kan ik ook niet weg. Dan komen ze filters vervangen.

Ze geven rond 2/3uur ook nog windkracht 5/6 af in mijn omgeving. Dus hopelijk blijft dat zo!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:02

Vanmorgen vroeg ging het nog behoorlijk hard maar vanmiddag en vanavond is het prima te doen. Groot verkeer met voldoende massa had weinig last.

Uiteraard rijden de bussen morgen gewoon maar is er wel kans op vertraging. Gewoon gezond verstand gebruiken en kalm aan doen.

Paard in de trailer morgenochtend kan maar rond de middag weer thuis zijn voor de storm echt aantrekt.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:11

Huishoudster inmiddels geappt. Gelukkig is ze heel begripvol en onze afspraak is naar zaterdag verplaatst. Dus zodra de klusser hier is geweest stap ik op de fiets naar de kudde om zijn preventie maagzweer medicijn te geven. In aller ergste geval bel ik met de kliniek om te overleggen wat verstandig is, maar hoop dat ik door de wind heen kom morgenochtend en het gewoon kan geven. Hij heeft echt niet de beste tijd uitgekozen om medicijnen te moeten hebben :') .
Zal blij zijn als Asfaloth zijn medicijn er in zit morgen. Dan kan ik ademhalen en maakt het mij niet meer uit wat er de rest van de dag gebeurt als in er heen gaan of thuis blijven 's middags.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 06:17

Hier aan de kust momenteel windstil, heel raar want het waait hier altijd! Echt stilte voor de storm dus

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 06:52

Hier idd ook bijzonder rustig. Was gewoon stil toen ik net het slaapkamer raam een stukje openzette.
Stilte voor de storm zullen we maar zeggen.

Ik zou zeggen, hou allemaal goed de berichten in de gaten. Hopelijk hoeft niemand met spoed met de trailer op pad (dat wil je natuurlijk nooit, dat lijkt me duidelijk), en geen schade aan huizen, stallen en spullen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:17

Ik moet zo m'n auto wegbrengen voor onderhoud/apk. Zou eigenlijke eind van de middag de auto weer ophalen.

Denk nu dat ik hem daar maar laat staan tot zaterdag. Zie het niet zitten om eind van de middag langs de kust te rijden met een klein koekblikje.

Ben wel benieuwd hoe het gaat zijn. Als het een beetje te doen is ga ik misschien wel bij het strand kijken. Is een paar minuutjes lopen

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:27

Hier vanmorgen vroeg ook windstil, begint nu wel licht te waaien zie ik.
Heb hoefsmid geappt voor een nieuwe afspraak en verder werk ik vandaag vanuit huis, dus op de honden uitlaten na hoef ik er niet uit vanmiddag. :))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:30

Wind is hier nu ook weer wat meer dan vanmorgen vroeg idd, ook is deze van richting verandert.
Op de radio zeiden ze dat het vanaf een uurtje of 10 de wind gaat aantrekken.
We gaan het zien

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 09:24

Siersma schreef:
Hier aan de kust momenteel windstil, heel raar want het waait hier altijd! Echt stilte voor de storm dus

Dat zal denk ik komen doordat het nu aflandige wind is. Rond 10/11 uur draait ie naar zuid.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:45

Nee was echt kracht 2, windstil dus voor ons. Nu inmiddels is ie aan het draaien en trekt aan

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:52

Siersma schreef:
Nee was echt kracht 2, windstil dus voor ons. Nu inmiddels is ie aan het draaien en trekt aan

Hier vanmorgen vroeg was het idd ook windkracht 2 en windstil. Ondertussen zitten we volgens buienradar op 6, klopt wel wat we hebben weer schuimkoppen op het water.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:57

Hier regent het en begint weer wat te waaien. Liever zoals gister strak blauwe lucht met zon maar harde wind haha

Paarden lekker vroeg naar buiten gedaan. Rond 2 uur maar weer binnenhalen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:15

Die van mij lopen ook al buiten. Rond 12u30 13u ga ik ze terug binnen halen. Heb gelukkig ook mijn afspraak die ik had om 16u kunnen verplaatsen naar volgende week dinsdag. Ik ga er niet op uit als het echt niet moet vandaag.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:17

Mijne hebben vannacht gelukkig buiten kunnen staan. Rond 11 maar richting stal, laatste dingen doen en dan rond 1 ofzo naar binnen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:28

Nu vanaf 14.00 voor half NL code rood

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:36

De 'storm' is toch wat serieuzer dan ik in eerste instantie dacht, ik zie vanmiddag code rood voor zuid-holland. Ik moet aan het eind van de middag 50 km (enkele reis) naar ponylief toe in mijn Kia Picanto := Het is dat ik echt moet ivm medicatie en binnenhalen, maar ik twijfel wel of het wel zo'n slim plan is, of stel ik me aan?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:42

Wij twijfelen of we nood deure moeten maken voor de stal of nouja schuur. Wind komt van de andere kant af maar de schuur is nog niet helemaal af. Ik zou het vorige week doen maar toen scheurde ik mijn enkelbanden :+

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:29

Asfaloth heeft vanochtend ipv vanmiddag zijn medicijn gehad. Normaal moet dat rond zelfde tijdstip (in zijn geval 's middags), maar een keer uitwijken mocht ook (alleen niet te vaak). Nu was het gewoon even niet anders. Vanaf morgen gewoon weer in de middag. Hoef mij er daarover niet meer zorgen te maken gelukkig. Dat zit er in voor vandaag.
Zijn moeder heeft haar zandkuur gehad. De andere twee aandacht en knuffels. Wei is uitgemest. Water hadden ze nog genoeg. Dus ik ben gelukkig klaar voor vandaag. Asfaloth zijn fokker neemt gelukkig de hooibeurt van mij vanmiddag over. Hij woont er tegenover en houd de boel in de gaten waardoor ik er vanmiddag niet meer heen hoef. Dat is ook wel fijn!

Toen ik om 10uur aan kwam was het nog te doen, bijna geen wind, maar in 2uur tijd voelde ik de wind wel met de minuut sterker worden. Zou nog naar een verzorgpony gaan in dezelfde straat, maar om 12uur het risico niet meer genomen en op tijd naar huis gegaan.
Eigenaresse geappt dat ik kijk of het qua planning lukt om morgen te komen en dat ik er anders maandag weer ben.

Zag nog verbazingwekkend veel vrachtwagens etc. op de weg, maar nauwelijks tot geen fietsers op de enkeling na.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:17

Hoor net op het nieuws dat er in Wales al 2000 gezinnen zonder electriciteit zitten. :\
Op een eiland wonen is misschien wel leuk maar als er zo'n storm over raast is dat toch wel de mindere kant van het eiland leven zal ik maar zeggen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:28

Afbeelding
Hou de 4 pootjes op de grond...

Blijf veilig allemaal :(:)

Zag inderdaad ook beelden van Engeland... eng hoor...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:46

Hoorde net dat de zwaarste windstoot vannacht gemeten was in deze storm, 196km/u! Zwaarste ooit! En dat was dus ergens op ern eiland in UK